[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 127
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 127


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Cassandra
Ideje:: 07-01-2005 @ 10:48 am

Volt abban valami ijesztően lenyűgöző, ahogy a rezgő üvegtáblának koppanó esőcseppek ismeretlen vonzástól vezérelve egymásba olvadtak, és ferde, ezüstös farkincát húzva maguk után, lassan kanyarogni kezdtek lefelé a sík, függőleges felületen. Volt közöttük egészen nagy és áttetszően ragyogó, meg apró, zavaros-szürke, és olyan is, amelyben sötét porszemek keringőztek. De végül mind ugyanabban a sorsban osztoztak: érkezésük után vagy pacává mázolódtak az ablakon, vagy magával ragadta őket az ellenszél.
Azaz mégsem. Akadt néhány különc esőcsepp, amely rendületlenül rótta tovább a maga útját, szeszélyes táncban kerülgetve a huzat csapkodó szárnyait.

A lány megborzongott a bizonyosságtól, hogy közeledik... AZ közeledik, amit mások csak úgy hívtak volna, roham. Ő irtózott ettől a rémületet és pánikot keltő, beteges szótól, mert egyáltalán nem fejezte ki azt, ami ilyenkor lejátszódott benne. Zavartan körülnézett, de az a néhány utas, aki vele együtt zötykölődött, ügyet sem vetett rá, a legtöbben félrebicsakló fejjel bóbiskoltak, mások a karfát szorongatták, ha a busz megcsúszott a kanyarban.

A kábulat hirtelen jött, érkeztét mindig ugyanaz a szédülés és tompa zümmögés jelezte, amely most is egészen a hatalmába kerítette az agyát, és azalatt a néhány másodperc-töredék alatt, míg a szeme elhomályosult és vakon meredt a környező világba, a lány készségesen elismerte volna, hogy ez a rosszullét, ez az émelygés valóban olyan, mint valami rejtett, alattomos betegség tünetei. A következő pillanatban viszont, amikor elillant a gyengeség, kitisztult minden, és ő még mindig kitágult pupillákkal meredt az ablakra, már nem érzett kétségbeesést. Ez nem roham. Ez csak a jövő.

Nyitott elmével fogadta a látomást - félt, minden alkalommal félt, de ha erőszakkal próbálta volna kirekeszteni a képeket, leheletfinom, illanó érintés helyett kegyetlen, izzó ujjakkal mélyedtek volna a tudatába. Inkább ellenállás nélkül megadta magát.

Az üvegre rajzolt nedves, csillogó kacskaringók különös alakzatba rendeződtek; egy-egy felfröccsenő sárszemcse, megtépázott barna falevél újabb kígyóvonalat, görbületet, árnyékfoltot kanyarintott a készülő kompozícióba. A szél erőteljes ecsetvonásának engedelmeskedve az ákombákomok lassacskán csodálatos, fehér és porcelánkék, ezüsttel körvonalazott impresszionista festménnyé változtak.

Mindig hasonlóan kezdődött: az érzésből szín lett, forma, különös alakzatok, végül mozgás, s a kavargásból néhány szívdobbanásnyi idő alatt kirajzolódott a jövő egy aprócska szelete. Nem úgy képeződött le, mint a mozivásznon, nem olyan vakítóan éles, tisztán értelmezhető jelenetek formájában. Álomnak sem volt nevezhető, mert mindig éberen élte át.

Le kellett hunynia a szemét, és várni, hogy a jelenés tiszta élességgel rajzolódjon ki a maszatos ablaküveg villódzó hátteréből.

Ám ezúttal valami más történt. Váratlanul, robbanásszerűen. Saját magát is ott találta a látomás közepén: meleg levegőt szívott be a tüdeje, olvadó műanyag bűze fojtogatta, bőrét szinte égette a perzselő hőség.

És megérkeztek a hangok. Recsegés-ropogás, velőt rázó női sikolyok, egy bömbölő hang, amely betöltötte a teret, dobhártya-szaggatóan, egészen közelről azt kiáltotta: - Tűz van! Az isten szerelmére, ég valami!

Szeme előtt változott üvöltő pokollá az utastér. Az emberek a gomolygó füstben megvadultan törtek utat maguknak az üléssorok között. Mindannyian a busz orra felé nyomultak. Valaki megpróbálta felfeszíteni a tetőablakot.

A lány nem bírta tovább, belőle is feltört a sikoltás:

- Ne! Ne! Várjanak! Meg kell állítani a buszt!

Hangja nyomán váratlanul csend lett. Az eleven álom, amely betöltötte a gondolatait és az érzékszerveit, egyik pillanatról a másikra nyomtalanul szertefoszlott.

Tucatnyi szempár meredt rá megbotránkozva, többen pillantást váltottak, jelentőségteljes ajakbiggyesztéssel. Két kamaszlány felvihogott.

- Istenem - csóválta a fejét szörnyülködve egy horgolt kézitáskás, nagyvirágos blúzt viselő öregasszony. Mások mereven elfordították a fejüket, mintha nem hallottak volna semmit.

A lány megpróbált magához térni. Még mindig zihált és remegett. Jeges rémület kúszott a tagjaiba, amikor felfogta, mit látott. Soha, soha nem volt még ilyen valóságos egyetlen látomása sem.

Ez pedig azt jelenti, hogy…

Ellökte magát az üléstől, nem törődött a megütköző tekintetekkel. Az üléssorok közt haladtában hallotta, ahogy egy bőrdzsekis srác fennhangon így szól:

- Fogadjunk, ez a liba eltávot kapott a zártosztályról!

- Vagy be van szívva - hangzott máshonnan.

Ugyan, kit érdekeltek most a fullánkos megjegyzések! Rohant előre, öklével dörömbölt a vezetőfülke ajtaján.

A sofőr el nem ítélhető módon reagált.

- Mi a fenét képzelsz? Nem tudsz olvasni? Szigorúan tilos…

- Kérem… - dadogta a lány -, a busz… meg kell állítani!

- Ki akarsz szállni? Talán rosszul vagy?

- Nem én… Kérem, azonnal álljon meg! Ez vészhelyzet!

A sofőr hátrakukkantott. Az utasok feléjük tekintgettek, de pániknak még a nyoma sem érződött.

- Hm. Én nem látok semmit. Valaki más lett talán rosszul? Vagy füstszagot érzel?

A lány feszültsége nőttön-nőtt. Látta a sofőr szemén, hogy hamarosan elveszíti a türelmét, de nem volt más választása, mint hogy hülyét csináljon magából. Kínjában csak suttogott:

- A busz… hamarosan ki fog gyulladni.

- Csináljon már valamit azzal a csajjal! - ordított közbe a bőrdzsekis fiú. - Hülye drogos!

Valaki más is csatlakozott:

- Le kéne az ilyet szállítani!

A sofőr tekintetében a kényszerű udvariasságot felváltotta az ingerültség.

- Nézd, nekem nincs időm ilyen viccekre - kezdte szándékos lassúsággal. - A következő megállónál szépen leszállsz. Nem szeretnék balhét. Gondolom, te sem.

Az öreg csotrogány lassított, majd megállt és kitárultak az ajtók. Az egész busz a lányt figyelte. Ő nem mozdult. Még tett egy kísérletet, hogy jobb belátásra térítse a sofőrt.

- Kérem, hallgasson meg. Eszemben sincs viccelni. Ez komoly. Én…

- Szállj le! - mondta emelt hangon a buszsofőr. - Azonnal. Vagy szeretnéd, ha segítenénk?

A bőrdzsekis srác és egy középkorú férfi lassan, fenyegetően felemelkedett ültéből. A lány szemében a tehetetlen harag könnyei gyülekeztek. Mit tegyen? Hogyan magyarázza meg, hogy látta a jövőt? Hogyan értesse meg velük, hogy még sosem csalták meg az előérzetei?

- Kérem… kérem… - ismételte még akkor is, amikor egy asszony, megelőzve a férfiakat, megfogta a vállát, és finoman elkezdte lefelé tolni a lépcsőn. Önkívületben szállt le a buszról, a lába csaknem bokáig süllyedt a latyakba, s ahogy a járgány elhajtott, sár fröccsent világosra kopott farmernadrágjának szárára is. Maga sem tudta, meddig ácsoroghatott, végül álmatagon kinyitotta az ernyőjét, és elindult hazafelé - gyalog.

Két kilométernyi lassú séta után fáradtan, csöpögve érkezett az utcájukba. Nem ment haza egyenesen, előtte betért a sarki kis boltba néhány apróságért. Már a pénztárnál állt sorba, amikor a rádió, amely eddig kívánságműsort sugárzott, hadarni kezdte a három órás híreket:

-… és végül a legfrissebb hír: kigyulladt és egy út széli újságosbódéba hajtott egy busz ma délután negyed háromkor. A súlyos sérültek száma három, többen füstmérgezést szenvedtek. A buszvezetőt életveszélyes sérülésekkel szállították kórházba…



Utoljára változtatva 07-01-2005 @ 10:48 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 07-01-2005 @ 12:32 pm)

Comment: Borzongatóan jól sikerült írás. Sajnos a Kasszandrák arra ítéltettek, hogy sose higyjen nekik senki.


Hozzászóló: Anne20
(Ideje: 07-01-2005 @ 03:52 pm)

Comment: Kedves Storyteller! Nagyon tetszett az írásod. Hátborzongató volt:)))


Hozzászóló: Chany
(Ideje: 07-01-2005 @ 07:14 pm)

Comment: Valóban hátborzongató! Nagyon tetszik. Nagyon jók a leírásaid. Később majd átolvasom kritkusabban is, de elsőre hibátlan. Gratulálok. :)


Hozzászóló: Gyongyi
(Ideje: 07-02-2005 @ 09:48 pm)

Comment: Kedves storyteller! A borzongás terén csatlakozom az előttem szólókhoz. Valóban rajtam is végigfutott a borzongás. És ezt nem csak önmagában a történet idézte elő, hanem a stílusod, ahogy mindezt megírtad. Folyamatosan ébren tudtad tartani az olvasóban (legalábbis bennem) a feszültséget. Nagyon tetszett. Üdvözlettel: Gyöngyi


Hozzászóló: g
(Ideje: 07-11-2005 @ 08:35 pm)

Comment: Ez nagyon szép szárnypróbálgatás volt, attól függetlenül, hogy a témát számtalanszor feldolgozzák. remek!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds