[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 63
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 63


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

A jog hálójában
Ideje:: 12-04-2017 @ 06:13 pm

Sztolár Miklós

A JOG HÁLÓJÁBAN


Végezzünk egy gondolatkísérletet.

Elsétálok a német határra, és bejelentem, hogy szíriai háborús menekült vagyok. Rám néz az egyik hivatalnok, azt mondja magában, hogy "Ez azért nem életszerű, magyarul beszél, és egyébként sem úgy néz ki, mint egy háborús menekült." Szóvá tenni viszont nem meri, hiszen félti a hivatalát, és különben is mire hivatkozna? Papírjaim nincsenek, az ujjlenyomatomat nem engedem rögzíteni, hiszen nekem jogaim vannak. Nem úgy van az, hogy egy államhatáron egy senkiházi hivatalnok, vagy egy határőr engem azonosítson. Azt hiszi, hogy csak azért mert ő a hatóság embere, visszaélhet hatalmával, és csak úgy igazoltathat engem. Engem, szerencsétlen nyomorultat, aki határokon át, embertelen körülmények között végre eljutottam idáig. Lenne pofája becsukni előttem az ígéret kapuját?! Na, csak azt próbálja meg! Hívom az ügyvédeimet, és pillanatok alatt az utcára kerül a családjával együtt, aztán mehet migránsnak. Jön ez még az én utcámba!

Egy másik, bátrabb hivatalnok megkérdezi, hogy hívnak. Köze hozzá? Még az elítéltek nevét is csak úgy meri lehozni a sajtó, hogy K. Ahmed. Ehhez is bátorság kell, mert idő kérdése, és bepereli, hogy mivel arab keresztnévvel merte azonosítani, beletiport a személyiségi jogaiba, és természetesen, antiszemita, rasszista, fasiszta, és minden, ami ehhez tartozik. Az ügyvédi kar már dolgozik rajta, hogy ilyenkor csak A.K-t lehessen használni.

Örüljön, hogy láthatja az arcomat. Micsoda ?! Le akar fényképezni?! Hát azért ez már felháborító! Hát hol vannak a személyiségi jogaim?!

Megkérdezi, hogy férfi vagyok-e vagy nő? Nahát, ez azért már túlzás, ezt majd én eldöntöm. Helyettem csak ne okoskodjon!

Egy másik még bátrabb hivatalnok szóvá teszi, hogy nem az a tipikus arab vagyok. A szerencsétlen nem tudja, hogy ezzel neki egy életre vége van?! Bőrszín szerint mer megkülönböztetni?! Ezután már halálnemet sem választhat a nyomorult. Na de ez legyen az ő baja.

Foglalkozásom, végzettségem?! Na, ez aztán mindennek a teteje ! Azonnal látnia kellene, hogy 5 diplomával és 20 nyelvvizsgával rendelkező atomtudós vagyok, és csak szerénységből nem szólalok meg a nyelvükön. Hívjanak csak tolmácsot, jogom van hozzá!

És, végül jön hősünk, a legbátrabb hivatalnok. Félve megkérdezi, hogy léptem át az EU határát. Ehhez sincs túl sok köze, de megszánom a szerencsétlent, megmondom, hogy Magyarországon. Erre átveszi a módszerünket, és halkan elrebegi, hogy Magyarország biztonságos ország. Ezzel aztán felteszi az i-re a pontot. Még, hogy Magyarország biztonságos? Hát, hol él ez a nyomorult?! Nem tudja, hogy Magyarországon diktatúra van ? Nem tudja, hogy Magyarországon maga Orbán Orbánovics alsátán uralkodik? Én is alig tudta elszökni abból a lágerből. Volt pofájuk a határon elkérni a személyi igazolványomat. Simán lezárják a közutakat, ha külföldi küldöttség érkezik, sőt még a tömegközlekedés is megbénul. Az újságokat kazamatákba húzódva szerkesztik a hős sajtóharcosok, hiszen "fejére szól, ki szót emel". Időnként ugyan megjelennek az utcán tüntetők, de hát ismerjük már a moszkvai gyakorlatból, hogy mindez csak színház, előadás a külföldi sajtónak, akár a régi szép időkben a nyilvános népbírósági tárgyalások.

A tv csatornák, az internetes fórumok bértollnokai folyamatosan átkozzák Orbán-sátánt. Jól csinálják, azt meg kell hagyni, de a diktatúra, az diktatúra. A külföldi sajtó is hiába próbálkozik, csak nem tudja bizonyítani a nyilvánvalót, azt hogy nálunk bizony diktatúra van.

A másik gondolatkísérletet, miszerint Szíriában, mondjuk, menekült külföldinek adom ki magam, már el sem merem végezni. Ott nem valószínű, hogy foglalkoznának a jogaimmal, örülnék, ha élve megúsznám a dolgot.

- & -


Utoljára változtatva 12-04-2017 @ 06:14 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 12-06-2017 @ 05:42 pm)

Comment: Szia Miklós! Először Boldog Névnapot kívánok. Másodszor pedig örülök, hogy ezt megírtad. Azt a részt kihagytad mikor előveszed a pénztárcádat megmutatni, hogy nincs nálad írat és csupán 3000 Euród van mert már a többit elszedték a csempészek. Aztán megkérdezed hová dughatod be az Iphonodat és melyik tartományban veheted fel először a napi 40 Euródat (francia adat). Nálunk sajnos ezt becsületes munkával sem lehet elérni. Persze vannak valóban rászorultak és betegek és biztosan mi is kaptunk annak idején Líbiából ingyen olajat, csak hát hozzám nem jutott el. Ki tudja mi jön még? Keressen rá bátran mindenki mi is történt az egyik gyermekek által látogatott állatkert pónik által lakott területén Berlinben. Lehet más is ezt tenné ha Németországba befogadnák? Még egy dolog ami felvetődik bennem, miért nem fizetnek legalább ennyit a kecskeméti autógyárban a dolgozóknak is? Még folytathatnám... Üdv.


Hozzászóló: MZ_per_X
(Ideje: 12-06-2017 @ 11:20 pm)

Comment: Kedves Attila ! Köszönöm jókívánságodat.:-) Örülök, hogy tetszett az írásom. Nagyon jó a kiegészítésed, így teljes a kép. (Sajnos) Miklós :-)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds