[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 320
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 320


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Hány jel kell még?
Ideje:: 01-06-2005 @ 08:26 pm

Imhol, megint itt vagyok. Elröppent az a pár hét, amit az ünneplésre szántunk, és újfent kezdődnek a szürkének mondott hétköznapok, amire még ez a lucskos idő is csak ráerősít. Node, majd ezt is túléljük valahogy.
 
Reggel még fogalmam se volt, hogy miről fogok írni, de aztán eszembe jutott, ami a világ túl felén ezekben a napokban történik, mégis oly hátborzongatóan közelről érint minket is, itt Európában. Igen, arról a szökőárról beszélek, ami több szigetet letarolt az indiai óceánon.
 
Aztán egy másik fixa ideám is az eszembe jutott, hogy mi itt az új középkorban élünk. Ugyanúgy ragaszkodunk a téveszméinkhez, mint anno az egyház ragaszkodott a saját téveszméjéhez. Akkor, azt a téveszmét úgy hívták, hogy geocentrikus világkép, és röviden, arról szólt, hogy márpedig a nap forog a Föld körül.
 
Sok áldozat, és még több szenvedés árán végül legyűrtük ezt a téveszmét. Mit tesz erre ez a szerencsétlen emberiség? Felállít magának egy újabb csapdát, amit jobb híján, most nevezzünk csak homo-centrikus világképnek.
 
Igen, egy csapásra mindennek a középpontjába az ember került, ami persze még nem volna baj, ha nem várnánk el, hogy eztán majd a világ fog alkalmazkodni mihozzánk, nem mi a világhoz, és ízíben hozzá is láttunk, hogy kényünk-kedvünk szerint átalakítsuk a világot. Nevezzük ezt az egyszerűség kedvéért fogyasztói társadalomnak.
 
A fogyasztói társadalom aztán kialakította az önzés civilizációját, ami rászoktatta az embereket, hogy minden értük van, az ő szaros kényelmükért, és lassan már a vécére is autón járnak.
 
Csakhogy a természet csak az elmúlt pár hónapban is háromszor figyelmeztetett, hogy ez az állapot tarthatatlan. Kezdődött azzal, hogy fél Amerikát végigpusztították a hurrikánok, aztán a Tátrát csupaszította le egy szélvihar, végül a jelen, százezrek haltak meg, más milliók pedig hajléktalanná váltak Ázsiában.
 
Vajon milyen intő jel kell még, hogy észre térjen az emberiség?


Utoljára változtatva 01-06-2005 @ 08:26 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 01-06-2005 @ 09:29 pm)

Comment: Szerinted észre fog térni?


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 01-06-2005 @ 10:10 pm)

Comment: Én bízom benne,hogy sokakat elgondolkoztatnak ezek a tragikus történések. Gyökeres változás nem egyhamer lesz de már az is haladás lenne,ha mindenki a saját világában bizonyos dolgokat átértékelne. Mert ahogy írod ezek bizony jelek,figyelmeztetések szerintem is.


Hozzászóló: e-gal
(Ideje: 01-06-2005 @ 10:45 pm)

Comment: Az ember nem érez felelősséget saját tetteiért, saját életéért, saját népéért és saját bolygójáért sem. Természetesen, Tisztelet a kivételnek. Bizonyára meg van a ritmusa a tudati ébredésnek is.


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 01-07-2005 @ 09:35 am)

Comment: Az, hogy elmozdult a föld, nem jel volt, hanem geológiai törvényszerűség. Az, hogy a fogyasztói társadalom él és virul, az a gazdaság törvényeinek következménye. Az emberiségnek pedig éppúgy megvannak a korlátai, mint az egyes embernek. (Vígasztaljon azonban a tudat, hogy már az ókorban is ijesztőnek találták a fejlődés ütemét, és mégis itt vagyunk!)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds