[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 216
Tag: 1
Rejtve: 1
Összesen: 218

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Rendhagyó Szent Este és Karácsony napja !
Ideje:: 01-03-2006 @ 09:23 pm

mégis megosztom veletek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Különös ajándékkal lepett meg a Teremtö az idei Karácsonyra. Amióta az évek megsokasodtak a fejünk felett,no meg már a szivünk is egymásra hallgat jobban ebben a rohanó világban .kipp-kipp-kopp-kopp dobogok .

no,akkor most mit érzek ?

" érzésem sérthet másokat , de nekem az életem s aki nem él énvelem, annak mit ér ez az én érzelmem ?

"- semmit - vagy mindent "

E Nagyvilágban kedvesemmel, Etelkával, valahogy mindinkább szükségét érezzük az együtt eltöltött ünnepek jelenlétének.
A Szeretet Ünnepe mindig megkülönböztetett fogalom volt vala
nálunk.

Nagy,családszeretö otthonuk egy kicsit távolabbra került mára tölünk,messze vannak ilyenkor tölünk SZERETTEINK, ROKONAINK,BARÀTAINK .
de e távolságnak itt nincs mára már jelentösége, összemosodnak idök és távolságok térben és ürben is.A modern világ mindenféle-fajta eszköze eltüntette eme fogalmakat, átértékelödött minden,igy könnyedén köszönthetjük egymást élöszóban is az éter hullámain.
Hihetetlen eröt és támaszt jelentünk egymásnak,a felhangzó köszöntések közepette,amint meghalljuk egymás hangját a telefonban .
Meghallgatva egymás jókivánságait,a kedves szókat,minden olyan egyszerüvé és testközelivé válik, szinte megérintjük egymást,csodálatos érzés,kivánom mindenkinek,hogy egyszer átélje eme érzést.
Nálunk a Szent estét,itt Svédországban is és otthon is mindig a családdal együtt vártuk - várjuk és ünnepeljük a magunk hitének megfelelö szertartásai, bevett szokásai, hagyományai szerint.
Számunkra a legfontosabb a várakozás idöszaka , a felkészülés periódusa a meghitt estére az Jézuska megérkezésére. Mi itt Svédországban már az Adventok ünneplésével elkezdjük a felkészülést az ünnepekre, a sok gyertya gyújtással,fénnyel próbáljuk meghittebbé varázsolni a decembernek a nyomasztó ,sötét hangulatát.a Karácsonyfát már 23-án feldiszitettük és a magunk kedves meglepetéseit elhelyeztük a fa alatt. Itt helyeztük el a másoktól kapott ajándékokat is.
Ezután következik a svéd szokásoknak megfelelöen az Ünnepi ebéd, ez az idöpont, ca 14:00-esik, ami kötödik az ünnep megmegkezdéséhez itten.

Mi magyaros-svéd - böjtös ebédhez ülünk az ünnepi asztalhoz. Az idén finom lazac file és rántott karfiol volt feltálava ,köretnek hozzá rizs és hasáb burgonyával volt. na és mind ehhez finom nedüt, 83-as évjáratú Tokaji Aszút fogyasztottunk,az asztal természetesen szépen megteritve az ünnephez illöen, gyertyát gyújtva ülünk le ebédelni kettesben.ez nálunk már hagyomány.évröl évre igy zajlik ,miért? ne kérdezd ?

ez a mi ünnepünk a nagy világban .

Mert ezután jön a Tv-ben a Kalle Anka /Donald Kacsa és társai,evvel megkezdödik a Karácsonynak Szent Ünnepe svéd módra .
Mi nem várjuk meg az estét, már ebéd után megjön hozzánk is a Jézuska .

Miért volt rendhagyó eme Szent este és aKrácsony napja ?

hát elárulom néktek,több okból is .

Az elsö,
mert Etelka az idén nem dolgozott ezen az ünnepeken és igy együtt tudtunk lenni és felkészülni a Jézuska megérkezésére.Ez számomra igen csak kimondhatatlanul nagy öröm volt, ez külön ajándéka volt az idei Karácsonynak számomra, a legszebb ajándéka nékem .
meg is köszönöm nyomban a Termtönek irányomban való jóságát.

A második ok
pedig az vala,hogy az idén nem kellett Tomté-nek /Télapó-nak beöltöznöm és megjelennem a szomszéd unokáinak,mert ök már igen csak nagy fiuk lettek ( Nisse -10, Linus-8, Rasmus- 7,Mattias- 6 évesek ) mert úgye nem lehet már velük elhitetni ,hogy a Télapó jön és hozza az ajándékokat.
Több éven keresztül élvezettel tettem eleget eme felkérésnek,nagyon hálás dolog volt Télapónak lenni,( a gyermek szemek örömteli felragyogását nem lehet elfelejteni sohasem ,vagy a szakál meghuzogatásokat sem , vagy a hangos találgatásokat, ez István a szomszéd mondja Nisse , áh dehogy füzi hozzá Linus ,Te csak képzelödsz. a legkisebb Rammus kivágja magát,idenéz Mattias, ez a Tomte ,hát nem látjátok szakála van és meghuzza szakálamat, ugy Isten igazaból,na jól van ,még szerencse hogy túl éltem ,mert igazi szakálam volt annak idején és igy nem buktattak le  egykönnyen ???)
egyszóval beöltözve megjelenni, puttonnyal a hátamon és kiosztani az ajándékokat a ház népének, aprajának -nagyjának,igen csak Istennek tetszö cselekedet vala volt számomra ,köszönet érte itten a kedves felkéröimnek mindezért.

A harmadik
pedig,az igazi nagy meglepi volt számomra, amikor is az Internettes világhálon testközelbe kerültem mindazokkal akikkel egész évben jó Barátainkká váltunk .Itt megszünik pillanatok alatt minden távolság ,lehullik az álarc, az emeber pillanatok alatt magához öleli az egész világot .A ma emberének bizony sok-sok kellemes percet,órát okozva belopozunk a másik ember legszentebb rejtekébe , legbelsöbb világába is, persze csak ha megengedi.
élni és visszaélni a helyezettel,az adott hangszeren játszani,csak hittel, öszinte szeretettel szabad. e lehetöségekkel bizony csinyján kell bánni.
A legcsodálatosabb hangszeren játszani ,nagy felelösdéggel jár. "ne fogjon hurok pengetésihez könnyen senki sem "szivnek csodálatos hurjait pengetni csak igaz szeretettel, öszinte odafigyeléssel , alázattal szabad ,akarom mondani illik kézbe venni a pennát .

a negyedik
pedig magyar szokáshoz illöen ,a ráadás volt vala.
Barátaink tisztetek meg Karácsonynak Szent Ünnepén, 25-ke napján, Csi  és Zsu ,az ünnepi asztalnál együtt foglalt velünk helyet, gyertyát gyujtottam ,mint mindig szoktam vala, ünnephez méltón,ez igen ritka esemény minálunk,de az idei év kiváltságos eseménye volt ez valahol,az idei Karácsony Isten ajándéka volt nékem és nekünk és mindezt meg is oszthattuk szivünkhöz közelállokkal,Isten áldásával jöttek köszönteni bennüket,köszönöm ,hogy velünk voltatok  eme Szent napon. igazi önfeledt öröm töltötte be otthonunk. legyen eme öröm amely kisérjen választott utadon 2006-ban,váljon valóra álmod s ne hagydd magad megtéveszteni hamis  profétáktól,célod valósitsd meg tennen magad, mert igy lesznek álmaidból megvalósult igazságok . 
nagyon boldogok voltunk együtt,hogy ilyen Barátokat tudhatok magunknak,a Teremtö vigyázza választott utatok és köszönöm ,hogy vagytok Tinékem , nékünk.

a Jó Isten áldását kérem Öreájuk,meg a sok magányos szivre,
mosolyogjon Reájuk is a Teremtö, mutasson utat nékik ,vezesse öket is e földi gyötrelmes rögös uton,a helyes utra ,a választott útjukon,hogy megtalálják igaz helyüket és hü társukat ebben az egzaltált,felfokozott,reményeket sejtetö és reményeket vesztett világban .

legyen eröd felismeri önmagad képességeit és haladj a célod megvalósitásának rögös utján.álmaid ne hagyd ,hogy valaki is meghamisitsa, mert azok maradjanak a tieid. örökre , s ha megvalósulnak álmaid, akkor boldog te leszel .ugy k´legyen ,Isten engem ugy segeljen

Hangos gondolatim emigyen hangzanak Tihozzátok , légyhü önmagadhoz, öszintén szeress, szeretni érdemes,szeretni szabad,szeretetet megosztani a legnemesebb cselekedet,
s ha igy teszel,csodák csodájára megsokszorozod az adott szeretetet és a többszörösét kapod vissza.

Minél többet adsz,annál többet kapsz vissza s akkor adsz a legtöbbet ha mind ezt önzetlenül teszed s adod annak akinek szüksége van rád. mert Te szükség vagy, és annak vagy éppen akinek szüksége van Terád ,felebaráti szeretettel öszintén oszd meg jóságod Isten kgyelméböl fakadón

ehhez csak annyit kivánok Tinéktek váljonak valóra álmaitok,
kicvánom ,úgy legyen,Isten engem úgy segéljen,
ja és még valamit ,egy kis vidámságot , bö jókedvet , sok jó egészséget ,megérdemelt szép sikereket az Új Esztendöre Kedves Honleányok Honfiak, no meg Szeretetteiteknek is hasonló jókat hadd kivánok.

ámen

kivánom továbbá kedves Mindannyiotoknak
a sikerekben gazdag 2006-ot,rajtam és rajtatok mulik milyen lesz , de ne feledjétek számomkérhettek amikor eljö az ideje .
Tölsétek meg poharatokat minden féle jobb nedüvel és koccintsunk kedves megegészségesedésetekre

Boldog Új Esztendöt Tinéktek,Isten álddásával ,úgy legyen

köszönöm a szókat
a tollnál jelen valamvh:
stefanicus hungaricus firkász
alias
istvan hanyecz
hisings-kärra 2006-01-03



Utoljára változtatva 01-03-2006 @ 09:23 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 01-04-2006 @ 01:13 pm)

Comment: Tükröződik az írásodban a szeretettel teli ünnep. Nekem is volt egy szép ajándékom: az internet jóvoltából karácsony előtt rátaláltam pár régi osztálytársamra és ők is énrám. Szebb ajándék volt bármilyen kézzelfogható dolognál.


Hozzászóló: khama
(Ideje: 01-04-2006 @ 06:25 pm)

Comment: Köszönet Stefan, hogy megosztottad velünk az ünnepetek meghittségét. Jó volt olvasnom. Az internet ajándékaként, a mi karácsonyunk és békésen telt. Boldog új esztendőt Neked és Etelkának! :)


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds