[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 280
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 281

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: BLOG, Napló!


BLOG, Napló!
[ Blog (napló) főoldala. | Regisztrálj! ]

A tagoknak lehetősége van saját blogot (Naplót) vezetni, és azokhoz hozzászólni.

Mi van, ha elfogynak a kalandok?
Ideje:: 01-07-2008 @ 09:13 am

Folyton az a vád ér, hogy nem fejezem be, amit elkezdek.
Elsősorban az írásra vonatkozik ez.
Lelkesen belefogok egy regénybe, az ötletek szinte megfojtanak, aztán eltelik egy hét, megírom az első 10 oldalt, és leállok.
Elfogy a szufla, kihal a lelkesedés, elvész a történet, unalmas lesz a feladat.
Pedig olyan jó volt... - gondolom ilyenkor, és szinte meggyászolom az el nem készült elbeszélést.
Pedig olyan jó volt az elgondolás... de aztán mindig rájövök, hogy nem volt elég mély.
Nem volt elég határozott körvonala, csak egy érzés, csak egy fellángolás, mint a szalmaláng szerelem, olyan.
És akkor abbahagyom.
Már van körülbelül húsz regénykezdeményem.
Egyet most befejezek,  már látszik, hogy azt képes leszek megírni,  nincs sok hátra belőle.
Mennyivel könnyebb nekem novellát írni...
Hogy miért is?
Talán mert az olyan csapongó, mindig újra vágyó, széllelbélelteket is, mint én, le tud kötni egy tízoldalas novella megírása.
Mert addig együtt élünk.
Én, és a szereplők, eszünk, alszunk, szeretünk,  izgalmas kalandokat átélünk...
De mi van, ha elfogynak a kalandok?
Tíz oldalon még nem... de 200 oldalon?
Egyszercsak elfogynak...


Utoljára változtatva 01-07-2008 @ 09:14 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Blogozó profil
Blogozó profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-07-2008 @ 09:29 am)

Comment: Angelim! Ez a dolog alkat kérdése. Te a gyorsan felbuzduló, rengeteg ötlettel rendelkező emberek közé tartozol, egyszerre szeretnél mindent megoldani, befejezni. Előbb jár az eszed, mint az időd.: ) Ilyeneket kell folyton rúgosni- egy kicsit, hogy ne fájjon azért. : ) Az ötletből meg sosem fogsz kifogyni, az bizti! Hidd el nekem!


Hozzászóló: maridecember
(Ideje: 01-07-2008 @ 09:53 am)

Comment: Megértelek, mert én is így vagyok. De azért rugdosom magamat, és befejzem amit elkezdtem. És milyen érdekes, éppen azok a dolgok sikerülnek legjobban, amit nyögvenyelősen írok. Talán azért, mert kívülről tudom szemlélni. Most egy krimit írok. Meg van a vázlatom, és mindig azt a jelenetet írom, amihez kedvem van. Azután összerakom. Szóval nyögvenyelős, nem tudom milyen lesz, de befejezem az tuti, mert egyébként rossz lenne a közérzetem. És addig másba nem kezdek, amíg nincs meg, max. egy-két perces kikapcsolódni való.


Hozzászóló: hori
(Ideje: 01-07-2008 @ 11:22 am)

Comment: Egy regény megírásához sok idő, energia kell, ilyet nem lehet csak úgy, pár hét alatt megírni. De a kisregény, ami kb.: 60-80 oldal/A5, az sem kevés. Nem kell elsütni egy novellában az ötletet, hanem gyűjtögetni hozzá és kikerekíteni. Félretenni, aztán megint hozzányúlni. A sok regénykezdemény nem túl jó, mert akkor minden csak áll. Egy kötet összejöhet több ilyen kisregényből is, nem kell feltétlenül "nagy" regényt írni. Az is igaz, hogy manapság a kispróza nem nagyon megy a könyvpiacon. Az ötletek persze elfogynak, valóban.


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 01-07-2008 @ 11:25 am)

Comment: Teljesen egyetértek veled. Nekem is ugyanilyen nehéz. Mert eszedbe jut egy újabb sztori, egy újabb , még jobb ötlet - és legszívesebben otthagynád az épp aktuálist. Megfogadtam, hogy addig nem kezdek bele újabba, amíg ezt a mostanit meg nem írom. És lehet érdekes egy regény 200 oldalon át is. Csak nagyon nehéz ilyen hosszan azzá tenni. De meg kell próbálni.Novellát írni más. Az könnyebb. Értem én :)


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 01-07-2008 @ 11:34 am)

Comment: Miért fogynának ki az ötletek? Hisz nem haltok meg!(a következő 50 évben) : ))


Hozzászóló: maridecember
(Ideje: 01-07-2008 @ 11:46 am)

Comment: Én csak egy kisregényben gondolkodom gyakorlásgyanánt, de ha előre meg van a szerkezet, akkor az ötlet is meg van, persze alakulhat közben, de az alap már nem igazán. Ettől függetlenül én is inkább csaponganék, de engem hajt akisregény, olyan mint egy jó keresztrejtvényfejtés, meg kell oldani. Egyébként semmi nem sürget, ha csak az nem, hogy kezdek addíg másba amiíg ezzel kész nem vagyok. Tegnap azt mondta egy eléggé grafikus barátom, hogy ő csak akkor tud alkotni, ha örömét leli benne. Velem ez nem így van. Nekem inkább megoldandó feladat, vagy tanulás. El kell végezni, de nem megy könnyen, de a végére fogok érni, az biztos. Abban bízok, a következő könnyebb lesz.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-07-2008 @ 12:03 pm)

Comment: Hiszek Eróca, csak mindig akkor jönnek, amikor épp máson dolgozom. :-( De azért tudom, hogy megcsinálom. :-) Csak nehéz.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-07-2008 @ 12:04 pm)

Comment: Én nem tudom így felfogni, Mari. Nekem ez nem munka. Szerelem. Csinálom, ha úgy érzem, hogy ott vagyok szívvel-lélekkel, ha nem, akkor rosszat írok. Tudom. Próbáltam.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 01-07-2008 @ 12:06 pm)

Comment: Kedves Angeli - Te novella vagy - én is az vagyok...próbáld meg megfogalmazni, miért kellene regényt írnod? Érdekelne...lehet erről valamit tudni egyáltalán, mi kényszerít arra, ami nem esik jól?


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-07-2008 @ 12:06 pm)

Comment: Ó Géza! Tudom én azt. Nem is az a baj, hogy nincs időm, (pedig nincs), hanem az, hogy miközben írok, már ütik a fejemet a következő történet gondolatai. És akkor maradnom kell az akkor írtnál. Na ez a nehéz. Arra gondolok, hogy kaland mindig van, csak nem ugyanabban a történetben. Érted? Jön az új kaland, és az előzőnél, mondjuk a 60 oldalnál egyszercsak elfogy. Húh. Biztos, hogy érted, akármilyen bénán magyarázom.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-07-2008 @ 12:09 pm)

Comment: Azaz Adri. Mert ha már nekem nem izgalmas, számomra válik munkává a megírása, az másnak sem fog igazán tetszeni. Ha én unom a saját kis világomat, más miért ne unná? Már 155-nél tartok. Még nem unom. Ebben most meglesz a 200, vagy még több is. De mire ide eljutottam...! És már most is kapargatja egy új történet az agyamat, és már azt írnám, de kitartok. Mert ezt még szerencsére nem unom. ÁÁÁÁ!


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-07-2008 @ 12:11 pm)

Comment: De jólesik Miki. Nem vagyok novella. Csak a megfelelő témát kell megtalálni. Most ezzelmár majdnem készen vagyok, csak ott az a másik is... Na ez a baj. Nem csak a hossza.


Hozzászóló: maridecember
(Ideje: 01-07-2008 @ 01:16 pm)

Comment: Szerelem! Én is szeretek írni, de ezt nem mondanám. Tanulok, és ehhez van akarat bennem. Pl. kezdetben semmiféle párbeszédet nem tudtam, ma már nem tudnék elképzelni olyat, hogy ne legyen párbeszéd az írásomban. Nekem feladat, de én feladat centrikus voltam világéletemben. Pl. a regényírói tanfolyam nagyon sokat segít. Most variáltam pl. át az egész krimimet annak a hatására, és szerinte jobb lett. Mármint szerkezetileg. Én még a helyesírást, központozást is tanulom, de érdekel. Ha szerelem, az biztos jobb, gondolom. Szerintem látszik is az írásaidon. Könnyedek, tetszetősek, élvezhetőek.


Hozzászóló: maridecember
(Ideje: 01-07-2008 @ 01:21 pm)

Comment: Angeli! És más azért nem fogja a te kis írásodat unni (regényedet!), mert vagy olyan profi, hogy tudd, most fel kell keltenem az olvasó érdeklődését. Nem a mű minden pillanatában, hanem akkor, amikor ott van az ideje. Az igazi író szerintem nem magának ír, hanem az olvasóinak. Kicsit közelebbről, a célközönségének. Mert mindenkinek nem lehet, természetesen. Persze lehet az írás öncélú is. Annak is meg vannak az előnyei. Az író szempontjából mindenképpen.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-07-2008 @ 01:38 pm)

Comment: Dehogy vagyok profi Mari! Akkora amatőr vagyok, mint egy ház. Azt hiszem tavaly indult egy új, két éves kurzus humán diplomásoknak a Pázmány Egyetemen Kreatív írás címmel. Na oda szívesen járnék, ha lenne rá pénzem. Bár profivá még a tízedik megjelent regényem után sem kiáltanám ki magamat.


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 01-07-2008 @ 01:59 pm)

Comment: Ismerős érzés, aranyos sopánkodás: mi lesz ha... Hát, tényleg. Mi lesz? Csak akkor lehet normálisan regényt írni - ill én csak akkor tudok - ha nem csinálok mellette mást. Beszippant. Még enni is elfelejtek, és köntösbe ülök a gép előtt (vagy a füzet fölött) egész nap. Ne tudd meg! Amikor munkanélküli voltam, akkor ment. Azótase. Nembaj. Ez most egy ilyen korszak. pussz


Hozzászóló: soman
(Ideje: 01-07-2008 @ 02:56 pm)

Comment: Figyi Angelika drága! Én is amondó vagyok, hogy most fejezd be a tudod mit, aztán írj rengeteg novellát. Lehet, hogy Te arra vagy belőve MOST. Aztán 5, vagy 10 év múlva lehetsz még a legsikeresebb regényírónőci...


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-07-2008 @ 03:05 pm)

Comment: Én azért próbálkozom Ottó, hátha sikerül...


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-07-2008 @ 03:06 pm)

Comment: A legnagyobb ellenségeim egyike nekem is az idő Lara, sajnos baromi kevés van mostanában. Mire beleélném magamat a sztoriba, már mehetek is dolgozni.


Hozzászóló: boblogan
(Ideje: 01-07-2008 @ 05:11 pm)

Comment: De ki ne dobd a szerinted rosszul sikerülteket! Mert sokszor előfordul, hogy a nézők-olvasók-hallgatók azokat a műveket szeretik, amiket a szerzőjük nem tartott túl jónak, amivel meg nagyon elégedett volt, az pedig nem lett közönségsiker... Szörényi Levente például azt nyilatkozta, hogy szerinte az István a király nem a legjobban sikerült darabja, és ő maga büszkébb más műveire (pl. Attila - jé, ma van a névnapja :)), a közönség viszont egyértelműen az Istvánt szereti legjobban, azt szerintem még évtizedek múlva is játsszák, amikor az Attilára már senki sem fog emlékezni... De itt a Fullon is találkoztam már többször olyan művel, ami nekem nagyon tetszett, a szerzője pedig azt írta, hogy nem sikerült túl jól (legutóbb soman 56-os versére emlékszem így, de sok másik is volt)... Szóval minden művet közönség elé kell vinni, hogy megbizonyosodj róla, hogy mások szeretik-e annak ellenére, hogy neked nem tetszik annyira, mint a többi.


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-07-2008 @ 06:15 pm)

Comment: Szia Bob! Az a regény, amit most írok, és a 155. oldalát taposom egy 20 oldalas regénykezdemény volt fél évig a poros kis mappájában valahol a dolgaim között a gépemen. (Még Te is segítettél nekem benne Birmingham-mel kapcsolatban) Aztán két hónapja elővettem, leporoltam, és beleéltem magamat. Azóta élek vele. Lehet, hogy az a más, amit most megírtam három oldalban egyszer ugyanígy befogad, és magával visz, és meg sem állunk 200 oldalig. :))) Nem dobok ki semmit, csak azt, ami TÉNYLEG rossz. :-))


Hozzászóló: blue
(Ideje: 01-07-2008 @ 06:44 pm)

Comment: Angelikám, a 20 regénykezdeményt gyúrd össze és akkor kész a regény...)))))oké, ez most vicc volt...én szeretnék látni egy dedikált Angelika regényt a polcomon...pussz:g))))


Hozzászóló: zsuzsuzsu
(Ideje: 01-07-2008 @ 08:06 pm)

Comment: Egy pillanatra baj van! De csak EGY pillanatra, mert máris jönnek az újabb kalandok... Olyan nincs, hogy ne történjék valami! A kérdésed egyébként nagyon tetszett, mert néha nekem is eszembe jut.... Zsuzsi:-)))


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 01-07-2008 @ 10:42 pm)

Comment: Ezt rólam írtad!!!! :-)))) Ami azt illeti, nálam még érthető is a dolog, mert kos vagyok, tehát nálam genetikailag kódolva van a nagy kezdő lendület, ami szép lassan elfogy mielőtt még a domb tetejére érnék... :-((( Dehogy egy nyilasnáááál!!!!


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-08-2008 @ 08:00 am)

Comment: Bár így lenne Gaby! :-)))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-08-2008 @ 08:01 am)

Comment: :-))) Kedves Falubeli! Igen, szerencsére pillanatok... vagy egy-két nap... Ha jobb idő lesz eljössz velem bicajozni? :-)))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-08-2008 @ 08:04 am)

Comment: :-) Audrey! Nálam már az is csoda, hogy a főiskolát befejeztem. :-))) Nem volt boldogabb ember az anyukámnál, amikor látta, hogy tényleg megvan a diplomám. Magam is alig hittem el. :-))) Nagy a lendületem, sodrok, égetek, aztán pikk-pakk kihűl a dolog. Még szerencse, hogy a párom esetében ez tartós lángolás, mert előtte...! :-))) Ne tudd meg, milyen gyorsan váltottam. :-)


Hozzászóló: 102
(Ideje: 01-08-2008 @ 04:09 pm)

Comment: a kalandok sosem fogynak el, legfeljebb messzebbre sétálnak rövidebb-hosszabb idöre, hogy aztán újra ott teremjenek annál, aki szereti öket. szerintem Te felettébb szereted öket. ök meg viszontszeretnek ... :)


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 01-08-2008 @ 05:52 pm)

Comment: Szia Hugi ! Neked a legjobb a világon ! Például nekem egy regény kezdeményem sincs, és én emiatt búsulok. :)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-09-2008 @ 08:04 am)

Comment: 102! Te legszebb Szám! Igazad legyen! :-)))


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 01-09-2008 @ 08:05 am)

Comment: Kedves Bátyám! Van viszont annyi zseniális leveled, amiből már bőven két regény terjedelme kitelik! Ha csak a prózáról beszélünk. :-)))))


Journal ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.25 Seconds