[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 206
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 207

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
| # |A |B |C |D |E |F |G |H |I |J |K |L |M |N |O |P |Q |R |S |T |U |V |W |X |Y |Z | Keresés
Ambrusa - Lelkes Miklós: Tojás

Előadó: Ambrusa
Album: Prózai művek
Szerző, cím: Lelkes Miklós: Tojás
Meghallgatva: 2921
Beküldte: ambrusa (a profilomban: tojas.mp3)


Lelkes Miklós: APRÓCSKA TÛNÕDÉSEK /részlet/
TOJÁS

Találtam egy tojást a hûtõben. Közepes nagyságú madár közepes méretû tojása. Nagyobb a picike ökörszemtojásnál, de sokkal kisebb a nagyságbeli rekordot tartó strucctojásnál, mivel ezt házityúk tojta. No, megfõzöm, megeszem.
A tojásfõzés nagy elõnye, hogy mellette az irodalmat is mûvelheti az ember...Legfeljebb túlmegy a háromperces lágytojás-idõn és keménytojás lesz a tyúktermékbõl. Annyi baj legyen, az élet is kemény, én is kemény legény vagyok, legalábbis amíg haza nem jön a feleségem, férjként ugyanis már nem legénykedhetek olyan keményen.
Irogatok, de a tojást is figyelem. Én tanulok a múltból, múltamból, ha a nép nem is hajlandó erre! Emlékszem a Múzsa csókos ideje alatti túlságosan keményre sikeredett sülttojásokra, sõt még a szenestojásokra is. Utóbbiakból még a legcsenegetõbb szerecsen sem csen!
No, szóval fõzöm-fõzögetem a tojást.Meg verset írok a hímestojásról.Meg szatírát a Hungarian okostojásokról, amire azok, persze, tojnak, meg rám is.
Sok mindent csinálok, de félszemmel a fõvõ tojást is figyelem. Mily poétikusan-lelkendezõn ugrándozik ez a derék tojás a bugyborékoló tüzes vízben! Gyermek- versbe kívánkozik, valahogy így: "Vízben ugrál okos tojás. El-elnézi kis Tóbiás. Ezt ki tojta? A tyúkica! Ilyet nem toj ám a cica!" Szóval valami kedves csacskamacskaság kellene róla, de ez még nem jó, mert a csacskaság mellõl hiányzik a macskaság...Egyébként hasznos versike volna, mert megtanítaná a gyermekeket arra, hogy a tyúk tojást tojik, a cica pedig nem.Az állatok sem egyformák, az emberek még kevésbé.No, majd gondolkozom rajta...
Igen, de a tett halála az okoskodás. Ezt valószínûleg az a harmadikrichárdos Dárdarázó Vili írta, de nem esküszöm meg rá. Jól tettem, hogy nem esküdtem meg, mert továbbgondolkozván rájövök: Madách írta, az az embertragédiás. Különben nem kell minden tetthalált elsiratni.Legjobb volna, ha némely álnok tett meghalna, lehetõleg születése elõtt. Gondoljunk csak a Hungarian történelemre!Micsoda history, van ám abban töri-story!
Hû! Mi ez?! Én nem is okoskodtam, csak írogattam, idõnként félszemeztem-félfigyeltem, mégis mi lett belõle! A tojás félhalála! Egyik felén odasült a fazékhoz.Joga volt ehhez?Annyiból talán igen, hogy oda tettem, bele a fazékba, másfelõl viszont nem, mert nem odasülés, hanem megfõlés miatt fürdõcskéztettem. A víz, persze, eltûnt, amin nem kell csodálkozni, hiszen semmi sem tart örökké. Azt hiszem, be fogom panaszolni ezt a Tojás Urat az Alkotmánybíróságnál, az ilyesmi manapság divatos lépésnek számít...
Kiveszem a fazékból a féligodasült tojást.A teendõ most már egyszerûen Kolumbus tojása: hideg vizet kell folyatni a kezemre tíz percig, mivel az az égetnivaló tojás megégette.A pofonegyszerûre szokták azt mondani, hogy Kolumbus tojása, ezek szerint ez a világ leggyakoribb tojása, mert a valóban egyszerû dolgok mellett meglehetõsen bonyolultakat is nagy ravaszul Kolumbus Tojásának titulálnak. Jól jegyezd meg, kis butus: a fõ itt a titulus! Legalábbis Hungaryban, de valószínûleg a világ sok más táján is.
Jó-jó, rendben, de mit is csinált valójában a tojásával az a Kolumbus? Mi e mondás eredete? Hû, azt elfelejtettem! Még jó, hogy nem valamelyik tévés vetélkedõben izzadok, most pirulhatnék vén fejjel ország-világ elõtt! Gomdolkozzunk csak! Megvan! Egy lakomán e Nagy Felfedezõ fedezte fel, hogy a tojás vékonyabbik végén is fejreállítható az asztalon, ha ezt a végét betörjük.Well done, Kolumbus!
...azaz, várjunk csak! Done, done but not so well done...hiszen, ha betörjük a tojás vékonyabbik végét, akkor az már nem lesz a vékonyabb vége! Ejnye-bejnye, te Kristóf! Neked minden csak félig sikerült?! Mellékesen Amerikát is felfedezted, de azt is tévesen Indiának hitted, ráadásul fõ találmányod, a
Kolumbus Tojása sem stimmel teljesen...
Gyere, tojáskám, hadd fogyasszon el egy igazi felfedezõ, szerény jómagam! Én innen, a messzi Hungaryból, felfedeztem Bokor Úr Amerókájának igazi arcát!
Arc, harc, sarc...no, errõl majd legközelebb.Most gyere, tojáskám, vetkõzz le, segítek!
Micsoda?! Nem akarsz pucérkodni nálam, te féligsületlen?! Talán elküldjelek a Hungarian tévés valóságshow-ba? Ott azután majd csinálnak veled valamit, amit ki sem írok ide...Vagy éppen erre vársz?! A sztárságért egybõl hajlandó volnál kéjjel levetni héjruhád?
Puff! A féligmegpucolt tojás meg akar pucolni, ebben a macska is segítségére siet, az a liliomos hófehérséget színlelõ álnokbundás. Mint kerül a macska az asztalra, mikor még a szólásmondásbeli csizmának sem ott van a helye?
Hú! A macska megkóstolta a tojást, pedig eddig úgy tudtam, hogy csak a csirkemellet, libamájat, sült halat és esetleg még az egérhúst szereti.Most már nem kell nekem a maradék tojás.Nem vagyok hajlandó egy tálból cseresznyézni, azaz tojásozni ilyesféle nagyurakkal, mint ez a macska, ez a Hungarian oroszlán, aki némi pulykahúsikáért még annak az amerókás Bokor Úrnak is hajlandó hálaadással hízelegni...No, Irak ide, Irak oda, én most téged, te macska, kirak-lak e lakból a kertbe.Ha így folytatod, persze, a végén még Irakba is elküldelek - gyorspostával... Erre nem mondhatod a fiatalkoromban használatos mondást: "Na bumm, - és akkor mi van?!", mert ott van ám bumm! és, ha Terrorista Pista rájön, hogy nem vagy muzulmán, nem segít ám a panaszos miaó mán!


Edit Music File

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds