Category: Vers
Review Title: A művészet múzsája


A líra , művészet nagyja , ember nyugtát nem adhatja . Életerős lüktetése csalogat az érzelmekre , s víziókban képeket fest . A lelkekben zenét keltve tesz hatást az emberekre . Érzékkeltési tárháza forrása az érzelmeknek : boldogság és szomorúság , szerénység és nagy hiúság , bizalom és kételkedés , gyűlölet és nagy megértés , a lemondás és törekvés , mind emberi tulajdonság , de a környezeti hatás befolyásos változtatás . A művészet hattyúdala , azaz az ars poetica , a művészek életútja , a lírához hasonulva , a megtett utat mutatja : életideált kutatva , csattanóan választ adva , a képzeleterőt megjátszva és lélekben muzsikálva . Fohászkodom hozzád múzsa : művészetet ne köss gúzsba !, Mutasd kibontakoztatva , hogy igazi arcát adja . Az élet egy komédia , csak addig tart , amíg beáll a végső nagy tragédia , amely véget vet mindennek . Az árnyék , futó pillanat , a Naptól függ jelenléte , s addig csillogtassad magad művészettel életedben , amíg biztos lehetsz abban , hogy nem árnyék voltál itten és a túlvilági árnyad világában bizonyítod azt , hogy voltál , vagy és leszel .
This review comes from Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

The URL for this review is:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=M_A_I&op=show&rid=1271