Category: Vers
Review Title: A magyar passio


az égen barangolok, térben, s időben, testestől, lelkestől, minden gondolattal, a szellem csodálatával, olvasni akarva a múltat, keresve a jövőt, próbálva érteni az absztrakciókat, érezve minden embert, s teremtett lelket, a Tejúton, bölcsőnkön, a fényfolyamon, ahol réges régen Csaba vezér vágtatott, fehér paripája szórta-szikráztatta a csillagport, a fehér paripa, a nyilas csillagzatú, a mesék táltosa, a táltosok meséin, imáin keresztül is próbálva érteni eleink szellemét, égigérő fába sarjasztott hitét, a szent korona misztériumát, az égen barangolok, térben, s időben, olvasni a múltat, keresve a jövőt, a Tejúton, a fényfolyamon, a szellemi csillagvároson, ahol Hunor és Magor csodaszarvasa él, ahonnan értünk eljöttek fénykirályaink, fogadva magyarnak minden kívánt népet, bizony, bizony vegyétek észre, ott fogantak, s oda csillagképekbe faragódtak csodálni való igék, mondák, a róluk röppenő gondolat, hiszem, ott találjuk hát múltunk-jövőnk csillagát, mert hiszem, igaz, népünk jézusi passiót él, mert hiszem, igaz, hogy már Attila óta, mint a székelykeresztúri templom képsorán az igaz szellem ihlette festő is mondja, itélkeztek egy nép felett, s az vállalta a szenvedést, többször elesett, de felállt, a szilaj, kiitta mások galád hatalmi méregpoharát, megfeszíttetett, végtagjait, szívét átütötték, ellenei még gyökereit is a pokolra kívánták, így sorsa még, meghal, alászáll a poklokra, tisztulni szellemben, szerelemben, alázatban, hogy majd egyszer, várva-vártan, a Tejútra megírott harmadnapra feltámadjon, minden népnek célt, utat, s szerelmet adjon, ezért hát az eget kémleljétek, hogy időben lássátok a jelét, a már ismét tiszta magyar szellemnek, Nimród, Attila és Árpád, Ti három királyok, e bölcsőt ismét áldjátok, majd Szent István, Szent László és Mátyás, Mária országát, az emberit, a szellemet, a fényt ismét erősítsétek, emeljétek, hogy e Jézus közeli sorsú népről legyen végre a csillagporos Tejút tetsző csillagképe, az vezessen az égen, s Földön minden barangolót, ha keresi múltját, jövőjét, igaz csillagát (2004.)
This review comes from Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

The URL for this review is:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=M_A_I&op=show&rid=1908