Category: Cikk
Review Title: Palacsinta Verseny


Ez év júliusában Jászberényben ismét megrendezik a Jászság legnagyobb volumenű eseményét, az ez évben ARTPALI névre keresztelt világhírű Művészi Palacsinta Versenyt, mely a Jászság fővárosának legrangosabb eseménye, fesztiválja.
A több, mint harminc országból érkező profi palacsinta-sütő művészek két versenyszámban mérik össze erejüket. Palacsintasütésben valamint az un. Art Palacsinta készítés kategóriában. Két díj kerül hát kiosztásra, az egyik a legjobb és legízletesebb palacsinta sütőjének vagy csapatának és egy a legmerészebb formájú palacsinta elkészítőjének.
A fesztivál utóbbi műsorszáma vonzza minden évben a legtöbb látogatót. Az Art Palacsinta készítés ugyanis nagyon ritka és meglehetősen nehéz művészeti ág.
A tavalyi győztes, George Pütto, francia palacsintaművész volt, aki egyetlen öntéssel megformálta a serpenyőben a párizsi Eiffel tornyot. A magyar Szabó László, a Lánchíddal, második helyet szerzett.
A jászberényiek az idén mégtöbb művész érkezésére számítanak, mint 2oo5 nyarán.
A zsűritagok igen kiváncsiak a nepáli dadaisták csapatára, valamint az egyiptomiak által, eleddig mindvégig titkolt un. szarkofágtechnika bemutatására.
A palacsintaverseny résztvevői 1oo EU nevezési díj ellenében indulhatnak és a versenyre elhozhatják eszközeiket, alapanyagaikat. Egyetlen kikötés van, a tészta alapanyagához a jászberényi tejgyár -JÁSZTEJELJ- által forgalmazott tejet kell felhasználniuk. A szervezőség évek óta ragaszkodik ehhez a megkötéshez, nem törődve azzal, hogy emiatt sok Eu tagállam versenyzője nem vesz részt a sütésben, arra hivatkozva, hogy a JÁSZTEJELJ nem tartja be a szigorú EU szabályokat a tej feldolgozásánál. Egyes híresztelések szerint a tavalyi versenyen belga szakértők a felhasznált tejben kannásborból származó alkoholszármazékokat találtak. A főszervező, JÁSZPALI Rt. Természtesen cáfolta a híresztelést, mondván a belga szakértők bizonyára ittasak voltak, és a mérések során véletlenül belecsorgatták borukat a tésztába.
A verseny során elkészült Art Palacsintákat a fesztivál végén egy különleges módszerrel tartósítják, bekeretezik és kiállítják. Augusztustól a budapesti Műcsarnokban lesznek láthatók a nagyközönség számára.
A boldog győztes 1 tonna fóliás csemegepaprikát vihet haza ajándékba valamint élete végéig ingyen fogyaszthat palacsintát a jászberényi Lehet Gyöngye Étteremben.
Találkozzunk hát Jászberényben, a Déryné Művelődési Központ előtt Magyarország egyik legnívósabb gasztronómiai versenyén.

This review comes from Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

The URL for this review is:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=M_A_I&op=show&rid=2341