Category: Vers
Review Title: Bogárfalvi csendélet


Táj, nyugalom, csend és béke. Bogárfalvi csendélet. Idegölő zajok után csemegézzük a csendet. Természethű, emberibb és őszintébb itt az élet.
Háziállat hangoskodik, kéri jussát, ételét, míg a díszes sárgarigó csend-be szövi énekét, s dísztrillával ékesíti a falu tiszta, kék egét.
Kertvégében csobolypatak, kövek között csörgedez, nem látni, de emlék őrzi, a régi árvíz-félelmet, de most nyugodt, csendes vize Szentlélekre evezget.
Egyszer szilaj, máskor tunya, esőfüggő kis patak, jobbra-balra kanyarogva kerülgeti a házakat, s fűzfavesszős diadúton Agyagoson lebaktat.
Bogár-patak csendes vizén levélhajók sodródnak, kevés vizű, de annál gyorsabb ez a kedves kis patak, Nyikóba lép, azt itatja, s tovább együtt haladnak.
A falu legjobb mélykútvize udvarunkon bújocskáz, jönnek érte kicsik, nagyok, mindig nyitva áll a ház, legdrágább kincs - a tiszta víz – egészséget hoz, s megáld.
Forró, nyári tűző napon harmathideg csobogás hűsíti a testet, lelket, s e nyugtató dalolás megpihentet, új erőt ad, s jön a pezsgő folytatás.
Térdig ér a fűzöld sarjú, virágokkal tarkítva, virágillat örvénylik a citromlepkék szárnyára, s méhecskéknek zümmögése ringat édes álomba.
Kacsafarkú szender repked, mint egy lepkekolibri, színvirágról gyüjtöget, mert nektármézét szereti, s jóllakottan, tavasztűzben édes párját keresi.
Friss szénára puha pokróc, kell-e ennél égibb ágy? Tiszta égbolt árasztja a széna kékes illatát, s elmerengve elnyerjük az álmok boldog világát.
Székelyföldön Udvarhelyszék egyik legszebb temploma Bogárfalvi kicsi templom, szent freskóval megáldva, Védőszentje, példaképe a Fatimai Szűzanya.
Katolikus gyülekezet őrzi büszkén a hitét, minden évben, Búcsú napján, ünnepli a Szentmisét, s agusztusban a Magyarság Nemzetünnep emlékét.
Nyugalmat üvölt a térbe - a mindent átitató Csend, elhallszik a messzeségbe, s mindent magáévá tesz, felemésztve az ősi káoszt, s így lesz egyensúly és rend.
Magból rügyek és termések, s mi is újra születünk, porból lettünk, s porrá válunk, ez az örök létrendünk, Csendből jöttünk, Csenddé válunk, ez az Ős-Csendéletünk.
This review comes from Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

The URL for this review is:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=M_A_I&op=show&rid=3306