Category: Vers
Review Title: Kolduskarácsony


Bolyong a téren, és az illat sodorja észrevétlenül, fenyők között magára pillant; ruhája megkopott, feszül bokája nyűtt cipőbe nyomva, kezén a bőr fagyott sikolyba sajdul, Ő vacogva bágyad, így legyint a félhomálynak, elgyötörve vándorol tovább... tovább, a csillagok felé, baját a fénybe küldené, s gyantaillatú fenyők során az álma bús keservet int, feladni volna kész megint.
Koszos haján csak ósdi sapka, lyukas kabátja földig ér; csupán segély, egy koldus adta, s nem érdekelte, hogy mit ér e veszteség a télidőben, ha ócska rongy akad ma bőven a módos otthonok körül, s a ritka kincsnek így örül. Kukába túr, hogy visszaadja... kenyérdarabka foszlik ott, falatka húson aszpikot tapint alul, mohón kikapja. Zsebébe gyűri mit talált, s ha jő a koldus, adja hát.
Bolyong a téren, és karácsony álomünnepére gondol... az ízes ételek parázson, átható varázs a gondból, kölyökzsivaj, hitves, gyertyafény, dunna, párna, ágy, selyem, szatén, meleg szobában énekek, hogy Kisjézuska érkezett. Beteg szemét a könny kimarta, támolyog tovább a fényhez és imája csönd, de érez, magánya fáj, a tél siratja. Kabátja söpri út kövét, magába rántja éjsötét.

(Horák Andrea)
This review comes from Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

The URL for this review is:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=M_A_I&op=show&rid=4024