[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 241
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 241


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Dórika







Kisváros a magyar tenger partján. A nyári kavalkádnak már nyoma sincs. A vendégváró bájmosolyok és jópofáskodások már a szekrény alján lapulnak és röstelkedve várják az új idényt.



Amikor az ősz beköszön kezdődne a vendéglátók pihenése, de a "romok eltakarítása" és a felkészülés a télre bőven ad munkát és gerjeszt gondokat. Nyáron sokat tettek mások boldogságáért, most rajtuk lenne a sor. A Fővárosból sok nyugdíjas menekül az őszi balatoni csendbe, majd rohan vissza mert nem történik semmi. Vagy mégis?



Bújjunk bele egy helyi nyugdíjas bőrébe és lessük meg- mi kell a boldogsághoz? Pénz , paripa, karrier? - nem kedves olvasóm, ennél kevesebb és mégis mérhetetlenül több, de lássuk csak!



Kip-kop, kip-kop - ez vajh micsoda? Lehet, hogy esik az eső, vagy csak az óra jelzi: múlik az időm. Ez a harmadik ébredésem, vagyis már nem lesz több. Pillantás az órára - rohadt lassan halad. Jönnek a szokásos gondolatok. Szelektálj! Negatív sorsa a süllyesztő, a pozitívon csámcsogunk. Mi is lesz ma? Még egy nap élet, ez biztosnak látszik. Reggeli után torna majd fürdőszoba. Nézzük az újságot, érdekesnek tűnő cikk gyorsolvasása és kezdődik a nap. Feladatok hál Istennek vannak, nem sok, de ahhoz elég, ne érezzem magamat ma sem feleslegesnek. Így hetven felé attól félek legjobban. Lássuk csak a napot, középpontban feltétlen a Dorkával való találkozás áll, a többi már nem is számít. Megérdemlem egyáltalán ezt az örömöt? Megjelenik előttem Dórikám alakja, mosolya és szinte hallom csacsogását, remélem én is számítok neki, remélem nem színészkedik. Az Ő tisztasága szeméből árad, az én szemem vajon mit üzen Neki?



Lassan múlik a délelött, sokszor nézem az órát, nem tudok koncentrálni, bármire is figyelni - megbabonáz ez a lány. Az ebédet bakapom, pedig még van vagy másfél órám az indulásig. Átöltözés a háziból a kimenőbe, de még mindig egy óra az indulásig. A végén már megint vagy 20 perccel az indulás előtt ott téblábolok a buszpályaudvaron.



Az ismerős arcok lassan, egymásután tűnnek fel és bár látásból ismerjük egymást, nézünk egymáson keresztül a semmibe. Na végre beáll a busz lehet beszállni. Az utasok főleg az én korosztályom egy-két fiatallal megtűzdelve. A szokásos sikertelen kontaktusfelvétel a buszvezetővel: zavartan mutatom a személyimet és Ő néz, mintha üvegből lennék, a mögöttem jövő talán fizető utasra. Megfogadtam, ha találkozom egy olyan vezetővel aki Rám mosolyog, mint ingyenesre, azt megcsókolom. Indulunk. Velem szemben lezúdul az ülésre egy termetes nénike és minden rezdülése azt sugallja milyen nehéz az élete és milyen elégedetlen. Jó lenne vele beszélgetni és elmondani hová megyek és milyen örömmel, de leteszek róla mert az én boldogságom nem jelent neki vigaszt. Órámra nézek, 15 perc és meglátom Őt, már a célegyenesben vagyok, szeretnék Róla beszélgetni és elmesélni közös történeteinket, de most már megérkeztem. A hátralévő 2oo-3oo méteren figyelek minden lépésemre ami közelebb visz hozzá, emelkedő pulzusszámmal haladok célom felé. Célhoz értem! Nyitom az ajtót és várom a felemelt karjaival felém futó angyali csodát.



A bölcsis néni még utána szól: Nagypapa! - Dórika nem ette meg a főzeléket, de különben nagyon jó kislány volt.

(J




Cím: Dórika
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Solti Gábor
Beküldve: April 26th 2007
Elolvasva: 1171 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


Khama 2007-05-16 23:00:37
Top of All
Meghitt, kedves írás. :) Nem tudom mennyi a valóságalapja, de szeretnék Dórikával ismeretséget kötni az írásaid által. :)


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds