[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 201
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 201


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fatökű



Jó kezű asztalosmester volt. Kora hajnaltól sötétedésig csak a munkájának élt, és mégis, megmagyarázhatatlan érzésekkel tért nyugovóra esténként. Valami hiányzott neki. Rengeteg fejtörés után rájött, hogy egy utódra, egy saját gyermekre van szüksége. Látta az imitt-amott felcseperedő gyermekeket, és irigyelni kezdte a szüleiket. Egyedül éldegélt hosszú éveken át, és mégsem esett teherbe.

Nem igazság! A tanárnő a falujukban tíz éve, hogy egyedül él, de már a második gyermekét szüli. Gondolta, hogy mielőtt még túl öreg lenne a gyermekvállaláshoz, kezébe veszi a dolgokat, hiszen neki is ketyeg a biológiai órája. Egy romantikába hajló téli estén, amikor is tovább maradt a műhelyében, hirtelen kipattant egy szikra az agyából. Ez nagy merészség volt tőle, mert a műhely teli volt éghető anyaggal.

Igen, most már tudja a megoldást a bajára. Itt az és most gyereket fog csinálni. Komótosan levette a télikabátját, majd gombolkozni kezdett. Kigombolta ingét, és felgyűrte az ujját. Eddig minden a terv szerint ment.

Hogyan tovább?, tűnődött, majd határozottan odalépett a gyalupadhoz, és munkához látott Geppetto mester.

Fúrt, faragott, esztergált, enyvezett, és kész is lett.

Pancserok!, motyogta. Miért kell ehhez asszony is meg a kilenc hónap? A mester, olvasott ember lévén, meglepetésre a Pinocchio nevet adta Pinocchiónak, és nem is sejtette mennyi baj lehet egy kisgyermekkel.

Egyre-másra merültek fel a problémák. Törvénytisztelő ember lévén elballagott az elöljáróságra kiváltani a fiúcska születési bizonyítványát.

Nem kapta meg! Azt mondta a bürokrata, hogy a kicsit "nem olyan fából faragták". Egy cseppet elkomorult, ám később már csak legyintett a dologra. Sebaj! Aztán elvitte Pinocchiót megkeresztelni. Ekkor derült ki, hogy allergiás. Csúnyán feldagadt mindene a szenteltvíztől. Geppetto megtapasztalta, milyen érzés aggódó anyának lenni.

Teltek-múltak a hónapok, és a kicsi csak nem akart feljebb cseperedni. Orvostól orvosig vitte a gyermeket, de nem tudtak rajta segíteni. Egyik este tanácstalanságában elhívta sokat tapasztalt mesterét, meghányni-vetni ezt a dolgot. Nem hiába kreatív szakma az övéké, arra az eredményre jutottak, hogy a babát naponta meg kell füröszteni.

Eddig nem látott fejlődésnek indult Pinocchio. Úgy nőtt, mint a gomba. Gyorsan megtanult járni, ugrabugrálni, és időnként szárba is szökkent. Egyre magasabb is lett. Egészséges színre váltott a bőre, és ki is virágzott.

Eleven, élénk gyermek volt, igazi rosszcsont.

Geppetto aki soha nem tanulta a gyermeknevelést, és nem is volt egy pszichológus alkat, ösztönösen rátalált a helyes útra. Hamar ráérzett arra, hogy a gyermeki lelket alakítgatni, csiszolni, pallérozni kell. Így aztán amikor Pinocchio rosszalkodott, feleselt vagy nem hallgatott a szép szóra, befogta a satuba, és csiszolt egyet rajta – és szinte észrevétlenül formálódott a srác.

Repültek az évek. Geppetto büszkén kísérte a kisfiút az iskolába. De a büszkeségét hamar lehűtötték, mert Pinocchio nem nagyon jeleskedett a tanulmányokban. A tanárai gyanították, hogy egy kicsit fafejű. Az apja ezt már rég tudta.

Az iskolát elvégezve Pinocchio természetesnek vette, hogy Geppetto mester szakmáját folytatja. Naphosszat a műhelyben volt, és megpróbálta ellesni a szakmai fogásokat. Miután kiderült Pinocchio születésének titka, nagy keletje lett az ilyenfajta gyermekvállalásnak. Abban az időben már rengeteg megrendelésük volt. Fellendült az üzlet. Új cégér került a porta fölé. Öles betűk hirdették Geppetto & Son! "Kis fogyasztású gyermekek vállalása rövid határidőre, négyféle színben. Biováltozat!"

Húszéves korára Pinocchio már értette mesterségének csínját-bínját, de ahhoz, hogy a mestervizsgát letehesse, vándorútra kellett mennie.

Egy kilencgyermekes mester fogadta be segédnek. Itt azt is megtanulhatta, amit otthon, a nevelőapjától nem tudott.

Leteltek az inasévek, és hazament.

Saját céget lapított, egy leányvállalatot. De már nem kellett neki a műhely. Új cégér került a ház falára. „Pinocchio gyermekvállaló mester. Hagyományos (old school) módszerrel készülő gyermekek vállalása.”

Csak a határidő tolódott ki kilenc hónapra.










Cím: Fatökű
Kategória: Novella
Alkategória:
Szerző: Zilahy Tamás
Beküldve: September 26th 2011
Elolvasva: 1002 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Novella főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds