[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 344
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 344


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Családfa 1.

A tragédia





Amikor a sors - acsarkodva -

kegyetlenül elbánik veled,

tehetetlenül hadakozva

nyüszíted a képébe: nem kell!





A kaputelefon éles sípolása belehasított a lakás csendjébe. Ági még egyet harapott a kenyérből, mielőtt a készülékhez ment. Közben azon gondolkodott, hogy miért csengetnek anyuék, mikor van kulcsuk. A telefonba azonban egy idegen női hang szólt bele.

- Jó estét! Forgács Ágnest keresem.

- Én vagyok. Mit óhajt? - válaszolt Ági, és a hangja alapján rögtön unszimpatikusnak tűnt számára a nő.

- Inkább személyesen, kérlek, engedj be!

A lánynak rossz érzése támadt, de rövid gondolkodás után megnyomta a kapunyitó gombot.

Ági vékony, jó alakú, életvidám lány volt. Hosszú gesztenyebarna haja lágyan omlott a vállára. Barna szeme és szabályos kerek arca mindig mosolygott. Nyúlánk alakja vonzotta a férfiszemeket. A múlt hónapban ünnepelte a tizenhetedik születésnapját. Harmadikos gimnazista volt, de koránál sokkal komolyabban és józanabbul gondolkodott.

Kinyitotta az ajtót és várt, hogy felérjen a lift. Közben a szobából nagy szuszogások közepette kicsoszogott a nagyi is.

A lift felért, és Ági legnagyobb meglepetésére egy rendőr valamint az a nő lépett ki, akivel valószínűleg a kaputelefonon beszélt.

"Biztos nem egymáshoz tartoznak" - gondolta, de miután mindketten a nyitott ajtó előtt álltak meg, a feltevését rögtön el is vetette. A nő olcsó konfekciós kosztümöt viselt, egy nem éppen hozzá illő blúzzal. Áginak olyan érzése volt, mintha reggel épp azt vette volna fel, ami a keze ügyébe került. A rendőr egyenruhája is a nemtörődésről árulkodott. A nyakkendő félre csúszva, az ingen pedig látszott, hogy nem ma viseli először.

- Jó estét! Beszélhetnék önökkel? - kérdezte a nő. A magázásra váltás elsősorban a nagyinak szólt. Ágiban az előbbi rossz érzés ismét felszínre tört. Kényszeredetten beengedte őket, bevezette a szobába, és hellyel kínálta a két embert. A nagyi ijedten pislogva csoszogott a sor végén.

- Te vagy Forgács Ágnes?

A rendőr mereven ült a nő mellett, és szemét körbe jártatta a szobán. Látszott, hogy felméri a berendezési tárgyakat.

- Igen! - felelte Ági, és nem értette minek ez a hülye kérdés, hiszen nyilvánvaló lehetett a nő számára is, hogy ő az. Közben a rossz érzése csak fokozódott. Érezte, hogy valami történt, de vajon mi lehet az. És anyuék pont most nincsenek itthon! Mi a bánatot csinálhattam, amire nem emlékszem, és amiért a rendőrség engem keres?

- Ön kicsoda? - kérdezte Ági.

- A nevem Kovács Mária, és az őrnagy úrral a rendőrségtől jöttünk. Ön nyilván a nagymama - fordult a nagyi felé. Az idős asszony ijedten pislogott, és krákogva válaszolt.

- Igen! Özvegy Forgács Gézáné vagyok.

Ági apai nagyanyja, alacsony, kövérkés testalkatú, hetvenes éveiben járó nő volt. Ősz haját hátul mindig kontyban hordta. Izzadt homlokát egy zsebkendővel törölgette, amit most idegesen gyűrögetett.

A nő szünetet tartott, és most először látszott, hogy zavarban van.

- Sajnos nagyon rossz hírt kell közölnöm - Ágihoz intézve a szavakat, de nem nézett a szemébe.

- Ma délután közlekedési balesetet szenvedtek a szüleid. A kiérkező mentők nem tudták megmenteni egyikük életét sem. Kérem, fogadják részvétünket!

Ágival el kezdett forogni a szoba, úgy érzete minden erő kiszaladt a testéből.

- Neeeeem! - jajdult fel nagyi, és zokogásban tört ki, arcát tenyerébe temetve. Ágiból is elemi erővel tört fel a zokogás. Nem törődve a két idegennel a nagyihoz rohant, és a nyakába borult.

Nem tudta mennyi ideig voltak így, a rendőr kínos krákogására tért vissza gondolataival a jelenbe. A két idegen szemmel láthatóan nagyon zavarban volt, és bár látszott rajtuk, nem először kerültek ilyen helyzetbe, de nyilván nehezen tudnak megbirkózni vele.

Ági kibontakozott a nagyanyja öleléséből, és visszaült a székre. Zsebkendőt húzott elő, és letörölte könnyeit. Végtelen ürességet érzett belülről. A nő kínosan feszengve kezdte mondókáját, félig neki, félig a nagyihoz intézve a szavakat.

- Holnap be kell, hogy jöjjenek a rendőrségre! Azonosítani kell az elhunytakat, és megkapják a temetéshez szükséges dokumentumokat! Még egyszer fogadják őszinte részvétünket!

A nő fölállt jelezve, hogy úgy érzi semmi szükség itt rájuk, és mennének. A rendőr követte. Lassan megindultak az ajtó felé. Ági gépiesen kísérte ki őket. A nő egy névkártyát adott, és elmagyarázta, hogy holnap pontosan hova is kell menni. A lány visszament a szobába, a nagyihoz szaladt, átölelték egymást, és újra zokogásban törtek ki.

Sokáig ültek egymással szemben, és hallgattak. Kint teljesen besötétedett, és a szoba is sötétségbe burkolózott. Amikor Ági felkelt, és felkapcsolta a lámpát, látta, hogy a nagyi arca mennyire meggyötört. Hirtelen nem tudta, hogy mit csináljon. Az esti szokásos tennivalók most értelmüket vesztették, és belülről valami végtelen ürességet, tiltakozást érzett.

"Miért?" Ez a kérdés dobolt az agyában. Hogyan történhetett, és miért éppen velük történt ez a szörnyűség? Nagyi felállt, és döcögős léptekkel megindult az ajtó felé.

- Mit kérsz enni Ágicám? - kérdezte, de hangja valahonnan nagyon messziről jött.

- Jaj nagyi, nem tudok semmit enni - és újra rátört ez a furcsa görcsös, síró érzés, amit azelőtt sohasem érzett. Nagyi oda sem figyelve a válaszra, kiment a konyhába, és Ági hallotta a szokásos vacsorakészítés zörejeit.

- Gyere enni! - szólt be kis idő múlva.

- De nagyikám, mondtam, hogy nem kérek semmit. Nem tudok enni egy falatot sem.

Az idős nő bejött, leült a fotelba, és szemmel láthatóan nem jutottak el a tudatáig unokája szavai. Visszasüllyedt az előbbi apátiába. Jóval elmúlt éjfél, amikor Ági felkelt, átment a szobájába, hogy lefeküdjön. Azt hitte, a nagyi alszik a fotelben.

- Holnap együtt megyünk el a rendőrségre - Ági önkéntelenül összerezzent a szavak hallatán.

- Előtte betelefonálok az iskolába - fűzte még hozzá a nagyanyja.



* * *



A lány csak forgolódott az ágyában és képtelen volt aludni. A gondolatai kavarogtak.

"Mi lesz most? Hogy lesz ezután? Egyáltalán, hogy történhetett ez meg?" - arcát a párnába temetve ismét sírni kezdett. Csak sírt, sírt, és sírt.



Arra ébredt, hogy nagyi a konyhában matat. Felült, megnézte a világító óra számlapját. Még nem volt fél öt. Felkelt, és kiment a konyhába. A nagyanyja éppen mosogatott. Ági mondani akart valamit, de semmi értelmes nem jutott az eszébe. Csak állt, és arra gondolt, hogy mi lesz most velük, s megint könny szökött a szemébe.








Cím: Családfa 1.
Kategória: Regény
Alkategória:
Szerző: Máté László
Beküldve: September 29th 2013
Elolvasva: 688 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Regény főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds