[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 387
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 387


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Családfa 17.

Újra a várban





Vannak új célok, magasztosak,

bár egymagad haladsz utadon.

Érzed az élet mily` sokat ad,

vár a boldogság, s a nyugalom.





Kissé szorongva lépett be az üzletbe. Körbejárta, és egy félreeső részen megtalálta azokat a bútorokat, amelyeket ő adott el a kereskedőnek. Nagyot sóhajtott. Tudta, hogy kidobott pénz visszavásárolni, hiszen újakat kellene venni, de azt is tudta, hogy saját lelki nyugalma érdekében meg kell tennie.

- Jó napot! - bólintott a férfira, aki éppen kilépett az irodából.

- Nem veszek semmit! - válaszolt az foghegyről.

- Köszöntem! Egy szóval se mondtam, hogy el akarok adni bármit is!

- Na, ennek igazán örülök. Minden bútor, amit a kisasszonytól vásároltam itt porosodik a sarokban.

- Ennek meg én örülök. Szeretném visszavásárolni valamennyit.

A férfi arcáról a meglepetést és a kétkedést egyszerre lehetett leolvasni, de azért udvariasan az irodába tessékelte. Rövid számolgatást követően, közel a háromszorosát kérte, mint amiért megvásárolta. Ági egy pillanatra meglepődött, majd elővette a pénztárcáját, és leszámolta a pénzt.

- Kérem, hogy adjon számlát is, és holnap reggel a lakásomon legyenek a bútorok!

- És a szállítás? - kérdezte a férfi.

- Tudja be a számlába! - felelte Ági, és faképnél hagyta a meglepett kereskedőt. A boltból kilépve elhatározta, hogy elmegy a restaurátorhoz. A metró állomáson váltott egy bérletet, és elégedetten mutatta fel, amikor a mozgólépcsőnél az ellenőr kérte a jegyét.

A Batthyány téren átszállt a HÉV-re, és kibámulva az ablakon a teendőit tervezgette. Megállt a kertes ház előtt, nagy lélegzetet vett, majd becsöngetett. Némi idő után csoszogást hallott, kulcscsörgést, és kinyílt a kapu. Egy hatvan év körüli pocakos, ősz férfi állt a kapuban.

- Mi tetszik? - kérdezte meglehetősen barátságtalanul.

- Jó napot kívánok! A retusőri munkával kapcsolatosan jöttem.

- Maga retusőr?

- Hát, igazándiból nem - és majdnem elnevette magát, hogy "hát"-tal kezdett egy mondatot.

- Ha nem retusőr, akkor mit akar?

- Izé, nekem egy ismerősöm ajánlotta ezt a munkát.

- Ismerőse? Aztán milyen ismerőse ajánlgat magának engem?

- A barátnőm élettársa, a Kozák András szobrász.

- A Kozák Bandi a maga ismerőse? Mit ajánlgat az engem? Mondtam neki, hogy jó érzékű, tapasztalt segítőre van szükségem. Egyáltalán mi a maga végzettsége?

Ági csak állt a kapuban és eldöntötte azért is megmutatja ennek a durva pokrócnak, hogy mit ér a munkája.

- Na, jöjjön be, vagy a kapuban akar dolgozni? - azzal keresztülvezette a kerten a lányt. Az ajtón belépve egy tágas műterembe jutottak, ahol vagy két tucat festmény állt sorban, festőállványokra szerelve.

- Hogy hívják? - kérdezte a férfi.

- Forgács Ágnes.

- Mihez ért maga Forgács Ágnes?

- Sosem csináltam még retusőri munkát - felelte szégyenkezve Ági.

- Ezt már mondta a kapuban is. Van köpenye? Vagy ebben a ruhában akar dolgozni?

- Nem gondoltam, hogy azonnal dolgozni fogok.

- Akkor minek jött? Mit gondolt, hogy ebédre jön? - Ági önkéntelenül felnevetett, belegondolva, hogy ezzel a kiállhatatlan alakkal ebédel. A férfi elment, és egy kétes tisztaságú, ráadásul legalább két számmal nagyobb köpennyel tért vissza.

- Ezt vegye fel! - Azzal ellentmondást nem tűrően megindult a műterem másik végébe. Egy meglehetősen viharvert festmény előtt megállt és Ágihoz fordult.

- Azt nem kérem, hogy vegye le a vászonról a festményt, mert úgy sem tudja megcsinálni, de ennek talán a színeit felfrissítheti. A kép tegnap meg lett tisztítva és zsírtalanítva van, azzal nem kell bajlódnia – és faképnél hagyta.

Ági megijedt, nem erre számított. Azt gondolta megállapodnak, és majd a következő héten áll munkába. A héten amúgy is rengeteg elintézni valója volna. Nézte a képet, és megállapította, hogy új korában nagyon szép lehetett. Vajon mit gondolna a festője, ha látná, hogy egy magam fajta zöldfülű javítgatja? Elképzelte, milyenek lehettek újkorában a megfakult festmény, és a fejében kikevert egy színt. Nézte a festékkészletet és meglepődve látta, hogy a szükséges alapanyagok mind adottak. Nekilátott, és kikevert egy, a képen domináló alapszínt és halványan felvitte a kép sarkánál. Ösztönösen végezte a munkáját, teljesen belefeledkezett, így észre sem vette, hogy újdonsült munkaadója egy ideje figyeli ténykedését.

- Hányszor tudna jönni egy héten? - Ági összerezzent a váratlan kérdésre.

- Legfeljebb kétszer, és csak délelőtt.

- Az nem sok. Nekem a szerda nem jó. Kedd, csütörtök 8-12-ig. Előleget nem fizetek, ha kész a munka, és engem is kifizettek, akkor fizetek én is, egy összegben! Megfelel?

- Van más választásom? - kérdezte a lány.

- Nincs!

- Akkor nem értem miért kérdezi?

- A miheztartás végett. És legközelebb hozzon köpenyt! Ha végzett és elmegy, a kaput csapja be - azzal a férfi megfordult, és csoszogó léptekkel elvonult. A műterem közepén megállt, és megfordult majd némi gondolkodás után kibökte:

- Ahhoz képest, hogy milyen fiatal és tapasztalatlan, jól bánik a színekkel.



* * *



Ági leszállt a buszról, körbe jártatta a szemét. Jó néhány ismerős arcot látott, de olyanokat is, akikkel eddig nem találkozott. Eszébe ötlött az első alkalom, amikor feljött a várba portrét rajzolni. Rezignáltan vette tudomásul, hogy Ákos is a téren van, azt viszont örömmel látta, hogy az a hely ahol azelőtt dolgozott, szabad. Odacihelődött és elkezdett kipakolni. Alig, hogy végzett, egy hang szólalt meg mögötte.

- Ez az én helyem! - Ági megfordult és egy tagbaszakadt szakállas férfi állt szembe vele. A két ember némán méregette egymást, éppen válaszolni akart, amikor a férfi háta mögött meglátta, hogy Ákos közeledik.

- Jaj, ne... - nyögte. - Még ő is?

– Szia, Ágika! – rikkantott Ákos, amikor odaért. - De régen nem voltál, se te, se a barátnőd. Jól hallottam, kisbabát vár?

- Igen, jók az értesüléseid - felelt meglepetten a lány, mert mindenre számított Ákos részéről csak ilyen fogadtatásra nem.

- Ti ismeritek egymást?

- Nem! Soha nem találkoztunk azelőtt - válaszolt Ági, és a férfi is a fejét rázta.

Ákos nézte a két szemben álló embert, és leesett a tantusz.

- Vagy úgy, értem már! - azzal a másik férfihoz fordult. - Bocsáss meg Tibor ez a hely régről Ágié.

A lány hamar visszazökkent a korábbi kerékvágásba, örömmel tapasztalta, hogy a forgalom is élénk. Kora délután egy idős francia nőről rajzolt képet, akinek az volt a kérése, hogy a háttérben látszódjon a Halászbástya. Elmerült a munkában, és kikapcsolta a körülötte lévő világot. Élvezte, hogy újra itt lehet, élvezte a munkát.




Cím: Családfa 17.
Kategória: Regény
Alkategória:
Szerző: Máté László (winner)
Beküldve: January 14th 2015
Elolvasva: 373 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Regény főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds