[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 226
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 226


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Gyáva vagyok

“A lány ott állt, az út jobb oldalán…” kezdődik így egy régi Bródy János aláger. Másra már nem emlékszem belőle, és róla sem sok emlékem maradt az Illés feloszlása után, csupán az, hogy ennyit látott egy lányban, azaz annyit, hogy ott állt, az út jobb oldalán. Micsoda por és hamu vogymuk ott bent, a szívünk mögött, a trágyadombon.







Providence, Rhode Island állam, valamikor 1993 táján. Este, köd, nyirkos a föld, a beton, a bugyi, a zokni, a haj, a száj, a fül, az orr, a Hold, az ég, a csillagok. Ragadós penész a falakon. Másszóval tipikus New England-I este volt, tekertem a Dodge-al valami piát szerezni, mert ez a Keleti-part, annak is észak-keleti része, azaz yenkie, magyarul prűd, ocsmány, koszos, gusztustalan és dudva. Itt nincs szépség, itt nincs szabadság, itt nincs semmi. A Liquore Store este 10-kor bezár, alkohol sehol máshol nem kapható, és se szombaton, se vasárnap.







Nincs szerencsém, az arab piaboltos korábban zárt, ihatom a levegő csorgó páratartalmát. Megjegyzem az is jó, attól is be lehet rúgni, az is csak tele van pestises patkánynyállal.







De nem, nekem pia kell!




Mondjuk egy tiltott, veszedelmes pohár sör. Beugrom egy tipikus amerikai, deszkakarám helyiségbe. Ez egy bár. Itt a csótányok, izzadó, büdös truck driver-ek között sört is mérnek, ha van az embernek gyomra a mosatlan, illatos pohárból lenyelni, a még az előbbi vendégtől bennemaradt nyálas-hamus váladékot, ahol is csípőficamos csótánylábak korcsolyáznak a lépesmézre emlékeztető ragacsban, a pohár mélyén, az ital legalján.




Visszaadom.




Ez most nagyon áthatóra sikeredett.




A poháron araszoló, lusta csótányt megszokott mozdulattal fricskázom a csapos elé az asztalra, ami nem gond, hiszen megjártam Kádár alatt a vallatószobák mélyét, de…




Büdös van!




Csak simán büdös, szarszag…




Úgy tekerek kifelé az ajtón, mint annak idején a törökök Budáról egyenesen az osztrákok ágyúcsövei elé. Öklendezem. Mit tehetek, még kezdő vagyok errefelé, nem tudtam azonnal felvenni Amerikát.







Lehúzom a kocsi ablakát, tüdőrehörgöm a penészes, helyi levegőt.




Valami meglöki az orrom. Érzem puha, de aztán kemény. “Na, ez mi lehet?…”







“Édesem, tetszem?”







“Kicsoda?…Én?…Tetszem?” hebregek. Kinyitott szemeim valami ráncos, fonnyadt, csonkszerű valamibe akadnak. Jobban konyitom. Most valami pattanásszerű dudort veszek észre.




“Amerikai pattanás a Rhode Island-I éjszakában!”




“Dehogy édesem!…Clarissa, Clarissa az, azaz én, nézz rám, ha akarsz szépet látni!” Hirtelen hátraugrik. Az előbbi, pattanásszerű dudor megmozdul, sőt megremeg.




“Jé, egy mellbimbó…a lelógó bőrön…és még egy…kettő, két izé…két mellszerű bőr, bimbóval…!” Ámuldozom. Ilyet még nem láttam, pedig valamikor sírásónak jelentkeztem a nyíregyházi Morgó temetőbe.




Fókuszálok. Egy meglehetősen vékony arc, mint mikor koponyára szárad a füstölthús. És lábak…izom nélkül. Két-három centis átmérővel. Táncolnak, hastáncot járnak nekem, csak nekem, sőt pillanatokon belül a bugyi is lekerül, és ott áll a lány, az út jobb oldalán…anyaszült meztelenül. Húsz kiló, ha van, de így ruha nélkül talán még annyi sem. Most bőrréaszott melleit rázza.







“Úristen!…Rosszul vagyok!” Visszavonhatatlanul beindult a gyomor. Öklendezem.







“Húsz dollár, édes…neked azonban tíz!…Na, akarod?…Jó, ma diszkont van, csak öt.”




Hallgatok. Aztán ismét öklendezem. A lány türelmetlen, nem érti miért tétovázom, ezért újabb ajánlatot tesz.




“Na, ha tetszem, két dollárért tied vagyok!”




Mostmár érzem azt a fura, kezelhetetlen görcsöt gyomrom mélyén. Tétován felemelve kezem, integetni kezdek…Nem is tudom mit csinálok, nem akarok hányni. A nő közelebb lép. Látja, csak hadonászom, meg kényeskedem, ezért arcomba nyomja előbbi, pattanásszerű mellbimbóit, aztán valami fenékszerű, csont-bőr hajlatot. Felhördülök. Ez már sok.







“Mindegy, csak adj már valamit…a szépségnek ára van!”







Bólogatok. Kérdően néz. Ekkor töl fel az első rángás a torkomon. Próbálom visszanyelni, de többé már nem megy. Kitör a savas vulkán, kiveti az utcára magát a Vezúv. Nem tudok vigyázni, így a lány, aki ott állt az út jobb oldalán, is kap. Mégpedig elég rendesen.




Kikapok az ülésről egy papírzsebkendőt. Próbálom letörölmi róla a friss gyomorsavat.







“Hm…papírzsebkendő… na jó, nem bánom.” Elveszi kezemből az alig használt puha, orrfúvásra alkalmatos dolgot, beteszi ridiküljébe, és rátartin, csípőjét ide-odadobálva, indul a bár ajtaja felé.







“Öhh…ömmm…ökhh…!” hörgöm.







Visszanéz. A kezemben szorongatott, kínomban összecsamált gyufásdobozt lassan, komótosan kifejti ujjaim közül, mustrálgatja, majd belehelyezi táskájába. Boldog arccal, pontosabban koponyával indul vissza a bárba, a csótányokhoz, új üzletre, új szerelmekre várva.







Lassan tekerek fel az Ezast Side-ra, és fejcsóválva azon gondolkodom, hogy nem vagyok ide még mindig elég edzett. Nekem még évek múltán is túl erős Amerika.







Vagy csupán csak az lehet a gond, hogy gyáva vagyok?
















(Tirpák-Vaskó Sándor)































Cím: Gyáva vagyok
Kategória: Cikk
Alkategória:
Szerző: Tirpak-Vasko Sandor
Beküldve: December 10th 2003
Elolvasva: 1730 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Cikk főoldalára | Megjegyzés küldése ]


102 2007-05-09 15:39:44
Top of All
nagyon jó. egynullakettö


armenikzete 2006-05-19 21:02:49
Top of All
Gratula.bukowsky sírjának seggbekúrása a hamburgeritatta daktiluszok mocskos virágágyásaiban hozzájárulásodat kérem.indítok egy avantgarde lapot a világmindenség dicsőítésére,nyomnám az agylenyomataidat befelé.mit szólsz merre vagy én még new yorkban de hazalényegülök mihamarabb ha igaz.gomolygo.blogspot.com,retek.blogspot.com.zete


csombormenta 2003-12-26 23:18:56
Top of All
Anyááám! :))


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds