[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 62
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 64

Jelen:
Tagi infók Anna1955 Küldhetsz neki privát üzenetet Anna1955 Anna1955
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Jó széllel a vitorlánkban


Hello kedves Olvasóm!
Köszöntelek benneteket az északi napfényes, meleg nyári Skandiából.


A Teremtö kegyes mihozzánk is, errefelé ritka az ilyen gyönyörü nyár, mint az idei, olyan mint a fehérholló, ahogy szokták mondani vala, de most élvezettel habzsoljuk a természet adta sok szépet és a pihenés örömeit.
Egy kis kedvcsináló Tinéktek, remek programok várnak az ideérkezö turistákra és a szabadságát töltö bennszülöttekre is. A tenger ezer lehetöséget kinál, pl vitorlás versenyek sorát rendezik éppen Marstrandon ,itt zajlik a világ egyik legnevezetesebb, sziget körbe hajózó versenye , festöien csodálatos, idillikus környezetben ,ez a vitorlások paradicsoma nyáron. Egy mesterien szines kavalkád a vizek világból.
más,
jelenleg zajlik a világ fiataljainak Kézilabda Kupája a "Partille Cup "Göteborgban ,több tizezer fiatal vetekszik a nemes érmekért és Trófeákért a ályán , többek között magyar résztvevök is vannak. a versenyt rendezik a (10-21 éves korosztályokban ,fiúk és lányok részvétevel) ,ahol nemes , sportszerü küzdelmekben vetekednek a kiirt dijjakért és trófeákért. Egész héten zajlott a selejtezö , tegnap és ma vannak a döntök .
Ezenkivül számos rendezvény szinesiti az idelátogatók progjamját , a választék igen széles és minden korosztály megtalálhatja a neki legjobban illö programot.
A fiatalok kedvenc és igen látogatott helye a Liseberg ,ez az itteni Göteborg-i Vidámpark .A muzeumokban is igen gazdag a választék , más lehetöségek is igen nagyok , csak élni kell velük , minden idelátogató kulturált körülmények között megtalálhatja a neki szóló programot és pihenést .



Göteborg egyik leglátogatottabb, legkiemelkedöbb progjamja az "Ost Indiska vitorlás" újraépitése és vizre bocsájtása volt. Ez egy kereskedelmi vitorlás hajó volt a 1700-as években ,ami a világot járta, majd visszatérése során,sajnos elsüllyedt Göteborg partjai elött, a kikötöi behajózás folyamán. a Szigetek között zátonyra futott és elsüllyedt , 1745.szeptember .12 -én , teljes rakományával (Kinai porcelánokat, tea ,keleti füszereket , ect. hoztak a hazajövet alkalmával. ), Mindez a hajóra várakozók és hozzátartozók szemeláttára. Az leirások és elbeszélések szerint a legénység igen rossz állapotban volt már a kétéves hajózás után. ráadásul igen rossz idöt fogtak ki a behajózás idejére is. A hajó igen gazdag rakománnyal tért haza , amely teljes egészében odaveszett.
Rengeteg megpróbáltatás után ,kemény viharokat éltek át és túl , sérült a hajó is többször ,mindez kényszer pihenökre itélte a hajót és legénységét .Hosszú várkozások után , végre megérkeztek hazai svéd sziget világba ,ahol igaz jóval a kitüzött idö után, a cél elött ismét félelmetes viharokba keveredtek, ez igen megtépázta a hajót és legénységét egyaránt .itt ahol már csak kilométerek választották el öket a hazai kikötötöl , történt a végzetes zátonyra futás és a katasztrófa egy defactó-ként megtörtént , a hajó elsüllyedt teljes rakományával együtt,söt a legénység közül is emberáldozatot követelt a katasztrófa. Mint ilyenkor az szokás ,igen sok spekuláció,pletyka terjedt és keringett az elsüllyed hajó és Kapitánya körül ,az esemény sok-sok találgatásra adott okot. pl.:biztositási csalással vádolták a Hajótársaságot , hajó balesetnek tudták be az esményt -(kormány-rud törés) , megvádolták a Kapitányt is,hogy részeg volt és ezért futott zátonyra a hajó ,ect. a tényeken mind ez már nem változtatott.
A történelem során többször is megpróbálták kiemelni az elsüllyedt hajót és rakományát,de sikertelenek voltak ezek a próbálkozások.Már majdnem a történelem feledésének homályába merült a dolog , amikor is 240 év után buvárok ismét felfedezték a hajó roncsokat és alapos feltérképezésre került a dolog.
Ekkor született meg az ötlet,hogy újra épitsék az elsüllyedt hajót , az eredetinek megfelelöen 1:1 skálájú modellként ,korhü, hajóépitötechnikával és anyagból .Alakot öltött egy új konceptió, amely céljának az elsüllyedt hajó újraépitesét tüzte ki . Beindult a gépezet és elkezdödött a gyakorlati munka megvalósitásának lényege is .Tervek születtek és a kivitelezést is beindult , egy gigantikus project ,ami az 1:1skáláju modell újraépitését megkezdte , ezen project a napokban éri el a befejezés utolsó stádiumát , a finist. Eredményeképpen életre kelt és elkészült ,valamint vizrebocsájtatott a vitorlás hajó, megtette elsö útját a kikötö vizén , fedélzetén a svéd királlyal XVI Károly -Gustav -val és Silvia királynövel , majd a nyilt tengeren próbavitorlázásra indult , amelyet sikerrel vett. a tervek szerint zajlott minden és a próbát kiállta a vitorlás .julius 17-én indúl az elsö hosszabb utjára , Stockholmba vitorláznak teljes legénységgel és ha sikerrel veszik az akadályokat ,elindulhat a kitüzött cél felé, amely nem más mint Kina ,még pedig az eredeti útvonalon. A legénységet már jószerivel beiskolázták és behajózták idöben ,a leendö Diszutasok kiválasztása is folyamatban van már erre az útra . Öket visszi el majd a" Jungfru " azaz- elsö útra- e kalandos utazásra , a messzi tengerekre, Kinába eme csodás vitorlás.
Ennek a gigantikus munkának eredményeként sok porcelán és egyébb értékes szállitmány került felhozatalra a tenger mélyéröl ,a feltárt anyag muzeumokba került kiállitásra.
Ugyanakkor bizonyságot kapott a ma hajóépitö embere is,hogy áldozatos munkával újra megépithetö a történelmi korok sikeres Vitorlása , amely a világ Tengerek és Földrészek között hajozott egykoron sikerrel és az akkori kor emberének álmait valósitotta meg , ezt ismerte fel a ma embere is és feljogositva érezte magát ,hogy álmait maga is megvalósithatja , az akkori történelmi korok tükrében, akkori hajó-épitö technikával és korhü anyaggal.
Álmait az ember maga valósithatja meg , ime egy kis izelitö a ma is álmodozó ember hétköznapjairól, amikor valósággá vállnak álmai , ezen ajánlással adom közre eme soraim kedves olvasóm. álmodjunk bátrat -valáságost és valósitsuk meg öket

s akinek felketettem az érdeklödését,ime a következö cim:
www.soic.se


köszönöm a szókat
a tollnál jelen vala :
mvh:shf
Ideje: Július 10, vasárnap, 15:45:41 - stefanicus

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Jó széllel a vitorlánkban" | Belépés/Regisztráció | 4 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Jó széllel a vitorlánkban (Pontok: 1)
- mango Ideje: Július 10, vasárnap, 23:37:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó kis kedvcsináló ez a cikk, stef...Mennék is én, mennék, de szívesen mennék... :))

Jó olvasmány volt.
Köszönöm.



Re: Jó széllel a vitorlánkban (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Július 11, hétfő, 08:37:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Valami átok ülhet arrafelé a vitorlásokkal,
hiszen Stockholm kikötőjében, első útján süllyedt el a Vasa, amit végül is a huszadik század embere kiemelt a fenékről, restaurált, épületet emelt fölö, és....
LENYŰGÖZŐ! Volt szerencsém látni, érinteni!
Ahogy érzékelem, Te is lelkes híve vagy a tengeri világnak!
üdv.
fényesi



Re: Jó széllel a vitorlánkban (Pontok: 1)
- LunaPiena Ideje: Július 13, szerda, 09:20:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A sok kitűzött úticél között ott szerepel nálam Svédország is, egyszer Szent Ivánkor (midsommer) szeretném megcsodálni a skandináv éjszakákat :).



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds