[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 190
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 192

Jelen:
Tagi infók winner Küldhetsz neki privát üzenetet winner winner
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
hsz-ek 2


Nagyon sok ember jogot formál arra hogy csak Ő a tévedhetetlen, mindenki más rosszul csinál mindent.


Mikor ide kerültem a Full-ra megörültem nagyon, végre egy olyan hely ahol lehet irogatni, olvasni.
Később rájöttem vannak itt olyan emberek akik jogot formálnak a sárbatiprásra. Nem is ismernek, nem is tudják milyen körülmények között írok, ha írok. Nekik erőteljes véleményük van mindenről és mindenkiről. Tudom nem vagyok író, az is lehet sok hibával küldök el egy cikket, és a helyesírásom is hagy korrigálni valót magaután. Lehet nem úgy fogalmazok mint a tisztelt kritizáló, de az vesse rám az első követ aki nem így kezdte. Én is azt hittem, megírok egy "cikket" vagy valami irományt és kész. Hát ez nem is olyan egyszerű mintha a saját területemen ténykednék. Igen tanulni kellaz írást is, lehet valaki professzor és mégis csúnyán ír, pongyolán fogalmaz.
Nekem nem a kritikával van gondom, hanem a kritika tálalásával. Olvasgatva a társak írásait, ott is tapasztalok majdhogy nem durva hozzászólásokat.
Gázolunk mindenen és mindenkin keresztül aki nem tetszik a mi stilusunknak.
Gondolom ezen az oldalon nem az a cél hogy hivatásos írók küldjönek be regényeket, esszéket.
Volt olyan érdekes cikk amit újságban olvastam és érdekesnek tartottam, feltettem ide, oda írtam a forrást is, még csak véletlenül sem higgye valaki hogy én írtam. Akkor kaptam a levelet, hogy csak saját írásokat fogadnak el. Rendben van már csak ilyeneket teszek fel, lehet sok mindenkit nem érdekel a dolog amiröl írok, de vannak akiket érdekel. Ismétlem kritizálni lehet, de előbb talán finomítani kellene a kritikus hangvételén, hívja fel a figyelmem a hibára, de ne döngöljön egyből a földbe. Azt hiszem nem hivatás és munkakör függvénye a fogalmazás sem.
Természetesen aki olvassa biztosan magára ismer, hogy miért is írtam ezt a megjegyzést.
Köszönöm hogy meghallgattak!

papaya





---------------------------------------------

A SiteAdmin megjegyzése:

Persze tudnotok kell, hogy normál esetben ez az írás nem megy be a magazin felületére, hiszen a magazin célja nem egy belső vita generálása, és levezetése, hanem az olvasószerzés.
Ennek jegyében ami inkább líra, vagy blog, az itt nem jelenik meg, mert ez a felület nem azért van kitalálva. Hogy mégis beengedtem most ide, az abban a reményben történt, hogy mostanában valóban több esetben magam is tapasztaltam, hogy látszólag indok nélkül olyan hozzászólások születnek, aminek vagy nemsok köze van az adott publikációhoz, vagy egyértelműen kibukik belőle valamiféle indulat.
Persze sokan vagyunk, és nap mint becsatlakoznak újabb társak is a szájton folyó tevékenységekbe. Ez jó! S bár nem szándékoztam a hozzászólásokat semmiképpen sem DIREKT szabályozni, azt hiszem, hogy valami ajánlásformát mégis csak ki kellene találni!
Nos, hát találjuk ki együtt! Ha már egyszer az indirekt forma, vagyis hogy a publikációs felületeket tipizáltam, nem váltotta be a reményeket.
Szeretném, ha itt nem személyes sérelmekkel vágnánk egymást pofon, hanem egy hasznos dialógus folyna arról, hogy ki, mit szeretne.
köszönöm előre is,
Administrator
Ideje: Július 25, hétfő, 09:10:36 - papaya

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"hsz-ek 2" | Belépés/Regisztráció | 23 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: hsz-ek 2 (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Július 25, hétfő, 09:42:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Papaya, írásod azt tükrözi, melyre én is megpróbáltam a figyelmet felhívni. Talán, hogy többen tesszük sikerül azokhoz is eljutni a gondolatainknak, akik erre azzal az egyszerű mondattal, hogy csak el kell viselni a negatív kritikát annak aki publikál, gondolták elintézett az egész. Szerintem minden kritika csak akkor kritika, ha építő jellegű, rámutat a hibákra, nem elítél, csak tanító szándékú. Egyébként csak személyeskedő és bántó!

Kedves Admin jó, hogy leírtad, hogy a durvaságot Te is elítéled. Remélem, hogy mindenki magáévá teszi véleményed és ennek megfelelően nyilatkoztatja ki a jövőben a javító szándékú negatív kritikát.
Azzal pedig, hogy a főoldalon tényleg cikkek legyenek, nagyon nagyon egyetértek.

Köszönöm Angyaligirl



Re: hsz-ek 2 (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Július 25, hétfő, 09:49:17
(Adatok | Üzenet küldése)
Az emberek sokfélék, mondhatnánk, ahány, annyiféle, és annyi véleménnyel és stílussal. Az általánosítás elég sokmindent kibír, csak éppen nem tükrözi teljesen az igazságot, mert a hozzászólásoknak csak egy nagyon kicsi hányadát dimenzionálja. Mióta ezt a lapot "élem", mindig a sokszínűségre törekedett, lehetőleg korlátok nélkül. Ha a hozzászólások csak pozitív hangvételre korlátozódnak, sajnálatos módon hamis kép fog kialakulni. Véleményem szerint önfejlesztő módszerrel lehet kiküszöbölni a nem tetsző dolgokat, és mindenekelőtt kultúrával. Ahogy a publikáció, úgy a hozzászólás is embertől függő, és az írót minősíti.



Re: hsz-ek 2 (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Július 25, hétfő, 12:05:07
(Adatok | Üzenet küldése)

Kazinczy Ferenc

A NAGY TITOK

`Jót` s `jól`! Ebben áll a nagy titok. Ezt ha nem érted
Szánts és vess, s hagyjad másnak az áldozatot.



Re: hsz-ek 2 (Pontok: 1)
- mango Ideje: Július 25, hétfő, 12:26:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem kis gond, amit Admin felvet.
Én nem tudom a megoldókulcsot, - csak azt, hogy egy Magazinnak sokrétűnek, színesnek kellene lennie, és (Angyallánnyal ellentétben) én nem szorítkoznék csak a "cikk" szorosan vett fogalmába tartozó írásokat közölni.
Gondoljátok el, nyom-ta-thao személyes jellegű karcolatai, levelei, portréi, lektürjei, gondolatai sem mind "cikkek", (bár néha azt is ír), - mégis nagyon is helyük van itt, szeretjük olvasni őket.
A cikk száraz és szikár műfaj.
Egy magazinnek SZÓRAKOZTATNI kell, - mondja a műfajelmélet.
Belefér egy magazinba - a tankönyvek szerint, ami pedig irányadó - a színházi, zenei, kultúrális, női-, férfi-, ifjúsági- írás, sportról, egészségről, életmódról, divatról, hobbiról és sok-sok mindenről szóló írásmű...
Egy karcolat - vagyis kroki - már majdnem tárca, majdnem sajtónovella. De mégsem az, mert emez rövidebb, és frappánsabb.A karcolat a tanulságra van kihegyezve.Indítása erős, többnyire érzelmi tartalmú. Ritka, nagy hagyományú sajtóműfaj. (Mikszáth erre a legjobb példa talán.) Csak találomra kiragadtam egy "nem cikk"-jellegű műfajt...Erre feltétlen szüksége lenne (van) egy Magazinnak, - ha csak "cikkekkel" nyomnánk tele, rettenetesen száraz, rágós Magazinunk lenne...

...papaya írása kicsit megbántott hangú, pedig valóban el kell fogadni az építő jellegű (nem is kritikát kapott ő, hanem) segítséget, - de legalábbis felhívni mindenki figyelmét arra, hogy itt KÖTELEZŐ a magyar nyelv helyesírásával tisztában lenni!
Nincs mese, nem lehet a muszájt "ly"-jel írni, a felelősséget egy "s"-sel, ...és még ennél kirívóbb szarvas-hibákat ejteni egy Főoldalra kikerülő írásban. Tudni kell használni például a vesszőt, ami értelmezhetővé teszi, és elválaszt két gondolatot egymástól, ... sorolhatnám... És ha erre figyelmezteti valaki, akkor nem eltüntetni kell a hozzászólást vagy megsértődni, - hanem megfogadni...Ezzel nem állítunk fel profi szintű igényeket az ide írásait beküldő emberektől.Csakis az elemi osztályban elsa

A hozzászólás folytatása...



Re: hsz-ek 2 (Pontok: 1)
- blin Ideje: Július 25, hétfő, 13:25:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nos, én nem tudom, milyen bántó hsz-ekre gondoltok. Én még ilyet nem kaptam és másoknál sem láttam. Ill. volt egy személy, aki... hm... érdekes hozzászólásokat írt bizonyos embereknek, de ő már, ha jól tudom, nincs is itt...
Amikor idejöttem, úgy gondoltam, hogy itt biztos mindenki nyitott mindenféle kritikára (így a negatívra is), hiszen ha nem lenne az, akkor nem tenné publikussá az írásait. Aztán szélsebes tempóban rájöttem, hogy NEM! Bizony vannak, akik nagyon könnyen, akár minden ok nélkül is megsértődnek. Úgy döntöttem, hogy eztán majd csak pozitív kritikát írok majd, jelezve, hogy igenis be tudok illeszkedni és nem rossz szándékkal jöttem. Ami meg nem tetszik, arra inkább nem írok semmit. De ez így nem megoldás!!!
Én speciel szívesen veszem a negatív kritikát, sőt! Várom! De egyre kevesebbet kapok - és nagy általánosságban: egyre kevesebbet látok. Ami nem jó. Mert a negatív kritikán (tudom: szóismétlés :)) nem megsértődni kell, hanem javítani az írásainkon általa... hacsak nem annyi az egész, hogy "egy rakás sz*r amit csinálsz" - így, indoklás nélkül.
Ellenvélemény? :)



Re: hsz-ek 2 (Pontok: 1)
- nyom-ta-thao Ideje: Július 25, hétfő, 14:06:36
(Adatok | Üzenet küldése)
Nos, nehéz belekezdeni....az ember nagyon várja a többiek szólását,reakcióját, mivel idegennek ehhez nincs joga és módja.Nekirontani valakinek és lepocsékolni a munkáját - sem itt, sem sehol a világon nem szabad - TILOS.El lehet mondani, mire kellene figyelni.Ennek a formája viszont udvarias lehet és nem sértő, mert nem az Isten publikál sehol, hanem emberek, akik tévednek, vagy gyakorlatlanok.

Ami a cikk fogalmát illeti:- minap hallgattam végig a Magyar Rádióban, 1991 februárjában elhangzott "Házibuli" című élő adását, melyet azért vettem föl szalagra, mert a hajnali 4 - kor kezdődő műsorra férjemet, az akkor országosan agyonsztárolt FRICK LÁSZLÓ újságírót hívta meg a MAGYAR RÁDIÓ.Egy rádiós újságíró kolléga és egy kritikus társaságában, maga választotta 4 zenei betéttel egy órán át boncolgatták, mi az újságírás és mi a novella. Az én férjem nem engedett a '48-ból.Bár minden írása egy-egy novella gyöngy, konzekvensen újságírónak vallotta magát. Minden mást kikért magának. Esze ágában nem volt ezeket az írásokat kötetbe rendezni. Az lehet, hogy mindenféle kategóriába beleszorongathatjuk az adott írásokat és műfaját nevesítjük, csak Csáki Juditot ismételhetem:- Egy írást egy dolog minősít:- Jó, vagy nem jó!-
Papaya! Kívánok sok szép elégedett munkát, figyelmesen - mert gondolom ez "lett" leverve rajtad.Ha írsz, az minőségi lélekállapot. Nem veheti el tőled SENKI.Sok sikert,szeretettel:thao
p.s.:Nagyon egyetértek azzal,hogy moderátori szinten lehet a dolgokat kordában tartani.A "Netikett" ide kevés.Írott alapelvek lefektetése feltétlenül kell.thao.



Re: hsz-ek 2 (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Július 25, hétfő, 14:51:17
(Adatok | Üzenet küldése)
Meglepőnek és értelmetlennek tartom az itt folyó, felesleges pengeváltások lélektelen lármáját.
Itt szó sem volt kritikáról. A kritika, főleg az irodalmi kritika egészen más, egészében magasabb rendű műfaj.
Itt annyi történt, hogy szóvá tettem egy olyan jelenséget, ami nem engem sért, hanem a virtuális irodalom létjogosultságát kérdőjelezi meg. Egy önmagát a munkáján keresztül méltató pedagógus elemi iskolás mércével is nehezen minősíthető stílustalanságára hívtam fel a figyelmet, mely vonatkozott a magyar nyelv helyes megjelenítésére, a magyar mondatszerkezetek elemi szinten alkalmazható architektúrájára.
Ennyi történt.
Ha a fent nevezett úr nem rohant volna kétségbeesetten fűhöz-fához, nem kiabálta volna szét jogosulatlan sértettségét, akkor nem kapott volna széles publicitást szellemi mélyrepülése.
Nyelvi szinten igénytelenséget láttam munkájában, amit a három t-re végződő szavakhoz hasonlatos hibái is igazolnak.
Ha valaki azzal az ideológiával, miszerint a nyelvet csak eszköznek tekinti, s azt saját pillanatnyi impresszióinak elmondására fecsérli, nos, akkor is az illető felelős ezen eszköz helyes használatáért. Aki ezt cáfolja, és elemi közösséget vállal a felelőtlen „nyelvhasználattal”, az morálisan eltévelyedett, vagy szellemi értelemben a mennyiséget növeli.



Re: hsz-ek 2 (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Július 25, hétfő, 23:46:51
(Adatok | Üzenet küldése)
Sajna ilyen az élet, kedves Papaya!
Ez egyfajta tűzkeresztség, amin előbb vagy utóbb minden publikálónak át kell esni.
Mi is éltünk át hasonlókat...
Fel a fejjel!


  • Re: hsz-ek 2 - Anna1955 Ideje: Július 26, kedd, 17:36:37
    • Re: hsz-ek 2 - Jan_Monses Ideje: Július 27, szerda, 13:34:08
      • Re: hsz-ek 2 - Administrator Ideje: Július 27, szerda, 18:54:44

Re: hsz-ek 2 (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Augusztus 04, csütörtök, 17:45:24
(Adatok | Üzenet küldése)
Én csak annyit fűznék hozzá ehhez a vitához,hogy jól,élvezetesen és az alvasóknak eladhatóan kell írni.Bizony én is sokat küszködök a hibákkal,javitgatom,többször is átnézem a friss írásaimat.Stilizálom,röviditek,szinonimákat használok.Nem kell megsértődni semilyen kritikán sem.Én már rengeteg pozitiv,és sok negatív kritikát is kaptam.Ez egy ilyen pálya.A közíró,olyan mint a köztisztviselő,ha a nyilvánosságnak publikál,akkor viselnie kell annak ódiumát.Bár nehezen,de igyekszem én is elviselni a kritikák hangnemét.Néha,én is kitérek a hitemből,dehát igyekszem önkritikát gyakorolni,s javaslom,hogy mások is tompitsák a hangerőt,velem együtt.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds