[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 310
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 310


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Minőségbiztosítás


Elsősorban pedagógusoknak...
Azért nekik, mert ők benne vannak. Nyakig. És azonnal tudják majd, miről beszélek.


...Ezt a módszert valami okosok átültették (nem tudom, melyik országban, nem tudom kik) a nem piac - és nem profitorientált és nem ipari termelő, hanem HUMÁN vonalra, a nevelésre, és az oktatásra! Óriási nem?
De, hogy nem értem, az biztosan az én csököttségemet mutatja. Vagy nem csak én nem értem?


Előljáróban annyit muszáj elmondanom, hogy ezzel az írással nem akarok politizálni!
Nem szeretem, és nem is értem a politikát. Ami szűk befogadóképességű agyam számára a politikából "lejön", annak semmi értelme. Mondhatnám, se füle, se farka.
Ez nyilván az én hibám, nem is tagadom.
Vissza a témához: tehát, nem politizálni akarok. Ha mégis lenne ilyetén felhangja ennek a cikknek, azt tudjátok be eredendő naivitásomnak, valamint annak a rengeteg értetlenségnek, és felháborodásnak, amit az, amiről írni szeretnék, kiváltott belőlem.
Fogjátok fel, egy, a politikában, a magasabb érdekek megvalósulásának útjaiban járatlan, egyszerű, mezei - de gondolkodó - elme irodalmi jellegű alkotásának.
Fontos még tudatnom, hogy senkit nem akarok se bántani, se megbántani, én csak nem értem..., és ez lett belőle!

Minőségbizosítás.
Ami az oktatási-nevelési intézmények számára valamiféle juttatással is jár.
Amikor először találkoztam ezzel a fogalommal, hú, de megörültem! Naívul azt képzeltem, azt jelenti, hogy valamilyen felsőbb szervek ellátják az intézményeket mindazon szükségszerű eszközökkel, melyek birtokában a minőségbiztosításban részt vevő intézmények, munkájuk minőségének biztosítottsága folytán valóban a nevelő-oktató tevékenységgel foglalkozhatnak - a toaletpapír - kréta - fűtés, stb. gondok helyett, méghozzá nagyon igényesen.
Aztán jött a lórúgás. Elég keményen.
Megtudtuk ugyanis a következőket:
Első lépésként töméntelen papírmunkával - táblázatokkal, kérdőívekkel, valamint napi gyakorisággal bekövetkező értekezletek és konzultációk tartásával ki kell derítenünk, hogyan működik intézményünk, mitől nem tökéletes a munkánk, mi okoz nehézségeket. De ez nem volt ám ilyen közérthető! Többszáz oldalas kérdőívekben felsorakoztatott kérdésekre kellett válaszolnunk, ezt összegezni, elemezni, táblázatba tenni, pókhálódiagrammot készíteni, hogy megtudjuk azt, amit annak előtte is tudtunk. Hogy rossz a szigetelés, hogy nem lehet bezárni a kaput (gyermekek biztonsága), hogy míg régebben kaptunk pl. ellátmányt (szappan, Wc-papír, egyebek), jó pár éve viszont a szülőktől kell mindent bekérni, stb. stb.
Aztán jött a munkahelyi klíma-teszt újabb ötezer kérdéssel, és még más, és más mindenféle kérdőív. Amit persze ki kellett tölteni, táblázatba tenni, pókhálózni, etc, majd megkonzultálni, és megértekezni az egész hóbelevancot.
És itt még nem volt vége, mert, ami hibuci kedrült (volna, ha eddig is pontosan nem tudtuk volna, mitől fáj a fogunk), annak orvoslására intézkedési tervet kellett készíteni!
Kérem szépen, igen. Hosszútávút és rövidtávút is. Sikerkritériumok megjelölésével, a kitűzött cél elérésének időtartamát megadva. Úgyámbabám!
Eleinte sem rajongtam az ötletért, nevelőközösségünkből egyedül én NEM vallottam magam a minőségi kör tagjának - akkor még nem volt kötelező, ám a cérna ott szakadt el nálam végleg, amikor mindebbe a gyerekeket is be kellett vonni.
És, hogy honnan szakadt ránk ez az egész?
Nem tudom.
Hallottam sok mindent, de, hogy mi az igazság, még csak nem is sejtem.
Amiket hallottam, abból számomra a következők derültek ki.
Amerikában multi cégek vezetői kíváncsiak lettek arra, hogy Japán ugyan mitől olyan termelékeny (vagy mi)? Nyomoztak, oknyomoztak, megfigyeltek, értekeztek, tapasztalatcseréltek, osztán kisütötték, hogy a termelés azért oly hatékony, mert működik valami szabályzórendszer, ami kiküszöböli a hibákat. FIGYELEM: piacorientált és pforitorientált ipari termelésről volt szó!!!!!!
Ezt a módszert valami okosok átültették (nem tudom, melyik országban, nem tudom kik) a nem piac - és nem profit - és nem ipari termelő, hanem HUMÁN vonalra, a nevelésre, és az oktatásra! Óriási nem?
De, hogy nem értem, az biztosan az én csököttségemet mutatja. Vagy nem csak én nem értem?

Ez idáig csak a bevezetés volt, amit tulajdonképpen közre szándékoztam tenni, az most következik.
Úgy érzem azonban, ide is muszáj egy bevezetőt biggyesztenem.
A munkahelyemen amolyan - a nótafa mintájára kinevezett VERSFA - ként is igénybe veszik a szolgálataimat. Légyen bárminő alkalom, arra tőlem versike rendelődik. A most következő is egy ilyen alkalomra íródott.
Az első felében egy régebbi versikét idézek, ami a Kiváló Pedagógus ismérveit tartalmazza. Ezt a "betétverset" idén pedagógusnapra kicsit átalakítottam, ezt írásom legvégére még majd odateszem.
Nos, akkor következzék a vers a minőségbiztosításról.
(Még annyit: a versben szereplő nevek nem valódiak)

Óda a minőségbiztosításról

Midőn a karácsony, egyre csak közelgett,
Nagyasszonyunk engem gyakran kérdezgetett.
A folyosón megállított, s így szólt anyánk-Giza,
Az idei ünnepre írtál-e Piroska?
Írtam bíz én, írtam. Hogyne írtam volna!
Van most egy klassz téma, ki se hagytam volna!
Mosogatás közben a fejem törtem én,
S egyre csak gyűlött, gyűlött a sok poén.
Rögtön hozzákezdek, mindjárt felolvasom,
Előbb mementóul ezt el-mondo-gatom,
Mert ez az előzmény, az anamnézis, kérem,
Csak egyszer mondom el, azt is megígérem.

A kiváló pedagógus ismérvei

Korrekt, konkrét, komplex,
Kognitív, konkáv, konvex.
Vagy inkább gömbölyű, íves?
Míves.
Művelt.
Lírai, ódai, sohasem prózai,
Epikus, epigon, az: jaj, ne!
Drámai szende.
Szonda. Szundi. Sziszi-fuszi.
Alamuszi?
Az se. De:
Jó szó ontó. Sose rontó, sose bontó.
Alkotó.
Intenzív, impulzív, de nem inaktív.
Radioaktív se.
Viszont produktív, szuggesztív,
Kollektív, kooproduktív, kreatív,
Kommunikatív, koedukált, koeficiens, interaktív,
HOMO LUDENS – kéne, hogy legyen,

Ehelyett milyen?

Egzaltált, vegzált, birizgált, kivizsgált,
Mindenfelől cseszegetett.
Rosszkedvű lett.
Visszatérve, továbbmenve, összegezve:
Gürizik, gurigázik, gargarizál, gurgulázik,
/ hogy beszélni tudjon holnap is,
s, hogy a leépítést elkerülje: /
rohan, személyiséganyagot ír,
a naplóba strigulázik.
Otthon: gyereket nevel, főz, mos,
Vasal, mosogat, takarít,
S titokban néha, csöndben
Jó nagyokat sikít.
Továbbképződik, felfejlődik,
Felőrlődik.
Túlórázik, túlkiabál,
Anorexiás, vagy elhízik, mert tehetetlen dühében: zabál.
Idealisztikus, realisztikus, misztikus.
Logikus.
Lumbágós.
Reumás, köszvényes,
Kicsit skizofrén,
Szinte már kretén,
30 év a pályán eltöltött év múltán –
- szegény…
Lassan lemond mindenről.
Hát ennyit erről.


Ez volt nem rég. Úgy 2 éve.
Mára vajh, mi lett belőle?
Lett belőle csoda,
Fából vaska-rika.
Nem csalás, nem ámítás,
Minő- ségbiz-tosí-tás.

Szerte-széjjel hirdetjük, fűnek-fának dicsekszünk,
Comenius kétezerbe óvodánkat betettük.
Mert ez nekünk jó, mert ez nekünk kellett,
Ettől a mi minőségünk égig emel-keddett.
Emelte az Attila, meg aki még elbírta,
Aki minden tüsszentésünk táblázatba beírta.

Milyen a mi közérzetünk, munkahelyi klímánk?
Ej, ha mi azt szép sorjában őszintén leírnánk!
Mikor jövünk, mikor megyünk, tikkre-takkra, percre,
Ki volt az a marha, ki mindezt kieszelte?
Ráuszítanám az összes szegény pókot,
Aki csak a plafonunkról valaha is lógott.
Ablakok közt sétálgatni? Ki látott még ilyet?
Minőségi munkahelyen pókok nem lehetnek!

Na és a gyerekek, hát őket is tiltsuk ki,
Nem győzünk utánuk napestig pakolni!
Hogy lesz így rend, szép tiszta óvoda,
Ha minden reggel bezúdul egy rakás gyerek oda?
Különben is hátráltatják a minőségi munkát,
Őket kell őriznünk, ahelyett, hogy írnánk
Rubrikába, diagramba, oszlopba és sorba,
Hogyan is megy minálunk a minőségi munka.

Ja, és hát persze, a kedves szülők,
Őket kell kérdezgetnünk mindenek előtt,
Hogy szolgáltatásunk megfelel-e nékik…
A munkából ideérve viszont ők azt nézik,

Hogy a gyerek orra helyett
Dadus néni mit törölget?

A kilincset.

Pedig fénylik. Mint a gyerek orra.
A dadusnak mégis a kilinccsel van dolga.

Csak 1 szülő mondta, jaj, hogy van ám gondja!
Ettől fogva kötelező a fo-gadó-ó-ra.
Óvó néni ügyes, okos, kreatív,
Lehetetlen időpontra időzít.
Aztán, ám legyen. Ő bizony kiírta.
Legfeljebb majd elmarad a fo-gadó-ó-ra.


Készen vagyok! – sipítja a trónusról egy hangocska,
- de én még nem, - szól a dadus, van ám itt még munka,
a csempék közti fuga ma még nem lett kisikálva!
- Üldögéljél szépen még egy kicsit szentem,
A minőségi takarítást kell előbb befejeznem.

S, a konzultáció, merő egy izgalom.
Piroska mit csinál, hortyog az asztalon,
Pedig el is késett, biztosan elaludt.
Hogyhogy mindig álmos?
Khm. Tán váltsunk témát már most.

Gyerek lelkét táblázatba be kell rakni kérem,
Ettől javul minőségünk majd ezen a téren.

Hányszor mondtunk mesét, és hány percig tartott,
Észbontóan fontosak ám ezek az adatok.
Hogy mennyi órát, és, hogy miért, mivel töltök el,
Nem tudom, hogy ez a dolog kiket érdekel,
De tisztelettel kérdem, a-zoktól akik mérnek,
Ha jól kialszom magam az nem óvodai érdek?
Hova írjam bele, melyik rubrikába,
Hogy az idegrendszerem mennyit romlott máma?
Mit nyűtt rajtam Ciba Gábor, s az ikrek visítása,
Erre mért nincs táblázat, vagy legalább 1 tábla?
Mennyit kellett kompenzálnom,
Hogy az agyam helyreálljon?
Gyerekzajtól mentesen
Mennyit voltam tökcsendben,
Hogy holnap is bírjam…
Mindezt hova írjam?

Maraton életre-halálra, ki e filmet látta,
Annak tán ismerős a következő fáma,
- minőség Biztonságos? – minőség biztonságos?
S, a fúró megy egyre beljebb,
Hát köszönöm ebből nem kérek,
Bármivel meg nem etetnek.

Gyerek lelkét százalékba osszam és szorozzam?
Azt már nem: maradok inkább a csoportban.
Visítozó bandánkat inkább elviselem,
Nemcsak elviselem, nagyon is szeretem,
Grafikonba, táblázatba be nem teszem őket,
Figyelem, segítem, ahogyan fejlődnek.
Orrot törlök, popsit törlök, mesélek, dalolok,
Lelkük tisztaságán jó régen ámulok.
Csodálom őket, ők maguk a csoda,
Nem pedig számok, adatok halmaza.
Valódi gondokról kérdem a szülőket,
Hülye kérdésekkel nem b/őszítem őket.

S, míg mi nyakra-főre értekezünk,
A gyerekekért, persze,
Addig ők titokban, minket kicselezve
/Mert mi rájuk nem érünk /,
Hát fejlődnek nélkülünk.

És lássatok csodát,
Így sokkal jobban fejlődik
Ez a sok kis pupák.
Valamire mégiscsak jó
A minőségbiztosítás!

Egyszer volt, hol nem volt, túl az Óperencián,
Mese volt, igaz volt, döntse el e tisztelt klán.
S végül egy kérdésre, mi feladatott mára,
/hogy mennyi időt fordítunk mi az óvodára /
Csak az egész életünket. Ez a válasz rája,
S akinek ez nem elég, menjen a …
(igen, pontosan oda!!!!)

Ez a "költemény" 4 évvel ezelőtt született. És most jöjjön a PEDAGÓGUSOK maximális tiszteletére az átalakított betétvers:

Pedagógusnapra 2005

Fogadjátok ezt a verset szeretettel tőlem,
Ha nem tetszik, bocsánat, de ez jött ki belőlem…
S, előre szólók, hogy ne legyenek gondok,
Néhány dolgot talán csak a rím kedvéért mondok…

Írtam már sokat, verset is meg prózát,
Vicceset és gúnyosat, merő szatírát,
Komolyan is szóltam már a munkánkról gyakran,
És most bevallom, mégis elakadtam.
Hogyan lehet ezt a munkát versben úgy méltatni,
Hogy pedagógus napon lehessen mondani?
Gondoltam arra is, nem ötlök újat,
Összevegyítem a régebbi sorokat.
Megírt verseimből ezt-azt előveszek,
Vicceset, komolyat egymással keverek.
Mert ez a hivatás, nem munka: hitvallás,
Életforma, élet-érzés, bánat és kacagás.
A pedagógus, mondhatni, egy külön ember-fajta
S, hogy milyen? Indul a felsorolás.

Korrekt, konkrét, komplex,
Kognitív, konkáv, konvex.
Vagy inkább gömbölyű?
Íves.
Míves.
Művelt.
Lírai, ódai, sohasem prózai,
Legfeljebb epikus. Epigon? Az: jaj, ne!
Drámai szende.
Szonda. Szundi. Sziszi-fuszi.
Alamuszi?
Az se. De:
Jó szó ontó. Sose rontó, sose bontó:
Alkotó.
Intenzív, impulzív, de nem inaktív.
Radioaktív se.
Viszont produktív, szuggesztív,
Kollektív, kooproduktív, kreatív,
Kommunikatív, koedukált, koeficiens, interaktív,
HOMO LUDENS – kéne, hogy legyen,

Ehelyett néha milyen?

Egzaltált, vegzált, birizgált,
Kivizsgált, bevizsgált,
Mindenfelől cseszegetett,
Pedig ő mindent megtett.
Majdnem rosszkedvű lett.
De mert e luxust magának meg nem engedheti,
Ment mindent, amit lehet menteni,
Erején felül,
De örömmel itt belül;
Gürizik, gurigázik, gargarizál, gurgulázik,
/ Hogy beszélni tudjon holnap is,
S, hogy a leépítést elkerülje: /
Rohan, személyiséganyagot ír,
A naplóba strigulázik.

Otthon: gyereket nevel, főz, mos,
Vasal, mosogat, takarít,
S néha titokban, de csak halkan:
Jó nagyokat sikít.
Továbbképződik, felfejlődik,
Felőrlődik.
Túlórázik, túlkiabál,
Anorexiás, vagy elhízik, mert tehetetlen dühében: zabál.
Idealisztikus, realisztikus,
Misztikus.
Logikus.
Lumbágós.
Reumás, köszvényes,
Kicsit skizofrén,
Szinte már kretén,
30 év a pályán eltöltött év múltán –
- Szegény…
Szegény?
Igaz, lemarad a saját életéről,
De le nem mondana soha semmiről;
Ami, mint téma, a gyerek
Mert egész élete csak a gyerekkel kerek.
És megeshet, hogy ez vagy az,
Esetleg ebből vagy abból neki nem jut,
Mégis boldog, mert valami fontosat tenni,
Valami fontosat adni tud.
Javíthatatlan optimista
Redundáns és idealista
Ki harcba száll minden lurkóért,
Elcserél mindent a jó szóért,
A tudásért, a szeretetért,
És, dehogy szegény, az istenért!
Oly gazdag, amilyen ember csak lehet,
Mert vele van a seregnyi, sok száznyi gyerek
Kedves mosolya, csillogó szeme,
Fürge esze, okos tekintete,
Igaz lelke, őszinte kis szíve,
A felnevelt nemzedékek
Minden tisztelete,
Minden szeretete.















Ideje: Augusztus 01, hétfő, 06:58:17 - Atlantiszi

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Minőségbiztosítás" | Belépés/Regisztráció | 11 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Minőségbiztosítás (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Augusztus 01, hétfő, 12:20:01
(Adatok | Üzenet küldése)
Ismerős a téma!Mi is csináljuk.Főleg én.
Látom, gyakorlott vagy már az írásban.Ennyi mindenre figyelni, lejegyezni...hát ez csoda. Elismerésem, hogy ezt megalkottad. Most írhatnánk"Sok bába közt elvész a gyermek"




Re: Minőségbiztosítás (Pontok: 1)
- Atlantiszi Ideje: Augusztus 01, hétfő, 12:36:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm a hsz-t LEKA! Látom, Te is ismered a témát... hát igen. Így megy ez!
A cikket mellesleg, valamiféle ördögi varázslattal sikerült név nélkül elküldenem, de ezen már meg sem lepődöm... megedzett a minőségbiztosítás...
Egyébként Te érted ennek az egésznek a lényegét? Az anomáliák és fonákságok ellenére, ez valóban egy jó dolog? Szerinted? Már 5 éve benne vagyunk, már mindenfélén túl vagyunk, nem is tudom, milyen fokozatnál tartunk, de én még mindig nem értem, mire jó, amikor eszméletlenül sok időt és energiát vesz el pont attól (a gyerekekkel való érdemi foglalkozástól, és annak maximális jókedvvel, égbe szökő kreativitással, békében, kiegyensúlyozottan, netán nem agyonhajszoltan való végzésétől) amit segíteni szándékozik! Érti ezt valaki? És főleg azt,érti-e valaki, hogy hogy a bánatban lehet egy, az ipari termelés fokozására kiagyalt, és ott jól bevált módszert HUMÁN területre ráhúzni????



Re: Minőségbiztosítás (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Augusztus 01, hétfő, 14:53:56
(Adatok | Üzenet küldése)
A tanítás és az oktatás folyamatának eredményei sok esetben csak évtizedekkel később mutatkoznak meg.
Ezért mérhetősége nem sok egzaktságra tarthat számot.

Ez az elmélet az a liberális és materialista okoskodás eredménye, mely a lelket nem ismeri, az intellektust nem érti.



Re: Minőségbiztosítás (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Augusztus 01, hétfő, 15:30:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Atlantiszi, én nem vagyok pedagógus, de írásod olvasva is rájöttem, ez valami nagyon nagy baromság lehet....:))) Okfejtésed versbefoglalt módja, tökéletes... :)))



Re: Minőségbiztosítás (Pontok: 1)
- Julianna (oredit.1@posta.net) Ideje: Augusztus 01, hétfő, 16:08:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Atlantiszi, negyven év alatt sok jót, rosszat megéltem, de amiről írsz, számomra is érthetetlen, minek az egész, nem inkább a gyerekekre kellene szánni ezeket az energiákat? Tetszik, ahogy versbe foglaltál mindent.



Re: Minőségbiztosítás (Pontok: 1)
- bla (bla@gportál.hu) Ideje: Augusztus 02, kedd, 14:28:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Atlantiszi!

Minőségbiztosítás minden termelő és szolgáltató területen elképzelhető.Az oktatásban is. Erről nem kéne vitát nyitni.
A munkamódszer új - amit a japán példa által adaptáltak - és eredményes is lehet, ha mindennapivá válik. Akkor valóban a lehető legggyorsabban ráhöhet a kollektíva a hibák okaira és kijavíthatja azokat tervszerűen.
Lehet, hogy eddig is így csináltátok - de tán nem tudatosan és nem minden érintett. Most akár tudatosodhat is.
Persze a körülmények hiányosságai is erodálják a legjobb pedagógus tevékenységét, de az oktatás-nevelés már csak ilyen komplex szolgáltatás. A WC-papír is hozzá tartozna az okos szóhoz, láttató példához. Attól hogy hiányzik a krétával együtt esetleg, még működhet a minőségbiztosítási folyamat, mely kideríti, hogy az eredmény e ballasztokkal terhes, s lehetne jobb is.

Üdvözlettel: egy botcsinálta pedagógus



Re: Minőségbiztosítás (Pontok: 1)
- Atlantiszi Ideje: Augusztus 03, szerda, 00:25:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Bla!
Mint azt már írtam Neked, az Origón jó sok hozzászólásodat olvastam, és igen sokra tartalak, becsüllek. Most mégis, engedd meg, hogy vitába szálljak azzal, amit írtál.
Először hadd idézzem saját magam:

"Fogjátok fel, egy, a politikában, a magasabb érdekek megvalósulásának útjaiban járatlan, egyszerű, mezei - de gondolkodó - elme irodalmi jellegű alkotásának.
Fontos még tudatnom, hogy senkit nem akarok se bántani, se megbántani, én csak nem értem..., és ez lett belőle!"

Tehát, ez egy irodalmi jellegű írás, nem egy tudományos értekezés. Vagyis nem konkrét, és nem egzakt. Nem ítélem el e módszert, csak nem értem, mit keres pl. egy óvodában, és nemértésemnek versesítve így adtam hangot. Kicsit túlozva, kicsit humorosra véve, kicsit fricskálódva, kicsit komolyan.
Nem vitát óhajtottam nyitni.
De azt komolyan kérdeztem, csak én nem értem, vagy más sem? Attól, hogy én nem értem, még lehet jó.
De:
Azt írtam, akkor szakadt el a cérna nálam, amikor ezt az egész vizsgálódást és mérést a gyerekekre is kiterjesztettük. Hadd említsek erre néhány példát.
Gyermekelégedettségi vizsgálat.
Célja: kideríteni, megtudni, mi az, amivel a gyerekek elégedettek, és mi az, amivel nem. A 3 évestől a 7 évesig minden gyermeket végig kellett kérdezni valamennyi óvodai tevékenységről, szeretik-e, avagy nem.
Pl: Szeretsz-e délután aludni az óvodában?
A gyerekek kétharmada azt mondta: igen, a fentmaradó egyharmad azt mondta: nem.
Nekem idén kiscsoportom, azaz 3-4 éves gyermekeim voltak. A 24 gyerkőcből 8 azt mondta, nem szeret aludni. Azért nem, mert a Pistikét hazaviszik délben, és a Pistike az ő legjobb barátja, és ő a Pistike nélkül nem akar itt aludni. A másik azért nem, mert őt az anyukája szokta addig simogatni, amíg el nem alszik. A harmadik azért nem, mert itt nem látja a kiságyáról az otthoni macis függönyt.... és így tovább. A nagyobb gyerekek más okokat soroltak. Inkább fociznának az udvaron, inkább bicikliznén

A hozzászólás folytatása...



Re: Minőségbiztosítás (Pontok: 1)
- boblogan (mertek@fw.hu) Ideje: Augusztus 05, péntek, 06:03:44
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyon jót derültem versikéiden. :) Egy óvodában a minőséget az óvónők lelke biztosítja. A többi üres fecsegés és bürokrácia...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds