[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 292
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 292


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Indigó vagy hiperaktív?


Nagyon sok hiperaktív gyermekkel találkoztam már. És nagyon sok olyannal is, akire az indigó-gyerek titulus illik.


A kettő között a leglényegesebb különbség az, hogy a hiperaktív gyerek figyelemhiányos, míg az indigónak mondhatóra ez egyáltalán nem jellemző.

Ami most, ezzel a témával kapcsolatban sürgősen írásra késztet, a következő:
A Fórumban, Kepe topikjában felbukkant az indigó-gyerek téma.
Az indigó gyerekekhez nem túl sokat tudok hozzászólni, mert, bár igaz, nekem is volt már számtalan furcsa, látszólag megmagyarázhatatlan tapasztalatom, ennek ellenére a misztikus, ezoterikus magyarázatokat csak azért "fogadom el", mert jobbat egyelőre én sem tudok, amúgy, alapból, szkeptikus vagyok az ilyen magyarázatokkal szemben, viszont játéknak nagyon jó. Persze, ez csak az én véleményem. Ettől még nem biztos, hogy ez a helytálló.
Viszont a hiperaktív gyerekekhez nagyon is hozzá tudok szólni.
35 éve vagyok óvodapedagógus, és 10 éve pedagógiai szakpszichológus: fejlesztő pedagógus is.
Nagyon sok hiperaktív gyermekkel találkoztam már.
És nagyon sok olyannal is, akire az indigó-gyerek titulus illik.
A kettő között a leglényegesebb különbség az, hogy a hiperaktív gyerek figyelemhiányos, míg az indigónak mondhatóra ez egyáltalán nem jellemző.
Mi is az a figyelemhiányosság?
Ez egy nagyon súlyos "kórkép". Megpróbálom teljesen hétköznapi nyelven érhetővé tenni, azt hiszem, erre egy esetleírás a legalkalmasabb.
Legyen Pistike. Ül egy széken. Észrevesz egy piros autót a polcon, amit szeretne elvenni. Feláll, elindul a polc felé. De, mivel a szeme ide-oda jár (mert képtelen a tekintetét 2-3 mp.-nél tovább egy pontra rögzíteni) egy, a szobában, a poltól eltérő irányban lévő labda köti le a figyelmét, és az autót elfeledve a labda felé indul. Közben azonban megakad a szeme egy, a szobába beszabadult légyen, már el is felejtette a labdát, az autót, és a légy után iramodik, ami persze kirepül a látóteréből, ám, ahol a légy volt, a falon egy kép tetszik meg neki, elkéri, de mielőtt megkapná, már nyargal is másfelé, mert megint egy újabb dolog kötötte le a figyelmét. A hiperaktív gyerek figyelemhiányossága tehát abban nyilvánul meg, hogy képtelen néhány mp.-nél tovább ugyanarra a dolgora koncentrálni. Nem, hogy egy mesét, de 2 mondatot nem tud úgy végighallgatni, hogy közben a figyelme másra ne terelődne.
Nos, akinél ez a tünet nem észlelhető, az a gyermek legyen akármilyen mozgékony, vagy nehezen kezelhető, nem nevezhető hiperaktívnak.
Amit viszont eddig az indigógyerekekről olvastam, az nagyon sok, általam ismert gyermekre vonatkoztatható. Nehez fogadják el a szabályokat, nem lehet "egy kalap alatt" kezelni a társaikkal. rendkívül értelmesek, nagyon gyors felfogásúak, és megdöbbentően világosan és logikusan gondolkodnak már egészen kicsi korukban is.
Amikor először hallottam, olvastam az indigókról, megpróbáltam az általam ismert gyerekek közül "kiszűrni" azokat, akikre mindazok a tulajdonságok érvényesek, amik az indigókat jellemzik. Természetesen nem valamiféle tesztek segítségével szűrtem ki ezeket a gyermekeket, hiszen, ha jól tudom, ilyen nem is létezik, hanem gondolatban. Elég sokat találtam.
És: egyszer egy olyan szituációba kerültem, hogy egyszerre voltam jelen jó néhány ovisommal és egy auralátóval (akiről nem tudtam, hogy az) egy helyen.
Az auralátó hölgy, tudván, hogy a gyermekek velem érkeztek, hozzám lépve megkérdezte tőlem, tudom-e, hogy ő, meg ő, meg ő és ő - mutatott rá néhány gyermekre - indigó? Természetesen azt válaszoltam, hogy tudni ugyan nem tudtam, de róluk feltételeztem, hogy amennyiben tényleg léteznek indigógyerekek, akkor ők valószínűleg azok.
De itt még nincs vége a dolgonak, mert, és ez megint nem a saját véleményem, csak olvastam róla: indigó gyerekek a csak 70-es évek óta születnek, viszont úgy 6-8 éve megjelentek a "kristály-gyerekek" is. Ők fejlettebbek az indigóknál, nyugodtabbak, könnyebben kezelhetők, jobban alkalmazkodnak. A cikkek szerint - amiket e témákban olvastam - az indigók csak előkészítették a kristáklygyerekek jöttét, és a "feladatot" majd a kristálygyerekek teljesítik, természetesen az indigók segítségével.
Ezt a vonalat is be is fejezem, mert, mint említettem, az ezotérikus témákhoz, azok megítéléséhez nincs se kellő tudásom, se kellő tapasztalatom.
Egy biztos.
Az indigó gyerekek nem azonosak a hiperaktív gyerekekkel. Az indigó egészséges, a hiperaktív beteg. A hiperaktivitás kezelhető, gyógyítható egy bizonyos szintig, de nagyon sok idő, türelem, és feltétlenül szakember segítsége (gyógypedagógus, pszichológus) kell hozzá.
Ideje: Augusztus 12, péntek, 08:00:03 - Atlantiszi

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Indigó vagy hiperaktív?" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Indigó vagy hiperaktív? (Pontok: 1)
- Netelka Ideje: Augusztus 12, péntek, 08:36:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Lehet, hogy figyelmetlen voltam, de végül is számomra nem derült ki, kik és azok az indigógyerekek és kristálygyerekek. Pedig többször is elolvastam az írásod. És az is fura, hogy azt mondod, a hetvenes évek óta születnek indigógyerekek, kristálygyerekek meg 6-8 éve. Hogy érted ezt? Nem olyan ez, mint a diszgráfia, diszkalkulia stb., amiről csak egy ideje beszélünk? Tehát szerintem én tuti diszkalkuliás voltam, csak mikor én voltam kiskölyök, azt mondták rám, hülye vagy fiam a számokhoz. Tehát lehet, hogy régebben is születtek kristálygyerekek (akikről egyelőre nem tudom, milyenek is), csak régebben nem tulajdonítottak jelentőséget azoknak a tulajdonságoknak, amelyek alapján most úgy hívják őket, ahogy... Tényleg érdekel, pusztán mint anyukát :)



Re: Indigó vagy hiperaktív? (Pontok: 1)
- LunaPiena Ideje: Augusztus 12, péntek, 11:43:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdeklődéssel olvastam a cikked. Arra még kíváncsi lennék, hogy vajon a szülőket mi alapján választják ki, hogy nekik legyen ilyen gyerekük?



Re: Indigó vagy hiperaktív? (Pontok: 1)
- mango Ideje: Augusztus 12, péntek, 12:31:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem egészen világos előttem ez a kétfajta "titulus"...A hiperaktív ismert előttem.

De "indigó"- és "kristály"-gyerek..?!
Nem tudom magam elhelyezni ebben a furcsa nyelvezetű szűk, pedagógus-kasztban, - azt hiszem...
Továbbképzésre lenne szükségem talán. Én annak idején mindenféle titulusok és címkézés nélkül neveltem fel két gyereket: régen ez nem volt divat, és a gyerekeim ép, egészséges felnőtt emberek lettek.... Ma neveket aggatunk különféle megnyílvánulásokra, - jól? Rosszul? Ki tudja...

Érdekes a cikked, - csak nekem homályos. De valószínűleg bennem van a hiba: már kinőttünk a felnőtt gyerekeimmel ebből a "gondból".
Félek, sok mondvacsinált címke is fityeg itt-ott...



Re: Indigó vagy hiperaktív? (Pontok: 1)
- Gyongyi Ideje: Augusztus 12, péntek, 16:13:09
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Atlantiszi!
Nagy érdeklődéssel olvastam cikkedet, olyannyira, hogy el is határoztam, amint módom nyílik tovább tájékozódni a témában, megteszem.:)) Neked is ajánlom figyelmedbe (mint kollegának) a mango hsz-nál említett könyvet vagy könyveket, mert emlékeim szerint kettőt is láttam. Így többet megtudunk talán az un. indigo gyerekekről. Cikkeket már én is olvastam róluk, de valóban azok csak az ezotéria oldaláról közelítik meg a témát, pedig a jelenség létezik, és nekünk a pedagógiai szemléletre lenne nagy szükségünk. Hátha ezek a könyvek előbbre visznek ebben...
Kollegális üdvözlettel;))):
Gyöngyi



Re: Indigó vagy hiperaktív? (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Augusztus 13, szombat, 22:46:26
(Adatok | Üzenet küldése)
Ingoványos talajon jár az, aki a tudományos világ nyitott mondataira tudománytalan megoldásokkal felel.
Ezek a terminusok lassan egy tudománytalanul fantasztikus forgatókönyvre emlékeztetnek.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds