[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 73
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 73


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: Állati-7


Az elmúlt évben, kora reggelenként többször láttam egy elhanyagolt, lepusztult külsejű, borostás, csontsovány alakot a környékünkön lévő kukákba derékig hajolva, turkálni.


Egyszer mellette mentem el, és a kukából felegyenesedő ember bánatos, kidülledt szemeibe nézve, régi munkatársamat ismertem fel.
– szevasz Kottafejű! – köszöntem rá barátságosan és ő félszegen visszaköszönt.
– szevasz Bogi.
– Mi van veled öregem? – kérdeztem szánakozva a rongyos, borostás emberi roncstól.
– Látod, ide jutottam, de hosszú ... majd, egyszer elmesélem, ha meghívsz egy sörre, mint régen.
Ennyiben maradtunk és mentem a dolgomra. Ősszel az alsó Duna-parton sétálva egy használaton kívüli szivattyúház mellett mentem el. Benne rongydarabok, szalma, egy rozsdás vaságy és egy nagykabát. Amint kíváncsian nézegetek befelé, egyszer csak megmozdul a nagykabát és előbb egy kutya, majd Kottafejű dugja ki a fejét alóla.
– Szevasz, szevasz! – üdvözöltük egymást, és már-már továbbmentem volna, amikor eszembe jutott a korábbi ígéretem.
– Gyere! Felmegyünk a Cifferbe, megiszunk egy-két pofa sört – mondtam neki, emlékeztetve adóságomra. Ő restelkedve elmosolyodott és a vaságy szélére ülve hellyel kínált. Aztán a sarokban a lomok alatt elhelyezett reklámszatyorból két üveg sört vett elő, kinyitotta őket és megvendégelt. Elfogadtam az invitálást és a korcs-eb figyelő tekintete mellett beszélgetni, kezdtünk.
– Tudod, az úgy volt, hogy a rendszerváltás után kft lett az üzem. Már nem nézték el a kimaradásaimat, mint régen. Kirúgtak! Aztán otthon is kitelt a becsületem. A Lenke elvált tőlem, és a lakásból is mennem kellett. Négy éve kukázom, üres üvegeket váltok vissza. Ebből élek! Az otthonom ez az odú. Ruhatáram az egyik reklámszatyor, a másik meg a spájzom. Fifi, ez a félszemű korcs a társam.Mellémcsapódott mint egy kivert kutya,s azóta elválaszthatatlanok vagyunk.Minden falaton megosztozunk.Úgy élünk mint a testvérek.
– Sajnálom barátom, de hát hogy jutottál ide!?
– Jó kérdés! Én is ezt kérdeztem magamtól, de hát tudod egyik napról a másikra szépen, belecsúsztam ebbe a helyzetbe. Hol van már a régi szép világ, amikor részegen bementem és a rongyos-ládában aludtam, ti meg dolgoztatok helyettem.
– És, a főnök mindig megkönyörült rajtad... – vigasztaltam.
– A szemétdombra kerültem barátom, de hát látod, elvagyok. Leselejteztem magamat. Na, de ne búsulj a sorsom miatt: proszit! Igyunk erre, a szép új világra!
A találkozás után hónapokig láttam meggörnyedt alakját elhaladni velem szemben. Egyik kezében ruhatára, másikban a spájza. Kétszer meghívtam a Bisztróba, egy babgulyásra és egy pofa sörre. Ennyit fogadott el. Ezt is csak barátságból!
Karácsony után, abban a nagy hidegben, szánkózó gyerekek találtak rá a rozsdás vaságyon félig szétrágott hullájára. Fifi morogva őrizte örök álmát. Jóságos, kifordult szemei elnézést kérően néztek ki csontsovány, borostás arcából, mintegy bocsánatot kérve a világtól, hogy gondot okoz neki hullája eltakarításával... Fifivel halálával is jót tett. Több napra eledelül szolgálva neki, megmentette az éhhaláltól. A gyerekek elborzadva, visítva menekültek a színhelyről. A riasztásra kiérkező rendőröknek közelharcot kellett folytatniuk Kottafejű hullájának maradványaiért Fifivel. A vicsorgó állat nem értette, hogy miért ragadják el tőle barátját és éléstárát.
A rendőrök a rozsdás vaságyat otthagyták. Azóta kitavaszodott és arra felé sétálva bekukkantva a helységbe, új lakóra lettem figyelmes egy öregasszony kucorgott a vackon, két korcs eb társaságában. Most tavasz van, jön a nyár, az ősz és eljő a tél vacogtató hidegével... vajon a Karácsony még itt találja?




Ideje: Augusztus 28, vasárnap, 23:00:50 - bogumil

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Állati-7" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Állati-7 (Pontok: 1)
- Elena Ideje: Augusztus 29, hétfő, 10:21:27
(Adatok | Üzenet küldése)
Igen igen ismerős! Ez már a karcon is tetszett. Erre gondoltál hogy véleményezzem? Szegény kutya, szegény szerencsétlen kutya,... ja meg persze a kottafejű is... szegény. Na szóval nekem tetszik.
Elena



Re: Állati-7 (Pontok: 1)
- mango Ideje: Augusztus 29, hétfő, 13:15:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
...micsoda sorsok.

Tetszett,Bogi.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds