[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 331
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 331


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Érinthetetlenek, avagy a Heti Hetes


A Heti Hetes résztvevői között vannak olyanok, akiknek kifejezetten tetszik a stílusa, van humorérzéke, ugyanakkor szinte mindegyikük ....


.... mestere a célszemély lejáratásának, és még az eszközökben sem válogatnak...
Nézzük, például az előző állítást. Vajon, miért ismertem el, sőt emeltem ki, hogy egyiküknek-másikuknak értékelem a humorát, ha nem éppen azért, hogy annál hitelesebb, hatásosabb legyen rákövetkező félmondatom ? Ezzel persze, csak egy viszonylag gyenge példát mutattam eszköztárukból.

Ezúttal a jelenlegi kormány beiktatását követő, első Heti Hetes műsorára állítottam a célkeresztet, de már régóta pikkelek rájuk. Sokáig csak bosszankodtam, hol jobban, hol rosszabbul sikerült csúsztatásaikon. Mikor azonban egyik tavaszi műsorukban Kern András és Verebes István fergeteges előadásban, a gyönyörtől fuldokolva felvázolta Petőfi Sándor János Vitézének sajátos értelmezését, felkerült az i-re a pont.

Beállításuk szerint, hősünk, előbb magáévá tette Iluskát, majd mostoháját, ezt követően pedig, szinte mindenkit, aki az útjába került.

De, térjünk vissza a kormány beiktatását követő adáshoz. Közismert Medgyessy Péter alapvetésének egyik mondata:

„…az utcákon közlekedjenek,…”

Nos, hogyan lehet az egekbe emelni ezt a programbeszédet ? Ha valaki, hát akkor Verebes István aztán tudja. Hosszas okfejtés után megállapítja miniszterelnökünkről, hogy „5 nap alatt nem volt képes egyetlen normális baromságot mondani”.

Verebes, ezúttal is zseniális Medgyessy dicsőítésében, mondván, mit csináljak, ha ez a szegény ember, egyszer tökéletes. A félmondat persze, kifogja a szelet azoknak a vitorlájából is, akik önkéntelenül úgy fejeznék be a megállapítást, hogy „…egyetlen értelmes mondatot”.

Vajon, miért támadják olyan felkészülten, előre megfontolt szándékkal, csoportosan és különös kegyetlenséggel a jobboldalon álló személyeket és azok megnyilvánulásait ? A nyereségvágyat és az indokot, most hagyjuk, bár úgy lenne teljes a példa. A választások előtt még meg lehetett érteni ezt a hozzáállást. Na, de utána ?!!!

Persze, lehet, hogy csak a szeretet vezérli őket, inkább a döglött oroszlánba rúgnak, hiszen az élőnek fájna.

Mennyi ideig tarthat egy – vitathatatlanul – gondos rákészülés egy-egy műsorra, egy olyanra, ahol még a vesszők elhelyezése és a labdák feladása is meg van koreografálva ? Néha, kilóg a lóláb, kicsit keservesen jön össze a rúgás, és nem feltétlenül talál. Persze, a lényeg, a szándék és az igyekezet. Az pedig megvan.

Miért kell egy szórakoztató, önfeledt, látszólag rögtönzésre épülő műsorhoz az a rengeteg papír ? Az embernek néha az az érzése, hogy olvasópróbán van. Ez, természetesen nem igaz mindegyikükre. Verebes István a legfelkészültebb közöttük, hiába, színházi ember. Még egyetlenegyszer sem láttam hibázni. Legfeljebb kis bakijai voltak, de azokat azonnal, mintegy reflexből korrigálta.

Biztonsági berendezést Medgyessy Péter házába ! Egy valamirevaló kabarénak, műfaja szerint – mintegy hivatalból – ez esetben Medgyessy Pétert kellene pellengérre állítania, és erre mi történik ? Éppen vele bánnak úgy, mint a hímes tojással , vélt vagy valós ellenségeit, pedig össztűz alá veszik. Az össztűz egy kissé akadozik, mindenki szemmel láthatóan végszóra dolgozik. Hernádi Judit, ártatlan, kék (vagy barna ?) szemekkel, spontán megjegyzi: „Ez keretösszeg.”, Farkasházi Tivadar maga elé nézve, mintegy mellékesen hozzáteszi: „Elvihető.”

Más. „Mindenki hozzon magával még egy embert.” – mondta, annak idején Orbán Viktor. Lehet vitatkozni a felszólításon, annak tartalmán, szellemes analógiát is lehet vonni Dugovics Titusszal, mint azt Jágsó László meg is teszi. Itt azonban nagyobb tétre megy a játék, egy embert, s azon keresztül egy szemléletmódot kell hiteltelenné tenni.

A levezetést Verebes István kezdi Juszt Lászlóra történő hivatkozással, aki kiderítette, hogy Marosán György, annak idején ugyanezt mondta. Ezek után pedig, felháborodva megállapítja, hogy „Nem átallnak még a Marosán Györgytől is lopni !” Ez persze, kevés. A nézőből az esetleges kételkedésnek még az írmagját is ki kell irtani. Milyen jó, hogy többen vannak, hiszen, egy ilyen bizonyítás csak úgy életszerű, ha vannak – lehetőleg egymástól független – kételkedő hangok.

Farkasházi Tivadar halkan megjegyzi, hogy „ez nem biztos, hogy lopás, hát, ugyanúgy eszébe jutott”. Verebes István – miután megkapta a végszót - elvarrja az utolsó szálat is, logikailag teljesen lezárja kinyilatkoztatását: „Ez nem juthat eszébe.”

Hát, marad ezek után kétely bárkiben is ?

Győzött a baloldal, és Verebes István - a nyári visszatérést követő első adásban - deklarálja a következőket: „Én az ellenzéket nem szeretném – csak kirívó esetben – innentől szavammal illetni,…” Lehet, hogy könnyelmű kijelentést tett ?

Mondani sem kell, hogy az ügynökkérdés sem kerülhet ki a Heti Hetes látószögéből. „A Mécs féle vizsgálóbizottság működése törvényes, de az adatok nyilvánosságra hozása alkotmányellenes.” – idéz műsorvezetőnk Péterfalvy Attila adatvédelmi ombudsmann bejelentéséből. Mindezt a III.-as ügyosztályra történő utalás követi.

Gálvölgyi János és Farkasházi Tivadar egymás szavába vágva azonnal bejelenti, hogy őket, bizony beszervezték, F.T., mindezt részletesen is kifejti. Mindebből máris kiderül a dolog bagatell volta, de akit ez még nem győz meg, az - hallgatva a rákövetkezőket – egészen biztos, hogy egyszer s mindenkorra lezárja magában az egész ügyet.

Vajon, miért kellett ilyen hirtelen mellékessé tenni ezt az egészet ? Itt meg kell jegyeznem, hogy a vizsgálat – friss lévén – kissé veszélyesnek tűnhetett az érintettek számára, még nem csapott át pozitív reklámba.

És, még sajnálni is kéne őket ?! Verebes István mély empátiával vezeti le, milyen borzalmas a helyzete egy ilyen embernek, akinek örökké titkolódznia, mentegetőznie kell még legjobb ismerősei előtt is. Bezzeg, milyen egyszerű lenne, ha szépen, békében visszavonulna. És, erre jön ez a „szörnyű büntetés”.

Támadni, támadni és támadni ! Ez a mondat szinte biztos, hogy benne van a koncepcióban. Fegyver nélkül viszont nem lehet támadni, és mint köztudott, az egyik legerősebb fegyver a média, azon belül, pedig a televízió. Veszélyben a közszolgálati televízió, tehát, „Fegyverbe !!!”, hangzik a kiáltás. Ez utóbbi, persze, nem nekünk szól.

Nézzük csak, mit látunk mi ebből. A közszolgálati televízióból száműzni kellene a politikát. Ez ideig ezt a tételt a Heti Hetes teljes mértékben felvállalta, elég egy héttel ezelőtti adásukra visszatekinteni, ahol erősen helytelenítették, hogy – burkolt, de egyértelmű állításuk szerint - Orbán Viktor és kormánya ellenőrzése alá akarta vonni, valamint a pártpolitika szolgálatába kívánta állítani a közszolgálati televíziót.

A civil szervezetek sem jók, fejti ki Váncsa István fanyalogva. Hiszen, „mi keni fel a BMX szövetséget, a mozdonyvezetők szakszervezetét, az asztmásokat, vagy az allergiásokat arra, hogy részt vehessenek egy nagy kuratóriumban, aminek ráadásul vétójoga van a kérdésben ? Hozzátartozik a dologhoz, hogy a nagykuratórium a közel 20 civil szervezetét sorsolással választják ki további szervezetekből.

Miért fájhat a Heti Hetes igen tisztelt tagjainak, hogy a pórnép képviselni merészeli magát ebben a testületben ?

Zárjuk ki a politikát, zárjuk ki ezeket a szervezeteket, maradjon tehát a szakma. Ez esetben azonban, hogyan valósulna meg a külső, netán társadalmi ellenőrzés.

Az emberben önkéntelenül felvetődik a kérdés, vajon mi keni fel a Heti Hetes – igaz, vitathatatlanul pártatlan – tagjait, hogy mintegy végítéletet alkossanak ezekről a szervezetekről, és ezen keresztül tagjaikról. Azokról, akik valamelyest reprezentálják azt a bizonyos köznépet, amit ennek a televíziónak szolgálnia kellene? Legalábbis betű szerint.

A Heti Hetes álláspontja értelmében, ezeknek a szervezeteknek a többsége jobboldali beállítottságú. Hát, ez bizony nagy baj. Hogy ilyennek tűnik a többség, ez bizony még nagyobb baj. De, hogy demokrácia van, amint Gálvölgyi János keserűen megjegyzi, az a legnagyobb baj.

Szerintem, van még egy ennél is nagyobb. Lehet találgatni.

- & -


Megjegyzés: Sztolár Miklós
Érinthetetlenek, avagy a Heti Hetes
Ideje: Augusztus 28, vasárnap, 23:26:07 - MZ_per_X

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Dolgozat

"Érinthetetlenek, avagy a Heti Hetes" | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Érinthetetlenek, avagy a Heti Hetes (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Augusztus 29, hétfő, 08:27:46
(Adatok | Üzenet küldése)
Kérlekszépen,én már régóta nem zézem a Heti hetest.Megundorodtam tőlük.Verebest szeretem a tudásáért,inteligenciájáért,rendezői és szinészi tevékenységéért.A Napkelte műsorvezetőjeként.Kár neki ebben a műsorban lejáratnia magát.Az ocsmányságig torzuló beszólások taszitanak.A jópizásnak is vannak határai.Az alpári,bratyizó,közönséget bárgyúnak gondoló viselkedéssel taszitanak jónéhányunkat.Nem akarok röhögni a pocskondiázásomon...ehhez nincs humorom.



Re: Érinthetetlenek, avagy a Heti Hetes (Pontok: 1)
- bla (bla@gportál.hu) Ideje: Augusztus 30, kedd, 08:58:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Unalmasnak már kicsit unalmas, helyenként valóban alpári, ugyanakkor nem igaz, hogy egyoldalúan piszkálódó...
A cím sem felel meg a valóságnak, amire megfelelő bizonyíték, hogy tagjai többszörös pervesztesek...
Mégis, ilyen műsorra is igény és szükség van...sajnos.



Re: Érinthetetlenek, avagy a Heti Hetes (Pontok: 1)
- boblogan (mertek@fw.hu) Ideje: Augusztus 31, szerda, 05:56:45
(Adatok | Üzenet küldése)
Bla írta: "nem igaz, hogy egyoldalúan piszkálódó..."

Nocsak. Én már évek óta nem nézem, éppen az egyoldalúsága miatt. Egyébként vevő lennék a politikai humorra, ha minden oldal egyformán kapná a kritikát. Bla szerint így van, lehet, hogy lemaradtam? Most teszek egy próbát, vasárnap megnézem. Az eredményt itt közlöm, akit érdekel keresse meg az archívumban a cikket hétfő-kedd környékén.



Re: Érinthetetlenek, avagy a Heti Hetes (Pontok: 1)
- Netelka (netelka@icqmail.com) Ideje: Augusztus 31, szerda, 07:44:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Reklámnyelven azt mondják, van annyi pénz, amennyiért az embernek korpásodik a haja. A Heti hetes is erről szól - ha azért fizetnek, hogy az ellenzéket kell szidni, mindig lesz rá ember, aki ezt megteszi. Csatlakozom Boblogan véleményéhez azzal, hogy én se nézem épp ezért. De lehet, hogy én is lemaradtam valamiről persze... meglepődnék mindenesetre, ha kiderülne, hogy nem egyoldalú.



Re: Érinthetetlenek, avagy a Heti Hetes (Pontok: 1)
- MZ_per_X Ideje: Augusztus 31, szerda, 21:12:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Bla !

>ugyanakkor nem igaz, hogy egyoldalúan >piszkálódó...

Az elfogulatlanság látszatát illik fenntartani egy-egy oldalvágással.

>A cím sem felel meg a valóságnak, amire >megfelelő bizonyíték, hogy tagjai többszörös >pervesztesek...

A pervesztesség, a perelhetőség nem az ő érdemük, a büntetést, egyébként is kifizetik mellényzsebből (, de azon sem lepődnék meg, ha az RTL fizetné). Ha ez annyira számítana nekik, erősen visszafognák magukat.

Lehet, hogy nem találó a cím, az "Érinthetetlenek" című film címéből jött az ötlet. Annak szereplői - a helyi maffia tagjai - úgy vélik, hogy mindent megtehetnek és mindenkivel, senkit és semmit nem véve figyelembe.

Miklós



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds