[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 300
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 300


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: Sorsok-Emberek-Életek -1


1.
Reggel ötkor szoktam lemenni az újságomért. Legtöbbször ott találom a kis 13 éves gyereket, amint szórólapokat dobál be a levelesbe.


Egyik nap megkérdeztem tőle:
– Hogyhogy te még ilyenkor nem alszol?
– Ó, bácsi, én már félöt óta fenn vagyok: dolgozom. Hétig széthordom a szórólapadagomat. Amikor végzek megveszem a két zsömlét, öt deka parizerrel és megreggelizem. Aztán felugrom a táskámért és irány a suli. – mondta és végezvén a bedobálásokkal, gyorsan eliszkolt.
Egyik nap délután ülök a padon és látom amint önfeledten, focizik a többi sráccal, majd befejezve a meccset, mellém telepszik. Ott folytatom vele, ahol abbahagytuk.
– Amint látom azért játékra is van időd kisöreg.
– Játszani is kell egy gyereknek, mert elfelejtené, hogy gyerek – mondta bölcsen, majd így folytatta. – Tudja bácsi, mi itt lakunk a szomszéd házban. Anyu egyedül nevel hármunkat. Nagyon szűkösen élünk. Sokszor a fizetés előtt egy héttel nincs mit ennünk.
– Gyerektartást, családi pótlékot nem kaptok?
– Az apámat nem ismerem. Egy hetes sem voltam, amikor lelépett tőlünk. Címe nincs, lehet, hogy már nem is él. Számomra legalábbis halott. Anyu hazahozza havonta a harminc ezret, meg a családi-pótlék, azt abból álljuk a rezsit, meg a ruházatot, ami marad, abból tengődünk. Még jó, hogy van ez a szórólapozás. Hárman végezzük a nővéreimmel. Én reggel, ők este. Minden pénz megy a közösbe. Én délután négytől este hatig a benzinkútnál autómosását vállalok, utána egy vak bácsinak kutyát sétáltatok este.
– És a tanulással hogy állsz?
Jól! Négyes - ötös vagyok. Vág az eszem, mint a borotva. Azzal nincs baj. Minden érdekel. Színész vagy szobrász szeretnék lenni, vagy mind a kettő. Imádom a szépet... Sajnos a mi vedlett lakásunk olyan, mint egy éjjeli menedékhely. A szépről csak álmodozom...
– Hiszen te egy csinos, fess fiú vagy magad is...
– Adok is a testemre. Karatézom, barnaöves vagyok. Este a lefekvés előtt erőgyakorlatokat végzek. Titkos vágyam, hogy pornósztár legyek...
– Miért?
– Hát azért, mert azzal annyit kereshetek, hogy elvégezhetem valamelyik egyetemet, főiskolát. Én másra nem számíthatok: az eszemmel, szorgalmammal, testemmel kell, építgetnem a jövőmet.
– De hát, ez borzasztó... képes lennél a testedet is áruba bocsátani a karrieredért?
– Én mindenre képes vagyok. Nekem kiskorom óta nincs kitől várni az apai szeretetet, a mintát. Csak az anyám van, aki beleszürkült a nincsbe. Két nővérem, akiket ki kell majd házasítanom. És ha kell áruba, fogom bocsátani a testemet, lelkemet pedig az ördögnek is el fogom adni, hogy megmutassam a világnak: lesz belőlem valaki!
– Mit szól ehhez a jóisten? – vetem közbe, mire ő kipirulva felugrik, kis öklével az eget fenyegeti.
– Én haragszom az istenre! Az isten nem jó, mert ha jó lenne, akkor nem nézné el, hogy ilyen szerencsétlen a mi családunk! Az isten annak segít, annak ad, akinek amúgy is van elég! Milyen isten az aki eltűri, hogy egy gyereknek hajnalban már dolgozni kell, hogy legyen mit ennie reggelire? Én nem szeretem az istent! Az isten nem jó!
– Mégis, mit kérnél a jóistentől, ha egy kívánságodat teljesítené?
– Egy márkás edzőcipőt kérnék tőle, hogy embernek érezzem magamat az osztálytársaim között. Mert hiába nyertem meg a biológiaversenyt, a rossz kínai dorkómba, fakult pólóimban, senki vagyok. Hiába a barnaöv, belül a szeretet, ha falak vesznek körül...
– És, ha még egyet kívánhatnál?
– Egy apát kérnék tőle. Olyat, aki velem együtt örülne a sikereimnek... de hát, tudom, hogy nem lehet... hát, ezért haragszom az istenre! Miért nem ad nekem egy igazi apát? Miért?
Ideje: Augusztus 30, kedd, 08:04:54 - bogumil

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Sorsok-Emberek-Életek -1" | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Sorsok-Emberek-Életek -1 (Pontok: 1)
- zanzaa Ideje: Augusztus 30, kedd, 10:23:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon elkeserítő történet...



Re: Sorsok-Emberek-Életek -1 (Pontok: 1)
- Gyongyi Ideje: Augusztus 30, kedd, 15:50:48
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Bogumil!

A törénet valóban nagyon megrázó. Nem tudom, mennyire valós az alap (szívem szerint magamban reménykedem kicsit, hogy talán mégsem), de ettől függetlenül, ilyen sorsok vannak. (Úgy látszik, hogy ez a nap már ilyen számomra, mindenütt a gonddal, bajjal találom szemben magam.):(

Ez a kisfiú nagyon éretten gondolkodik a saját helyzetéről, jövőjéről. Azok a gyerekek, akik hasonlóan nőnek fel, mind ilyen érett gondolkodásúak. Bár gondolom, hogy a kifejezéseket, szavakat Te kölcsönözted, amiket a szájába adtál, ahogy írásodban kifejtette a véleményét, de ez az érett gondolkodásmódon mit sem változtat. Őmellé bizony nagyon elkelne valaki olyan személy, aki erre a felelősségteljes szemléletre alapozva megfelelő irányba terelgeti az elképzeléseket. Amik alapvetően jók. Kis finomításra talán rászorulnak. Valószínűleg a pornófilmezés helyett találna esetleg magának még olyan munkát, ami ténylegesen jól fizet. Mondjuk a modell-világban. Ez csak egy hirtelen ötlet volt, és nem is biztos, hogy a legjobb. De ehhez kell egy irányító bölcs felnőtt, akinek a segítségével ki lehetne okoskodni valamit. Lehet ez bárki, akiben megbízik, tanára, ismerőse, jóbarát.

A haragja pedig tán tényleg jogos. Emellett szokott még olyan formában felbukkani a válasz az ilyen és hasonló kérdésekre, hogy "nincs Isten, mert ha lenne, akkor ezt nem engedné..." Én ilyen megfogalmazásban hallottam. Dehát akár így, akár úgy, sokaknak nagyon hamar meg kell tanulni, de előbb-utóbb mindenkinek, hogy csakis saját magunkra támaszkodhatunk, csak önmagunkban bízhatunk, és csak önmagunkon tudunk segíteni. Ez pedig nagy igazság, akár van Isten, akár nincs. A hit csak egy plusz erőt adhat, de a harcunkat magunknak kell megvívnunk...
Egyedül nekünk. Mindenki más csak támogatónk, segítőnk lehet ebben...
Üdvözlettel: Gyöngyi



Re: Sorsok-Emberek-Életek -1 (Pontok: 1)
- mango Ideje: Augusztus 30, kedd, 20:44:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sorsok, emberek, életek, - gyerekek, szegénység... :(

Szomorú.

Elgondolkodtató írás,Bogi,tetszett.

szeretettel:

mango



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds