[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 355
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 355


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Néma meghajlás
Jodieline

Minden ember életében eljön az a pillanat, amikor szembe kell néznie a betegségekkel, és a halállal.


Születésünktől tudjuk, hogy nem kerülhetjük el, - hiszen az élet természetes velejárója az elmúlás -, mégis megpróbálunk nem gondolni rá, ám a kétségek, félelmek, a lelkünkben megbújnak, és a halálhoz közel felerősödnek.
Reményeink akkor már nem szólnak másról, csak az emberhez méltó, fájdalomtól mentes elmúlásról, ami sajnos nagyon keveseknek adatik meg.
Félünk a szenvedéstől, félünk az ismeretlentől, és féltjük szeretteinket, akiknek ez a végleges elszakadás talán még nehezebb, mert ők maradnak, és az elhunyt hiánya fájdalmat ültet a lelkükbe. Talán csak az erős hit tud segíteni, enyhíteni a szenvedésen mind a beteg, mind a hozzátartozó oldaláról.
Eddig én is azt hittem, más képtelen rá, hogy egy ilyen helyzetben segítsen.
Tévedtem.
Megismertem egy olyan EMBER-csoport munkáját, amelyet mélységesen tisztelek.
Pécs-Baranyai Hospice Alapítvány – a már csak tüneti kezelésben részesíthető, rosszindulatú daganatos betegek testi és lelki szenvedéseinek enyhítésére kialakított rendszer, mely a humánus kezelést, az emberi méltóság megőrzését tartja elsődlegesnek.
Ők azok, - orvosok, nővérek, szociális munkások, dietetikusok, pszichológusok és lelkészek – akik, ugyan rákbetegségben szenvedő embereket meggyógyítani nem tudnak, de a betegek fájdalmainak és a tüneteinek csökkentésével, lelki szenvedéseik enyhítésével a lehető legjobb életminőség elérésére törekszenek.
Áldozatos munkájuk kiterjed a családra is, akiket a betegség és a gyász időszakában sem hagynak magukra.
Emberek, a szó legszorosabb értelmében. Ebben a rohanó - szinte kizárólag csak az anyagi javak megszerzésére irányuló – világban, megnyugtató a jelenlétük.
Ingyenes segítség minden rászoruló ember számára, függetlenül származásától, világnézetétől és anyagi helyzetétől.
Amikor édesapám utolsó hónapjait élte, mellette, mellettünk voltak. Naponta több órát beszélgettek a betegségről, válaszoltak őszintén, de tapintatosan a kérdésekre, - melyeket a félelem szült -, beszereztek minden elérhető gyógyszert, gyógyhatású készítményt, amellyel segíteni tudtak, látogatták otthon, a kórházban, és megértésükkel, napról-napra készítettek fel bennünket a megmásíthatatlanra, a halálra. Nyugodtságuk, emberi tartásuk, empatikus lényük megerősítette bennünk a hitet, hogy a bajban nem vagyunk egyedül.
A világ bármilyen kegyetlen is, még nincs minden veszve, amíg élnek ilyen emberek, akik főállású munkájuk mellett, egy olyan lelki terhet próbálnak enyhíteni – sikerrel – melyre kevesen képesek.
Ez egy olyan segítség volt számunkra is, - elsősorban viszont beteg édesapám számára – amelyet egy egyszerű köszönet nem fejezhet ki, ezért most gondolatban, NÉMÁN MEGHAJLOK ELŐTTÜK!

Ideje: Szeptember 14, szerda, 22:39:37 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Néma meghajlás" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Néma meghajlás (Pontok: 1)
- Jules Ideje: Szeptember 14, szerda, 22:45:56
(Adatok | Üzenet küldése)
Jóleső érzés ilyesmiről olvasnom!



Re: Néma meghajlás (Pontok: 1)
- mango Ideje: Szeptember 15, csütörtök, 00:57:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon tiszteletre méltó munka...



Re: Néma meghajlás (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Szeptember 15, csütörtök, 05:22:47
(Adatok | Üzenet küldése)
Égető szükség van a hispice munkájára. Polc Alen szakpszihológus ennek a tevékenységnek a mentora,mozgató rugója.Több könyve is megjelent ebben a témában.Nem csak alapitványnak kellene a halába vivő út megkönnyitésével foglalkozni,hanem kötelező állami szolgálatnak.Minden kórházba közalkalmazotti szinten kellene végezni,akkor a hospice alapítványnak felszabadulna az energiája és otthonukban haldoklókkal is tudnának foglalkozni. Bogi.



Re: Néma meghajlás (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Szeptember 15, csütörtök, 11:50:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Csatlakozom! Bár mindannyiunkban lenne ennyi segíteniakarás. Én is fejet hajtok.



Re: Néma meghajlás (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Szeptember 15, csütörtök, 14:06:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tényleg csodálatos amit tesznek, és égető szükség is van rájuk. Rengeteg az olyan ember, aki mellett még a családja sincs jelen. Olyan lelki nagyságra vall, ami páratlan kincs.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.51 Seconds