[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 260
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 260


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Elmélkedések egy olimpia és egy könyv kapcsán.....


Igen, a láng miatt késtem a saját esküvői vacsorámról, mert lezárták az utat, míg a láng el nem haladt.


Ma régi fényképek akadtak a kezembe. Megállt az idő, és nézegettem őket. 1972. augusztus 19. Nagy nap volt az életemben. Nagyon nagy, talán a legszebb. Az esküvőm napja. Ezek a képek nem a profi albumos felvételek voltak, hanem amatőr felvételekből pár darab. Nem is tudtam, hogy vannak. Aztán rájöttem, hogy azért nem, mert a doboz édesanyám doboza volt, és halála után került hozzám. Akkor jól eltettem, mert még a látványa is fájt.
Az egyik képen a müncheni olimpiára, az olimpiai lánggal futó sportoló van (sajnos már nem emlékszem ki volt az). Az Üllői úton (akkor Vöröshadsereg útja) fut, és mellette egy félreállított taxinál állok én, talpig hófehérben amint gratulálnak a rendőrök nevetve. Igen, a láng miatt késtem a saját esküvői vacsorámról, mert lezárták az utat, míg a láng el nem haladt.

Olimpiák..... A sors fintora, hogy pont 1972-ben a müncheni olimpia 11. napján történt a szörnyű támadás az izraeli sportolók ellen. Akkor számomra szinte feldolgozhatatlan tragédia volt ez. Nekem mindig a béke jelképei voltak és lesznek az olimpiai rendezvények. Ekkor emlékeimből egy hír ugrott be. "Orbán Viktor miniszterelnök bejelentése Lausanne-ban a 2012-es nyári olimpiai játékok magyarországi megrendezésének szándékáról".
Ennek a bejelentésnek kapcsán is két részre szakadt az ország. A lelkesek, akik úgy érezték, hogy nem lehet akadály, és a kételkedők, akik valljuk be, józanabbak voltak.

Idáig jutottam, mikor úgy döntöttem megosztom veletek egy kedvenc könyvem részletét. Címe " A Világ legnagyobb tévedései", a szerző pedig Nigel Blundell.

" A montreali olimpia csődje
A játékok költségei egymilliárd dollárra rúgtak

Montreal nagy reményekkel készült az 1976-os nyári olimpiai játékok megrendezésére. Ám az eseménysor lezárulása után egymilliárd dolláros számlával kellett szembenéznie. Ez a hatalmas adósság állomány, az eredetileg tervezett összeg nyolcszorosa halmozódott fel a játékok előkészítése és lebonyolítása során.
Az előzetes becslések annyira hibásak voltak, hogy a későbbiekben a montreali ingatlan-tulajdonosokra speciális olimpiai adót róttak ki az elkövetkező húsz évre, hogy a felgyülemlett adósságot ki tudják fizetni. A deficit nagyobbik részét Quebec tartomány vállalta, és a hiány finanszírozására külön lottójátékot indított és dohányadót vetett ki.

A fő olimpiai stadion és két olimpiai hotel még a játékok befejezésekor sem készült el. A kudarcért a megoldatlan szakszervezeti problémákat, a kedvezőtlen időjárást, a felületes tervezést és a rossz pénzügyi szervezést tették felelőssé.
Korábban azt gondolták, hogy a sportlétesítmények a külföldi atléták távozása után fenn tudják majd tartani magukat. Ám a 10 ezer férőhelyes kerékpárstadionban (ami 50 millió dollár költséggel épült fel, vagyis egymillió dollár jutott minden bejegyzett kanadai kerékpárosra), az első országos bajnokság alkalmával mindössze 300 fizető néző jelent meg.

A túlzásokat remekül példázza, hogy másfélmillió dollárt költöttek a biztonsági erők walkie-talkie készülékeire, egy milliót a 3 daru bérlésére (ez több volt, mintha a darukat megvásárolták volna), és fél milliót fizettek a montreáli szimfónikus zenekarnak és énekkarnak, amiért a kihangosított play-back zenére "játszottak" és tátogtak a közönség előtt.
A játékok befejezésével, több mint 3700 tonna használt árucikk - a boxolók cipőfűzőitől kezdve tízezer televízió készülékig - került a piacra rendkívül alacsony áron. A hátrahagyott szemét három futballpálya alapterületének megfelelő raktárhelyiségeket töltött meg, és csak a kanadai hadsereg rendelkezett elég teherautóval, hogy az összeset elszállítsa.

Quebec sportminisztere, Claude Charron úgy becsülte, hogy az olimpia után a komplexum üzemeltetéséhez évente öt és fél millió dollár szükséges, és mindössze kétmillió dollár bevétellel lehet számolni. A miniszter szerint: "Ez egy szörnyű örökség, ami hihetetlen sokba került, társadalmilag egyáltalán nem igazolható, gazdaságilag pedig teljesen elrugaszkodott a valóságtól." "

Elmélkedésemet befejezve csak remélni tudom, hogy vezetőink tudnak tanulni és okulni mások hibáiból.
Ideje: Szeptember 27, kedd, 19:57:48 - Anna1955

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Dolgozat

"Elmélkedések egy olimpia és egy könyv kapcsán....." | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Elmélkedések egy olimpia és egy könyv kapcsán..... (Pontok: 1)
- mango Ideje: Szeptember 27, kedd, 20:24:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Lám,lám...Egy olimpia is emlékezetessé tette azt a nagy napot számodra :)

Jó írás, érdeklődve olvastam, Anna.
...és köszönöm, - üdvözöllek a cikkírók közt! ;)

szeretettel

mango



Re: Elmélkedések egy olimpia és egy könyv kapcsán..... (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Szeptember 27, kedd, 22:27:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Azt hiszem, mindkét oldalról lehetne találni a valóságtól némileg elrugaszkodott kijelentéseket. Bízzunk benne, hogy nagyobb trutyiba már nem kerülünk, mint amekkorában vagyunk.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds