[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 136
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 136


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
800 csoda a Föld körül
thkerekes

A világ teremtett és készen talált természeti csodái...


Világ-nagy zsíroskenyér - digitális kivitelben

Dal a szőke parafadugóról

A szőke parafadugót
Lakktálca tükrözi
Magát akkor se látja ott,
Ha szeme van neki.
Azért nem, mert merőleges
A tükörkép felett
Persze, ha ferde lenne,
Ez egészen más eset.

(Christian Morgenstein)

A csoda a csodálkozás objektivációja, mondta az idős Lukács György, az emigrációban George von Lukacs, de, hogy mit értett ezalatt, nem tudni, titkát ugyanis sírba vitte. Na, ja, eszkimók közt nem betegség a nátha.
A teremtett és Istentől adatott világ nyolcvan csodáját örökíti meg az Alexandra Kiadó könyve, mely csak töredékét tartalmazza az emberi kultúra és civilizáció UNESCO által is számon tartott 700 tételének, mely között a mai naptól szerepel AHALAN is. A filozófia tulajdonképp egyfajta honvágy, körvonalazta ezt az életérzést Novalis, s mi fejet hajtva állunk az egyszeri, de megismételhetetlen csoda: a világ előtt. A szerzők révén Londontól Granadáig tart az utunk Jules Verne híres regényhősével, Phileas Fogg-gal, ám minekünk nem nyolcvan napig tart, ne is kapkodjuk el, hisz egy az utunk. Orbis pictus: tehát a látható világ csodáiról van szó, s már értem is a granadai végállomást, hisz nincs szomorúbb, mint vaknak lenni Granadában, azaz nem látni a Föld körül a világ számtalan csodáját.

Indulás:
A biztonságos az biztonságos
A szomorú meg szomorú,
De inkább vagyok függőleges,
Minthogy legyek homorú.
Hamilton közrendőr dala( Stephen King)

A kötet jó hírrel indít, a barcelonai Sagrada Familia, Antonio Gaudí álma, tehát a katedrális építése ma is folyik, a kilencezer főt befogadó Notre Dame székesegyház 15. századi Vajtornyából, az 56 harangból megszólaló harangjáték ma is hallható. Jó hír az is, hogy az Eiffel-tornyot az 1889. évi párizsi világkiállítás után mégsem bontották le. Nekem, ki az Isten óvd a királynőt! - dallamára ébredek, az is örvendetes, hogy Versailles-ban a királynői hálószoba restaurációja csak harminc évig tartott. Kendermagos teve és leveli oroszlán nincs a gyönyörűen illusztrált kötetben, de lehet, hogy a franciaországi Chambord kastélyt mégiscsak Leonardo da Vinci tervei alapján építették, s akkor már azon sem csodálkozhatunk, hogy a Loire-t is elterelték. A Mont Blanc kihagyhatatlan, s csak remélhetem, hogy egyszer én is yachton érkezem a mediterrán hangulatú Portofino-i öbölbe, s tisztelem tehetem az ottani Szent György templomban, ahol még ma is megtalálhatóak a szent maradványai, amelyeket a keresztesek hoztak a Szentföldről. Utazás az élet, s ez szintén Morgensteintől való, a pisai ferde torony nem dől tovább, a római Colosseumba érve viszont fellélegezhetünk, a mártírok kivégzése 404-től, Honorius császár rendelete óta törvénytelen. A sixtusi kápolna freskója (jó kis áfája volt) azonban tényleg gyönyörű, hisz Michelangelo „úgy fest, mint egy angyal, de a jelleme ördögi”, s a kápolna körfolyosója cseng-bong. A velencei Szent Márk székesegyház kincsestárát még Napóleon sem tudta teljesen kirabolni. Igazi ínyenceknek való az őrült II. Lajos bajor kastélya, ahol a John LeCarre által megírt Ted Mundy az ajtónálló, s ez is egy kész csoda, legalább, mint a potsdami kémkocsma a hidegháborús időkben, ahol a békés söröskriglik fölött keringtek a szerzett hírek a csőpostarendszerben. A Brandenburgi Kapu újra áll. Prágában az Óvárostéren állítottak szobrot az 1415-ben eretnekségért elítélt cseh reformátornak, Husz Jánosnak, -Nem vagyunk azbesztből,- de ide járt, az Arany Egyszarvúhoz címzett fogadóba Franz Kaffka. Magyarországot a Budai Vár képviseli. A várpalota helyreállított múzeumaiban láthatók a középkori Magyarország emlékeinek gyűjteménye, a szolnoki festészeti iskola művészeinek modern alkotásai. A budai Várat megtépázta a történelem, egyszer felrobbant a palota lőporraktára, majd 1945-ben, egy tűzvész miatt a fényűző berendezés is majdnem teljesen megsemmisült. A budai Vár regényes történetét makettek, eredeti dokumentumok és régészeti leletek idézik fel, 1974-ben, a felújítás során 62 gótikus szobortöredék került elő a romok alól. És ide járt a Cafe Pierrot-ba Kerekes Tamás. Lengyelország Athénje Krakkó, a Jagello Egyetemre járt a Nobel-díjas Czseslaw Milos, s Karl Voytila, ki keresztnevét az utolsó magyar királyról kapta, nemhiába avatták boldoggá IV. Károlyt. Görögországot az athéni Partheon képviseli és a Szantorin sziget, melynek freskótöredékei alapján néhány tudós az Atlantisz bölcsőjét is látni vélte itt. A Svédország szemmel tartására emelt Szentpétervár éke az Ermitázs, melynek múzeum-együttese három millió kivételes műalkotást rejt, melyből csak a kézzel festett ikonok száma háromszázezerre rúg. Csoda az is, hogy az 1500 körül épített 81 méter magas moszkvai Nagy Iván-harangtorony –Moszkva és a Kreml szilárdságának jelképe-minden tűzvész és bombázás ellenére épen maradt. Fez, Marokkóban található királyi palotájáról maga Mohamed állította, hogy „ olyan jóindulatú, mint egy női arc” (A próféta szólt belőle) A mecset belső udvarában őrzött, 13. századi gyertyatartókban, a világ legrégebbi óraüvegében azonban csak a mohamedánok gyönyörködhetnek( nem muszlimoknak tilos a belépés) noha itt található egy 9. századból való, gazellabőrbe kötött Korán is. Minden ügynöklistánál izgalmasabb a kötetben a Tadzs Mahal, a Kilimandzsáró, a Hemingway által megírt hópárducokkal, a Niagara vízesés, A világ csodáinak bemutatása öt földrészen keresztül történik a páratlanul szép könyvben, rengeteg az ázsiai, afrikai teremtett és „zuhandenseit”, Heidegger kifejezése, kéznél-lét)-csoda.
Most már tudhatjuk, hová tegyük a lottó ötöst.

Carala Serra- Silvia Bombelli: 80 csoda a Föld körül
www.alexandra.hu

online@alexandra.hu
kötött, 300 oldal, Pécsi Direkt Kft. Alexandra kiadó
Ideje: Január 19, csütörtök, 14:04:03 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Könyvismertetők

"800 csoda a Föld körül" | Belépés/Regisztráció | 1 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: 800 csoda a Föld körül (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Január 19, csütörtök, 15:29:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Már félek idejönni (ez a viccelődés helye), mert a bukszám eldobná az agyát, olyan jól kiragadsz az ajánlatodban. Aztán most meg már ott van a csoda is a végén, hogy klikkelhetek is. Ujjé! Köszi az újabb olvasnivalót, csak a buksza... Egyébként ezért nem fogynak a könyvek, mert a zötyögős agyúak nem olvassák az ajánlatodat, és nem Téged alkalmaznak. Ha mindent nem is bír el az a bugyelláris, de azért nagy örömmel jövök ám mindig hozzád.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds