[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 146
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 147

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Andy Warhol, a betörő
thkerekes

A siker kulcsa...




Mona Lisa rejtélyes félmosolya évszázadok óta lázban tartja a kutatókat, ám holland tudósok szerint mégsem olyan nehéz rájönni, mit is rejt a hölgy mosolya. A kutatók szerint Mona Lisa egyszerűen boldog volt, sőt, hogy pontosak legyünk 83 százalékig boldog volt - állítják az amszterdami egyetem kutatói.
A kutatók bár inkább a technológia vicces demonstrációjának, nem pedig komoly kutatásnak szánták a módszert, beszkennelték Leonardo da Vinci mesterművének egyik reprodukcióját és az illinoisi egyetemmel közösen kifejlesztett "érzelemfelismerő" szoftverrel vizsgálták meg.
Az eredmény azt mutatta, hogy a festmény híres alanya 83 százalékban boldog, 9 százalékban undorodó, 6 százalékban félénk és 2 százalékban mérges volt. Mona Lisa kevesebb, mint 1 százalékban bizonyult semlegesnek és meglepettnek.
De mit jelentett Murcsányi mosolya?
Egy kevésbé szalonképes mondat hangzott el, és mosolygott hozzá Aranyalma dodonai mosollyal a tiszavárkonyi kertben, mikor ők ketten összeállítottak egy novelláskötetre valót, sajnos csak fejben, mint a legnagyobb sakkozók. Szétrugdalták az üszköket, búcsút vettek a hatalmas jegenyéktől, a strandhoz vezető út mentén lévő gyönyörű nyárfasortól, s Aranyalma visszament Ceglédre varrógépszerelőnek, Dandy Warhol pedig elvált Cegléden, majd megszöktette a válóperi ügyvéde lányát, akinek hatalmas lakását megörökölte a Duna parton, tekintve, hogy a kiszemelt Miskolcon volt színésznő. A lakásban klassz Steinway zongora volt és könyvtár, Dany Warhol pedig Dobai Péterrel, Munkácsi Miklóssal , Bólya Péterrel, Száz Istvánnal, Császár Istvánnal, a budapesti éjszakai élet hírhedt novellistáival múlatta az időt a Hungária Kávéházban, melynek kulcsát annak idején még az áldott emlékezetű Molnár Ferenc dobta a Dunába, hogy állandóan nyitva lehessen, - a legenda szerint. Dandy Warhol a húszas éveiben járt, vidéki szülőkkel, akiket egy szerkesztőségi állásért hagyott ott, amit Gondolat Kiadóban kapott. Első dolga volt, hogy barátait a szerkesztőség telexgépén a következő távirattal lepje meg:” Gondolatban egészséges szerkesztőnek adtam életet” - Gondolat Kiadó. Székét a ma Kossuth-díjas Krasznahorkai Lászlótól örökölte (Sátántangó), ám ő az irogatás mellett inkább a legendás Hamvas Béla akkor még élő özvegyével, Hamvas Katalinnal találkozgatott, bejárt barátjához, Rozsics Istvánhoz, aki akkor még a Lukács György Archívumban dolgozott, a Belgrád rakparton, s hajnalig múlatta az időt a Dimitrov téri kétes hírű lokálokban. Dandy Warhol rosszul kezdett, az első munkanapján kirúgta színésznő barátnője, ugrott a lakás, majd következett egy hatalmas épület az Osztyapenko szobor előtt, a Wien szálloda mellett, Pest határában, a balatoni műút mellett.
Új főnöke, Ottlakán Péter, maga is Cegléden vészelte át a második világháborús bombázásokat, szerette a fiatal írót, akinek sikerült az első munkanapján lakását elveszteni. Ám a tizenhárom emeletes nagy épületben, mely az ország legnagyobbb vasútforgalmi iskolájának volt kollégiuma , kapott állást és szállást a kezdő tollforgató.
-Mondj egy jó hírt, kérlek, fordult a kezdő novellista főnökéhez.
-Nincs feltámadás! - mondta az igazgató, aki igazolta Jean Paul Sartre híres tételét, miszerint, aki fél a túlvilágtól, az szíve mélyén ateista. Dandy Warhol délelőtt tanított, délután a kollégiumban focizott és tanult a gyerekekkel. Egy szlovák színésznőnek csapta a szelet, Tányával, aki mindenáron át akart kerülni Komáromból Magyarországra. A rendszerváltás előtt voltunk. Tánya fekete volt, telt, és két lefekvés közt járt haza aludni Dandy Warholhoz, a kezdő novellistához. De azért névházasságot kért. A zeitungschreiber ígért, nyilatkozatot tett, majd megkezdődött a szervezés. Az akkori Magyarországon, ha valaki külföldi állampolgárt akart feleségül venni, akkor úgynevezett befogadói nyilatkozatot kellett tennie. Ennek feltétele volt az, hogy a leendő magyar férj rendelkezzen Magyarországon a nevére bejegyzett ingatlannal. Az nem volt, így a leendő kolumnista a hírt bejelentve többé soha nem látta a híres szlovák színésznőt, a frigy meghiúsult. Így ért véget az a híres bimbózó szerelem. De nem az új… Az iskola titkárnője volt a diákjainál csak néhány évvel idősebb titkárnő, Bőrkerág Királykisasszony. Doborulatai ( hol sírjaink domborulnak) nemcsak az érettebb diákokat, de a házasságukba belerokkant iskolai igazgatóhelyetteseket is meggondolatlan lépésekre ösztönözték az irodában. Akkor került sor egy igazgatói bejelentésre egy értekezleten, a mire Dandy Warhol ellenségesen - több tanár előtt megjegyezte - , hogy „Rend csak a temetőben. Egy halott, egy fejfa”. Közben szerelmes leveleket irkált a jegyzőkönyvet vezető titkárnőnek, a telt keblű, szőke, Bőrkerág Királykisasszonynak, aki vidáman vihogott mindezen. Az első randevúra Budapest egyik legelőkelőbb szállodájában, az Atrium Hyatt-ban került sor. A mennyezetről egy repülőgép-makett lógott le, s két kávé már akkor is egy félhavi fizetésbe került. Az abgang, Bóni gróf belépője a Csárdáskirálynőből, tehát a hősszerelmes bemutatkozása nem sikerült rosszul, a kezdő novellista taxit kért, majd a kislány lakása körül, a Feneketlen tónál, a Kosztolányi térnél, azt mondta a taxisnak, hogy csak menjenek körbe, s ők addig csókolóznak, míg a novellista pénze tart. A nőknek a romantikára majdnem akkora igényünk van, mint a pőre szexre, a bemutatkozás sikeres volt. De nem az első légyott. A randevúnak gátat szabott az, hogy mindkét szerelmes fiatal ugyanannak az iskolának az alkalmazottja volt, és az igazgató szigorúan megtiltotta, hogy a csinos titkárnő felmehessen Dandy Warhol szobájába. Kovács Laci nyújtott menedéket a Frangepán utcából, aki egy esti hancúrra átnyújtotta a lakás kulcsait. A kezdő novellista a lakás kulcsot azonnal beletörte a zárba, a légyott, hogy úgy mondjam, oka fogyottá vált. Nem is tudtak bejutni, de a kulcsot se tudták kipiszkálni a zárból, ami azért volt rettenetesen fenyegető, mert Kovács Laci édesapja másnapra várható volt fia lakásába, s félő volt, hogy a beletört kulcs miatt nem tud bejutni saját fia lakásába. Intézkedni kellett. Hál istennek, Dandy Warhol jóba volt az iskola aranykezű mindenesével, karbantartójával, aki némi készpénz fejében hajlandó volt, hogy még délelőtt kicserélje Kovács Laci lakásának kulcsait, s arra gondoltak, hogy majd kitűznek egy cetlit a papának az ajtóra, az új kulcsot pedig bedobják a postaládába.
Délután rendőrök jelentek meg az iskolában, Dandy Warhol épp azt a wittgensteini fragmentumot írta fel vitaindítónak a táblára, hogy: ”Mit is jelent az elemekről azt mondani, hogy sem létet, sem nem létet nem tulajdoníthatunk nekik?” – de a rendőröknek nehezebb volt megmagyarázni, hogy miért a szomszéd, Murcsányi zárját szerelték le. Aki ezért nem tudott bejutni a saját lakásába, azóta noha vádemelésre nem került sor a „betörés” miatt, Dandy Warhol szabadlábon védekezik.
„Ránézhetek az órára, hogy lássam, hány óra van. De azért is ránézhetek egy óra számlapjára, hogy kitaláljam, hány óra van, vagy e célból azt is megtehetem, hogy átállítom az óra mutatóját, és addig tekerem, amíg a mutatók állását helyesnek nem találom. Így hát az óra képe nemcsak egyféleképpen szolgálhat arra, hogy az időt meghatározza.” ( Ludwig Wittgenstein)

Kerekes Tamás

Ideje: Január 21, szombat, 17:39:38 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Andy Warhol, a betörő" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds