[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 323
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 323


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A legszebb varázsszó
Atlantiszi

Meghívó egy mesébe... Ahová, ha belépsz, megtudod, a legszebb varázsszó, bizony, a szeretet és a barátság. Nincs az a mesebeli varázslat, ami felérhetne vele....


Több, mint 10 évvel ezelőtt megírtam második zenés mesejátékomat "A legszebb varázszó" címmel, majd felajánlottam a kerületünkben működő Nádasdy Kálmán Művészeti Iskola számára.
Kapóra jött, mert éppen a következő évben ünnepelte az iskola, fenállásának 25. évfordulóját, és erre az alkalomra játékomból egy "össznépi" pródukció készült, mely nagy sikerrel be is mutattatott 1996 tavaszán.

A dráma tanszakosok (8-12 évesek) játszották a szerepeket a színpadon. A balett tanszakosok táncolták a táncbetéteket, a magánénekes tanulók és a zeneovisaim énekelték fel ply-back-ra a dalokat, a kézműves tanszakosok pedig megalkották a jelmezeket és a díszleteket.

Aztán teltek-múltak az évek, és a mese, bennem, tovább szőtte önmagát. Addig-addig szövögette, míg csak ki nem derült, hogy az eredeti mesejáték elfuserált jóboszijának varázslatai miért is nem sikerülnek soha? Arra is fény derült, miért nincs barátja Mafla Tóbiásnak, az óriásnak, és ugyan miért is rabolgatja rendre-sorra Balambér, a dínó-sárkány a királylányokat, és miért unja ugyanezt?

Mire mindezt elsuttogták nekem a mesém szereplői, egy meseregény lett az eredeti történetből, melyet a Képzőművészeti Kiadó jóvoltából 'A legszebb varázslat" címmel a gyerekek már el is olvashatnak, közben gyönyörködve Tényi Kati meseillusztrációiban.

Nos, a hír, ami miatt a Kulturális Hírek rovatba ajánlom azt a cikket, a következő:

Március 25-én szombaton délután 4 órakor a Milleneum Üzletházban található Olvasók Boltjában újra életre kel az immár kibővült történet.

Annyira, hogy nem csak eljátszuk, hanem még a kirakatba is beköltöztetjük. Elkészítettem a mese szereplőit, és az elkövetkező hetekben, egy-egy kulcsfontosságú jelenetet szemléltetve, nem egyszerre mindannyian, hanem lassan, fokozatosan, napról napra sokasodva, benépesítik a könyvesbolt kirakatát.

És, hogy magáról a történetről is adjak némi információt, íme, itt a könyvbemutató plakátjának szövege.

Kedves Fullosok, és Fulltalan idelátogatók, ha gyermekeitek, vagy unokáitok révén esetleg érdekelve lehettek, szeretettel várlak Mindannyiótokat!

A legszebb varázslat
Meseregény 5-10 éveseknek

Műsoros könyvbemutató
2006. március 25. szombat 16 óra

Bp. V. Pesti Barnabás u. 4. Milleneum Üzletház

Olvasók Boltja
(könyvesbolt)

Tirisztor Félix kisrobot a robotok bolygójáról érkezik a Föld nevű bolygóra karácsony napján. Azért jön, hogy megszerezzen, és magával vigyen az övéi közé az igaz élethez szükséges néhány nagyon fontos dolgot: szeretetet, barátságot, örömet, bánatot.

Csakhogy: sem a Földről és lakóiról, sem a keresett dolgokról nem tud semmit.

Úgy véli, amiket keres, azok valamiféle tárgyak, amiket megvásárolhat, vagy megkaphat cserébe az általa hozott szerkentyűkért.

Tájékozatlansága rengeteg mulatságos kalandba sodorja.

De ez még nem minden.

Karácsony napja van, amikor a valóságot a mesétől elválasztó, vagy a kettőt összekötő kapu nyitva van, át lehet menni rajta.

Vagyis: minden lehetséges! Minden megtörténhet, és meg is történik!

Félix, megérkezése után eleinte csak mese-lényekkel találkozik, akik mind segíteni szeretnének neki, de hogy-hogy nem, segítség helyett, hiába a jószándék, inkább akadályozzák Félixet küldetésének teljesítésében.

Pl. Kalamajka, az elfuserált jóboszorkány, akinek a varázslatai soha nem sikerülnek! Vajon miért?

Mafla Tóbiás, a baráttalan óriás, aki már nagyon megbánta, hogy egyszer régen, Öcsikéék fürdőszobájában teljesült élete leghőbb vágya…

Balambér, a királylányokat rabolgató sárkány, aki már nagyon unja a királylányok elrabolgatását, és aki voltaképpen nem is sárkány, félreértés az egész…

Artúr, az okoskodó varázsló, Ukk-Mukk-Fukk a kicsit gyáva, de mindenlében kanál erdei manó, a kis tanulótündérek, akik Kalamajka boszi lányai, és még sokan mások.

Természetesen nem csak meselények veszik körül Félixet!

Az igazi főszereplők a GYEREKEK! No meg a cicák, akiknek ebben a történetben nagyon fontos szerepük van!


A történetet bemutatják a XXII. Ker. 5. Számú Egyesített Óvoda “MÓKUS” csoportos óvodásai,
valamint a történet kitalálója (Kovács Barbara)
és aki ezt az izgalmas mesét képekbe álmodta (Tényi Kati),

akik nagyon nagy örömmel dedikálják könyvüket ezen jeles alkalomkor!

Még 2 infó magáról a könyvről:

http://kmkiado.hu/index.php?p=book&detailed=1&konyvid=2199&order=cim&jumpback=1&page=1

http://www.toutsurbudapest.net/article297.html



Ideje: Március 08, szerda, 15:34:09 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Kultura

"A legszebb varázsszó" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A legszebb varázsszó (Pontok: 1)
- soman (soman1@citromail.hu) Ideje: Március 09, csütörtök, 07:05:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jéééé! Én csak ámulok, bámulok...szívből gratulálok! Gyermekek szívét elnyerni a legnagyobb dolog!



Re: A legszebb varázsszó (Pontok: 1)
- Khama Ideje: Március 09, csütörtök, 09:22:44
(Adatok | Üzenet küldése)
Gratulálok, és sajnálom hogy ütközik az időpont. Szívesen elmentem volna.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds