[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 256
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 257

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Egy gésa emlékiratai
LunaPiena

Egy gésa emlékiratai, ezt a címet viseli az utóbbi félév olvasmányélményeim toplistáját vezető könyv, ill. a belőle készült film.


„Ma már tudom, hogy az életünk örökké változó,
mint ahogyan a tenger hullámai sem maradnak ugyanazok.
Minden küzdelmünk, győzelmünk és szenvedésünk
hamarosan nem lesz más, mint egy tintafolt a papíron.”

„But now I know that our world is no more permanent
than a wave rising on the ocean. Whatever our struggles and triumphs,
however we may suffer them, all too soon
they bleed into a wash, just like watery ink on paper.”
(Arthur Golden)



Egy gésa emlékiratai, ezt a címet viseli az utóbbi félév olvasmányélményeim toplistáját vezető könyv, ill. a belőle készült film.

Még januárban kaptam ajándékba Arthur Golden Memoirs of a Gheisa című regényét, igaz, nem az 1997-est, de az amerikai kiadást. Kicsit félve kezdtem bele a könyvbe, mivel korábban még nem olvastam eredetiben semmit, de az első oldalak nehézségei után, szinte vártam, hogy mikor lesz időm a folytatásra, annyira magával ragadott a történet. Sőt, az utolsó sorokat angol nyelv ide vagy oda, meg is sirattam.



Ezek után nem csoda, hogy nagyon vártam a film változat márciusi hazai bemutatóját. A kínai sztárszínészek fémjelezte alkotást kétszer is sikerült megnéznem, és bár sok helyen különbözik a könyvtől, ennek ellenére ismét lenyűgözött a felkelő nap országának egzotikussága, és a két világháború közötti Kiotó egyik szórakoztató városrészének, a Gion negyednek világa. Az alkotókat dicséri, hogy sikerült közel két és fél órára elszakadnom a valóságtól, és beleveszni a gésák titokzatos életébe.

Ezt követően aztán magyarul is elolvastam a regényt, amely már néhány éve hazánkban is kapható, igaz, valódi bestsellerré a film bemutatója után vált.
És hogy miért olvassuk el a könyvet is?
Például, hogy megismerjük a regény kerettörténetét; hol, kinek, mikor diktálja memoárját Szajuri. Hogy megismerjük Csijót, az egyik szegény joroidói halász kislányát. Hogy megtudjuk, miből készültek a gésák szépítőszerei. Hogy kiderüljön, hogy halt meg Nagyi. Hogy rájöjjünk, Hatszumomo nem gyújtotta fel az okiját, mint ahogy senki más sem, vagy hogy megtudjuk, ki volt Szajuri első dannája.



Azt hiszem, bátran ajánlhatom a könyvet mindazoknak, akik egy szép, igaznak ható történetet szeretnének olvasni küzdelemről, csalódásról, viszályokról, megvalósult álmokról, beteljesült szerelemről, egy szóval az Életről.


(2006-06-07)
Ideje: Június 08, csütörtök, 19:24:30 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Könyvismertetők

"Egy gésa emlékiratai" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Egy gésa emlékiratai (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Június 08, csütörtök, 21:40:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A könyvet olvastam, a filmet nem láttam, az írás érdeklődést felkeltő, a könyvet én is nagyon ajánlom Mindenkinek.



Re: Egy gésa emlékiratai (Pontok: 1)
- Haltion Ideje: Június 08, csütörtök, 22:44:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A cikkecske nem, rossz de mintha már ismerném. De lassan jön a szürreális gésa is:)



Re: Egy gésa emlékiratai (Pontok: 1)
- EnolaG Ideje: Június 08, csütörtök, 23:52:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
szépek a képek:) figyelemfelkeltő, és tényleg (majdnem) igaz a történet, erről egyébként maga a gésa is írt egy könyvet, ami viszont abszolút igaz, csak az csak angolul jelent még meg... (info by éjszakás munkatársnő)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds