[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 321
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 322

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Jackie Kennedy új életrajza
TimurLink

A férje pénzéből jótékonykodott.


Jackie Kennedy

Frank Thompson, JFK egyik régi barátja egy eset tanúja volt Wisconsinban. Mindannyian Madisonban voltunk-emlékezett Thompson, Ivan Nestiger, aki akkor polgármester volt, vitte Jacket egy nagyon kicsi autóban, egy különösen hideg napon. Jackie maga indult útnak korteskedni a Madison külterületének fekete lakosságához. Estefelé érte mentek és bezsúfolták a kicsi kocsi hátsó ülésére, ahol még két másik személy ült. Jack az első ülésen foglalt helyet és megkérdezte: Nos, hogy mentek a dolgok? Ó, nagyon jól. Találkoztam a legcsodálatosabb fekete templom legszeretetreméltóbb lelkészével, akinek szegénynek, rengeteg pénzügyi gondja volt. Gondoltam, nemes gesztus lenne, ha segítenék rajta és átadtam neki 200 dollárt. Ez tényleg nagyon szép volt, mondta Jack, aztán egy pillanat múlva felkiáltott: Az úristenit, ugye, nem az én pénzemből?

A papa,( Jackie apja): Tőzsdeügynök, annak idején New York legjobb partija. Magas, izmos, kicsit egzotikus megjelenésű Csillogó, fekete haj, széles arccsontok, ceruza-vékony bajusz, mélykék szem, napbarnított bőr. Szívdöglesztő típus. Beceneve: Black Jack, vagy a Sejk. A szép nők iránti vonzalma kárpótolja: tizenhatéves korában kicsapták a középiskolából, mert póker-partikat szervezett. Szórakozni vágyó, szemtelen zsúrfiú, aki a lányok többségét megbabonázta. Álhatatlan volt, a lányokra hamar ráunt, mindig több lánnyal futott, akár hárommal-néggyel is lehetett egy éjjel. Az első világháború idején legkeményebb csatáit észak és Dél-Carolina füstös, alvilági lebujaiban és bordélyaiban vívta. A háború után részvényspecialista lett, luxuskocsin járt, drága európai ruhákban járt, lakosztályt bérelt a Park Avenue 375-ben, sokat keresett, de kifolyt a pénz a keze közül. Hitelezői inkább újabb kölcsönt ajánlottak fel, mintsem perelték volna. A nők úgy keringtek körülötte, mint bódult, szerelmes pillangók. Családja rosszallva nézte, hogy milyen emocionális pusztítást végez a társaság legpartiképesebb hölgyeinek tömött soraiban. Őrült és gyakran kihívó viselkedést mutatott. Nászútján, egy öthetes hajókázáson ártatlan és ostoba flörtbe bonyolódott a hajón Doris Duke-kal, a magas és esetlen gazdag csemetével, akit „A világ leggazdagabb teenagere” címmel jelöltek. A felesége ugyan a testvérébe volt szerelmes, de az alkoholista volt, nemsokára meg is halt. Temetésén nyolc régi szeretője jelent meg gyászruhában, hívatlanul. Lányának neve már kétéves korában szerepelt a sajtóban.

A franciául, olaszul is kitűnően beszélő, a Kennedy klánban gátlásokkal élő fiatal lány tragédiáját meséli el nekünk Heymann, Jackie történetét, aki újságíróként kezdte. Jackie úgy nézhetett J. F. K-re, mint saját szoknyabolond apjára, gondolta, hogy majd neki sikerül megszelídítenie a fiatal szenátort. A szerző részletesen elemzi a két fiatal családi hátterét, nem kevésbé érdekes a dinasztiaalapító, furfangos és erőszakos Joe Kennedy szerepe és jelleme is. Naplók, levelek, kortársak, korabeli újságok, fotók, visszaemlékezések tömkelegéből állította össze a szerző a fiatal, tragikus sorsú nő életének regényét, vitriolos humorú részletekkel.




Dúsgazdag amerikai családból származott, gyönyörű volt, és férjének, az ugyancsak dúsgazdag Kennedy család legidősebb fiának oldalán ő lett minden idők legszebb first lady-je a Fehér Házban. Minden együtt volt a felhőtlen boldogsághoz.
De férje elhanyagolta, megcsalta. Az elnök állítólag súlyos beteg is volt, akit az orvosok sokszor csak nehezen állítottak talpra a közszereplések idejére. Aztán jött a végzet. Minden figyelmeztetés ellenére 1963-ban Kennedy elnök ellátogatott Dallasba, ahol orvlövészek a nyitott autóban, felesége mellett lőtték agyon.
Jackie néhány év után, az amerikai nép döbbenetére, férjhez ment az alacsony, csúnya, de multimilliárdos görög hajómágnáshoz, Onassishoz. Annak halála után egyedül élt, mígnem hatvanas éveiben a mindjobban elhatalmasodó Alzheimer-kór végzett vele, illetve egyesek szerint nyirokmirigyrák.
Legendává akart válni, és ehhez megfogadta apja tanácsát. -Nem adj ki semmit magadból, hagyj másokat találgatni- Titokzatos és kiismerhetetlen maradt mindörökre, a maga elegáns és diszkrét módján forgolódott a közvélemény előtt, miközben titkai felett híven őrködött, és senki sem tudhatta meg soha, mi zajlott lelkében. Egyszerre volt antik hősnő és bulvárlapok sztárja. Élete a hatalom, szerelem, luxus és szorongás határmezsgyéjén zajlott, világi dámaként, mégis magányosan. Ki is volt hát igazából Jackie, aki azzal hívta fel magára a krónikások figyelmét, hogy a világ legnépszerűbb amerikai elnökének, John Fitzgerald Kennedynek özvegyeként házasságot kötött a világ egyik leggazdagabb emberével, Onasszisszal? Bertrand Meyer-Stabley számos tanúvallomás segítségével igaz, árnyalt képet ad a XX. század egyik legtitokzatosabb asszonyáról. Ehhez a képhez teszi hozzá a magáét David Heynmann, a www.jlx.hu által magyarul is közzé adott könyvében.


Kerekes Tamás


C. David Heynmann:
Az asszony, akit úgy hívtak, Jackie
JLX Kiadó, Budapest, 2006
www.jlx.hu





Ideje: November 02, csütörtök, 10:30:14 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Anomáliák térben és időben

"Jackie Kennedy új életrajza" | Belépés/Regisztráció | 1 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Jackie Kennedy új életrajza (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: November 02, csütörtök, 16:28:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Azért biztos jó életet volt, sokan irigyelhették!:)
Az élettörténete biztos vagyok benne, hogy szenzáció lesz amerikában.:)))
Zsuzsi



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds