[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 196
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 196


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kr. u. 80. generáció
Xiam

Én akkor láttam meg a napvilágot, amikor Erdélyi Miklós a földet a Farkasréti temetőben.


1975. év első napján született meg az első és 2000. utolsó napján az utolsó tag. Zárt klub.
1975. január 1-jén az izraeli hadsereg - válaszul az arab merényletekre - palesztin táborokban megtorló akciókat hajt végre. 2000. december 31-én az Erzsébet Kórház sürgősségi osztályán tizenöt erősen lehűlt embert, többségükben hajléktalanokat hoztak vissza az életbe vérmelegítő spirál alkalmazásával. Megmentettek olyan hajléktalant is, akinek teste 22 fokra hűlt le.
Én akkor láttam meg a napvilágot, amikor Erdélyi Miklós a földet a Farkasréti temetőben. Anyukám hálát adott valaminek a mentőautóban az ég felé emelve fejét, amikor szemügyre vett. Nem volt három lábam és zöld bőröm pedig emlékszik még arra az április végi hatalmas zuhéra, kinn veteményezett a kertben. Ahogy mesélte, olyan félelmetes eső sosem mosta bőrét, mint ott akkor. Furcsa dolgok történnek néha-néha, „balesetek”. Mindenesetre azonnal, akarva, akaratlanul klubtag lettem, senki nem kérdezte.
1976. júniusában Latinovits Zoltán öngyilkos lesz Balatonszárszón, augusztusban pedig Oskar Brüsewitz lelkész az NDK egyházi politikája elleni tiltakozásul felgyújtja magát. Sokan eltávoztak akkoriban.. 1976. szeptember 9-én Mao Ce-tunggal együtt.
Elvis Presley, Maria Callas, Charlie Chaplin már 29 éve nincs köztünk, repül az idő. De feledtetve bánatunk, 1978-ban az Egyesült Államok ünnepélyesen visszaszolgáltatja Magyarországnak a szent koronát és a koronázási ékszereket, és II. János Pál néven pápává választják Krakkó érsekét, Karol Wojtylát.
A legfiatalabb társam még nincs 6 éves, a legidősebb már 31. Félő, hogy talán már ők sem tudják megtalálni a közös hangot.. Még képtelen vagyok elfogadni azt a csodálkozó szempárt, ami félévente rám mered idegen emberektől: „80’as években is születtek emberek? Bezzeg én már akkor..” Vállat vonok, mit érdekel engem.. Bár lehet, hogy igazuk van.. Bizonyára megállt az élet akkoriban, hiszen 1980. decemberéig bezárólag Örkény István, Jean Renoir, Jean-Paul Sartre, Oskar Kokoschka, Sir Alfred Hitchcock, Henry Miller, Hajas Tibor, John Lennon is meghalt.
A generációm, degenerációm szép és jó. Olyan, amit még a Kádár-rendszer nevelt, vagy éppen a kádári nosztalgia.
A ’86 előtt történtek nekem mind a történelmi múlthoz tartoznak, mint pl.: átadják a Budapest Sportcsarnokot, Magyarországot felveszik a Nemzetközi Valutaalapba, II. János Pál pápa ellen Portugáliában merényletet követnek el, paksi atomerőmű működésbe lép, Margaret Thatcher magyar földre lép, Mihail Gorbacsovot választják az SZKP KB fôtitkárává és államelnökké stb..

Volt a magyar 1, és lett mellette a 2, majd egyszeriben pedig már 80 csatornát kapcsolgatok a saját színes tévémen. Kattog a billentyűzet a kezem alatt, ahogy a kezdeteknél a betonnehéz írógép. Vas és acél hazájában születtem, a kapitalista versenyszellemben élek. Már nemcsak nem kötelező, de nem is sikk oroszul tanulni. És állítólag európaiasodok, nem mintha nem Európában élnék, de mindegy jól cseng, ahogy szintén jól hangzik a globalizáció, a világbéke, a „nyugat”, az „Európai Uniónak a tagállama vagyunk”.
Én még találkoztam a nagy öregekkel, akik kézzel túrták a földet, mezítláb rohangáltak a kukoricásban. Nem fogok olyan szép kort megélni, belém már mást kódoltak, hiába vagyok testük darabja, vérük cseppje. Nekem ím a bevásárlóközpont, a távirányító, és a repülőgép, véletlen se kelljen megmozdulnom, mert úgyis szolgáltatnak. Fene nagy szabadság, veszek és veszek, eszek, és kihányom, hiszen a műanyag sosem tartozott a természetes tápanyagok közé, bár ki tudja, egyre inkább hozzászoktatnak.
Engem még megtanítottak az írásra, nemcsak a nyomtatott betűkre, van fecskefarok az f-en, és pont a mondat végén. Az Egri csillagokat nem olvasónaplóból ismerem, a torz csirke és boci mese nem szórakoztat, helyette a tévémaci küldött aludni este hétkor.
A szüleim és rokonaim még maguk építették a fedőt a fejem felé. Anyukám biciklivel hordott a bölcsödéből, oviból, megválogattuk, miért és mikor ülünk autóba. Szerettem a napközit, édesanya nem maradt otthon velem csak azért, mert még töltöttem be a hatot. Kismajom voltam, beraktam a többi kismajom mellé, és csudajó volt.
Nem csörgött minden félórában a telefon, helyette inkább átsétáltunk a családhoz, személyesen érdeklődni létükről. Nem vettünk zöldséget, minek? Ott terem a kertben, csak éppen gazalni nem a legjobb időtöltés, mégis más íze volt annak a paradicsomnak. Most is bármikor átsétálok a szomszédhoz egy bögre tejért, ha arról van szó.
Videojáték helyett inkább végkimerülésig ugráltam, labdáztam, rohangáltam esztelenül hordában a poros utcán a környék kölykeivel. Úszni a bányatavon tanultam, úszómesterem a nagyapám volt, a dresszem pedig egy apró fehér bugyi. 4 évesen még monokinizhettem a többiekkel, senki meg nem botránkozott. Jó volt enni a homokot, pancsolni a sárban, rágni a gilisztát.
Kiöltözöm, ha színházba megyek, iskolában erre szoktattak rá, kényelmetlen lenne oda a farmer. Én még mindig csókolómmal köszönök az utcán a környékbeli néniknek, bácsiknak.

Beazonosítanak bárminek bármelyik generáció. Plázacica, burgergirl, discobaba, csitri, buta liba csak a korom miatt. Tisztelet az idősebb korosztályoknak, mégis néha megrémisztenek. Általánosítani végül is mindig könnyebb volt, mint válogatni.
De ne feledjük, akinek nem inge..
Fiatal vagyok. Szemtelenül.
Privilégiumom a klubtagság.

Ideje: November 03, péntek, 14:08:03 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Anomáliák térben és időben

"Kr. u. 80. generáció" | Belépés/Regisztráció | 21 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Kr. u. 80. generáció (Pontok: 1)
- 102 Ideje: November 03, péntek, 14:38:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
...olyan elkeserítöen jól írsz, és magam is már harmadszor elejétöl a végéig, és kiskezicsókolom, meg ráadásnak még tori amos is ugyebár, de nem gondolod, hogy az összehasonlításokkal pont a most tizenkét éveseket ijesztgeted ugyanúgy :) , ahogy téged is rémisztgetnek, és pont a nagyon nem is bújkáló általánosítók pingpong-ütöje elé repül így fel a magas labda? :) egyszer lehet pont azt kéne mondani: itt a határ, nincs összehasonlítás. az azért, ez másért jó! és písz! :) na, majd meglátjuk azokat a háeszeket. tetszett. tetszett nagyon. száz, aztán kettö



Re: Kr. u. 80. generáció (Pontok: 1)
- Bluesky (nincs) Ideje: November 03, péntek, 15:35:24
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyon szépen érthetően és irol aranyszivem,lásssuk a többit is-kell még Cup-cuup gratula Én.



Re: Kr. u. 80. generáció (Pontok: 1)
- boblogan Ideje: November 03, péntek, 15:48:34
(Adatok | Üzenet küldése)
Egész' jó betűsorozat. Szerintem a négyből csak egy hangzik jól. "testük darabja, vérük cseppje" - grat. "rágni a gilisztát" - ???. "burgergirl" - ezt még/már nem is hallottam; hiába, nem vagyok klubtag. Talán a fiatalok nem általánosítanak (ez persze nem mentség, csak tény)?! Egész' jó betűsorozat.



Re: Kr. u. 80. generáció (Pontok: 1)
- kerlac Ideje: November 03, péntek, 17:18:52
(Adatok | Üzenet küldése)
Megírtad. Jól tetted, és fejet hajtok most. Maradj Önmagad. Nem kell senkihez hasonlítani.



Re: Kr. u. 80. generáció (Pontok: 1)
- Emerick Ideje: November 03, péntek, 21:08:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én nem vagyok oda ezekért a mai státuszszimbólumokért. Számomra az az etalon, amit tényleg apámék, nagyapámék tettek: felépítették az életüket. Én is inkább ezt tenném -talán meg is lenne ez a törekvés bennem-, de már a mai világ ezt nem engedi. Mi tényleg másképp élünk. Nem tudjuk, mi lesz velünk. Ez talán a legborzasztóbb! Jó, hogy Valaki felhívja erre a figyelmet. Köszönöm/köszönjük ezt az írást!



Re: Kr. u. 80. generáció (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: November 04, szombat, 00:21:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Értékes klubtagsági belépő!
Mértékkel, érzékkel, lélekkel megírva.
üdv
fTJ



Re: Kr. u. 80. generáció (Pontok: 1)
- csizi Ideje: November 04, szombat, 06:03:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem foglak rémisztgetni, ... Mintha kicsit általánosítanál, holott úgy tűnik, ezt nem igazán kedveled. Tudom, nem ingem. ....
Amúgy fergeteges, lendületes, jó volt olvasni. Üdv.



Re: Kr. u. 80. generáció (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: November 04, szombat, 13:13:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Meglepő, de hihetetlenül jó megközelités.
Nagyon jól irsz, tetszett!
Zsuzsi :))))



Re: Kr. u. 80. generáció (Pontok: 1)
- pacal2 (pacal2@freemail.hu) Ideje: November 07, kedd, 16:13:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdekes volt. Lekötött...
Folytasd légyszives!

pacal(Laci)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds