[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 136
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 136


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Karácsony fényei, karácsonyi ágak
stelltesor

Az alábbi naplórészlettel és válogatásommal kívánok áldott karácsonyi ünnepeket a Fullextra tagjainak és olvasóinak.


«Ha az ünnep elérkezik az életedben, akkor ünnepelj egészen. ... Tisztálkodjál belülről és kívülről. Felejts el mindent, ami a köznapok szertartása és feladata. Az ünnepet nemcsak a naptárban írják piros betűkkel. Nézd a régieket, milyen áhítatosan, milyen feltétlenül, milyen körülményesen, mennyi vad örömmel ünnepeltek! Az ünnep a különbözés. Az ünnep a mély és varázsos rendhagyás. Az ünnep legyen ünnepies. ... mindenek fölött legyen benne valami a régi rendtartásból, a hetedik napból, a megszakításból, a teljes kikapcsolásból, legyen benne áhítat és föltétlenség. Az ünnep az élet rangja, felsőbb értelme. Készülj föl rá testben és lélekben.
S nemcsak a naptárnak van piros betűs napja. Az élet elhoz másféle, láthatatlan ünnepeket is. Ilyenkor felejts el mindent, figyelj az ünnepre.» (Márai Sándor)

Tegnap is - mint mindig, nagyon későn tértem nyugovóra, s ennek ellenére ma is korán felébredtem: fél ötöt mutatott az óra mutatója. Még korom sötét van ilyenkor. Kibújtam ágyamból s átmentem a szalonba, ahol félig lehúzott redőnyös ablakból kikukkantottam: híre-hamva sem volt még a ködnek, a színes karácsonyi csillogó-villogó világító lámpácskák szinte varázslatos hangulatot keltettek: mintha egy meseország utcájában laknék. Szeretem a karácsonyi fényeket.

A város még mélyen aludt.
Eszembe jutottak az adventi rorátékon való mindennapos részvételeim, amikor a debreceni Svetits Katolikus Gimnázium falai közt tanultam és az internátus lakója voltam. Mindig nagy szeretettel gondolok abban a zárdában eltöltött évekre, s nagyon sajnálom, hogy csak az utolsó két évben tanulhattam ott.

Ahányszor csak tehettem, ha ritkán is, de egy-két nyáron el-ellátogattam oda s felkerestem szeretett apáca tanárnőimet, egyik-másikkal szoros barátnői kapcsolatba kerültem. De aztán az évek múlásával el-elmaradt a levelezés. Valaki el is távozott örökre… Osztálytársaim közül is valaki sajnos követte őket…

Az érettségi találkozókra egyikre sem tudtam elmenni: a szerencsétlen időkörülmények megakadályoztak ebben, ugyanis az első ötéves találkozó alkalmával a vizsgaidőszak kellős közepén voltam, Pécsről nem utazhattam Debrecenbe semmiképpen sem. A következő találkozóról a meghívást akkor kaptam, amikor éppen hazatértem életem első olaszországi útjáról, s két nap választott el, a családi stolbergi utazástól - az akkori NDK-ba - szakszervezeti családi egyhetes üdülőjegy jóvoltából: a találkozó az NDK-s nyaralási időpontra esett. Az elkövetkezőkre azért nem tudtam elmenni, mert innen Olaszországból a találkozó időpontjára sehogy sem tudtam megoldani jelenlétemet. 2002-ben volt a harmincéves érettségi találkozónk, oda sem jutottam el… De azért lélekben velük voltam azon a napon, s minden alkalommal egy levelet írtam nekik. Félő. hogy a 2007-i 35 évesre sem tudok elmenni...

Nem tudtam többé elaludni. Így Teremtőmhöz intéztem első gondolataimat felidézve magamban a debreceni roráték hangulatát, s a zárdától átellenben lévő Szent Anna templom falai közé repítettem magam s lelkem gondolatban:

«Köszönöm Atyám, hogy megérhettem ezt a napot. Neked ajánlom ezt a napot is, mindent amit gondolok és cselekedem: minden szavamat és hallgatásomat, minden munkámat és küzdelmemet; mindent, ami felemel és minden súlyosat, ami rám nehezedik.
Atyám, mutasd meg nekem a helyest és helytelent, a jót és a rosszat, hogy a Te tetszésed szerint választhassak s el ne tévelyedjem!
Vezess engem, légy mellettem, irányíts tetteimben!
Adj erőt a kísértésben, oltalmazz a bűntől, segíts, hogy minden tökéletlenségtől és tehetetlenségtől megszabaduljak!
Benned bízva remélem, Atyám, hogy ezt a napot a Te dicsőségedre élhetem át!»

Ezek után felidéződött bennem a gyermekkori családi adventi időszak. Kétségtelen, hogy az év ezen periódusa volt nekünk gyerekeknek a várakozás legizgalmasabb s legszebb időszaka. Nagy gonddal készítettem el húgaimmal a gyermek Jézushoz írt levelünket, amelyben szépen feldíszített karácsonyfát kértünk jászollal s játékokat, amiket nagyon szerettünk volna… Ez idő alatt gyakrabban énekeltünk karácsonyi szent énekeket, saját kezünkkel készítettünk néhány karácsonyfadíszt, hogy Jézuska az angyalokkal azokat is felrakja a fára. Nagy volt a boldogság, amikor felfedeztük azokat a fenyő ágairól lecsüngeni… Esténként pedig, a hosszú nagy várakozás estéin - szinte cammogott az idő, úgy tűnt, hogy a Szent Este soha nem fog elérkezni - édesanyánkkal elmeséltettük Jézus születésének története mellett kedvenc mesénket, a "Kíváncsi Palkó"-t.

Amikor végre elérkezett a várva várt Vigilia, a csilingelő csengettyű hangja jelezte a Jézuska eljövetelét. Ünnepélyes arccal, áhítatos csendben vonultunk be a nagyszobába, ahol csillogott-villogott a majdnem plafonig érő gazdagon feldíszített ezüstfenyő karácsonyfa. Még mielőtt az ajándékokhoz nyúltunk volna az egész család megállt az édesapánk által faragott és alkotott betlehemi jászol előtt s elénekelte a «Mennyből az angyal» kezdetű karácsonyi szent dalt, majd megköszönve, hálát adva így imádkoztunk hangosan, kórusban:

«Eljött a nap, mit várva vártunk,
az égen csillagfény ragyog,
Jézuska fáját ím elhozták
a halkan szálló angyalok.
Köszönjük Neked, édes Jézus,
hogy szíved minket úgy szeret,
s az angyalok karával együtt
dicsőítjük ma szent neved.
Ha elmúlik a karácsony,
Te akkor is maradj velünk,
Kérünk, ezt a kis családot
Szeresd, óh, édes Istenünk!»

Ezután megköszöntük szüleinknek is. Akkoriban igazán nem értettem, hogy miért kell köszönetet mondani, amikor a Jézuska hozta az ajándékokat. Csak később értettük meg, hogy miért…
Majd következett az ajándékok boldog felfedezése!
Utána az ünnepi vacsora, majd pedig elmentünk az éjféli misére.
Csodaszép, titokzatossággal teli napok voltak az adventi várakozás napjai és a karácsonyt követő közvetlen időszak! S ez a meleg szeretetet sugárzó mesés világú élmény sokáig hatott: hosszú ideig csak erről beszéltünk. Aztán megtörtént az is, hogy amikor hazatértünk az iskolából engedetlenségünk következtében a Jézuskától kapott legkedvesebb ajándékot egyszer csak nem találtuk sehol! Volt ám jajveszékelés!…

Most is ugyanolyan gyermeki várakozással nézek a Szent Este elébe, de most már egészen más, sokkal mélyebb értelemmel és jelentéssel… Reménykedve az Üstökös vezérlő világításában…, útmutatásában!
Virrasztok, reménykedem és hiszek az eljövendő Holnapban amiért a Megváltónk, a kicsi Jézus, a Messiás közénk született.
Újra kitekintettem az ablakon, kezdett már világosodni, s ezzel a köd is leszállt. A ragyogó utcai karácsonyi fények csak imitt-amott sápadt halványságukkal törték át a ködfátyolt. Egy óra telt el. […]

Folytatás


Ideje: December 19, kedd, 13:57:02 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Karácsony fényei, karácsonyi ágak" | Belépés/Regisztráció | 16 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Karácsony fényei, karácsonyi ágak (Pontok: 1)
- pacal2 (pacal2@freemail.hu) Ideje: December 19, kedd, 15:03:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)

Nagyon szépen fogalmazol, s nagyon mélyen megérintettek gondolataid.Egy csomó régi emlék tolult fel bennem, soraid olvasásakor.
Remélem mint mindíg az ünnep kapcsán, engem is megérint majd megint valamelyik számomra varázslatos reggel ,melyet felidéztél az idők távlatából.
Jó volt olvasni:))

pacal(Laci)

Várom a folytatást!



Re: Karácsony fényei, karácsonyi ágak (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: December 19, kedd, 15:45:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jólesett! Köszönet! :)



Re: Karácsony fényei, karácsonyi ágak (Pontok: 1)
- boblogan Ideje: December 20, szerda, 02:01:40
(Adatok | Üzenet küldése)
Elolvastam az egészet ott amott is. :) Nem volt rövid :), ámde tanulságos. Az emberiség, ahogy uralma alá hajtja az anyagi világot, egyre növekvő gőggel utasítja el a szellemi világot, s ezzel igazi önmagát. Most azonban félre a komor gondolatokkal, közeleg az éjféli mise, s ahogy gyerekként hittem, hogy az Úrfelmutatáskor a csengettyűhangban Jézus jelenik meg, úgy most is, amikor már tudom, hogy csak egy ministráns rázza a csengőt :), most, ha lehet, még jobban hiszem Jézus jelenlétét abban a csilingelő pillanatban. Már nagyon várom... Csak egy dolgot nem értek: miért gondolod már jóelőre, hogy jövőre sem tudsz elmenni az osztálytalálkozóra... Tessék csak ott lenni! :)



Re: Karácsony fényei, karácsonyi ágak (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: December 20, szerda, 13:08:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Istenem, de rég elfelejtettem ezt a szép kis imát! Az egész történetet köszönöm, de különösképp , hogy felelevíntetted a gyermekkorom! Eroica



Re: Karácsony fényei, karácsonyi ágak (Pontok: 1)
- Noa_Noa Ideje: December 20, szerda, 17:58:14
(Adatok | Üzenet küldése)
Csodaszép írás, Melindám...

Újra Debrecenben éreztem magam, és a Szent Anna templom minden kis részlete előttem van, ahogy említed...
Meghitt, ünnepélyes írás.
Köszönet érte - Debrecenben mindig "összetalálkozunk" gondolatban.



Re: Karácsony fényei, karácsonyi ágak (Pontok: 1)
- Tithonos Ideje: December 20, szerda, 23:29:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Az elmúlt napokban nagyon kevés időm maradt az olvasásra, most is a kísértetek óráján írok.
Nagy örömmel olvastam az egész írásodat, verseket és dalokat, bölcselmeket. S mindez együtt nagyon sokat ad, hisz már csak négy nap... Köszönet érte Neked!



Re: Karácsony fényei, karácsonyi ágak (Pontok: 1)
- edami Ideje: December 22, péntek, 14:35:13
(Adatok | Üzenet küldése)


Gyonyoru karacsonyi ajandekot kaptunk toled.
Itt is koszonom szeretettel. BOLDOG BEKES ALDOTT UNNEPET

Szeretettel:edami



Re: Karácsony fényei, karácsonyi ágak (Pontok: 1)
- naiva Ideje: December 22, péntek, 19:09:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gyönyörű gondolatokat osztottál meg velünk! Köszönjük! Nekem a mai napig hiányzik a gyermekkori éjféli-misék hangulata, a hajnali misék varázsa...:)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.51 Seconds