[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 164
Tag: 0
Rejtve: 1
Összesen: 165


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kerítés melletti egyperces
kisssp

A léckerítésen keresztül, ha elhaladnak, benéznek a portára és köszönnek az emberek. Itt, faluhelyen már ez így szokás.


Hétfőn délelőtt nincs nagy nyüzsgés a házunk előtt.
Fűnyírás közben felnézve többször láttam, hogy a bicikliről intett felém menet közben. Nem hallottam a gép hangjától, de biztosan köszönt. Én is vissza.
A léckerítésen keresztül, ha elhaladnak, benéznek a portára és köszönnek az emberek. Itt, faluhelyen már ez így szokás. A gyerekek biztosan. A felnőttek, ha közeli szomszédok, néhány szót hozzáfűznek:… jó az idő…, megy a munka…, szépen virít a muskátli…, meg ilyeneket. Csaknem az egész falut megismertük a két év alatt, mióta ideköltöztünk. Egyszer mindenki elmegy előttünk, vagy viszik, mivelhogy a temető előtti közben van a portánk…
Velem egykorúnak tűnt, habár a vidéki emberekről nehéz megállapítani, hogy az öregség, a munka, vagy az ital barázdálta-e fel a fizimiskájukat. Őszes, rövid hajú, barnaképű ember. Szerintem, van benne néhány vonóval, vagy az is lehet, hogy az összes az. Bár a cigányok nemigen köszönnek a faluban ismeretlennek. Nem fogadják jobbára a magyarok, azért nem is kezdeményezik. Nekem már többen köszönnek közülük előre, akik nem is tudják a nevemet. Én sem az övéket, de fogadom a „jó napot”.
Megállt, odatámasztotta a léchez a kopott, lámpa és sárvédő nélküli kerékpárt, és megvárta, míg odamegyek.
- Látom, mindjárt megvan a fűnyírással. Jól néz ki a gyep – mondta parolázás közben.
- Igen. Haladok. Maga is munkálkodik valamiben – szóltam vissza, mert a munkáskabátja zsebéből a kalapács, a hóna alól a vízmérték lógott ki. Sosem láttam csak úgy kerékpározni. Hol szerszámot, hol zsákot, hol az asszonyt vitte a házilag megerősített csomagtartón.
Mondta is a munka lényegét, majd új témába kezdett:
- Nem tudja, mi van Hegedüs Ferivel? Merthogy az nekem testi-lelki jó barátom volt. Rakodójaként dolgoztam majdnem nyolc évig. Aztán elment a Tsz-be, én meg maradtam. Csanálosi! Ismeri ugye!
- Hogyne! Velünk egykorú! – vágtam rá szemrebbenés nélkül.
- Tőlem idősebb vagy öt évvel – válaszolt amaz – szokott vele találkozni?
- Nem láttam már régen – mondtam.
- Nincs már Csanáloson? Csak nem halt meg? – kérdezte.
- Én Miskolcon találkoztam vele négy éve, akkor jól nézett ki. Semmi baja nem volt – válaszoltam.
- Hát maguk nem Csanálosról jöttek ide? – kérdezte elbizonytalanodva, némi zavartság ült ki az arcára.
- Nem – mondtam.
Aztán tisztáztuk, hogy bizony nagyon sokan elmentek a korosztályunkból, meg sokan vannak a faluban, akikkel együtt dolgoztunk a Volánnál, meg, hogy a rakodó és a sofőr, mintha összenőnének a munka során…
Elköszönt, mert még a Tüzéphez kellett mennie vágókorongért, és hogy hegeszteni is akar.
Feleségem látta a diskurzust, odajött, kérdezte:
- Ki az a Hegedüs Feri?
- Fogalmam sincs! – válaszoltam.
- ???
- Azon ne múljon a jó barátság, hogy nem tudom, ki az a Hegedüsferi! Annyi embert ismertem meg a tizenöt évi volános munkám során, hogy biztosan volt köztük Hegedüs, meg Feri is, meg együtt is… Minek ábrándítsam ki ezt a jó embert. Nem látta tíz éve…Jó volt vele beszélgetni. Ő sem bánta, azért állt meg…- válaszoltam elképedt feleségemnek.
A kedvem megmaradt.
Délelőtt még kétszer intettem fűnyírás közben az emberemnek, miközben mosolyogva elcsattogott járgányával léces kapunk előtt.


Ideje: április 17, kedd, 12:10:26 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Kerítés melletti egyperces" | Belépés/Regisztráció | 20 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Kerítés melletti egyperces (Pontok: 1)
- mango Ideje: április 17, kedd, 12:14:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remek egyperces, Péter! :)



Re: Kerítés melletti egyperces (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: április 17, kedd, 12:51:56
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tüneményes történet, Péter, örömmel olvastam :) Írásod üzenete nagyon értékes.



Re: Kerítés melletti egyperces (Pontok: 1)
- blue Ideje: április 17, kedd, 14:30:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Péter csak gratulálni tudok, a mosoly nem maradt el. Szperjóóóóó!!!!!!!!

szeretettel: gaby ))))))))))



Re: Kerítés melletti egyperces (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: április 17, kedd, 19:39:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdekes Péter. Itt falusi környezetben tényleg szokás a szóbaelegyedés. Ez hatalmas erő a faluban. Bár ma már ez is fogyóban. Örömmel olvastalak.



Re: Kerítés melletti egyperces (Pontok: 1)
- meva Ideje: április 18, szerda, 16:46:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jól megírtad, Kedvesem! Egyszerű, hétköznapi apróságból remek, humoros írás született.



Re: Kerítés melletti egyperces (Pontok: 1)
- naiva Ideje: április 18, szerda, 20:01:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó dolog "szóba elegyedni", ezt már én is megfigyeltem... Buszra várva, sorban állás közben, vásárláskor, idegennel, látásból ismerttel.. minegy... Valahogy jólesik...:) Tetszett az írásod!:)



Re: Kerítés melletti egyperces (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: április 20, péntek, 19:06:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szeretem az írásaidat, Péter! Szívesen olvasom őket! Szeretettel: Erika



Re: Kerítés melletti egyperces (Pontok: 1)
- parakalo Ideje: április 20, péntek, 22:03:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves vidéki idill. Én is ezért szeretek a tanyán lenni. Itt Pesten ilyesmi nem történik. Csak folyton rohanunk, észre se veszzük a másikat. Jó volt olvasni, amit írtál. Nyugalmat hozott hozzám. Köszönöm.



Re: Kerítés melletti egyperces (Pontok: 1)
- piroman Ideje: április 23, hétfő, 15:24:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó falu az a Bőcs! :) A történeted remek, s ha esetleg találkoznál a polgármesterrel, add át neki az üdvözletem, még mindig meg van az a pakli kártya és a póló amit adott... Majd ő tudja...:) Grat: piro.



Re: Kerítés melletti egyperces (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: április 23, hétfő, 22:51:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon kedves ember vagy, Péter, tetszett
az írásod, Puszi. Lena



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.43 Seconds