[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 185
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 185


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Ismét távozott egy színész...
blue

Életének 70. évében elhunyt Madaras József színművész.



A Kossuth- és Balázs Béla díjas színművész a pilisi Máriahalom községben, egy magánpanzióban élt már egy éve. Madaras Józsefet a szobájában, az asztalra borulva találta kedden délelőtt a panzió igazgatónője.

Madaras József 1937. augusztus 16-án született a romániai Rigmányban. Marósként, majd kertészként dolgozott, 1958-ban elvégezte a Színház- és Színművészeti Főiskolát. Ezután a győri Kisfaludy Színházban töltött egy évadot, majd 1959-60-ban a Szegedi Nemzeti Színházban játszott.

1960-61-ben az Állami Déryné Színház, 1961-1966. között a Thália Színház tagja volt. 1966-69-ben a Pannónia Szinkron Stúdióban dolgozott. 1969-71 között az Irodalmi Színpadon, 1971-74 között a Nemzeti Színházban játszott, 1974-76-ban ismét az Irodalmi Színpadon szerepelt. 1978-tól a Magyar Filmgyártó Vállalat társulatának tagja volt.

Madaras József szerepei többsége egyszerű emberek, a feltörekvő népi hősök igazságáról és nehézségeiről szól. Robosztus munkás- és parasztfigurák, sorsukkal elégedetlen, kitörni vágyó kisemberek megszemélyesítőjeként vált ismertté.

Legnagyobb színpadi sikerét Fejes Endre Rozsdatemető című színművében aratta, Hábetler Jani szerepében. Az őt idéző legjellegzetesebb figurákat Jancsó Miklós és Kovács András filmjeiben alakította. Játszott: Szegénylegények (1966), a Csillagok, katonák (1967), az Égi bárány (1971) című filmekben, illetve a Ménesgazda (1978) alkotásban is. Az országos népszerűséget egy filmsorozat hozta meg számára, amelyben Kántor, a nyomozókutya rendőr gazdáját, Csupati őrmestert alakította.

Madaras Józsefet 1974-ben Balázs Béla díjjal, 1978-ban érdemes művész címmel jutalmazták. 1978-ban elnyerte a filmkritikusok díját, valamint a locarnói fesztivál nagydíját. 1966-ban megkapta a Kossuth-díjat, 2000-ben a Magyar Filmszemle életműdíját.

A művész 1990-ben az Agrárszövetség országgyűlési képviselőjelöltje volt.1992-ben máig tisztázatlan körülmények között vérbefagyva találták lakásán. Súlyos koponyasérülése után csaknem egy évig kómában feküdt. Újra kellett kezdeni az életét, meg kellett tanulnia járni, beszélni, önállóan élni. 2001 óta ismét dolgozott, játszott színpadon és filmekben is. Legutóbb 2006-ban Szabó István Rokonok ncímű filmjében láthatták őt a nézők.
...és már újabb szerepben sajnos soha többé.



Megjegyzés: Forrás: origo
Ideje: április 25, szerda, 20:35:02 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Film Színház Zene

"Ismét távozott egy színész..." | Belépés/Regisztráció | 14 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ismét távozott egy színész... (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: április 25, szerda, 22:13:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ismertem szegény Madaras tragédiáját.Azt hittem valaha, hogy sosem fog megöregedni. Csupati csupa élet volt...



Re: Ismét távozott egy színész... (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: április 27, péntek, 11:29:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagy színész volt. Az egyik legkarakteresebb figura. Kedvenceim közé tartozott. Emberileg is kiváló volt. Nagyon szerettem a játékát. Jó volt, hogy megemlékeztél róla Kedves Gaby!



Re: Ismét távozott egy színész... (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: április 27, péntek, 13:34:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Összeszorul az embernek a szíve, mikor értesülünk egy ilyen ember, mint Madaras József, halálhíréről. Szerettem a játékát, sok kelemes percet szerzett nekünk filmbeli alakításaival a 60. -70. években. Nagyon jó, hogy megemlékeztél róla.



Re: Ismét távozott egy színész... (Pontok: 1)
- hori Ideje: április 29, vasárnap, 23:04:35
(Adatok | Üzenet küldése)
Tragédiáját nem ismertem, de a művészetét igen. Nyugodjék békében!



Re: Ismét távozott egy színész... (Pontok: 1)
- winner Ideje: Május 01, kedd, 18:30:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mint színészt nem igazán szerettem, de leismertem tudását. A betegségéből történő talpra állása pedig emberi nagyságát bizonyítja.
Nyugodjék békében.



Re: Ismét távozott egy színész... (Pontok: 1)
- meva Ideje: Május 01, kedd, 21:05:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szép megemlékezés. Nyugodjék békében!



Re: Ismét távozott egy színész... (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Május 02, szerda, 20:45:04
(Adatok | Üzenet küldése)
Szia Gaby! Szerettem a játékát...fiatalabb koromra emlékeztet...Sajnos ő is elment. Nyugodjon békében. Jö, hogy megemlékeztél róla. Puszi: Éva



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds