[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 341
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 341


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Csupán egy dalért...
zsuzsuzsu

Egész véletlenül kerültem ide, barátnőm orgonál, s meghívott.


Lágy és mégis erőteljes. Az egész templomot, annak minden zugát átjárja Schubert egyik híres dala: Du bist die Ruhe...(Békességem...) Gyönyörű szerelmes dal, mintegy pecsétje az ifjú pár ígéreteinek.
Montpellier-ben, a St. Roch templomban hallgatom.






Egész véletlenül kerültem ide, barátnőm orgonál, s meghívott.
- Gyere, ez igazán érdekes lesz! Egy burzsoá esküvő a kedvenc énekeddel.
Nem tudtam ellenállni.

Ahogy mondani szokták, hívatlan vendégnek sarokban a helye... Talán mégsem vagyok hívatlan. Elkeveredtem a forgó sokaságban, úgy, hogy jól lássam az énekesnőt, a jegyespárt, s a vendégeket.

Montpellier a Földközi tengertől 20 km-re fekszik, Marseille és Narbonne között.












Közkedvelt jó levegője és szép fekvése miatt. Sok északon élő francia álma, hogy nyugdíjas korukban ide költözzenek.

Hisz Montpellier-nek nincs ipara, s egyike azoknak a városoknak, ahol a legtöbb kórház, ill. klinika található. Mindez vonzó, nem csupán az idősebbeknek, hanem az úgymond gazdagoknak is. Óriási különbségek találhatóak ugyanis itt is: az emberek nagy része szegény, a fizetések alig érik el a létminimum határát. A helybeli lakosság nyelve nem francia, s nem szeretik az északiakat, egymás között tartanak össze.
Nehéz köreikbe bejutni, évtizedek kellenek hozzá.













Mégis. A gazdag osztály természetesen itt is összetart. Ez is egy olyan zárt kör, ahová nem lehet bejutni, hacsak valaki nem születik bele. Egy alkalommal férjem egy ilyen körből származó egyetemista lányt tanított. Meglepő módon már mindenki tudott érkezéséről.
Meghívások várták, estéről estére, teljes itt tartózkodása alatt.

Számomra soha sem az számít, hogy valaki milyen osztályból származik, mennyire gazdag. Hogy Jóbot idézzem : "Az Úr adta, az Úr vette el - áldott legyen az Ö neve ". S az elmúlt három évben különösen megtanultam, hogy az Élet, az egészség, az egyén boldogsága mindennél többet ér.

Most mégis kíváncsian nézelődök. Mindez talán azért, mert szeretem az embereket. Érdekel, hogy lelkük mélyén milyenek lehetnek... Ezzel a "szemüveggel" figyelek, amíg tart az esküvő.

Délután három óra lévén a "hölgyek" nagy része kosztümben jelent meg. Óriási kalapkölteményekkel, néhány esetben - egészen meglepett - fekete csipkekendövel takarva kivágott ruháikat. Csodálkozva állapítottam meg, hogy nagyon kevesen öltöztek "divatosan", egy-egy drága ékszer árulta csupán el gazdája helyzetét. A férfiak öltönyben, fehér ingben és nyakkendőben kísérték párjukat...

S közben, a nagy kalapok alatt huncut szemeket látok, egy-egy ismerős egymásra mosolyog. Emberek. Mint mindenki. Már alig várják, hogy vége legyen a hosszú szertartásnak... Mégis. Meghatott és mindig meghat a szeretet. Természetesen láthatóan nem voltam ismerős. Mégis, szeretettel üdvözöltek. Ha talán csak megszokásból is.

S ahogy ismét visszakerültem az utca forgalmába elgondolkoztam. Új élet kezdődik. Két ember egymásra talált. Isten áldja meg őket...
Szeretettel és hűséggel. Hisz mindannyian erre vágyunk. Szegények és gazdagok.


Emberek.


Ideje: április 30, hétfő, 16:51:11 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Csupán egy dalért..." | Belépés/Regisztráció | 22 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Csupán egy dalért... (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: április 30, hétfő, 17:10:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Zsuzsuzsu!
Végre megint írsz! Többször kellene, hisz turistaként oly keveset tudunk meg a franciák belső titkairól, inkább a külsőségeket látjuk. A szépirodalomból sokat tanulhatunk, de itt vagy nekünk Te, aki mindig a tudósítónk lehetnél, a legfrissebb hírekkel a Te tolladdal , a Te hangod által.



Re: Csupán egy dalért... (Pontok: 1)
- mango Ideje: április 30, hétfő, 17:54:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tetszett ez a egyedi, közvetlen, zsuzsuzsu-s hang, Zsizsukám :)
Olyan nagyon benne vagy ebben az írásban, - olyan nagyon Te vagy...Szeretem, ha "mindenkinek van saját hangja".

Örömmel olvastalak! :)



Re: Csupán egy dalért... (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: április 30, hétfő, 19:35:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örömmel olvastam leírásod. És az utolsó soraid különösen megfogtak. Bölcsességedből is ízelítőt kaptam. Köszönöm az élményt:)



Re: Csupán egy dalért... (Pontok: 1)
- blue Ideje: április 30, hétfő, 19:49:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm, hogy olvashattam írásod, nagyon tetszett.




Re: Csupán egy dalért... (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: április 30, hétfő, 22:56:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Erika!

Köszönöm, hogy olvastál! Lassan kimenöben vagyunk innen, de valóban sok mindent megismertünk, megtanultunk az idegenben. 15 évet töltöttem itt, a gyerekek itt születtek...
Ahány nyelv, annyi ember - ahány nép, annyi szokás, igaz?
Ölellek:
Zsuzsi:)))



Re: Csupán egy dalért... (Pontok: 1)
- hori Ideje: április 30, hétfő, 23:29:08
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyon szép, de nem könnyű neked ott. A tanulság, amit levontál örök érvényű igazság. Örülök az írásodnak!



Re: Csupán egy dalért... (Pontok: 1)
- szemilla (szemilla@citromail.hu) Ideje: Május 01, kedd, 09:04:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
képes voltál úgy megírni, hogy ne irigykedjünk, hanem veled együtt örüljünk, és ez -tekintve a helyszínt - nem kis teljesítmény! tényleg tudósítanod kellene.



Re: Csupán egy dalért... (Pontok: 1)
- winner Ideje: Május 01, kedd, 20:51:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tetszett az írásod. Érdekes megközelítése egy ífjú pár közös életének kezdetéről.



Re: Csupán egy dalért... (Pontok: 1)
- Móka Ideje: Május 02, szerda, 18:45:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon emberien írtad meg és a te szemszögödből.Csodálattal olvastam.



Re: Csupán egy dalért... (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: Május 02, szerda, 19:04:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó volt olvasni közvetlen hangú, kedves írásodat. A képek is nagyon tetszettek!
Üdv.: Péter



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.49 Seconds