[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 61
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 61


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A tabletta
mango

Kezembe került egy régebbi írásom, ami már több helyen is megjelent, - így némelyeknek ismerős lehet a történet. Mégis újra közreadom, - mellékelve a jólismert szlogent: egy újszülöttnek minden vicc új...








A minap egy rossz mozdulattal megrándítottam a jobb csuklómat. Iszonyú fájdalommal járt minden egyes kézmozdulat: még a fogmosás is maga a beduin pokol volt, bal kézzel meg olyan ügyetlen vagyok, hogy szinte már szégyellem…
Az egyetlen dolog, ami ilyenkor megoldásra vár: a probléma ügyes megoldása – mondta egykoron a bölcs Murphy, és lőn. Elügettem az illetékes rendelőintézetbe, ahol egy nagyjából velem-korú, jósvádájú orvos szakértően, hosszasan tekergette a fájó testrészt.
Bevallom, engem azokban a percekben, - azon kívül, hogy erősen összepréseltem az ajkaimat, nehogy vad üvöltésben törjek ki, - semmi a világon nem érdekelt: sem irodalom, sem a Duna vízállása, sem az emberiség jövője…Csakis az elviselhetetlen kíntól szerettem volna minél hamarabb megszabadulni. Csak engedné már el a kezemet, csak szabadulhassak - fohászkodtam fogcsikorgatva. Évezredek teltek el.
Egyszerre csak megszületett a csalhatatlan diagnózis.
Egy könnyed, egyszerű kis ínszalaghúzódás. Semmiség. Borogatás, pihentetés, és háromszor egy szem apró csodatabletta.
Az orvosokra oly jellemző ótasmán rovásírással máris egy helyes kis receptet firkantott: a megmentőm, a tabletta immár ott virított felírva a szép piros fejléces papiroson. A csuklófájdalomnak 4-5 nap múlva búcsút is mondhatok – ígérte mind a negyvennyolc hófehér, Dentamix13 fogkrémmel súrolt fogát rámvillantva.
Elomolva jöttem ki a klórszagú rendelőből.
Éljen. Ez igen. Ez azért nem semmi. Lám, lám: csak érdemes fizetni a horribilis TB-t, és kár szidni a gyógyszerárakat…Szinte szégyelltem az orcámat, amiért háborogtam olykor-olykor, ha egy sima fájdalomcsillapítóért csillagászati összeget adtam ki a patikában…És tessék, most pont egy ilyen csuda kis tabletta segít rajtam…
A csinos kis vénnyel a kezemben áhítatosan tértem be az első, utamba eső gyógyszertárba…Nos, itt bújik meg valahol az a remek kis tabletta valamelyik szépen fénylő, barna kis forgatható polcon…Már az első pillanatban megszerettem még a patikusnőt is, noha morcos volt és olyan volt a haja, mintha habverővel fésülködött volna, és csúnyán nézett rám a szemüvege mögül. Nem baj. Semmi sem baj, - csak ki tudja olvasni azt az ótasmán rovásírást…
Kiolvasta, ideadta. A kezemben tartottam a megmentőmet: csinos kis lila kapszula.
Itthon első dolgom az volt, hogy azonnal lecsavartam a kupakot az ásványvizes palackról, kiöntöttem egy nagy pohár vizet, és máris bontottam ki a dobozt.
Kiesett belőle a betegtájékoztató : „Szedése során ritkán emésztési zavarok, heves szívdobogás, izzadás, álmatlanság, fejfájás, hallászavar, olykor átmeneti süketség, kiütések, fáradtság, bágyadtság, aluszékonyság vagy épp ellenkezője: zavartság, izgatottság, erős arcpír, szorongás, dühkitörések, nagyon elvétve öngyilkosságra való késztetés fordulhatnak elő...”
...nos, ez volt az a pont, amikor azt mondtam: ugyan már! Mi ez a kis csuklófájdalom...?!
Azt is írta az okos Murphy helyes kis napsárga kötetében, amit már ronggyá olvastam az évek hosszú során, hogy „Mindent ki kell próbálni egyszer. Kivéve a vérfertőzést és a népi táncot.”
Murhy egész biztosan nem olvasta ezt a betegtájékoztatót.
Nos, én nem szedtem be ezeket a csinos kis kapszulákat. A csuklóm még néhány napig picit fájt, - de mi volt ez ahhoz, ami akkor lett volna, ha az összes mellékhatást produkálom...?!
Bevallom, örültem. Megúsztam egy sima kis csuklófájdalommal.
Ez is valami...! Milyen kis dolgoknak is tudunk néha örülni...


1999.

Ideje: Május 24, csütörtök, 22:04:12 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"A tabletta" | Belépés/Regisztráció | 22 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A tabletta (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Május 24, csütörtök, 23:17:25
(Adatok | Üzenet küldése)
Szia Anikó!

Kis öröm, nagy áron!!!
Tetstszett:)))
Puszillak: Éva



Re: A tabletta (Pontok: 1)
- blue Ideje: Május 25, péntek, 00:01:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én végignevettem és elképzeltelek az orvosnál, és a patikában, aztán meg azt, ahogy megakad a szemed a betegtájékoztatón. Tudod, ha én is mindig azt nézném, akkor nem szednék be semmilyen bogyót...lehet, hogy jobban is járnék? A csoda tudja, így legalább ráfoghatom valamire a dühkitöréseimet...

pusza: gaby )))))))))))



Re: A tabletta (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Május 25, péntek, 07:36:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A betegtájékoztató olvasása előtt idegcsillapítót kell bevenni! Vagy ahhoz is van elriasztó szöveg?



Re: A tabletta (Pontok: 1)
- hori Ideje: Május 25, péntek, 08:45:44
(Adatok | Üzenet küldése)
Segít túlélni, ha az ember a rosszban is megtalálja a jót... Látom, ez tényleg régi írásod, s lám, milyen humoros! :)



Re: A tabletta (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: Május 25, péntek, 10:49:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Lányok! Lehet ám, hogy Ti nem egészen értitek a lényeget!
Valóban az utolsó mondatban rejlik ez a kulcs!

Mennyivel több baja is lehetne az embernek, ha ilyen tablettákat szedne, és ehhezképest egy kis csuklórándulás, az maga a mennyország!!! Még azt is lehetne mondani, milyen jó, hogy megrándult a csuklóm, legalább mostmár tudom, mennyi bajt elkerültem eddig!
És ugye, mint azt Anikó is megállapította a végén, szinte azonnal csökkent is a fájdalom!!! Nagyon jó az a gyógyszer, nem kellett bevenni, és mégis hatott!!!: ))))))))))))))



Re: A tabletta (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Május 25, péntek, 17:20:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Már régen olvastam ilyen kifejezetten jóhumorral átszőtt vidám írást.
Szatírád tökéletes, és mennyire igaz minden mondat...
Az én orvosom, mielőtt felír egy új gyógyszert, ad belőle egy dobozzal, betegtájékoztató nélkül. Nem engedi, hogy elolvassam...:))))
Nagyon tetszett Anikó..:)))



Re: A tabletta (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Május 28, hétfő, 16:17:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jót mosolyogtam kedves Mangó! Én soha sem olvasom el a betegtájékoztatót, mert MINDIG és MINDEN mellékhatás azonnal jelentkezik :)))

Pedig néha nem ártana... Nem tudtam, hogy a codeint nem mindenki viseli el, én sem. Jól megijesztett, azután hirtelen bevágott az ötlet: talán el kellene olvasni, mégis..

Nem mondom, hogy tetszett, ahogy irtál, mert úgy is tudod, igaz?
Zsuzsi :)))



Re: A tabletta (Pontok: 1)
- stando Ideje: Május 28, hétfő, 23:16:23
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
O >>>>> csak jelzem, nyomot hagyok, ahogy kérted! :))) Amúgy meg szeretlek olvasni. Most is. :))



Re: A tabletta (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: Május 29, kedd, 16:16:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örömet okoztál az írásoddal. Az jutott eszembe, hogy milyen veszélyei vannak az írás-olvasás tudásnak... Hiába...
Szeretettel: Péter



Re: A tabletta (Pontok: 1)
- sete Ideje: Május 31, csütörtök, 15:59:15
(Adatok | Üzenet küldése)
Kapszulák és bogyók helyett jövök hozzád, és mindig jobban leszek! :) Mellékhatás? Felüdülés, jókedv, nevető ráncok mélyülése, kerül amibe kerül! Az „ótasmán rovásírás” könnyeket csalt a szemembe! :))



Re: A tabletta (Pontok: 1)
- Harpi Ideje: Február 12, csütörtök, 16:06:44
(Adatok | Üzenet küldése)
Jé! Valahonnan ismerős...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds