[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 302
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 302


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Nincs remény
bogumil

"...Tudja, szomszédom, az úgy van, hogy egy anya fel tud nevelni négy gyereket, de négy gyerek nem tud eltartani egy anyát."



1.

A felső Duna-parton sétálva egy a padon üldögélő, nyakán fehér gipszgallért viselő, szőke nő mellett haladtam el. Ügyet sem vetettem volna rá, ha utánam nem szól:
– Szomszéd... – rebegte elhaló hangon. Elhaladtomban megtorpanva visszanéztem és felismertem Jutkát, a szomszéd lépcsőházban évekig lakó szomszédomat. Úgy tudtam, hogy egy éve eladta a lakását, és vidékre költözött.

Visszalépve, leültem mellé a padra, és nyakára tekintve megkérdeztem tőle:
– Mi történt magával, Jutka?
– Hat hete megműtöttek. Két nyaki csigolyám összeomlott, és platinapótlást helyeztek be. Fél évig lesz fenn a gipszgallér, mert nem tudom addig tartani a nyakamat, míg össze nem forr az elemekkel a többi csigolya…
– Ez őrület! – álmélkodtam. Pár hónapja, mikor találkoztunk, még semmi baja sem volt – jegyeztem meg, mire ő még kiegészítette a horrorisztikus történetet.

– Hét kilót fogytam a műtét óta.
– Miért?
– Mert elmozdult a nyelőcsövem. Darabosat nem ehetek. A turmixoltat pedig kiöklendezem. Így tejbe áztatott zsemlén élek.
– Isten csapása ez! Hogy történhetett meg, hogy csak így egyszerre összeomlottak a csigolyák?
– Mint tudja, én darus vagyok, mióta dolgozom. És annak harminckét éve már. Fájlaltam az utóbbi években, de az üzemorvos azt mondta, hogy a darukosárban elhelyezett lékgonditól van. Majd elmúlik. Meg fogom szokni.

– De valamilyen kezelést csak adtak rá.
– Persze. Reumatikus kezeléseket kaptam, amitől némiképp csillapodott. Aztán két hónapja lezsibbadt a két kezem. Azonnal orvos, kórház és műtét. Ott derült ki, hogy elkoptak és végül összeomlottak a csigolyáim.
– Tehát megműtötték.
– Meg.
– Hogy került vissza a városba?
– Ez hosszú történet. Elmeséljem?
– Meséljen!

2.

Jutka négyévesen került állami gondozásba. Szüleit soha nem ismerte, mert nem látogatták. Tizennyolc évesen kezébe adták az Intézetben a vándorbotot és valamennyi készpénzt - ami mindenkit megillet, aki eléri a tizennyolcadik életévét.

Jutka csinos lány és ügyes lány volt. Nem esett kétségbe. Eljött az iparvárosba. Kapott munkásszállói elhelyezést, és elhelyezkedett a gyárban. Először takarított, majd elvégezve a darus tanfolyamot, daruvezető lett a lemezüzemben.

Tizenkilenc évesen megismerkedett egy darulakatossal. Összeházasodtak. Hamarosan vettek egy szövetkezeti lakást. Egymás után született a két idősebb gyerek, Csilla és Árpád. Csilla hétéves volt, amikor elváltak útjaik. A lakást ők kapták meg azzal, hogy a férj résztulajdonát tíz év alatt részletekben kifizeti.

Aztán jött egy újabb szerelem. Újabb házasság, és ebből született a második leány: Lilla. Ez a kapcsolat sem tartott soká. Hét év múlva elváltak. Jutka most már egyedül nevelte és tartotta el három gyermekét. Telt rá a magas jövedelemből, hiszen a darusokat mindig jól fizették. Lassan letelt a tíz év is. Övé lett a lakás.

Ekkor jött egy újabb szerelem. Az élettársi viszonyból megszületett Csabika. Amikor négyévesen kiderült, hogy súlyos asztmás és allergiás, az élettárs lelépett. Jutka állta a sorscsapásokat. A nagylány ekkorra felcseperedett, és elment táncosnőnek Spanyolországba. Ott élettársi kapcsolatból született egy kisfia, aki most tizenkét éves. Évente egy hónapra hazajöttek szabadságra. A fiatal nagymami büszkén hozta le közénk, padon üldögélőkhöz az unokáját.

Folyton Csilla lányát istenítette, és első unokájáért rajongott. Közben Árpád fia is kirepült a családi fészekből, és megnősült. Elköltözött Pestre. Lilla lánya három éve utána ment nővérének. Amikor visszavitte a kisfiút a nyaralásból, Spanyolországban maradt, és az óta ott táncol… Jutka egyedül maradt a betegeskedő kisfiúval. Három műszakba járt dolgozni, hogy minél többet keressen. Hiszen kellett a pénz az orvosokra.

Aztán akadt neki egy vidéken élő öreglegény barátja. Úgy volt, hogy kimennek dolgozni Svédországba. Azonban ez a terv is dugába dőlt. A mama nem engedte el a fiát. Zsuzsától is eltiltotta. Egy éve hazaköltözött a nagylánya, az akkor 11 éves kisfiával. És itt kezdődött a baj.
Rábeszélte anyját, hogy vegyen fel szabad felhasználású kölcsönként négymillió forintot a lakására, hogy a leány is tudjon venni egy lakást magának.

Megnyugtatta, hogy ő fizeti majd a törlesztőrészleteket. A leány megvette a lakást. Aztán kezdte elfelejteni a kötelezettségét. Nem fizette a részleteket. Az anyja - a jó keresetéből - kifizette helyette. Gondolta, majd meghálálja, ha rászorul. Nem így történt.

3.

– Két hónapja hazajött nyári szabadságra Lilla lányom, és mikor visszament Spanyolba, magával vitte a tizenhat éves Csabikát. Mondván, hogy a szállodában, ahol ő már recepciós, londinerként beprotezsálja, és majd annyit keres, hogy tudja támogatni. Balga módon belement a dologba.

- Alig telt el két hét, amikor kiderült a gerincbajom. Megműtöttek, és itt maradtam semmi fizetéssel, mert a táppénzem csak annyira elég, hogy az albérletemet kifizessem és éhen ne haljak.

– Hogyhogy albérletre?
– Ja, elfelejtettem mondani, hogy a műtét miatt nem tudtam fizetni a Csilla törlesztését, és elárverezték a lakásomat.
– Miért nem fizette a Csilla?– vetettem közbe.
– Csilla nem dolgozik. Szobáztat. Kuplerájt csinált a lakásából. Rám sem hederít. Mióta megműtöttek, semmit nem segít. Elfelejtett.

– És az Árpi?
– Az pár hónapja lejött. El akarta kunyerálni az autómat. Nem adtam. Úgy megharagudott, hogy rám sem telefonál. Nem érdekli az anyja. Úgy maradtam, mint a szedett fa. Tudja, szomszádom, az úgy van, hogy egy anya fel tud nevelni négy gyereket, de négy gyerek nem tud eltartani egy anyát.

– Miből és hogyan él?
– Vegetálok. Az albérletem 25 ezer Ft + rezsi. A táppénzem 75 ezer. Ebből kell megélnem, gyógyszereket kiváltanom. Még jó, hogy napi hat zsömle, egy liter tej elég. Igaz, hogy lefogytam már hét kilót. Aztán lassan elszáradok, mint a kóró. Mikor már nem lesz erőm takarítani, boltba járni, magamat tisztán tartani, akkor felmegyek egy magas háztetőre és leugrom a semmibe.

– Ne tegye. Mindig van remény. Hátha a kisfia majd hazajön teli pénztárcával. És meghálálja, amit maga tett érte. Nem szabad feladni a reményt!
– Csabika nem akar hazajönni. Nagyon jól érzi kinn magát. Még a nagylányom, aki itt lakik nem messze, az sem segít. Mit várjak a messzi távolban megkapaszkodni akaró gyerekeimtől?

– Reménykedjen abban, hogy hamar eltelik a fél év. Meggyógyul. Újra daruzik. Sokat keres. Új férfira lel!
– Akkor meg az alsó gerincsérveimet kell műteni. Ezt már nem lehet kibírni. Mit gondol, mennyit bír az ember? Kinek kell egy agyonműtött, nyomorult asszony?
– Nem tudok magának mit mondani.
– Ne is mondjon! Meghalt a remény. És hamarosan én is. Örülök, hogy beszélgettünk. Viszontlátásra!




Ideje: Augusztus 21, kedd, 08:55:03 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Nincs remény" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Nincs remény (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Augusztus 21, kedd, 14:00:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
És ez nem egy egyedi sors... A család, mint fogalom: kiveszőben van. Jó írás! Grat: piro.



Re: Nincs remény (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Augusztus 22, szerda, 06:19:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
És mennyi ilyen van még! Valahogy a társadalmi szolidaritás sem működik már. Nem mindenhol vannak jó szomszédok, akik önzetlenül segítenek a hasonló helyzetbe jutottakon. Persze, vannak kivételek. Mostanában a szülők nagyon megkímélik a gyerekeiket. Talán nem kéne.



Re: Nincs remény (Pontok: 1)
- blue Ideje: Augusztus 23, csütörtök, 12:28:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, amikor az ember kilátástalannak látja a helyzetét, akkor már lassan minden mindegy. Nagyon szépen leírtad ezt a történetet.

szeretettel: gaby



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds