[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 145
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 147

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fertőző kecsketej
bogumil

...Nem kell itt mesterségesen Guargumival, ruhafestékkel mérgeznünk magunkat! Mérgez minket a természet is...




Elborzadva halljuk a médiákon keresztül a hírt: kecsketejivók kaptak fertőző agyhártyagyulladást. Sőt, maga a kecsketej tulajdonosa és egyik családtagja is elkapta a vészt.
Az egyszerű polgár felkapja a fejét: hát már ez is! Egyáltalán, van még valami, ami nem mérgez?

Gyerekkoromban két anyakecskét tartottunk. Ezeket legeltettük, mi gyerekek, és este friss tejjel hálálták meg. Ittuk mi nyersen, forralva. Fogyasztottuk tejfölnek, túrónak. Soha nem kaptuk el ezt a szörnyű kórt. A rét teli volt kullanccsal. Ha belénk fúrta valamelyik magát, akkor két körömmel megcsíptük és kitekertük a bőrünkből. Szerencsénk volt, mert soha nem kaptuk el sem a lyme-kórt, sem a fertőző agyhártyagyulladást.

Kiszedegettük a kutyánkból, cicánkból, kecskéinkből is a kullancsokat. Eszünk ágában sem volt, hogy megbetegedhetünk a kecsketejtől. Viszont az aszmát, allergiát hírből sem ismertük.
Most pedig itt van ez az ominózus eset. Mi jöhet még?

Azt mondják a virológus, baktériumvadász orvosok, hogy ha pasztőrözzük a tejet, akkor elpusztulnak még az agyhártyagyulladást okozó bacik is. Jó, majd ezekután felforraljuk a házitejet. Viszont mi lesz azokkal, akik szeretik az aludtejet, a túrót, tejfelt és sajtot? Ezeket nem lehet forralt tejből elkészíteni. A piacokon, boltokban, bizony árulják a csemegének számító kecskesajtot, túrót.

Most akkor gazoljunk be, és soha ne fogyasszuk ezeket a nyers tejből lefölözéssel, altatásssal készült termékeket? Ebbe a szerencsétlen jószágba éppen egy fertőzött kullancs csimpaszkodott bele. Ez olyan ritkán fordul elő, minthogy az embert is megcsípheti egy fertőzött kullancs. Most már ki se mozduljunk a lakásból, mert ki tudja, a parkok fáin nem leselkedik-e ránk egy fertőzött kullancs?

Akkor még nem beszéltem a brindzáról, a birkasajtról, túróról. A birkákban naponta találhatunk kullancsot. Most retteghetünk, hogy melyik birkasajtban van agyhártyagyulladást okozó baktérium. Bizony, embertársaim, rettegjünk csak. Nem kell itt mesterségesen Guargumival, ruhafestékkel mérgeznünk magunkat! Mérgez minket a természet is.

Mondjam még? Mondom. A steril, pasztőrözött tehéntejet nem lehet megaltatni, mert keserű lötty lesz belőle. Mit csinál az ember? Kimegy a piacra és az őstermelőktől, kétliteres üdítős palackokba tötött frissen fejt nyers, tehéntejet vásárol, ha aludttejre vágyik. Ugyanígy megvásárolhatja a friss tehéntúrót, tejfelt, sajtot is.

Tudom, hogy az állatorvos időnként megvizsgálja a teheneket, nincs-e gümőkórjuk. Ez idáig rendben is van. Nem kell félnünk a gümőkórtól. De mi van, ha egy fertőzött kullancs megcsípi azt a szerencsétlen jószágot? Aki a fertőzött tehén tejtermékéből forralás nélkül fogyaszt, könnyen elkaphatja a fertőző agyhártyagyulladást.

Most aztán fel van adva a boltoknak, gyártóknak a lecke. Ha nem vizsgáltatják be naponta a kifejt, friss tejüket, hogy nincs-e kullancsfertőzéssel megtunkolva, akkor nagy bajba kerülhetnek, ha később megbetegszik tőle valaki. Mihez vezet ez?

A vizsgálat többe kerül, mint a tej. Meg fog szűnni az őstermelők általi tej- és tejtermék-szolgáltatás. Reméljük, hogy a sajt-, és tejtermékgyárakban most már kullancsfertőzés ellen is tesztelik a tejeket. Bízunk benne, hogy a nagyüzemi tejtermék- előállítás biztonságos. Ja, hogy nem lehet megaltatni! Ugyan már, kicsire nem adunk, a nagy meg nem számít. Vásároljunk kefirt, gyári joghurtot borsos áron! Akkor nem kapunk fertőző agyhártyagyulladást.

Tovább megyek, mondjam még?
Mi van akkor, ha egy tyúkot fertőz meg az a fránya kullancs. Minden tojásában benne lesz az agyhártyagyulladást okozó baktérium. Hát, komolyan mondom, már cukorral kikevert nyers tojássárgáját sem lehet a gyereknek készíteni, mert mi van, ha…? El tudom képzelni, hogy mit élnek át az énekes sztárok, miközben remegve nyeldeklik a nyers tojás. Állítólag ettől lesz selymes, búgó a hangjuk, mint a vadgerlicének.

Szóval, isten mentsen a nyerstojás zabálástól! Mi még gyerekkorunkban a rétet járva társaimmal összeszedtük a bíbictojásokat és feltörve egyhajtókára kiittuk a levét. Ki gondolta, hogy esetleg éppen akkor csípte meg az a fránya kullancs, amikor a tojások kifejlődtek benne?

Amondó vagyok, hogy jobb félni, mint megijedni. Emberek, irány a pláza, szupermarket! Ott aztán sterilen elkészített tejtermékeket lehet vásárolni. Igaz, hogy tehenet nemigen láttak, vagy ha igen, akkor egy kis Guargumival, ezzel, azzal, szójával és adalékanyagokkal bőven meg vannak tunkolva, de kullancsvírus, vagy baktérium, az nincs benne.



Ideje: Szeptember 04, kedd, 22:37:02 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Fertőző kecsketej" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Fertőző kecsketej (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Szeptember 05, szerda, 15:33:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ismét egy olyan cikket olvashatunk , amin érdemes elgondolkodnunk. Annyit tudni kell, hogy az emberi szervezet sokáig és sok mindent elvisel...



Re: Fertőző kecsketej (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Szeptember 05, szerda, 19:12:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Elvben még igazat is adnék cinizmusodnak, én is hajlanék rá, de... de ha a gyerek feküdne a kórházban magatehetetlenül,magas lázzal... hidd el nem érdekelne többé, mi minden sz*r lehet a plázás tejben, azt inná. Én igen is félek a kullancstól, félek az agyhártya- gyulladástól, jobban, mint az adalékoktól. Már nem azt a világot éljük, mint amiben a szüleink felnőttek. Két rossz közül a kisebbet kell választani.



Re: Fertőző kecsketej (Pontok: 1)
- Emericus (imike@labor.hu) Ideje: Szeptember 08, szombat, 07:51:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hát igen, a szupertej a szupermarketből! Meg a különböző tejes italok! Azok aztán nem láttak tehenet. A tejből ugyanis tejport csinálnak, abból pedig különböző E-betűs adalékolással, kotyvasztással lombikban, bürettában állítják elő a "friss, egészséges" italt. Közben százszor, százegyszer sterilizálják. Abban aztán se vírus, se baci. Legfeljebb egy kis dioxinos guárgumi. Én azért amondó vagyok, hogy az eredeti, igazi kecsketejről nem kéne lemondani. Jobban meg kell(ene) nézni a forrást, ellenőrizni, mit eszik össze az a kecske. Te(l)jes biztonság úgysincs.



Re: Fertőző kecsketej (Pontok: 1)
- blue Ideje: Szeptember 09, vasárnap, 21:40:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Bogi, ma már minden fertőzött. Elgondolkodtató a cikked.

szeretettel: gaby



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds