[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 142
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 142


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
FullExtra találkozó 2007. Pécs
hori

Ezen az éjjelen különös álmot láttam. Egy számomra idegen világban jártam, ahol nem ismerték a prózát, a verset és az éneket.





Ismét eltelt egy esztendő, és megint Pécsett került megrendezésre a FullExtra találkozó. Bevallom, újból éreztem azt a bizsergető érzést, amit a korábbi évben is, amit izgalomnak neveznek. Másodszor vettem részt ilyen találkozón, talán ezért is történt meg velem, hogy különös hangulatban vártam.
Pécsi lévén elsőként érkeztem a helyszínre, de örültem is ennek, mert így mindenkit sorra üdvözölhettem. Régi és új arcok. Örömmel konstatáltam, hogy azok, akiket személyesen még nem láthattam, az oldalra feltett három éves képemről mégis megismertek. Ezek szerint nem öregszem annyira mégsem?
Bemutatkozások, kézfogások, csókok cuppannak az arcokon, váll-lapogatások. Mindenki örül mindenkinek. Közben elkattan néhány fényképezőgép is.
A kezdeti izgalmak után újabbak következnek. El kell foglalnunk helyünket a teremben, ahol mindenki előadhatja majd saját vagy más szerző műveit.
Papírlapok surrogása. Remegő kezek.
Mindig ott van egy kis félsz a gyomor tájékán, és megbújik a hangszalagok között is, ha a rádió jelen van. A házigazda és Anna bevezetője után kezdődik a műsor. A mikrofon megindul körbe, az első mondatok után felszabadult mosoly. Feszültségoldó előadás, ami nagyon jó választás. Nevetés, jókedv kíséri a felolvasást; mindenki felszabadultabb lett általa.
Volt időm megfigyelni mindent. Én most csak szemlélője és egyben élvezője vagyok az eseményeknek, az előadásnak.
És a mikrofon jár tovább...
Megfigyelem a műveket, sorra mind: prózát, verset és éneket. De ennél talán sokkal többet is: szerelmet, szenvedést, magányt, vidám történeteket, gyerekverseket meg "svédületeket" és abszurdokat is. Megfigyelem a születést, az Életet, a Halált. Megtudhatom, mit tegyünk, ha fáj a fogunk, és mit ne tegyünk; mi történt Izával a vakáció alatt. De jönnek a többiek szépen sorban: szegény tanár úr és a volt diák, a férj, aki az asztal alá esett. Megtudhatjuk, hogyan jár egy dzsigoló, ha a parketta kiürül - szegény, sorsa nem is irigylésre méltó. Mit vigyünk feltétlen egy kirándulásra, ha van nálunk retikül - természetesen körömkészletet. És miért kék vagy sárga a fal egy új lakásban? - erre is választ kapunk egy írásban.
Egy-egy vers után megérdemelt "brávó" hallatszik, hatalmas taps.
És a mikrofon körbejár, tovább...
Szeretettel emlékezünk egy-egy versen keresztül azokra, akik most nem lehetnek közöttünk, de beszélgetéseinkben arról sem feledkezünk meg, aki most nagyon messziről gondol ránk.
Szünetekben cigaretta gyúl, didereg minden dohányos, mert csak odakint lehet fújni a füstöt, ugyanakkor a termeket vacsora illata járja át. Úgy látom, éhes már a társulat, mert a terített asztal nagyon hamar kiürül.
A műsoridő véges, ez a pár óra gyorsan lejárt. Talán nem is baj, látszik, hogy fáradt már mindenki; időközben este tíz óra is elmúlt.
Zoli nagy szervező, így beharangozza, hogy az élet halad tovább, jönnek új napok, lehetőségek, amiket kihagyni kár, nem szabad!
A végén még néhány dicséret az élményért, amit kaptam, amit úgy érzem elfelejtenem semmiképp nem szabad. A táskámban lapul két ajándék, a szívemhez "közel".
Befejezésül néhány dalra is futja. Ámulat fog el megint. Szemilla ismét szárnyal, elemében van. Együtt énekeljük vele - mindenki vérmérséklete szerint hangosan vagy magában - a dalokat.
A búcsúzás mindig fáj, de elkerülhetetlen. Akik más városból érkeztek, igyekeznek haza; messze még az otthon, a puha ágy. A pécsieket és Erikáékat, akik maradnak még, Stando és Zoli fuvarozza haza és a szálláshelyükre. Közben az előző pécsi találkozót idézzük fel, amikor hatan ültünk egy autóban, Zoli felelősségére.

Ezen az éjjelen különös álmot láttam. Egy számomra idegen világban jártam, ahol nem ismerték a prózát, a verset és az éneket. Szegényes egy világ lehet ez! - gondoltam. Megkérdezték tőlem, mi az, számoljak be, de rögvest. Különben jaj nekem! - mondták azok az emberek. Vagy nem is emberek?
És én megtettem...
Felidéztem magamban sorra mind: a prózát, a verset és az éneket. Amit hallottam tőletek.
Megkérdezték: "de miért az egész?"
Miért? Miért is... A szebb és könnyebb életért. Az emberért - mondtam. Szerencsém volt, elfogadták válaszom.
Különös! Álmomban a művészet megmentette az életemet. De nem így történik néha a valóságban is?

----
Horváth Géza (hori)
Pécs, 2007.09.23.

Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 18:47:35 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"FullExtra találkozó 2007. Pécs" | Belépés/Regisztráció | 40 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 19:15:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
De, így történik.:))))))))))))) Miért? A csodás, csillogó szemekért, az elégedett mosolyokért, a megható csendért... mindenkiért.:))))))))))))))))))))) Jó volt látni újra benneteket.:))))))))))))))))) Puszi: Andi



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- winner Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 19:15:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Hori!
Jó volt felidézni a tegnapi estét, írásod által.
Laci



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- szemilla (szemilla@citromail.hu) Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 19:19:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
miért is? mert másképp nem érdemes.. mert nekünk csak így megy... egyedül nem megy... egyedül szárnyalni sem lehet :))) (az utcán is megismertelek volna, de a bejárat előtt -igazán nem volt nehéz:)



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 19:19:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Különös hangulata van az írásodnak. Elkezdtem olvasni,..és egyre gyorsabban gyorsabban faltam a betűket,...mert azt éreztem lemaradok valamiről, lemaradok azokról a dolgokról ami nekem nem jutott eszembe, te pedig úgy írsz róluk, hogy csak csodálkozom,...tényleg,...nahát,....igen ez is volt,...jaj ez nagyon tetszett. és igy rohanok az álmodig. Ott megpihenek, és rácsodálkozom....Igazad van ..A művészet életmentő a valóságban is. Jó volt olvasni. Gratulálok.



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 19:33:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Különös világ a versek, a verselők világa. Talán érzékenyebb. Mindenre. A nyomorra épp úgy, mint a szerelemre. Azt mondták rég is: művészlélek. Ilyenek vagyunk. És én örülök neki. Elolvasva írásod azt kell mondjam, hogy tömörsége ellenére ebben is épp úgy benne van az este hangulata, mint Ágnes, vagy jómagam írásában. És így kap teljes képet az, ki nem volt jelen. Örülök, hogy olvashattam írásodat!:)



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 19:41:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Géza!

Úgyérzem leírtad a lelkünket. Kevesen tudják ezt így meglátni, mint Te. Igen, nagyon szeretném ha a hangod is hallatnád, mert hiszem, hogy legjobban Te mondanád el azt, mi tolladból született. Köszönöm, hogy elvállaltad ennek a beszámolónak a megírását, és gratulálok hozzá. Szívemből szólt minden szavad...:))))



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 19:48:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szomorú vagyok, hogy nem lehettem ott. Írásod, jó volt olvasni, kedves Hori.. Puszi.Lena



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 19:53:04
(Adatok | Üzenet küldése)
Nem véletlen, hogy kimagasló vagy írásaiddal. Az utolsó gondolatsor nem csak példaértékű, de nagyon költői is!.. Köszönök mindent mindenkinek!



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 20:11:25
(Adatok | Üzenet küldése)
Köszönöm, hogybepillanthattam - általad - a találkotó eseményeibe. Szinte láthatóvá vált előttem a fullos csapat, ahogy elóadják a műveiket...Nagyon szerettem volna ott lenni én is, de...majd legközelebb. Szeretettel: Éva



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- Morci Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 20:28:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
De igen Géza, így történik. Mert nem élhetünk"muzsikaszó nélkül".
Köszönet álmoidért, s a beszámolóért.



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- blue Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 22:56:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Különös érzés fogott el, amikor a cikked olvastam, teljesen visszavitt a tegnapi napra, és a tavalyi fullos talira. Köszönöm Neked.

szeretettel ölellek: gaby



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Szeptember 23, vasárnap, 23:21:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igaziból olyan sokan írtak már cikkedhez, Géza, hogy eredetileg nem is akartam, hisz ott sem voltam.
DE!
Ismét lenyügozott irásod, nagyszerü.
Talán kár is azt mondani, hogy sajnálom, hogy nem voltam ott. Talán nem is érdekes. Talán nem számit, ha valaki más gondokkal küzd, mint egy Fullextra ünnepség.

DE!
Csak talán!

Zsuzsi:))



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- Lyza1 Ideje: Szeptember 24, hétfő, 05:52:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Hori! Igazi élmény volt olvasni beszámolódat, ujból átéltem az eseményeket, nagyon jó megfigyelő vagy, nem hagytál ki egy részletet sem! Köszönöm, hogy ilyen remekül sikerült visszaadni az ott lévő hangulatot!



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- Agora (baranovics@freemail.hu) Ideje: Szeptember 24, hétfő, 08:48:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
....
Sajna nem lehettem ott. a Tv- ből értesültem a találkozoról . Ezért este amint lehetett regisztráltam is. Azota is böngészem az irásokat. Nagyon profik. Remélem az én munkáim is megütik a mércét .
Agora



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Szeptember 24, hétfő, 14:02:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia hori!:) Én is megismertelek a képed alapján, még a kocsiban ülve kiszúrtam,: jé, Ő lehet a Hori!:) Jó lett a beszámolód... A művészet biztos menthet, de még többször segít túlélni az életet...:)



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Szeptember 24, hétfő, 16:24:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon tetszett a beszámolód, csak így most még jobban sajnálom, hogy nem lehettem ott. Különösen szép, ahogy ezt az álomjelenetet belefűzöd az élményekbe. Így számunkra is igazi élménnyé vált, akik lemaradtunk erről. Köszönet érte :)



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Szeptember 24, hétfő, 16:47:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Biztos rettentően jó kis tali volt!!:))
Élvezettel olvastam az írásodat és sajnáltam, hogy én nem lehettem ott.
Bár elgondolkoztam, hogy én nem is nagyon való vagyok ilyen talira, mert nagyon izgulós vagyok, nem tudok jól felolvasni, mert remeg a hangom, meg miegymás......:))
Zsuzsi



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- stando (stando.agi@gmail.com) Ideje: Szeptember 25, kedd, 00:56:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sokadszor jövök már vissza, újra és újra olvasom beszámolód, időutazom írásoddal. Hm... Aztán ahogy befejezem az olvasást, csak ülök, és gondolkodom, mit is írhatnék ezek után. Talán most, megtaláltam a hasonlatot. A baj csak az, hogy nem értek a fényképezéshez. Szóval, valami olyasmit szeretnék megfogalmazni, hogy magad vagy a fotós és a gépbe füzött filmje, ráadásnak pedig még egy életre kelt teleobjektiv is. :-) Remek pillanatfelvételek sorozatát hoztad. :-)



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Szeptember 25, kedd, 20:08:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Géza!
Annyira jó volt olvasni a beszámolód! Sokat gondoltam Rátok ezen a napon és ahogy olvastalak, kicsit odavarázsolódtam közétek. S bár mi még személyesen nem találkoztunk, azt hiszem, én is felismernélek :) A tavaly karácsonyi találkozón voltam utoljára közöttetek, s már nagyon érzem a hiányát a régi arcok viszontlátásának, illetve az új arcok megismerésének. Köszönet a beszámolóért, hiszen kárpótolja az itthon maradottakat.
Szeretettel: Kati



Re: FullExtra találkozó 2007. Pécs (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Szeptember 30, vasárnap, 09:21:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Már sokadszorra olvasom az írásod. Én, szerencsére, másfél éve már sok talin voltam. Úgy érzem, hogy eddig ez volt a legjobb. Nem a TV,vagy a rádió felvételek miatt. Hanem azért, mert a versek, prózák,énekekegyre kiforottabbak, egyre jobbak.Fejlődünk, öreg korunkra. (Persze a Hölgyek, és tinédzserek kivételek). Nagyonjól összefoglaltad a találkozó hangulatát. üdv.Józsi



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds