[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 140
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 141

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
'Csendesen' búcsúzott a Nox
Netelka

"...Talán nehéz rólam elképzelni, de az utolsó sorból huhogtam és tapsoltam, és az előadás végén többekkel együtt felállva ünnepeltem Péter Szabó Szilviát és a zenészeket."




Az utóbbi években viszonylag ritkán jutok el koncertre. Meg kicsit valahogy meg is kötöttem a saját kezem: azt mondogatom magamnak, volt itt már a Rolling Stonestól Tina Turneren át a Queenig mindenki, én bizony addig már nem megyek sehova, amíg Madonna nem jön. Egyébként is őrületesek a jegyárak, de Madonnára rászánom a fizetésem. Így aztán azok, akiket egyébként kedvelek, de kevésbé állnak közel a szívemhez, nem indítanak el a pénztárak felé.

Aztán legutóbbi születésnapomon egyik barátnőm – miután kipuhatolta, meg tudok-e lépni egy estére a család mellől - meglepett egy Nox-jeggyel. Persze, hogy örültem, és nem csupán a kimozdulás lehetősége miatt. Barátnőm csak úgy mellékesen megjegyezte, hogy ez nem a „szokvány” Nox-koncert lesz, az előadás címe: Nox: Csendes, de részleteket nem tud, lényeg, hogy 3-án este hétkor legyek ott a Művészetek Palotájában.

Na, ez végképp felvillanyozott, hiszen szerettem volna már hallani azt a legendás akusztikát, amit az épület hangversenytermének tulajdonítanak.
Némi kreatív „hogyan közelítsük meg a Lágymányosi-hídról a Palotát” össznépi játékot követően, farmeros-feketetopos-blézeres hanyag eleganciámban érkeztem meg a „bulira”. Nagy barátnős összepuszilkodás után beültünk a nem mellékesen gyönyörű koncertterembe, és a kötelező színházi tíz perc után megjelent Nagy Tamás, a csapat frontembere, aki maga konferálta be Péter Szabó Szilviát, az együttes énekesnőjét. Majd visszavonult, és helyet foglalt a nézők között.

Innentől kezdve az énekhangé és a kifejezetten erre az estre összeverbuvált, különleges zenekaré volt a főszerep.
Péter Szabó Szilvi egészen magával ragadó teremtés. Az érem egyik oldala, hogy női szemmel nézve is nagyon vonzó jelenség, aki most minden show-elemet nélkülöző finom, de végtelenül elegáns ruhában jelent meg. Az érem másik oldala az a hang, ami a torkában rejlik. Igazából fogalmam sem volt, hogy ennyire sokféle tud lenni. Sokszor volt az az érzésem, mintha több különböző énekesnő bújt volna meg benne. Sokszínűsége egészen lenyűgözött. Persze, ez talán a sorra felvonuló stílusoknak is köszönhető volt, hiszen hallhattunk remek dzsesszt és latin zenét, popslágert, hazai nagy klasszikustól régen ismert dalnak az átiratát, természetesen NOX-dalokat, az elmaradhatatlan magyar népzenei motívumokkal. A szimfonikusok, az ütőhangszeresek csapata, a tízfős vonós együttes, illetve a hatfős vokál fantasztikus összhangban mondhatni, hogy örömzenélt. Minden elhangzó számot kifejezetten erre az alkalomra hangszereltek át. Tehát még a legismertebb dallamok is tartogattak meglepetéseket.

Talán nehéz rólam elképzelni, de az utolsó sorból huhogtam és tapsoltam, és az előadás végén többekkel együtt felállva tapsoltam Péter Szabó Szilviát és a zenészeket. A NOX bebizonyította, hogy show-elemek, látványos hang- és fénytechnika, bravúros táncprodukciók nélkül, csupán az énekhang és a zene segítségével is képes mindenféle korosztályt a bűvkörébe vonni.
Mindezt nem rajongóként írom. A Nox nekem egy zenekar a többi közül, bár kétségtelenül a kedveltek közé tartozott eddig is. De tegnap óta biztos, hogy másként tekintek rájuk. Másként tekintek Péter Szabó Szilviára, akinek a hangja és előadásmódja sok mai, felkapott sztár számára követendő minta lehet. Másként tekintek Nagy Tamásra, aki hagyta, hogy a reflektorfény most csak és kizárólag állandó partnerére essen. Hozzáteszem, Szilvia minden dal után azt mondta: „nagyon szépen köszönjük” – egyszer sem beszélt egyes számban, mintha Tamás is ott állna mellette. Bár Péter Szabó Szilvia énekelt, de ez egy különleges Nox-est volt, amitől gazdagabb lettem.
A csapat most másfél évre külföldi turnéra indul. Ez tehát egyfajta búcsú-buli volt, és azt hiszem, ennél emlékezetesebben nem is lehetett volna megkoronázniuk eddigi pályafutásukat.
Ideje: Október 04, csütörtök, 15:13:07 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"'Csendesen' búcsúzott a Nox" | Belépés/Regisztráció | 18 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: 'Csendesen' búcsúzott a Nox (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Október 04, csütörtök, 18:57:30
(Adatok | Üzenet küldése)
Olyan érdekfeszítően és pozitívan írtál róla, hogy sajnálom, hogy nem voltam ott.... Én sem vagyok kifejezetten NOX-rajongó, de néhány daluk nagyon elbűvöl, valahányszor meghallgatom, és igazán csodálom őket. Végre egy magyar zenekar, aki nem valami külföldi mintát majmolva próbál meg olyan tucatzenét ránk erőltetni, aminek se magva, se mondanivalója nincsen. Nem szeretem az olyan zenét sem, amit józan állapotban nem is lehet élvezni. Pedig ebből manapság elég sok van. Végre egy együttes, aki megragadott valamit abból, ami magyar, ami hagyományos (dalaik többsége a magyar népdalok motívumait és dallamvonalát követi), és ötvözte modern korunk zenei világával, hangszerelésével, színeivel. Ezt az írek is művelik már egy ideje, méghozzá nem kis sikerrel, amit világszerte elérnek az alapvetően saját kulturális hagyományaikra épített zenéikkel. A folklórra mindig érdemes építeni, mert a tradícionális hangzásvilág valahogy meg tudja pendíteni azokat a belső húrokat, amelyeket generációkon át öröklődnek velünk, és amely egy néphez való tartozás misztikus-gyönyörű élményét adja annak, aki nyitott rá. Én igen. Én a mai napig elbőgöm magam, ha valahol egy régi magyar népdal felcsendül, mert megérint...
Köszönöm, Neti.



Re: 'Csendesen' búcsúzott a Nox (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Október 04, csütörtök, 19:13:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szeretem a NOXot, és örömmel látom, hogy ott voltál. Én meg csak irígykedve olvaslak Téged. Persze, ez is élmény!:)



Re: 'Csendesen' búcsúzott a Nox (Pontok: 1)
- hori Ideje: Október 04, csütörtök, 19:29:19
(Adatok | Üzenet küldése)
Néhány számukat szeretem. Az énekes hangja és szépsége valóban kiemelkedő, szerintem is. Amit meg Madonnáról írtál... én szintén!!...:))))



Re: 'Csendesen' búcsúzott a Nox (Pontok: 1)
- blue Ideje: Október 04, csütörtök, 20:27:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neti, most irigy kutya vagyok most, mert én viszont nagyon szeretem a NOX zenéjét, a cd-ik ott sorakoznak a polcomon. Sajnos amikor Szegeden volt koncertjük nem tudtunk elmenni, úgy látom, hogy ez még mindig várat magára. Köszönöm, hogy írtál róla.




Re: 'Csendesen' búcsúzott a Nox (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Október 04, csütörtök, 21:02:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagy élmény lehetett...és élmény volt olvasni is!:) Köszönjük!



Re: 'Csendesen' búcsúzott a Nox (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Október 05, péntek, 04:35:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jól, mégsem mások számára kötelező érvényűnek szánt értékítéletként írtad le személyes élményiedet. Biztosan hatalmas élmény volt. A címben szerepló " búcsúzott" szó olvastán azt hittem, hogy búcsúkoncert volt, tehát föloszlottak, de szerencsére csak a világban hódítanak, mint tettük mi is 1100 éve. Nekem is tetszik a zenéjük, előadásmódjuk. Jó kis írás volt. puszi Józsi



Re: 'Csendesen' búcsúzott a Nox (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: Október 05, péntek, 04:40:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hasonlóan gondolkodunk ebben a témában.
Madonna, huhh! A pazar cikkedért cserébe megszervezem neked a koncertet.

Mikor pár éve először hallottam a Nox-ot Péter Szabó Szilviával, kettős érzés tombolt bennem; a népzenét populárissá tenni?
Akkoriban az első számuk után aztán fogadást mertem volna tenni, hogy az egyik legnépszerűbb zenekar lesznek. Remekül bevált e stílus. És nemcsak azért, mert Péter Szabó Szilvia gyönyörű nő, a hangja is lenyűgöző. Pedig nemrég még sokan bírálták.
A közönség mindig a végső ítész. Nekik pedig nagyon tetszik.
Madonna is kapott eleget annak idején. Most a túlzásba vitt egészséges életmódja miatt támadják. (Rengeteget edz, szinte csak növényi rostokon él, stb.)

Mégis, még mindig ott van a csúcson.

Fantasztikus hangú mindkét énekesnő. A produktumuk egyedülálló. Persze, nemcsak ezért nyilatkozom azt, hogy egyiket sem rúgnám ki az ágyamból...



Re: 'Csendesen' búcsúzott a Nox (Pontok: 1)
- boblogan Ideje: Október 05, péntek, 16:58:05
(Adatok | Üzenet küldése)
Na, ezt érdemes volt elolvasnom, és még a hsz-ek is tetszettek (különösen Audrey-é). :) Szeretem a NOX zenéjét, és általában a jó stílus-házasításokat (nemkülönben a jó borok értő házasítását, de ez most nem ide tartozik... :)). Már a kezdetektől figyelemmel kísérem az együttes munkáját, talán azért is, mert szegről-végről ismertem már jóval korábbról is Szilvit. Leginkább annak örülök, hogy a sikerektől nem "szálltak el", nincsenek sztárallűrjeik. Remélem, kint sem tudják majd elrontani őket (mert megpróbálják, az biztos). Drukkolok nekik, régen volt már a könnyűzene világszínpadán sikeres magyar előadó (leszámítva a "magyar származású"-akat, mint pl. Alanis Morissette, stb., mert belőlük van egy pár... :)). Talán nekik bejöhet.



Re: 'Csendesen' búcsúzott a Nox (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Október 06, szombat, 22:41:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neti, most irigyeltelek Én is. Szeretem a Nox
zenéjét, voltam már a koncertjükön is. A látvány, a technika is elragadó volt, de az énekesnő hangja mindenkit elvarázsolt.
Most újra átéltem a koncertet az írásod által. Puszi.Lena



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds