[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 200
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 200


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: Alkotás
Artur-Brun

Ha azt akarom, hogy botrány legyen belőle, és felkapják a nevemet, akkor egyszerűen nem kell mást tennem, mit írni arról, milyen giccses a piros kerítés.


Mindaz, amit ebben a cikkben megfogalmaztam, saját véleményemet és eddig megszerzett tapasztalataimat tükrözi, tehát tévedhetek is, hogy mennyire? Önök ezt jobban meg tudják állapítani.
A szó, hogy kész alkotás, mű, mást jelent minden művésznek, minden műértőnek. Képességem az írás területére vitt, ezért ebből a szemszögből tudom nézni, vizsgálni a dolgot. Próbálkoztam festészettel, grafikával is, de önmagamat sem győztem meg hozzáértésemről. Az írás, a visszajelzések szerint, nekem bejött. Milyen legyen a kész alkotás? Elsősorban aktuális kell, legyen. Minél szélesebb körben elfogadható, és érthető, annál nagyobb a sikere is. Ha olyan témát választunk, ami éppen időszerű, és sokakat foglalkoztat, akkor csak a jó fogalmazásra és az egyéni ízre fektetve a hangsúlyt, megdöbbentő népszerűségre tehetünk szert. Mi kell az embereknek? Ez lebegjen a szemünk előtt, ha el akarjuk érni, hogy figyeljenek ránk. Ilyen a naprakész politikai ismeret, az aktuális sztárok körüli élet, a felkapott sorozatok, vagy a mindennapi élet, ami nem velünk történik, de akár velünk is történhetne.
A napi aktualitáson kívül azonban vannak örökzöldek. Ilyen a romantika, humor, krimi, és a miszticizmus. Ezek örök időktől fogva érdekes témák minden ember számára. Ha ezen témák valamelyikéhez nyúlunk, és egy minimális ismeretanyagot is beleszövünk, szintén biztos a siker. Számtalan bestseller erről szól. Nem ad sokkal többet, mint amit addig is tudtunk róla, csak kicsivel, de ez elég ahhoz, hogy lekösse figyelmünket. Itt az első olyan eszköz, ami biztosítja számunkra a kiugrást. Ha megfigyeljük, mi van előtérben, az embereket éppen mi köti le, és arról jól, érdekesen tudunk írni, kicsit tudományosabban, mint előttünk bárki, akkor számíthatunk az elismerésre, és a nagyobb sikerre. Nem kell szakértőnek lenni az adott témában, mert az már veszélyes is lehet. Akkor egy szűkebb rétegnek írnánk, ami nem hozza meg a kívánt hatást. Az adott szakmai területen arathatunk elismerést, de azzal vége is a dolognak. Nem fogunk kitűnni vele a széles olvasóközönség számára. Itt persze el kell döntenünk, mit akarunk elérni? Ha ez a cél, akkor rendben van, de ha azt szeretnénk, hogy sokan hamar megértsék és elfogadják írásunkat, akkor úgy kell tennünk, mintha a szomszédnak írnánk, aki alapvetően nem buta, de tudjuk, hogy mihez ért, és mihez nem. Neki kell tálalnunk az írást. Persze írhatunk célzott közösségnek is, ezzel nincs semmi baj, de akkor ne számítsunk szélesebb körben a megértésre.
Alkotásunk megírásakor figyelembe kell vennünk, mit akarunk megírni, milyen közönségnek szánjuk, és üzenete aktualitás-e, vagy örökzöld? Ha ezt eldöntöttük, akkor keressünk egy személyt, akit ismerünk, aki ebbe a célcsoportba tartozik, és hozzá intézzük szavainkat. A telitalálat biztos lesz. Nem fog mindenkinek tetszeni, erre soha ne is számítsunk. Ha valakinek nem tetszik, annak két oka lehet, vagy nem tartozik az adott célcsoportba, vagy irigy. Ez bizony ilyen egyszerű.
És most konkrétan egy alkotás felépítése.
Az utcán közlekedve észre veszem, hogy egyre több kerítést festenek rikító pirosra. Ha ez zavar, szóvá tehetem. Ki tudja, milyen eredménnyel? Most jön az a rész, hogy eldöntsem, mit akarok elérni? Ha azt akarom, hogy botrány legyen belőle, és felkapják a nevemet, akkor egyszerűen nem kell mást tennem, mit írni arról, milyen giccses a piros kerítés. Nem marad el a hatás. „Minden csoda három napig tart”. Népszerű leszek, rövid ideig. Ha azt szeretném elérni, hogy ne tegyék többen, írhatok a piros kerítés hátrányairól. Lesz olyan, aki hallgat rám, de lesz, aki nem. Viszont nem nyertem meg magamnak egyértelműen a közvéleményt. Ha azt tűzöm ki célul, hogy ne legyen annyi piros kerítés, akkor arról kell írnom, milyen előnyei vannak a többi színnek. Begyűjtök némi szaktudást a színekről, esetleg írhatom, hogy a többi színt nem szívja ki annyira a nap. Egyetlen dolgot nem szabad leírnom. Nem ócsárolhatom sem a piros színt, sem azt, aki ilyenre festette a kerítését. Ennek nagy hatása lesz. Sokan át fogják festeni egy másik színre, elismernek, és bólogatva említik meg írásomat, mert hozzáértő módon írtam a színekről. Persze akkor is meg fog maradni egy-két piros kerítés, de ez nem biztos. A divatot a legtöbben követik. Ha elég szép számmal nyertem meg a közönséget, a többi előbb-utóbb be fog hódolni a divatnak. Alkotásunkkal igenis teremthetünk divatot, ezért vigyázni is kell, merre visszük el az embereket írásainkkal, alkotásunkkal.
Ideje: November 20, kedd, 21:03:53 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Alkotás" | Belépés/Regisztráció | 18 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Alkotás (Pontok: 1)
- kerlac Ideje: November 21, szerda, 08:48:52
(Adatok | Üzenet küldése)
Ez mind szép és igaz. És? Mi célja az így szerzett népszerűségnek? Maga a népszerűség? Andy Warhol, ugyebár...



Re: Alkotás (Pontok: 1)
- Artur-Brun (wendlerzoltán@citromail.hu) Ideje: November 21, szerda, 09:36:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A népszerűség célja? Inkább az számít szerintem, ki mit kezd vele. Feltettem magamnak már sokszor a kérdést, miért írok? Minden alkalommal más volt a válasz. Köszönöm László, hogy elolvastad, s hogy hozzászóltál.



Re: Alkotás (Pontok: 1)
- kerlac Ideje: November 21, szerda, 10:46:00
(Adatok | Üzenet küldése)
Nem akartam ennyivel elintézni a dolgot, mert az írásod többet érdemel. Azt viszont tisztázni szerettem volna, hogy a népszerűség megszerzése öncélú-e, vagy egy nagyobb, nemesebb cél eléréséhez eszköz. Mert ez a nem mindegy. Szerintem.


  • Re: Alkotás - Artur-Brun Ideje: November 21, szerda, 18:19:58
    • Re: Alkotás - kerlac Ideje: November 22, csütörtök, 08:09:49
      • Re: Alkotás - Artur-Brun Ideje: November 23, péntek, 14:57:10

Re: Alkotás (Pontok: 1)
- 102 Ideje: November 21, szerda, 13:15:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
kedvelem a kikacsintós dolgaid! célcsoport vagyok és egyben irígy is... ;) nagy üdv, százkettes


  • Re: Alkotás - Artur-Brun Ideje: November 21, szerda, 18:22:09

Re: Alkotás (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: November 21, szerda, 13:59:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ezt még sosem gondoltam át így... Nahát! Tudod, általában akkor írok ha jön, és arról, amiről jön. Először a versenyben írtam irányítottan. Persze, tudom hogy készülnek az amerikai "siker"filmek: öt perc autósüldözés, öt perc szexjelenet stb. Az írással kapcsolatban ez még nem jutott eszembe :-)))))))))))))!


  • Re: Alkotás - Artur-Brun Ideje: November 21, szerda, 18:24:16

Re: Alkotás (Pontok: 1)
- szemilla (szemilla@citromail.hu) Ideje: November 21, szerda, 15:25:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
én nem hiszem, hogy a világot bármilyen irányban meg lehetne változtatni! (a világ ahhoz túlontúl öntörvényű)... épp ezért abban sem hiszek, hogy az írónak ez lenne a dolga (szemet forgató emotikon)... ellenben hiszem, hogy mindenki másképp látja a dolgokat, és ezért szükség van arra, hogy aki ehhez tehetséget kapott leírja -milyen a világ az ő szemével... aztán a világ eldönti, mihez kezd vele /mert egyébként az lesz, amit Lara is mondott: öt perc szex, öt perc üldözés, és lehet akár kasszasiker is, de kit érdekel?


  • Re: Alkotás - Artur-Brun Ideje: November 21, szerda, 18:27:20
    • Re: Alkotás - szemilla Ideje: November 23, péntek, 16:39:35
      • Re: Alkotás - Artur-Brun Ideje: November 23, péntek, 19:57:26

Re: Alkotás (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: November 21, szerda, 15:47:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem tudom, hogy a prózában van-e ilyen "sláger" téma, de a költészetben szerintem nincs. Ahogy "sláger" stílus sincs. Van, aki örökké a klasszikus stílusért fog rajongani, van, akit azzal a világból ki lehet kergetni, mert baromira nem trendi. Az irodalom pont attól olyan nagyszerű, hogy nemigen van rá recept, hogy mi a népszerű, annyira szerteágazó és színes "felület". Jó, persze, vannak felkapott témák, irányzatok ideig-óráig (ilyenkor általában ideges is vagyok, hogy nekem miért kéne, hogy pont az tessen /teccen?/), de hiszem, hogy az írás időtállóbb annál, mint hogy pusztán a népszerűség legyen a fokmérője.


  • Re: Alkotás - Artur-Brun Ideje: November 21, szerda, 18:30:06

Re: Alkotás (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: November 22, csütörtök, 19:10:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jól, meggyőzően, élvezetesen írsz. Ezen alkotásodhoz kapcsolódóan én az irigyek közé sorolnám magam...Nem jutott még eszembe soha, hogy azért írjak, mert népszerű legyek, inkább azért, hogy szívesen és sokan olvassanak. Talán nem ugyanaz.
Üdvözlettel Péter.


  • Re: Alkotás - Artur-Brun Ideje: November 23, péntek, 14:48:57

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds