[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 355
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 355


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: Londonban, sej...! (3. rész)


Mai terv: ki a zöldbe! London híres hatalmas és gyönyörű parkjairól.


2008. január 20., vasárnap, reggel 9 óra. Túlestünk az első „full english breakfast”-en: tojás, bacon, kolbász, piritós, tea. Elsőre nem hangzik rosszul, ám: a tojásnak nincs színe, a bacont nem sütik meg rendesen, ropogósra, csak olyan ímmel-ámmal, a piritóst valószínűleg zsírban sütik (nem firtattuk), a teához szerencsére kérhettünk citromot tej helyett (nagy mázli), na a kolbászról meg fogalmuk nincs. Méghogy kolbász… Kóstolnának ezek egyszer igazi főtt debrecenit, vagy karikáznának fel egy jó kis gyulait… No, mindegy, tudtuk, hogy hétfő-kedden is ez vár majd ránk, beletörődtünk.

Mai terv: ki a zöldbe! London híres hatalmas és gyönyörű parkjairól. Mondjuk, kétségeim voltak, hogy mit fogunk látni kopasz fákon és meggyötört, vértelen bokrokon kívül - de már úgyis régen gyalogoltunk, gondoltam, miért ne.

A Hyde-parkot a Grosvenor Place felől közelítettük meg. Az első látványosság, ami szemünkbe ötlött a Wellington Arch. A diadalív 1828 óta áll a téren, a tetején lévő szoborcsoportot viszont csak 1912-ben helyezték el a tetején. A méreteiről csak annyit, hogy azt mondja a fáma, hogy mielőtt a helyére került, a szobrász az egyik ló belsejében három embert ültetett le vacsorázni. Persze, hol van ez a trójaihoz képest…


Aztán áthaladva a Hyde Park Corneren már bent is voltunk a parkban.


Újabb „aprócska” szobrokba botlottunk. Én viszont nem győztem csodálkozni: január közepén a zöld valódi zöld, virágoznak a bokrok, nő a gólyahír, elénk jönnek a mókusok, mindenki fut, görkorcsolyázik vagy lovagol – a turisták és fényképezőgépek nagy örömére.


A mókusokkal nem tudtunk betelni. Hallottam a Hyde Park tüneményes állatkáiról, de ebben a hónapban nem számítottam rájuk. Elbűvölőek, barátságosak, nagyon éhesek – és rettentő jó a szimatuk: a sós mogyorót nem kérték :)








A park része a Serpentine nevű mesterséges tó, mely fölött egy kis híd vezet át: ezen keresztül jutunk át a Kensington-parkba.
Egy aprócska kitérővel előtte megnéztük – legalább kívülről – a Royal Albert Hallt, és a közelében található Albert Memorial emlékművet (melyet közel kétszáz szobor ékesít, centrumában Albert herceg, Viktoria királynő férjének szobrával).







Utunkat a Kensington-palota felé vettük. Ide költözött Lady Diana a válása után. Míg elértük az épületet, addig is volt mit nézni.




Aztán elénk tárult a Palota.


Sajnos, bent nem lehetett fotózni, így csak a szavaimra tudtok támaszkodni. Az épületben több termet kifejezetten Diana emlékére rendeztek be. Azt hiszem, ő egy olyan uralkodó volt, akit mindenki szeretni tudott. Volt valami a lényében, ami megfogta az embereket. De nem tisztem, hogy őt „fényezzem”, hiszen mind tudjuk az érdemeit. Nos, itt, a Palotában egészen közel kerül a látogató a szelleméhez. Egész falakat kitöltő, hihetetlenül emberi fotók Dianaról, a nőről, akihez hozzákapcsolódott a szépség fogalma. Egy másik teremben egyik falon vetítik az esküvőjét, egy másikon azt, ahogyan közbenjárt az elesettekért, egy terem bemutatja azokat a ruháit, melyeket a legemlékezetesebb alkalmakkor viselt. Az egyik szobában pedig egy hosszú, széles asztalon 8-10-12 (nem számoltam) hatalmas könyv, melyekbe a palota látogatói írhatnak „Diananak”, Dianaról, arról, hogy megérintette őket ez a hely. Minket is. Nehéz volt elfogódottság nélkül sétálni ezekben a termekben.
A palotában természetesen meg lehet tekinteni a pompás királyi lakosztályokat is.
Hogy feldolgozzuk az élményt, erre remek lehetőséget nyújt a Kensington Park.





A következő kihagyhatatlan állomás – még mindig gyalogolunk! - ismét a Hyde Parkban lévő Speakers Corner. Ki széken, ki létrán állva mondja a magáét. Bármit mondhat, hittéríthet, politikai propagandát szórhat, szavalhat vagy tudományos értekezést tarthat - csak a királynőt nem szidhatja. El is gondolkodtunk rajta, nálunk működne-e a demokrácia ezen formája. Arra a következtetésre jutottunk, hogy nem – itthon pillanatokon belül tömegverekedéssé fajulna a kezdeményezés.


Elhagyva a parkot, felkerestük a Marble Arch-ot, azt a diadalívet, melyet 1827-ben a Buckingham-palota főbejárataként tervezett John Nash. Végül, mivel a hintók számára keskenynek bizonyult, a Park Lane-en állították fel.


A nap további részében önfeledten gyönyörködtünk az épületekben.









No, és persze, evéssel és ivással töltöttük az időt. Kipróbáltam a fish and chips-et (hihetetlenül „húsos” szálkamentes, hatalmas hal, csodálatos, könnyű sörtésztában, puha vajborsóval körítve), ettem stake-et pie-ban (szintén tésztaféle), édességnek browne-t vaníliafagyival – csak bárányt nem ettem, azt majd legközelebb :)
Lehet tippelni, hogy a képen a poharak mögött vajon én vagyok-e, és hogy ezen söröket mind én ittam-e, vagy barátaim utánozhatatlan humorukkal elém tolták a poharaikat :)


Folyt. köv., hiszen még a harmadik és negyedik napról nem is írtam :)
Ideje: Február 04, hétfő, 13:51:33 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Londonban, sej...! (3. rész)" | Belépés/Regisztráció | 26 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Február 04, hétfő, 14:09:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
csodálatos Neti...szerintem ennyit Te nem ittál...kb felét....vagy mégsem...?



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Február 04, hétfő, 17:51:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hát, Druszám, megkívántam tőled Londont. Jó lenne megkóstolni kicsikét! Talán ez volt a legszebb nap, nem? Parkok, gyönyörű épületek, a múzeum... olyan igazán " londonias". A mókusok ilyen szelídek... Nem is esett az eső, akkora mázlitok volt? Várom a folytatást!!!



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Február 04, hétfő, 18:00:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neti én is szinte mindig télen jártam ebben a varázslatos parkban, és rendkívüli hatással volt rám a tavasz virágait lát, miközben néhány nap múlva a kemény télbe érkeztünk. Egyszerűen hihetetlen, annak aki nem látta, hogy Londonban január közepén már nyílnak a tavaszi virágok. A sört pedig folyamatosan mérik. HI!



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- winner Ideje: Február 04, hétfő, 18:40:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sajnos mi anno idő hiányában csak végig rohantunk a Hyde-parkban, a Kensington-palotába pedig el sem jutottunk.



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- boblogan Ideje: Február 04, hétfő, 20:44:50
(Adatok | Üzenet küldése)
Így-így, így már rendben van. :) Mármint a beszámoló hossza. :)

Hát igen, a kolbászról én is írtam anno, hogy egy általunk Wolverhamptonban megvendégelt japán diáklány sírva fakadt, amikor megtudta, hogy a paprikáskrumplink ízét adó igazi házi parasztkolbász csak Mo-on szerezhető be, ott nem. :)))

A Hyde Park, a szobrok, a mókusok, a télen is zöld fű, mindent megerősíthetek. Mi december végén voltunk ott, ugyanez volt a helyzet.

Speakers Corner Mo-on? Jó lenne. Akinek tiszta a lelkiismerete, annak nem kell félnie tőle... :)

Az épületek csodásak! A megvilágítottak a gyengéim (azok közül is a sárga fénnyel megvilágítottak... hmmm...). Persze nem csak Londonban, bárhol. :) De Londonban különösen sok régi stílusú épület maradt fenn. Lenyűgözőek.

Ja, azért sok újat is tudsz mutatni, ezért nagyon örülök a képeknek. Nem láttunk mindent, vagy már nem emlékszem mindenre, úgyhogy... Akkor még nem volt digitális fényképezőgépem, ha lett volna, 1000 kép alatt kizárt, hogy megálltam volna... :)

És nyertem! :) Arra tippeltem, hogy az egyik Guinness a tied. ;) (De azért belekortyoltál más fajtákba is, nem? :) Én nem szeretem a sört, de ottani pubokban azért megkóstoltam vagy 10 félét... :))



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Február 05, kedd, 06:15:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Fogadjunk, hogy az összes sört Te ittad meg előitalként, azután jött a többi korsó. Jópofa barátaid meg itták azásványvizeket. Eddig úgy tudtam, hogy a fish and chipset sültkrumlival adják. Továbbra is tökéletes idegenvezetés és képek. puszi Józsi



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- Paris (hulkamania@tvn.hu) Ideje: Február 05, kedd, 08:24:04
(Adatok | Üzenet küldése)
Nem is tudtam, hogy ennyire szereted a sört. :)))
Élvezetes olvasni téged, nagyon várom a tovább Londonos sej-eket. :)



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: Február 06, szerda, 06:39:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én nagyon hálás vagyok ezért a beszámolóért Neti, a fotóid meg gyönyörűek! Mintha egy pillanatra Londonba csöppentem volna!



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Február 07, csütörtök, 06:35:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ahogy olvastalak, és nézegettem a képeket, felidéződtek bennem a helyszínek, ahol én is jártam. Kicsit irigyellek. Ső! Nem is kicsit!!:))



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- blue Ideje: Február 07, csütörtök, 12:32:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A mókuskák teljesen levettek a lábamról, annyira aranyosak. Az épületek csodaszépek. Sajnálom, hogy nem lehetett fotózni a palotában, mert legalább képeken láthattam volna a belsejét. Diana még ma is üzlet azt hiszem mindenhol a világon, de legfőképp a hazájában. Örülök, hogy elénktárod mindezeket az élményeket és képeket. Magam részéről köszönöm. Várom a folytatást.

gaby)))))



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Február 09, szombat, 04:18:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szerintem Netikém, egy ilyen utazásról nem lehet eleget beszélni és mesélni!:)
Köszi, hogy általad egy picit én is gyönyörködhettem Londonban!!:))
Pusszancs: Zsuzsi



Re: Londonban, sej...! (3. rész) (Pontok: 1)
- hori Ideje: Február 24, vasárnap, 18:37:12
(Adatok | Üzenet küldése)
Biztos, hogy nem iszol ennyi sört, bár szerintem te vagy a poharak mögött. Azért elég kellemetlen, hogy sehol nem engednek fényképezni múzeumokban. (De szerintem nálunk is van valamilyen szabály erre, csak itthon nem tartjuk be.)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds