[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 42
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 42


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Londonban, sej...! (5., bef. rész)
Netelka

Tower-beli látogatásunk után a Szent Pál Székesegyház felé vettük az irányt – azt hallottuk, szépsége vetekszik a Westminster Apátságéval.


A londoni St. Paul Európa ötödik legnagyobb katedrálisa.



Sajnos, itt sem lehetett bent fényképezni – de „elcsentem” a netről egy fotót, ami valamelyest tükrözheti az élményt. Valóban gyönyörű, monumentális épület. Sajnos, időnk csak annyit engedett, hogy körbesétáljunk, de mélyebben nem tudtuk elmerülni a látnivalókban. Pedig szívesen fölmentem volna a híres „Suttogó-galériára”, melynek különleges boltozata révén állítólag az ott elsuttogott szavak a katedrális bármely pontján hallhatók. Persze, ha ez igaz is, gondolom, leginkább akkor, ha nem nyüzsög ott az a sok ezer látogató.


Továbbindultunk. Következő, egyben a 3. napra tervezett utolsó állomásunk a British Múzeum.



Mivel este hatkor bezár a Galéria, így három óránk maradt arra, hogy némi ízelítőt kapjunk abból a hihetetlen kincsből, ami a 94 teremben található. Nem is hiszem, hogy ezt egy alkalommal képes befogadni a látogató.
A British Múzeum 1759 óta fogadja a látogatókat.
A nevezetes Olvasótermet 2000-ben egy 3.312 üveg háromszögből álló acélszerkezetes tetővel fedték be.


Nagy bánatomra nem jutottunk be magába az olvasóterembe, mert éppen a kínai agyagkatonákat mutatták ott be – én pedig azt már láttam itt, Budapesten, ezért oda külön nem mentünk be. Ismét egy ok, amiért vissza kell menni. Az Olvasóteremnek olyan személyek voltak egykor a törzsvendégei, mint Charles Dickens, Mahatma Gandhi vagy épp Darwin. Azért beleszagoltam volna abba a miliőbe kicsit. Jobb híján végigszaladtunk néhány kiállítótermen, hogy zárásig lássunk is valamit.




Mikor kijöttünk a múzeumból, pont belefutottunk a londoni csúcsforgalomba. Metróval szerettünk volna visszajutni a központba, valahová a szálláshelyünk környékére. Hiba volt. Most már tudom, Budapesten nincs is tömeg. Legalábbis a metróban biztos nincs. Ami ott volt, az valami elképesztő – konkrétan halálfélelmem volt. Amikor azt mondjuk, hogy gombostűt sem lehet leejteni, na az pont ilyen. Vagy mint heringek a heringesdobozban, hogy egy másik közhellyel éljek. Persze, pánikoltunk, hogy nehogy elveszítsük egymást, mert én például biztosra vettem, hogy többé ki se találok nemhogy Londonból, de magából ebből a föld alatti dzsungelből sem. Még a fülünkről is szakadt a víz, mire kiverekedtük magunkat – de túléltük, és persze, talán jó is, hogy ezt is megélhettük.

Utolsó nap, mintha még az ég is nekünk örülne, ragyogó napsütésre, és hihetetlenül kék égre ébredtünk. Abban biztosak voltunk, hogy a belülről még nem látott Westminster apátságot meg kell néznünk, de a többi programban bizonytalanok voltunk. Egyrészt már sürgetett az idő, hiszen 3 körül indulnunk kéne a reptéri transzferhez, másrészt még annyi mindent nem láttunk.
A felfedezőcsapat 4 fősre zsugorodott ugyan, de lelkesedésünk továbbra is határtalan volt. Irány a Westminster Abbey. És persze, közben látnivalók, fotótémák ezerrel.




És megérkeztünk az apátsághoz. Benti fotózás persze tilos, úgyhogy kénytelenek vagytok beérni a „külsőségekkel”.






A Westminster Abbey számomra legmegrendítőbb „látványossága” a Poets’ Corner, azaz a Költők Sarka. Mindenfelé irodalmi nagyságok síremlékei és emléktáblái. Csupán néhányat sorolnék fel közülük (valahol a neten 780 nevet találtam, egyszerűen elképesztő): William Blake, a Brontë-nővérek, Elizabeth Barreth Browning, Lord Byron, Robert Burns, Lord Tennyson, John Milton, Oscar Wilde, Charles Dickens, T.S. Eliot, James Joyce, John Keats, William Shakespeare, Sir Walter Scott – és akkor itt most be is fejezem. Szerintem körülbelül el lehet képzelni, mit érezhettem. Bár ezt nyilván nem tudom igazán átadni.

Aztán kijöttünk az apátságból. A Big Ben és környéke napfényben.




Gyönyörködés közben megszületett a döntés: ha már ilyen gyönyörű idő van, fel kell ülnünk a London Eye-ra. Elindultunk, át a Westminster-hídon. A London Eye lábánál jobbra a Londoni Akvárium található.



A másik oldalról se volt rossz a látvány.



Nem elég, hogy kék volt az ég, de még sorba se kellett állnunk, a jegyünket körülbelül 3 perc alatt megvettük. Miután ellenőrizték, hogy nem vagyunk-e terroristák, beszálltunk a szerkezetbe. Majd elindultunk. A kerék fél óra alatt ér körbe, és tényleg páratlan róla a kilátás. Itt már-már bosszankodtam a napsütés miatt, mert bizonyos felvételek elkészítésében éppen ez zavart, és a kabinablak tükröződését se tudtam kiküszöbölni – de ez legyen a legnagyobb bajom.











A Westminster-híd túloldalán az oroszlán is szomorúan konstatálta, hogy ennyi volt…



Véget ért ez a fantasztikus négy nap, de bízom benne, hogy lesz még alkalom, hogy végignézzem mindazt, amit nem sikerült: nappal a Buckingham-palotát, és éjszaka fentről is London látképét, szeretném megnézni Madam Tusseaud viaszfiguráit és ellátogatni a Shakespeare Globe-ba, eljutnék egyszer Greenwich-be és Richmondba, jó lenne suttogni a Szent Pál Székesegyház karzatáról, és végigsétálni a Tower Bridge-en, megnézném a Tate és a National Gallery-t is belülről, szeretnék hajózni a Temzén… És még sorolhatnám.
Remélem, akik jártak már itt, azokban kellemes emlékeket ébresztett a beszámolóm, akik pedig még nem, azok kedvet kaptak Londonhoz.
Ideje: Február 14, csütörtök, 14:02:09 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Londonban, sej...! (5., bef. rész)" | Belépés/Regisztráció | 26 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- Piba Ideje: Február 15, péntek, 01:14:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Neti en jartam Londonban tobszor es lattam majdnem mindent amit te, de azert megis nagyon orultem a beszamolodnak meg a kepek is nagyon jok, ami nekem nincs meg.
Az ennivalon kivul London nagyon szep es jo. Orulok hogy tetszett. Udv. Piba.



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- boblogan Ideje: Február 15, péntek, 02:50:16
(Adatok | Üzenet küldése)
Most olyan vagyok, mint az oroszlán. Sajnos nem olyan erős, hanem olyan szomorú, mert vége... De azért összességében nagyon örülök. :) Elsősorban, mert teljesült egy álmod, másodsorban, mert mi is láthattuk, hogy hogyan, most pedig külön a London Eye-os képek miatt, mert amikor én ott jártam, még nem lehetett felülni rá, bár már kész volt, tehát őt magát láttam... Mi három múzeumba is bekukucskáltunk (British, Natural History, Science), de tényleg csak kukucskálásra elég az a néhány óra, mert hihetetlenül gazdag gyűjtemények vannak mindegyikben... Na, akkor remélem, már dagad a malacpersely, amiben a következő útra gyűjtesz! :)))



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- winner Ideje: Február 15, péntek, 07:59:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jövőre kellene egy kihelyezett Fulltalálkozót Londonban tartani.



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- Móka Ideje: Február 15, péntek, 16:08:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Azt hiszem, ott voltam valahol a zsebedben és néha kikukkintottam egy kicsit.Köszönöm az utazást.



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Február 15, péntek, 16:30:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neti, ez fantasztikus élmény volt nekünk is. Még én is sajnálom, hogy vége. (Hanem téged most sem fedeztelek fel a képeken. Talán elbújtál valahová? :))



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Február 15, péntek, 20:53:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neti, most bennem van egy egészséges irígység...csodálatos lehetett...ha nem is ott voltam , de egy kicsit sikerült veletek sétálnom a sok szép látnivalón csodálkozni....köszönöm, hogy megmutattad...grat a beszámolóhoz...samy



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- Paris (hulkamania@tvn.hu) Ideje: Február 16, szombat, 13:38:47
(Adatok | Üzenet küldése)
Én kedvet kaptam. Gyönyörű hely. Olvasni is jó volt.



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Február 17, vasárnap, 08:50:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neti! Hoztad az eőző részekben megismert remek formád és nagyon jó képeket. Én sajnos még nem voltam Londonban, mindig is szerettem volna kijutni. Most még inkább megjött hozzá a kedvem. Gratula. Józsi



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Február 17, vasárnap, 11:39:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Netikém, ez valami csodás lehetett!:))
Még elnézegettem volna egy pár képet a beszámolóddal együtt!:)
Köszi, hogy bekukkanthattunk mi is egy kicsit általad London kincseibe!:)
Puszizsuzsi



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Február 17, vasárnap, 17:20:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jéé, Te felültél arra az óriáskerékre? Bátor vagy. Csodás képek, csodás beszámoló.



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- blue Ideje: Február 18, hétfő, 11:25:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Csodaszépek a képek. Abba a kis "kapszulába" nemhiszem, hogy beszállnék, de azért annyira tetszett, az orszlán is, és az üvegtető is, és az épületek is. Sajnálom, hogy vége a beszámolónak, mert még olvastam és néztem volna tovább.




Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: Február 19, kedd, 03:40:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jelentem kedvet kaptam!
Neti, köszönet a pazar beszámolóért, és a csodálatos fotókért! :-)



Re: Londonban, sej...! (5., bef. rész) (Pontok: 1)
- hori Ideje: Február 24, vasárnap, 18:28:51
(Adatok | Üzenet küldése)
Nem jártam Londonban, s bevallom, ha Európa, akkor nekem Róma vagy Párizs jut elsőre eszembe, de bevallom, talán elhamarkodott ítélet volt részemről. Nagyon szép hely, a képek is árulkodnak. A neves írók, költők síremlékénél valóban összeszorulhat a torok. Az elő- vagy utószezon valóban jó ötlet, mert kevesebben vannak. Köszi a beszámolót, végignéztem az előzőt is.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds