[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 285
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 286

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán
mango

Az elmúlt szombaton újra összegyűltünk egy tavaszi Fullos találkozásra.
Ennek keresztmetszete olvasható itt, - a teljesség igénye nélkül.


Budapesten egész szombat délelőtt zavartalanul repesztette sugarait a nap, és egy meglehetősen giccses, barokk zsánerképhez hasonlóan göndör és hófehér bárányfelhők jöttek-mentek az égen.
Egészen délig.
Amikor 2 órakor elindultam a májusi találkozóra, a ház előtt már gyanúsan sötét árnyak dőltek a házfalnak az addigi verőfény helyett. Mikor beültem az autóba, vészjóslóan elszürkült minden Buda fölött, (majd később Pest fölött is) – csúnya, fekete és barátságtalan fellegek lógatták lábukat a tetőkre és hamarosan kövér esőcseppek ütődtek a szélvédőre.
Hümmögtem magamban, hogy legalább egy-két órát várhatott volna a vihar.
Nem várt.
Vihar ugyan nem volt, de az ablaktörlőt meg kellett dolgoztatni.

…így indult a május harmadikai fullos találkozó, amely számomra abban különbözött az én eddigi (nagyon sokadik) fullos találkozóimtól, hogy csaknem az újdonság erejével hatott, mivel az elmúlt tizet kihagytam…
A többi mit sem változott.
Ugyanaz az iskola, ugyanaz a folyosó, ugyanazok a zöldlábú, sárga és tömzsi székek, ugyanaz a hatalmas, kék ajtó, (látszólag) ugyanaz a mikrofon, ugyanaz a bensőséges hangulat, ugyanazok a jólismert arcok fogadtak, (sőt, nekem ismeretlenek is!) mint tavaly júliusban.
Nem fogok neveket sorolni.
A beszámolóm a teljesség igénye nélkül, a szikár tényekre és a hangulatra fókuszálva íródik most. Annyit mondhatok, hogy azt hiszem, ott volt mindenki, akinek tegnap ott kellett lennie, és akinek erre a lehetősége megadatott.
Talán – mint újat – a fiatal és nagyon rokonszenves Profugust kell szóba hoznom, valamint azokat a pécsi Fullosokat, akik végigtörődték a hosszú utat, hogy köztünk lehessenek. Hiszem, mert hinni is akarom, hogy jól érezték magukat.
Mert azt nyugodt lelkiismerettel megállapíthatjuk, hogy ez a tavaszi találkozó zavartalan irodalom-szeretetünkről, egymás iránti elfogadásunkról és még sok-sok mindenről szólt, - hivalkodás, túllicitálás és csinnadratta nélkül. Csendes méltósággal. Ahogy azt az irodalom megkívánja tőlünk.
Többek között - egy ihletett pillanatban - szó esett az „amatőr-író” szó mibenlétének boncolgatásáról, és próbáltuk besorolni magunkat valami mindenki által elfogadható, befogadható skatulyába.
Az „amatőr” szónak – valljuk be - rossz íze van.
Természetesen mindannyian igyekszünk a tőlünk telhető legjobbat mutatni magunkból, amikor egy-egy művet az olvasók színe, szeme, füle elé bocsátunk. Bizonyára mindenki hasonlóképpen gondolkodik, mint én: ha egy verset, jegyzetet, esszét megírok, az a cseppet sem titkolt vágyam vezérel, hogy ez a legfiatalabb, legfrissebb „mű” minden előzőnél jobban sikerüljön. Szemem előtt lebeg persze a sok „nagy” – akiken természetesen soha sem tudok, és meg sem próbálok túltenni. Micsoda meddő dolog lenne!
Csupán önmagamat szeretném megelőzni…
És pontosan ebben rejlik a lényeg.
Az önmagunk megelőzésben.
Mint ahogy többi alkotótársamban is valószínűleg ez munkál, akik közszemlére teszik írásaikat. Tudjuk, hogy nyelvünk fejlődése, szavaink okos használata, annak egészsége és betegségei a beszélt nyelvben bukkannak leginkább felszínre.
Ám a látleletet az írott irodalom adja.
Mindannyian igyekszünk hát ezt a röntgenképet a lehető legtisztább, legelőnyösebb bölcsőben ringatni.
Ha nem így tennénk, nem volna merszünk talán leírni egyetlen egy sort sem.
Ám mi írunk, hitünk szerint mindig a legtisztább szívvel, - és azt szívesen megosztjuk egymással.
Szombaton a vers-, és próza-felolvasások koszorút formázva vándoroltak asztalról-asztalra, - ülésrend szerint, - és mindenki annyi időt vett igénybe, amennyi senkinek sem volt sem sok, sem kevés. (Hát igen, a felolvasás… Mindenki felolvasott, szerepelt, kivéve engem, de én még soha, egyetlen egyszer sem tettem ezt a több, mint négy év alatt. Nem csak a magamét nem olvasom vagy mondom el – másét sem. Meghagyom ezt azoknak, akik erre sokkal alkalmasabbak. Én nem vagyok az.)
Nekem öröm volt a régi arcokat újra mosolyogni látni, a számomra újakkal megismerkedni, és réges-régi vélt, vagy valós sérelmeket gondosan összehajtogatva eltenni lelkünkben egy olyan félreeső fiókba, amit soha többé nem fogunk kinyitni, és elfeledjük, hogy hová is zártuk be azt a hajdani, félrecsúszott mondatot, pillantást, ami ma már aktualitását veszítette, és semmiféle jelentőséggel nem bír.
Talán a tegnapi nap volt kijelölve arra, hogy kölcsönösen megértsük egymást - oda-vissza: hogy valaha, egykor, egy kormos szívvel megélt napon mit, miért és hogyan éreztünk...
Vannak dolgok, amiket az idő valami puha gyolccsal lefed. Nem is érezzük, hogy valaha ott szövethiány fájt. Gyógyulunk, és ott folytatjuk, mint a bukfenc előtt, - mintha meg sem történt volna.
Nem rossz találmány ez! Erre is jó a személyes találkozás: gyógyító ereje van.
Jó társaságban nem veszed észre az idő múlását.
Ez közhely, de igaz.
Este hét óra körül járt az idő, amikorra kint a sötét felhők jótékonyan elsodródtak az égről, és bár vizes volt az aszfalt, amikor mi újra a kocsihoz ballagtunk, még bágyadtan sütött-sütögetett a kora esti nap – még ha ereje fogyóban is volt.
A varázslat rövid ideig kelleti magát.
A valóság erőszakosabb.
Eltelt ez a szép, májusi szombat is.

*
Ideje: Május 04, vasárnap, 16:03:32 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán" | Belépés/Regisztráció | 24 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Május 04, vasárnap, 17:09:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mennyire visszaadtad csodálatos szavaiddal, ezt a szombat délutáni családi összejövetelt. Mindig tudtam, hogy az irodalom olyan embereket ismertet meg egymással, akivel később igazi mély baráti kapcsolatban kerülhet. Számomra a full olyan család lett, ami nélkül nagyon sivár lenne az életem. Egy rejtelmes különös varázs uralkodik minden találkozáskor bennünk. Szinte átmelegíti szívünket a végtelen szeretet. Én hatalmas energiával feltöltődöm ilyenkor. Nagyon jó érzés. Megköszönöm mindenkinek, hogy ezt a különösen szép élményeket szívembe véshetem és gondolataim ezáltal, színes emlékként tudják elraktározni a következő találkozásig. Köszönöm nagyszerű beszámolód, drága Anikó. Ölel.Lena



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- stando (stando.agi@gmail.com) Ideje: Május 04, vasárnap, 19:39:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Annyiszor mondtam már Neked, hogy egyetelen írásod sem gördül le olvasásom nélkül. Nem szólok, de itt vagyok. Most akkor jöjjön a kivétel. :) Hiányoztál Mangó! Jó volt Téged újra látni, megölelni, beszélni Veled, és most ismét a Te szemeden keresztül rácsodálkozni a tegnapra.
Köszönöm. :) Ági



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Május 04, vasárnap, 19:45:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Talán most érződött igazán teljességében ennek a csapatnak az összetartozása. Jó veletek nagyon. Erőt, kitartást ad a napokhoz, amik sokkal nehezebbek, mint számítunk rá, és ezt nagyon köszönöm. Puszillak!



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Május 04, vasárnap, 19:51:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
De kár, hogy nem találkoztunk! Ám így legalább egy kicsit kukucskáltam a kulcslyukon! Köszi!



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Május 04, vasárnap, 20:55:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szépen írtál, erről a számomra is nagyon bensőséges találkozóról.
Jó, hogy újra ott voltál, jó, hogy újra itt vagy.
Nem mondok újat azzal, hogy imádom az írásaidat, és ez sem lesz kivétel.
Köszönöm a beszámolódat, mely tökéletesen érezhetővé tette a szombat délután minden pillanatát...:)))))



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Május 04, vasárnap, 21:43:30
(Adatok | Üzenet küldése)
Örülök, hogy ismét láthattalak, és azt is, hogy megismerhettem régi régi párhuzamos írótársamat: profugust. A pécsi csapat jól érezte magát. Kíváncsi vagyok szavalatodra! Kell, hogy tudjam, Te hogy látod. Mert úgy érzem, hangosan írod verseid, annyira stimmelnek a tüdőhöz. És ez a legjobb. (Akkor most jöhet egy vers!)



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- winner Ideje: Május 04, vasárnap, 22:30:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Csatlakozom ez előttem szólokhoz. Örülök, hogy újra ott ültél a talin, bár esetemben bocsásátok meg, hogy annak jobban örülök, hogy nem fulladtam meg.
Köszi a beszámolót.



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: Május 04, vasárnap, 23:15:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Anikó, nagyon jó volt olvasni az írásod, és ennek az oka ott keletkezett, azon a szép szombati délutánon, ami úgy ölelt át, mint egy igazi barát. Sokszor készülök találkozni emberekkel, sokszor képzelem el az előforduló helyzeteket, és van, hogy csalódom. A talikon ez még sosem fordult elő... most sem. Bár kicsit előbb el kellet búcsúznom tőletek, amit akkor mondtam, őszintén mondtam: már is várom a következőt. Ebben csak erősített remek beszámolód, minden fontos elem benne van. Kicsit újra idecseppent néhány pötty szombati eső, és idevillant a szombati nap sugara. Köszönöm.

aLéb



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- blue Ideje: Május 05, hétfő, 07:03:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó volt olvasni a taliról. )))))



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Május 05, hétfő, 16:53:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
sajnálom, hogy nem lehettem köztetek...ott...és azt még jobban, hogy oly hosszú idő után veled nem találkozhattam....de úgy érzem lesz még rá mód...Drága Anikóm



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- siklosi Ideje: Május 08, csütörtök, 23:23:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A pécsi csapat nagyon jól érezte magát, és köszönjük ezt a szép beszámolót...jó volt kicsit újra lélekben elidőzni!



Re: Májusi látlelet – egy találkozó kapcsán (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Május 10, szombat, 11:38:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Anikóm, megsúgom neked őszintén, én is azért nem igyekszem a talikra menni - bár nagyon szeretnék - mert én sem olvasnék fel, nem mondanék verset, mert ilyenekre én sem vagyok alkalmas (nagy bennem a drukk). Kéretni meg nem akarom magam.:)))
Pusszancs: Zsuzsi



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds