[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 292
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 293

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Standó Nr.1 felolvasóest
tokio170

Kellemes hangulatban, érdekesen zajlott a beszélgetés, és a felolvasás. Szünet nélkül röppent el a kb. másfél óra. Közben azért zajlott a kávéházi élet,





Május 13-a, kedd, Pünkösd utáni első jellegtelen nap. Tkp. szép az idő, az eső is csak ijesztget.
Zenél a mobil, alighogy kiszállunk az autóból a Felvonulási téren. Ági érdeklődik - jó meghívóhoz méltóan - merre járunk?
- Épp most érkezünk - válaszolunk - nyugi van, ne izgulj!

A régi "integetővel" szemben besétálunk a volt Gorkij fasorra, (most Városligeti Fasor) és már messziről látjuk az éttermi teraszon az ismerős irodalmárokat.
Jellegzetes a külsejük, olyan regényes, vagy inkább költői. Akivel még nem találkoztunk, azok többségét is beazonosítjuk avatarja alapján.
Látunk szinte "csak" kizárólagosan festőket is, irodalomra szomjazva, s előzetesnek óriási söröskriglit szorongatva.

Megérkezik Payer Imre, aki félrevonul Áginkkal még egyszer átbeszélni a forgatókönyvet.
Imre moderátorként van jelen az eseményen, de nevezhetjük bátran műsorvezetőnek, aki faggatja Ágit az íráshoz fűződő élményeiről, gondolatairól, és hogy műveiben a hétköznapok, ünnepek, és a sors véletlenszerű alakulása hogyan is tükröződik.

Ági bevezetőként elmeséli: Megvilágosodása, megtérése a költészethez, az irodalomhoz, akkor kezdődött, amikor megcsúszva autójával egy kamion elől az árokba menekült, ahol aztán - sokadik pördülés után – fejjel lefelé lógva a fejébe szivárgott mindaz, ami mostanság a normál testhelyzetben kiárad. Szerinte többször is megüthette a fejét, és a rémület sem elhanyagolható tényező, ráadásul egy hónapig meditálhatott a történteken.

Szóval volt némi ideje átgondolni a baleset előtti élettét, vágyait, meg nem valósított gondolatait, és elhatározta elindul valami felé, ami érdekli, és aminek óriási kihívása rendkívüli örömöt okoz.
Na, ezt hívják írásnak, ami nála először a gondolatok sűrítményeként ismert, haikuban nyilvánult meg.
A haiku több mint versforma: önálló műfaj. Szülőhazájában csak azokat az 5-7-5-ös sorképletű verseket nevezik így, amelyek a természet ábrázolásán keresztül mély filozófiai, lélektani tartalmat sugallnak.

A műsor, a felolvasás olajozottan halad, Imre gyakorlottan kérdez, tereli a szót, beleszövi saját élményeit, tapasztalatait, kezdeti költői, írói erőfeszítéseit anekdotáiba. Ági szép simán nyugodtan vált egyik témáról a másikra, mintha csak egy TV-adást néznénk. Szóval profi munka...



A felolvasóest felépítése, az elhangzott művek:

- Baleset ---> másnap ---> egy hónap gondolatai
- Haikuk Napút kiadás 3/2008
Forgószél
Társas magány
Életünk
Döntöttél?
- Waka
Körök
- Mozaikok
Kapucsínó
Utazással töltött órák
Szóröpte
- Svédületek
Hinta
Ma szabadságon vagyunk
Kavicsok
Környezetismeret óra helyett
Üvegek
- Pille dalok
Széltánc
igézet
soha többé

A versek között készülő könyvéből olvas fel Ági részleteket. Címe: Nő a lámpák mögött.

A beszélgetésekből megtudjuk, Ágit a szülei jogásznak szánták, és már el is döntötték a feje fölött sorsának alakulását. Neki más tervei voltak, szeretett volna irodalommal, történelemmel foglalkozni. Hiába volt gyerekkorától keményen fogva, és a hosszú éveken keresztül versenysportként űzött úszás is hiába adott egy kemény határozott tartást, ekkor csupán dacból cselekedett...
Fiatalon férjhez ment, azért, hogy önálló lehessen, persze természetesen szerelmes is volt, de nem az volt a döntő.

Imre erre a momentumra többször visszatér beszélgetésükben, keresve az indokokat, ok okozatokat a dolgok további menetében, és ezek kivetülését Ági műveiben.
Látszott a műsorvezető saját életén is elgondolkodik, és próbálta az életútjaik hasonló, és ellenkező fordulatait levezetni.

Kellemes hangulatban, érdekesen zajlott a beszélgetés, és a felolvasás. Szünet nélkül röppent el a kb. másfél óra. Közben azért zajlott a kávéházi élet, aki úgy döntött evett, ivott, kiment, bejött, szóval nem volt az a szigorú hátratett kézzel ülés.

A műsor végeztével még egy darabig az étterem teraszán beszélgettünk, iszogattunk. Majd átsétáltunk az Andrássy u 77-be, a Kolibri pincébe (ami azért arrébb van) egy másik előadásra. Itt a Novák Valentin költő-írót, és előadóművész társait élvezhettük 21 óráig.
A színvonal remek volt, az írások elragadóak, humorosak, (rengeteg állatmese-történet) a versek pedig - egyszerűen fogalmazva - erősen ütősek voltak.
A profi alakításokat egy teljesen rendben lévő zenekar tette még föntebb egy polccal.
Az igazi kocsmahangulat beállt, az írók-költők, műértők felszabadultan élvezték a - nyugodtan mondhatom - show-t, hangot adva tetszésüknek.

Tapasztalataim: Az alkotóknak el kell adniuk magukat, meg kell nyerni a közönséget, nem fanyaloghatnak, állni kell a sarat, és jó ha frappánsan, összefüggően tudnak válaszolgatni a feltett kérdésekre. Szép, ha előadja valaki a műveiket, de az igazi, amit a szerzőtől hallunk.

Szóval... Stando Nr.1 felolvasás kipipálva, gratula - jöhet a következő!


Ideje: Május 15, csütörtök, 10:36:48 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Standó Nr.1 felolvasóest" | Belépés/Regisztráció | 36 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Május 15, csütörtök, 10:48:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hurrá Tokió, hurrá Ági!! Tudtam! Épp kérdeztem Ágit, hogy hogyan sikerült. Azt válaszolta, hogy kérdezzek meg mást! És most itt van! Annyira boldog vagyok! Tudtam tudtam, gratulálok!
L. M! Az íráshoz, ami nem mindennapi, hogy -más sikeréről így ír valaki önzetlen örömmel, mint Te! -Gondolatban veletek voltam. Ágikám, ismét, sokszor gratulálok! : ))))))))))



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- gabiga Ideje: Május 15, csütörtök, 11:02:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tényleg nagyon kellemes délután és este volt, a beszámoló teljesen jól visszaadja a hangulatot, szép élményekkel gazdagodtunk.
A teljesség kedvéért, a képek a program után a teraszon készültek. Az első képen Szabó E Éva festőművész, Payer Imre a "házigazda", stando, tokio és esetleg. A második képen MZ_per_X mellett Becsey Zsuzsa és Kántás Balázs.



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: Május 15, csütörtök, 14:31:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó volt Ági estje (délutánja), márminthogy nekem, mint hallgatónak, de szemmel láthatóan Ő is jól érezte magát. Azt hittem, szokásomhoz híven elkésem, de neeem... még beszélgetni is volt időnk egymással, és a kis terem, ahol végül "megültünk" jó hangulatot kapott kölcsön Ágitól, Imrétől, és kicsit tőlünk is. Valóban végiggördült felettünk, velünk ez a másfél óra (tényleg annyi volt? nem is néztem az órám...) Aztán maradva szokásaimnál, rohantam vissza dolgozni. De a szívem, a kedvem, a hangulatom ott maradt. Jó, hogy ott lehettem. Köszönöm ezt az életteli beszámolót is, most búsulhatok, hogy az este többi részét nem tölthettem veletek. Majd legközelebb...
aLéb



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Május 15, csütörtök, 14:53:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sajnálom, hogy nem lehettem veletek, de lélekben ott voltam, szorítottam Áginak.
Örülök, hogy legalább olvashattam az eseményről...:)))))



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Május 15, csütörtök, 15:17:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ágikám itt őszintén gratulálok...Lacikám neked pedig a hangulat vissza-adásáért, azoknak akik nem lehettek jelen...köszönet



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Május 15, csütörtök, 15:55:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagy öröm ez Ágika, gratulálok.



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- stando (stando.agi@gmail.com) Ideje: Május 15, csütörtök, 18:58:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Szamurájom! Itt is nagyon szépen köszönöm a beszámolót és a képeket. Örülök, hogy együtt tölthettem jónéhányatokkal a kedd délutánt és estét. Nagyon jól éreztem magam Veletek, és azt is éreztem Anna, hogy Te is és még jó néhányan erősítettek a távolból. Köszönöm. :)



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- siklosi Ideje: Május 15, csütörtök, 20:06:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon örülök és gratula meg minden,de majd mesélsz oksi? Töviről-hegyire mindent:))
A képek is jók !



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- mango Ideje: Május 15, csütörtök, 21:37:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hipp-hipp-hurrá :))



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Május 16, péntek, 05:23:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sajnálom, hogy nem tudtam elmenni, dolog volt. Ezúton is gratulálok Áginak.
Tokio szan klassz az írásod. üdv. Józsi



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Május 16, péntek, 10:12:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:) Örülök!



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Május 16, péntek, 19:24:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Standó: Nr.1 . Hirtelen ez jutott eszembe, köszönöm a hívást, gratulálok, nem lehet könnyű feladat mások előtt riportalany vagy előadó lenni, ehhez a verseken kívül külön is gratulálok. Üdvpusz: cs



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Május 17, szombat, 08:34:30
(Adatok | Üzenet küldése)
Köszönöm a beszámolót!

Áginak nagy gratuláció! A képeknek is örülök.



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: Május 17, szombat, 09:42:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
De jó ez itt! Egy kicsit legalább ott lehettem. Köszi szamuráj! :-)



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Május 18, vasárnap, 08:35:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Már többször olvastam, ...Minden olvasásnál valami izgatott hangulat lett urrá rajtam. Sajnálom, hogy nem lehettem ott,...Gratulálok! Szeretettel ölellek.



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Május 18, vasárnap, 21:56:06
(Adatok | Üzenet küldése)
Ez nagyszerű! Gratulálok! A képek külön jók:))))



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Május 18, vasárnap, 22:33:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ági, szinte látlak, hallak magam előtt, ahogy csak ülsz és mesélsz...Jó lehetett, izgalmas dolog!! Gratulálok! Lacinak is gratula, jó a "tudósítás"!:)



Re: Standó Nr.1 felolvasóest (Pontok: 1)
- blue Ideje: Május 21, szerda, 09:27:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ági örülök a sikerednek. Gratulálok, csak így tovább! Hipp-hipp hurrá!

pussz:g)))))))))))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds