[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 195
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 195


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Boldog születésnapot ~István, a király~
naiva

Szinte hihetetlen...
De igaz!
25 éves lett a töretlen hírnévnek örvendő rockopera!




18 éves voltam, mikor Szörényi Levente – Bródy János szerzőpáros megalkotta az „István, a király” című rockoperát. Emlékszem, óriási siker volt, mindig azt hallgattuk, ez szólt a rádióban, magnón, színpadon, moziban… Minden dalt kívülről fújok a mai napig is. A kor nagy sztárjai énekelték, játszották a főbb szerepeket,/ Vikidál, Nagy Feró, Deák ”Bill” Gyula, Varga Miklós, Sebestyén Márta, hogy csak néhányat említsek./ Nagyon eltaláltan, talán rájuk készültek a szerepek. Diákéveim szép emlékei fűződnek ahhoz az időszakhoz, és a nagyszerű muzsikához. Mintha most lett volna…Hajajj, pedig bizony negyed évszázad eltelt azóta. 25 éves lett a töretlen hírnévnek örvendő rockopera!

Barátaink ötlete volt, még tavaly év végén, hogy nézzük meg az „István, a király” jubileumi előadását, augusztus 20-án, Szegeden a Dóm téren. „Ki tudja még mi lesz akkor, de miért is ne?” – gondoltuk és hónapokkal ezelőtt megrendeltük a jegyeket, szállást. 20-án családostól, barátostól irány Dél-Magyarország!

Vegyes érzésekkel vártam, a „Társulat” előadásában milyen lesz a produkció. / A „Társulat” a közszolgálati televízió által indított tehetségkutató verseny fiatal győzteseiből alakult./ A szegedi Dóm tér ideális hátteret biztosít a hangulathoz, de mégis, vajon az eredetihez képest nem okoz-e majd csalódást, ha például Réka nem Sebestyén Márta hangján szólal meg…Tudom, az összehasonlítgatásnak semmi értelme nincs, mégis óhatatlanul hajlamosak vagyunk erre… Olvastam véleményeket a Társulat előadásairól, ilyet is, olyat is. Nem engedtem, hogy befolyásoljanak. Kíváncsian vártam az előadást.
Nem csalódtam.
Amit leírok, az a saját véleményem egy minden tekintetben nagyon profi színházi előadásról.
Nem egy szakértőé, csak a több ezer néző egyikének érzései, gondolatai.

Minden összejött augusztus 20-án, hogy egy élvezetes szabadtéri előadásban legyen részünk. Felhőtlen volt az égbolt Szeged városa fölött, a nappali hőség lassan alábbhagyott, a zászlódíszbe öltözött utcákon színese tömeg hömpölygött, várva az ünnepi estét. A belvárosban igazi fesztivál hangulat uralkodott, minden arc mosolygott…
A Dóm téren, a 4000 főt befogadó nézőtéren háromnegyed 9-re szinte mindenki elfoglalta a helyét. Az óriási reflektorok elhalványították az égen a csillagokat, a Dóm két hatalmas tornya, mint múltat idéző, jelenre figyelő őrszemek nyúltak az égbe…




Pontban 9 órakor megkezdődött az ünnepi tűzijáték a Tisza partján. A szabadtéri színpad nézőteréről gyönyörködtünk a tornyok mögött nyíló tűzvirágokban. Szeretem a tűzijátékot nézni, mindig elvarázsol…. Ebben a helyzetben duplán ünnepre hangolta a szívemet. Az utolsó fény kihunyta után felcsendültek a rockopera előhangjának jól ismert dallamai. A színpad megtelt a Honvéd táncegyüttes tagjaival, akik mintha nem is a földön, hanem felette pár centivel lejtették volna légies könnyedséggel táncukat.




És innentől nem volt megállás… Peregtek az események a színpadon, betöltötték a hatalmas teret a művészek játékukkal, táncukkal és képzett hangjukkal, mely minden előzetes várakozásomat felülmúlta. Nem kis teljesítmény egy akkora színpadot megtölteni élettel, nos ez jelen esetben remekül sikerült… Sokszor azt sem tudtam, merre kapjam a fejemet, mindig történt valami, hol itt, hol ott bukkantak fel a szereplők. Lenyűgöző jelenet volt István és Koppány seregeinek csatája…. Csillogtak a fegyverek, sisakok, a feltámadó szél bele-bele kapott a magasba tartott, harcba vezető zászlók selymébe…




De sorolhatnám… A fejedelemmé, majd királlyá válás pillanatai, Géza temetése, Réka megjelenése a színpadon egy hófehér paripa hátán… Mind-mind magával ragadó jelenetek voltak. Színre lépett a két szerző is ezen az esten egy-egy dal erejéig. Óriási tapssal jutalmazta a közönség őket. Dúdolni, énekelni, táncolni, tapsolni lett volna kedvem szinte folyamatosan az előadás alatt. Profi rendezésben, profi koreográfiában volt részünk, remek énekhanggal megáldott fiatalokkal. A jelmezek pazarok, korhűk voltak, a hang és fény technikára sem lehetett panaszunk. Én legalább is ezt éreztem, az első pillanattól kezdve, a végén felcsendülő Himnuszig. / Ezen az előadáson mindenki felállt, de olvastam valahol, hogy volt olyan, ahol pár szektorban ülve maradtak a nézők…/

A nagyobbik lányom most 18 éves… Annyi, mint én voltam, mikor ez a mű megszületett. A kisebbik 16.
Ott ültek mellettem és tágra nyílt szemmel, megbűvölten nézték, hallgatták az előadást.
- Anya, nézd, borzongok…és nem a széltől! – mutatta a karját a nagyobbik.
Pár óra erejéig a generációs különbségből adódó zenei és egyéb eltérő vélemények eltűntek közöttünk… Lélekemelő, maradandó élményt nyújtó előadásban volt részünk, egy igazán szép, magyar ünnep estéjén…

Sok mindent átírtak kis hazánkban a történelem folyamán. Át- és belemagyaráztak, esetleg hazudtak a történelem írói, elemzői, az adott kor politikájának, „szellemének” hatására… Egy valamit nem lehet másképpen magyarázni: Szent István királyunk érdemét. Aki felismerte a magyarság fennmaradásának útját és merte, tudta is erre az útra vezetni népét, minket.... Akkor, abban a történelmi helyzetben nem volt más választása…




Szörényi - Bródy elfogulatlan, örökérvényű alkotása ezt mutatja be immár 25. éve, el nem évülő aktualitással, élővé varázsolva történelmünk egy meghatározó időszakát. Bízom benne, hogy unokáink is dúdolni fogják a számunkra oly ismerős dallamokat…


Ideje: Augusztus 27, szerda, 10:38:46 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Film Színház Zene

"Boldog születésnapot ~István, a király~" | Belépés/Regisztráció | 19 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Boldog születésnapot ~István, a király~ (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Augusztus 27, szerda, 12:16:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, emlékszem én is hasonló "borzongással" fogadtam annakidején. Hiába, a hazafias érzelmek még bennünk voltak, vannak. Aztán tudom, mikor a csapból is ez folyt, kicsit besokalltam. Néhány éve előszedtem, és érdekes... Megint jött ez a bizonyos bizsergés. Bár én még nem láttam, csak a Tv-ben, biznnyal nagy élmény élőben. És szívből örülök, hogy azok közé az emberek közé tartozol, akik megmutatják a gyermekeiknek ezt is.



Re: Boldog születésnapot ~István, a király~ (Pontok: 1)
- winner Ideje: Augusztus 27, szerda, 15:33:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Az biztos, hogy Szörényi Levente ezzel a művével bevonul a legnagyobb magyar zeneszerzők kőzé. Bródy János szövege méltó késérője.



Re: Boldog születésnapot ~István, a király~ (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Augusztus 27, szerda, 21:42:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Különös élmény lehetett a régi "nagyok" után az új feldolgozás. El tudom képzelni, hogy milyen volt a hangulat a Dóm környékén. Örülök, hogy jól éreztétek magatokat, Zsuzsim és megosztottad az élményt!



Re: Boldog születésnapot ~István, a király~ (Pontok: 1)
- zanzaa (angyal.zanzaa@gmail.com) Ideje: Augusztus 27, szerda, 21:44:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én is mindig libabőrös vagyok, ha nézem, vagy hallgatom. Nincs rá szó, mennyire fantasztikus alkotás.



Re: Boldog születésnapot ~István, a király~ (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Augusztus 27, szerda, 21:58:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon régen láttam, és jó volt felidézni, beszámolód kapcsán...halhatatlan alkotás...örülök, hogy a sikeres előadásba beavattál minket, és most kicsit ott lehettünk Veled...:))))



Re: Boldog születésnapot ~István, a király~ (Pontok: 1)
- gabiga Ideje: Augusztus 28, csütörtök, 23:48:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én is láttam Szegeden az előadást, igaz nem 20-án, hanem 17-én. Az "eredetit" is láttam egyszer Budapesten. Arról halványodtak az emlékeim, erről frissebbek. Talán ezek a fiatalok még nem voltak annyira jók, mint a nagy "öregek", de összességében jö előadás volt, most is tetszett, most is borzongtam én is.



Re: Boldog születésnapot ~István, a király~ (Pontok: 1)
- parakalo Ideje: Augusztus 29, péntek, 10:01:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Egyik nagy kedvencem az István a király, pedig csak 4 éves voltam, mikor "született". Kamaszkoromban folyton énekelgettük. Emlékszem még milyen mérges voltam, mikor anya a barátnőjével elment megnézni és engem nem vittek.
Köszönet az írásért, élvezettel olvastam!



Re: Boldog születésnapot ~István, a király~ (Pontok: 1)
- nemtom Ideje: Szeptember 28, szerda, 18:56:45
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves naiva. valamit nagyon, de nagyon elfelejtettél megemlíteni.Azt, hogy ez a rockopera Boldizsár Miklós Ezredforduló c. írásából született. Az előadás napján volt 3 éve, hogy már nincs közöttünk. A barátom volt.
Több mint 50 alkalommal kísértem el az előadásokra.Dunaszerdahelytől, Sevilláig. Emlékezzünk meg róla is.

Tamás



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds