[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 196
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 196


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lélek-közösség
naiva

Összeszedném a város apraját-nagyját és rendszeresen összegyűlnénk pár békés, irodalommal töltött órára. Sokan és rendszeresen…


Álmodtam…
Álmomban egy nagyon kellemes kávéházban jártam. A falakon textiltapéta, krómozott falilámpák, sejtelmes félhomály. Félkörben kerek asztalok, kis, horgolt csipketerítőkkel. Az egyik fal mentén antik könyvespolc állt, régi, új könyvekkel megpakolva. Voltak verses könyvek, antológiák, regények közöttük, s egy kisasztalon újságok. Irodalmi, művészeti folyóiratok várták, hogy valaki fellapozza őket.
Nem volt nagy helyiség… Frissen főzött kávé zamatos tea illata terjengett meghitten, csalogatóan. A pult mögött mosolygós fiatal lány várta a vendégeket, akik lassan szállingózni kezdtek. Jöttek fiatalok, középkorúak, idősek egyaránt. Arcukon várakozásteljes izgalom, kezükben füzet, könyv, mappa. Halkan beszélgettek, örömmel üdvözölték az újonnan érkezőket. Helyet foglalt mindenki a kis, félkörben elhelyezett asztalok körül.
Művészek voltak valamennyien. Volt, aki kedvtelésből irogatott és volt, aki több kötöttel rendelkezett. Amatőrök, profik egyaránt (már ha meg lehet határozni a kettő közötti különbséget…). A kis helyiség lassan elcsendesedett. Mindenki elhozta a friss irományát, hogy felolvassa a többieknek. Megbeszélték, átbeszélték, dicsérték, vagy javítgatták a műveket. Mindenkire sor került, majd élénk beszélgetésbe ment át a felolvasóest.
Álmomban én is ott voltam… Boldogan merültem a költészet világába, élénken társalogtam a versekről, költészetről, irodalomról…
Aztán a beszélgetés moraja lassan elhalkult, bezárult a kis kávéház ajtaja és én lassan távolodtam a fehéren gomolygó őszi ködben.

Felébredtem…
Számban a kávé kihűlő ízével, lelkemben az egyre messzebbről hallatszódó versek ritmusával
Vajon mekkora az esélye annak, hogy a valóságban egy ilyen irodalmi kávéház működjön? Nemcsak hogy létezzen, de működjön is akár hetenkénti rendszerességgel.
Nem hagy nyugodni a gondolat. Sajnos arra a következtetésre jutottam, hogy nem sok. Létezik irodalmi kávéház, magam is jártam hasonló helyen és tulajdonképpen a Fulltalik is azok. Sőt, tagja vagyok egy megyei alkotóközösségnek is, havonta egyszer összejövünk, ami nagyon jó, de még oda sem mindig tudok eljutni egyéb elfoglaltságaim miatt. A mai rohanó, elanyagiasodott világban - ó, mennyire gyűlölöm ezeket az elcsépelt szavakat, de sajnos nem találtam jobbat napjaink jellemzésére – szóval ebben a mai rohanó világban meg lehetne-e valósítani az álmomat?
Adott egy kisváros, ahol élek. Vannak költőink, komoly irodalom-tudós emberek, kötetekkel a hátuk mögött, és vannak fiatalok, akik félénken dugják a fiókjuk mélyére a verseiket, szárnypróbálgatásaikat. Tudom, mert ismerek néhányat. És hányan lehetnek, akiket nem… Tehát adott egy szűk réteg, akinek esetleg igénye lenne az ilyen rendszeres összejövetelekre. Talán össze is jönnénk. Sokszor és örömmel. De munkahely van, iskola, és túlórázni kell, és tanulni, és sötét van és hideg, és fáradt vagyok, délutános vagyok, beteg a gyerek, szülőire kell menni, a szőlőbe dolgozni és még sorolhatnám. Néha nehéz otthonról kimozdulni.
Nem lehetne megvalósítani az álmomat.
Nem tudnánk rendszeresen, maradéktalanul együtt lenni.

Valóság…
Aztán itt van az Internet… A magányos költő veszi a bátorságot és felteszi a verseit egy amatőr irodalmi oldalra. Mert bizony ehhez is bátorság kell, de nagyobb a vágya, hogy visszajelzést kapjon az írásáról, mint a félelme a nyilvánosságtól. Tehát beregizik, és napról napra, estéről estére betérhet a kedvenc lapjára. Írhat, olvashat kedvére. Megmutathatja a műveit. Akár éjfélkor is. Akkor is, ha fáradt kimozdulni otthonról, sajognak a visszerei, ha hideg van, vagy ha beteg a gyerek. A világ kitágul, és helyébe jön… Ha szerencséje van, barátokra lel a hasonló érdeklődésű társai között, személyes ismeretségbe kerülhet velük.
Csodálatos dolog az Internet, ha jóra használjuk… Sokan még mindig idegenkednek tőle, és rosszallóan nézik, azokat, akik a monitor előtt töltik a szabadidejüket. Pedig mennyi csodát rejt! Például a Fullextra is… Mi itt minden nap megteremtjük a saját kis irodalmi kávéházunkat. Nem maradunk elszigeteltek a mások számára érdektelen szabadidős tevékenységünkkel. Igaz a kávé és a virág virtuális, de a versek és a prózák, a cikkek valódiak. A szemek nem villannak egymásra, a hangsúlyt sem halljuk, hisz beszélgetéseink írott formában történnek, mégis ismerjük egymást. Ezzel akkor szembesülünk, mikor személyesen is találkozunk azokkal az „ismeretlen ismerősökkel” akikkel eddig csak gondolataink útján, írásainkon, hozzászólásainkon keresztül kommunikáltunk. Óriási élmény egy ilyen lélek-közösséghez tartozni! Mert talán ez a jó szó rá: lélek-közösség.
Azért, ha egyszer sok pénzem lenne, megpróbálnék megvalósítani egy nem virtuális irodalmi kávéházat, zamatos kávéval, művészeti folyóiratokkal a kisasztalon. Összeszedném a város apraját-nagyját és rendszeresen összegyűlnénk pár békés, irodalommal töltött órára. Sokan és rendszeresen…
Azt hiszem, száz évvel ezelőtt kellett volna születnem…
Ez már a XXI. század, minden előnyével és hátrányával. Tulajdonképpen jó ez így: közösséghez tartozunk, személyesen is ismerjük egymást, és akár naponta betérhetünk ide az Internet által biztosított virtuális irodalmi kávéházunkba.

2008. október
Ideje: Október 23, csütörtök, 21:59:59 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Lélek-közösség" | Belépés/Regisztráció | 24 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- winner Ideje: Október 23, csütörtök, 23:38:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Van ilyen közössék, hogyne lenne. Remélem te megtaláltad.

Puszi Laci



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Október 24, péntek, 00:17:08
(Adatok | Üzenet küldése)
Zsuzsi! Kávé nélkül is jó itt üldögélni, benézni, szétnézni:))) A valóság kávéháza ez, hiszen nap mint nap találkozhatunk, ha akarunk. Puszillak így neten keresztül:)))))))))



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Október 24, péntek, 09:37:04
(Adatok | Üzenet küldése)
Semmi akadályát nem látom egy ilyen találkozási pontnak, lehet az a világ leg eldugottab részén is. Pécsett egyre erőteljesebbek ezek az esték. Ha hiszed, akkor pontosan úgy lesz. De ha csak álmodsz...



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- melissa Ideje: Október 24, péntek, 15:21:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Zsuzsi! Megértem az álmodat, de hidd el, nem kell ehhez Kávézó! Éppen tegnap délután vettem részt egy lakásban megtartott irodalmi délutánon, ami arról szólt, amit Te megálmodtál. Igaz nem voltunk ötvenen, csak tízen, de így is nagyon hangulatos, varázslatos délutánt töltöttünk együtt. A szándék és az igény a fontos, bárhol összejöhetünk, a tartalom mindenütt ugyanaz marad. Szeretettel: Irén



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: Október 24, péntek, 18:00:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Zsuzsika!
Álmod gyönyörűséges terv - okvetlenül meg is kell valósítanod...az álom már elindult...tedd meg - kérlek...ennél szebbet nem is tehetnél a világunkért...nem számít a hely, az idő, a létszám - az álom számít!
És tudod, mire gondoltam? A Messenger például alkalmas konferenciák tartására is - ugyanúgy, mint a csetszobák...meghívó Messengeres találkozóra...



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Október 25, szombat, 10:00:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon tetszik a gondolat - magam egy tázót tudnék így elképzelni, bár a kettőt akár kombinálni is lehetne :) Milyen szép is lenne, tea és kávé illata, könyv, könyv mindenütt, és versek, líra és csupa összetartozó ember. Álom-álom, édes álom...



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: Október 25, szombat, 12:22:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Egy kellemesen illatos tea - szív alakú süteményekkel - amikben versek lennének elrejtve? Valami szépet a keletiektől is tanulhatunk...csodás dolog lenne...szerintem álmodjuk tovább...



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Október 26, vasárnap, 10:55:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Abban a kávéházban szívesen üldögélnék közöttetek. Miért ne lehetne megvalósítani vitruálisan? Csak egy szobát kell tervezni és ott kávézhatunk, beszélgethetünk. Szeretettel ölellek. Lena



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Október 26, vasárnap, 21:08:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sokat gondolkodtam már azon, hogy vajon mit hoz majd a jövő a kultúra számára. Ma egy olyan világ vesz minket körül, ahol egyre kevesebb az igény, az idő ilyen minőségű eltöltésére. Én úgy érzem, az internet éppen azt a lehetőséget adta a kezünkbe, hogy a távolság és a hely kötöttsége nélkül építhessük fel a kávéházunkat, ne legyen fügvénye egy-egy találkozásnak az eltérő időzóna, hogy ne csak egy szűk közösség ismerje meg egymás művészetét, cserélje ki a gondolatait.
Jelenleg keresem azt a helyet, amely napi 24 órában lehet majd a FullExtra fellegvára, bemutató terme és az alkotások aukciójának, az irodalmi művek terjesztésének is otthona... meglátjuk mit hoz a jövő, de a legfontosabb, hogy itt mind együtt lehetünk, függetlenül minden gátló tényezőtől...



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Október 27, hétfő, 08:19:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Elmennék egy ilyen kávéházba. (Feltételezve, hogy van csapolt sör.:) De igazad van, ez a virtuális sem rossz! :D



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Október 27, hétfő, 19:05:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, jó az internet, de nem pótolja a kávéházak hangulatát. Drága Zsuzsim! Csapj a lovak közé! Szervezz egyet!: )) Komolyan!. Sok sikert és erőt kívánok hozzá!!



Re: Lélek-közösség (Pontok: 1)
- szekelyng Ideje: Október 29, szerda, 14:51:42
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Mindenki!

ha létrejönne (egy nem virtuális) teázó-kávézó a verseknek - és persze magunknak, akkor mi (a zenekar) vállalnánk szívesen a megzenésített versek játszását időről-időre, mondjuk havonta 1x vagy 2x, és biztos vagyok benne, hogy még néhány pályatársunk is!
szeretettel üdv:
Gábor és a VersZengő Rt (név by Sárhelyi Erika... azaz Neti)

ps.: meg lehetne egyezni egy kávézóval, ebben majdnem biztos vagyok, csak ismeretség kellene hozzá, rajta- próbáljuk meg együtt!!!
FULLEXTRA - KÁVÉZÓ v, hasonló néven



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds