[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 253
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 254

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap
naiva

Meleg, baráti ölelések, lassan halkuló, távolodó hangok… „De kár, hogy menni kell” „Mikor lesz a következő?” - és már megy is mindenki a maga útjára. A társaság egyik fele még marad...


Tápiószentmárton, 2009. július 05.

Harmadik nap reggel…
Az utolsó, ebben a fantasztikus közösségben, ezen a gyönyörű helyen. Mindig lehangol, ha el kell utaznom, onnan, ahol jól éreztem magam. De gondolom ezzel mindannyian így vagyunk.
Hajnalban keltem, hogy még egyszer ki tudjak látogatni a dombra. Stando és Zsófi álmos szemekkel már a szállás előtti tuja sor árnyékában szívták első cigijüket, a többiek még az éjszakai buli fáradalmait pihenték ki. Kiballagtam egyedül a dombra. Csend volt, és sehol egy lélek. A domb tetején leültem, és néztem a reggeli fényben fürdő tájat, a fűszálakon csillogó harmatcseppeket, és a lassan ébredező ürgéket. Tündériek voltak, előbújtak és két lábon állva nézelődtek jó darabig, sorban egymás után. Nem mozdultak, sokáig álltak felemelkedve, mozdulatlanul.



Igyekeztem minél jobban ellazulni, a domb által kiváltott hatást figyeltem a testemben. Különös ernyedtséget éreztem a karomban, lábamban, izmaimban, könnyűnek éreztem magam.
Hamarosan csatlakozott hozzám stando-Ági, találgattuk, mit csinálhatnak a mozdulatlan, két lábon álló, kedves arcú ürgék, talán az időjárást derítik fel, vagy csak reggeli ellazító szertartásukat végzik? Csendesen beszélgettünk, majd egy órán át.

A svédasztalos reggeli után lassan összeverbuválódott a társaság, elballagtunk az előadások helyszínére, ahol kis csúszással elkezdődött a versértékelési beszélgetés. Minden résztvevő leadott egy magával hozott verset, amit Anna és Béla felváltva felolvasott. Ezután bárki hozzászólhatott, értékelhette, elemezhette a verset. Értékes információk, sok esetben a szerzőt is meglepő tények, meglátások kerültek szóba. Érdekesre sikeredett ez a program, mindenki feszülten figyelt, közbeszólt, méltatta, vagy elmarasztalta az „anonim” szerzőt. Ezután következett a találgatás, ki a vers írója, ami legtöbb esetben sikerült, de előfordult, hogy meglepetést okozott, vagy ki sem találtuk. Végül a szerző szólt pár szót a művéről. Az arcokat figyeltem, mindenki élvezte a „játékot”, sértődés nem volt, vagy csak egy nagyon kicsi, de az sem komoly.
Mire észbe kaptunk dél is elmúlt. Irány az étterem. Fülledt meleg volt, a távolból mennydörgés hallatszott, az ebédet meglehetősen lassan hozták ki. Láttam, már mindenki hazafelé gondol, van, aki bizony messziről jött, hosszú út áll még előtte.

Ebéd után újabb séta a megszokott kis helyünkre, hisz kezdődik az eredményhirdetés, és tábort zárunk. Fényesi és Kati, a versverseny zsűrije még nagyban dolgoztak, nem könnyű a döntés. Mikor újra együtt volt a csapat, Anna eredményt hirdetett: az idei versverseny győztese – akár a tavalyié - ismét alamina. Boldogan szorítja magához nyereményét, a DVD lejátszót. A hat, versenyre íródott verset felolvassák a szerzők. A nem könnyű feladat ellenére igazán szép és érdekes, stílusában, témájában különböző művek születettek.

Fényesi Jánosunk „bevonja” a jelképes tábori zászlót, aminek ugye eredeti rendeltetése a Könyvhéten – és itt is - asztalterítő. Színpadias mozdulattal, arcán pajkos félmosollyal lebegteti meg a sötétkék vászonterítőt.

Ez már olyan szomorú!
Mintha most lett volna, hogy összeraktuk a technikát, hogy izgatottan vártuk az előttünk álló két és fél napot. És most vége… Szedelőzködünk, búcsúzkodunk. Az eső is hullni kezd, ritkásan, nagy cseppekben. „Még az ég is sír” – gondolom magamban, míg készítek néhány fotót a lassan kiürülő, vidám- komoly rendezvényeinknek helyet adó placcról.



Meleg, baráti ölelések, lassan halkuló, távolodó hangok…
„De kár, hogy menni kell” „Mikor lesz a következő?” - és már megy is mindenki a maga útjára. A társaság egyik fele még marad, íjászkodni fognak, kipróbálni ezt az egyáltalán nem könnyű sportot, míg a többiek elindulnak haza, az ország minden irányába.



Harmadik alkotótáborunk is véget ért. Az ember azt gondolná, egy idő után minden megkopik, elveszti varázsát… A mi esetünkben ez fordítva történik: minél többet együtt vagyunk, annál jobban ragyognak a szemek, annál nehezebb az elválás, annál jobban igényeljük, hogy még tovább együtt maradhassunk.
Mint ahogy a tábor-topicban is írtam, négy szó, ami kifejezi az érzést, amit ez az együtt töltött két és fél nap nyújtott: egymásra figyelés, egymás elfogadása, összetartozás és szeretet. Nem szeretném ragozni, de higgyétek el, akik nem voltatok ott, minden túlzás nélkül mondhatom: életre szóló élményekkel gazdagodtunk valamennyien.
A Nagykörűn kezdődött csoda folytatódik.
Reméljük még sokáig, és minél többen megtapasztaljátok





Ideje: Július 07, kedd, 23:18:04 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap" | Belépés/Regisztráció | 27 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Július 07, kedd, 23:56:02
(Adatok | Üzenet küldése)
Zsuzsi! Olyan szépen fogalmaztad meg az utolsó nap eseményeit. Külön köszönet a képekért - ezt az utolsót nem is láttam. Jólseső érzéssel gondolok rátok és a táborra. Köszönöm, hogy mindezt átadtad nekünk. Éva



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Július 07, kedd, 23:56:41
(Adatok | Üzenet küldése)
Ildinek/alamina/ gratulálok az eredményéhez!



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- kismezei (komar68@citromail.hu) Ideje: Július 08, szerda, 01:23:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Zsuzsi, ez a vasárnapi versértékelő tényleg nagyon jól sikerült, ilyet lehetne máskor is. Bélának külön köszönöm, hogy olyan jól olvasta a versemet. (Én se mondtam volna különbül DDD)
Apropo: mikor is lesz a következő tábor?



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- norbert Ideje: Július 08, szerda, 10:23:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A "búcsú napja"...nagyon szépre sikerült, beleborzongtam. Mikor is lesz a következő? :-))))



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Július 08, szerda, 17:50:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Már most fordulnék vissza azonnal!:)))))))))))))))))))



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- winner Ideje: Július 08, szerda, 18:32:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez a verselemzős átbeszéléses dolog tényleg jó. Ilyet lehetne a talikon is csinálni. Ahogy ez a beszámoló is nagyon jó. Visszaadja milyen is volt . Ahogy Anna írta valahol sokáig vártuk és nagyon gyorsan elrepült ez a találkozó, ahol alkottunk, ismereteket szereztünk, részesei lehettünk három csodálatos napnak, és nem utolsósorban EGGYÜT VOLTUNK.




Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Július 08, szerda, 19:32:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Zsuzsim! Női szemmel, női empátiával megírt beszámolód három csodás napot foglal össze. A Te kedves szemüvegeden át szemléltem a világot, s az alkotótábort. Köszönöm.



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Július 08, szerda, 20:13:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szépen búcsúztattad a három napot... Az élmény még most is eleven, a pillanatok itt peregnek bennem, az arcok, a mosolyok, a meghatódott könnyek, és minden... Fantasztikus volt...:)))))



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Július 08, szerda, 21:15:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Zsuzsi! Annyira szépen összefoglaltad az utolsó napunkat! Benne volt minden, amit magunkal hozhattunk a három napból. Az anonim verselemzés nagyon jó ötlet volt, és külön köszönet Annának és Bélának, hogy felvállalták ezt a nem könnyű feladatot! Szinte észrevétlenül röpült el az idő azokban az órákban (is). Ezek a gyönyörű képek még inkább erősitik a visszavágyódást. Csodálatos napokat töltöttünk együtt... és én úgy hiszem, mindenki jól érezte magát. Boldogság tölti meg a szívem, valahányszor visszagondolok... :))



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: Július 09, csütörtök, 08:03:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Zsuzsi, gyönyörűen adtad vissza a záró nap perceit. Azt gondolom, mindannyian ezt éreztük, érezzük, amiket megfogalmaztál. Nagy köszönet Neked is...



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: Július 09, csütörtök, 10:02:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remekül megírtad Zsuzsi! Írásodat olvasva újra átéltem a történteket. És, nagyon szépek lettek a képek is!



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- alamina Ideje: Július 09, csütörtök, 20:50:49
(Adatok | Üzenet küldése)
Tényleg nagyon jó volt, és jó ötlet, hogy a talikon is megismételjük a versek "elemezgetését." Nagyon élethűen megírtad Zsuzsi.



Re: Tápiószentmártoni alkotótábor 3. nap (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Július 20, hétfő, 05:03:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Zsuzsika, elolvastam a három remek beszámolót, oda képzeltem magam, átéreztem a tábor hangulatát. Nem szép dolog, de irigykedtem. Kár, hogy nincs lehetőségem veletek lenni, vetélkedőkben résztvenni...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds