[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 146
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 147

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
FORREST GUMP - filmajánlóm
Welentze

Ez a film felkeltette az érdeklődésemet a TV újságban. Nem csak a hat Oscar-díjjal való kitüntetése bírt rá, hogy megtekintsem és írjak róla...


FORREST GUMP

Ez a film felkeltette az érdeklődésemet a TV újságban. Nem csak a hat Oscar-díjjal való kitüntetése bírt rá, hogy megtekintsem és írjak róla, hanem az, hogy a pár soros, rövid kis ismertetőcske azt írta, egy kisfiú intelligenciahányadosa némi kívánnivalót hagy maga után…/
Mivel az én kisfiam IQ-ja igen alacsony, úgy gondoltam, meg kell néznem ezt a filmet. A tájékoztatóról eszembe jutott az Esőember című alkotás. Ott egy autista férfi volt képes hihetetlen számolási teljesítményekre a matematikában, ebben a filmben pedig elképesztően sok mindenben volt szinte professzionális egy fogyatékos ember: a sportban, futásban, fociban, asztali teniszben, a Vietnami háborúban, emberségben, hősiességben, szerelemben, vállalkozásban, stb. Az én súlyosan mozgássérült kisfiam összehasonlításul szerepeljen most itt: ő kiemelkedő teljesítményt nyújt hátúszásban. Az edzéseken kitartó, szívós, ennek köszönheti 1 arany és 3 ezüstérmét és annak, hogy mi, a szülei segítjük és biztosítjuk számára képességei kibontakoztatását. Elkápráztató hozzáértését, tájékozottságát tapasztaljuk a számítógép kezelés területén is. Megdöbbentő a szeretetigénye és adása. Ebben egyértelműen a film hősére Forrest Gumpra hasonlít, akinek szintén mindig helyén van a szíve!/

A film rendezője, Robert Zemeckis ebben a nagyszerű alkotásában ennek az enyhén értelmi fogyatékos, de különleges kvalitással bíró és jó szívvel-lélekkel megáldott férfi példaértékű életútját mutatja be, ki bármikor képes volt szinte a semmiből nagy lendülettel felemelkedni a dicsőség csúcsaira. Sorsát tükörként emeli fel mind az egészséges, mind a fogyatékos, vagy az őket körülvevő emberek, az össztársadalom részére, hogy nézzenek bele és lássák, hogyan lehetséges akár mentálisan sérülten, egyszerűen csupa szívvel-lélekkel, akarattal is sikereket elérni az élet legkülönbözőbb területein, ha helyén van a szívünk.

A film cselekménye visszaemlékezés által zajlik, melyet főhőse, maga Forrest Gump mesél el egy amerikai kisváros autóbusz megállójának padján üldögélve a film végéig folytonosan váltakozó autóbuszra várakozóknak. A történetnek ez az előadással múlatott ücsörgés, és a film elején és végén a levegőben fenn kerengő, szélfútta tollpihének szállingózása, adja meg a keretét, alfáját és omegáját, miközben felülről gyönyörködhetünk a kisváros felülnézeti látképében és a fúvósok kíséretében felcsendülő zongoraszólóban.
A jóindulatú férfi monológja alapján igen hamar egyértelművé és világossá válik hallgatói és a nézők számára is, hogy a külsőre jóképű, jólöltözött, ápolt, kisportolt alkatú, füle körül erősen felnyírt, sötét hajú, kék szemű középkorú Forrest szellemileg kissé elmaradott.
Elbeszélésének kezdete gyermekkorát idézi, eleveníti fel. Bár édesanyja egyedül neveli, egzisztenciálisan a középosztályhoz tartoznak, szépen, támasz nélkül éldegélnek nagy házuk szobáinak kiadásából. Forrestnek ferde hátgerince miatt járógépet kell viselnie gyermekkorában. Sajnos fogyatékossága, hátránya az egészséges gyermekekkel szemben csak halmozódik. Intelligenciahányadosa 75, ezért a progresszív oktatási rendszerű középiskolába csak édesanyja közbenjárására, önfeláldozásával kerülhetett be /le kellett feküdnie az intézmény igazgatójával /.
Iskolatársai kiközösítették, csúfolták, kővel dobálták, hajszolták, csak egy aranyos kislány, Jenny állt mellé. Elválaszthatatlanokká lettek, ő volt a legigazibb, az egyetlen barátnője, bár felnőtt korukban Jenny szeszélyesen ki-belépked az életében. Mégis a film végén a végső megnyugvást és végső menedéket Forrest mellett talál. Jennyt kislány korában súlyos trauma érte: leánytestvéreivel együtt édesapja nevelte, aki kislányt megerőszakolta, ezért nagymamája nevelte tovább. Ők ketten, a szép Jenny és a gyerektársadalomból kirekesztett Forrest a középiskolában is jó barátok maradtak, de a fiút társai itt is lököttnek titulálták és sokat hajszolták, fel is figyeltek rá, mint az iskola bolondjára, aki nagyon jól fut.
Még a főiskolára is felvették, ahol éppen győzelmet arat az egyenjogúság és a demokrácia /és Kennedy elnök is /, még két néger fiú is felvételt nyert.
/ Bezzeg nem úgy, mint itt Magyarországon, ahová az egyenjogúság, az esélyegyenlőség szele még ennyi idő alatt sem ért el. Itt, ahol a sérült gyermekeket a jól megszerkesztett és világosan megfogalmazott és szép szavakba öntött fogyatékosügyi programok védelmének ellenére is kizárhatták egy pesti iskolából- a tankötelezettség /16 éves kor/ alatt is - az állami oktatási rendszerből, mint az én kisfiamat is, a halmozott fogyatékossága miatt, kb.10 évvel ezelőtt. /Számára Magyarországon nincs általános iskola: vagyis olyan speciális intézmény, ahol középsúlyos értelmi fogyatékos mozgássérültet fogadnának. Ilyent még nem építettek, s nem is alakították ki Magyarországon, csak az enyhén mentális sérülteknek.! Az én fiam oktatására, fejlesztésére sem tárgyi sem személyi feltételekkel rendelkező intézmény nem áll rendelkezésre./ Nálunk a szülő feladata, hogy oldja és adja meg gyermekének mindazt a támaszt és segítséget, amit az erre szakosodott speciális iskoláknak és a rehabilitációs óráknak kötelezően kellene biztosítaniuk számára a törvény! szerint. Küszködhetnek a szülők, akár bele is roppanhatnak a feladat súlyába, mint én is! No, de hol vagyunk mi még a 30 évvel ezelőtti Amerikától is! Én most – remélem csak átmenetileg - a betegségem miatt, kevesebbet tudok nyújtani számára, mint korábban, vagy amennyit szeretnék. / E kis kitérő után lássuk csak: mit adományoz Amerika a jeleskedő fogyatékosainak.
Forrest főiskolán különleges adottsága, a gyors futása miatt beválasztották nemcsak a főiskolai, hanem az összamerikai focicsapatba is. Öt évi rendkívüli focizása miatt, melyet Kennedy elnök is kitüntetett, főiskolai diplomát is kapott.
Gump hamvas szerelmi életének ártatlan és romlatlan voltára jellemző, hogy nem tudja mit is művel Jenny az autóban gavallérjával, de az is, amikor barátnője lakásán, egy szál törülközőbe bugyoláltan ejakulál, minden testi érintés nélkül, amikor Jenny leveti előtte a melltartóját és életében először lát női mellet.
Elbúcsúznak, majd Forrest katonának jelentkezett, ahol egy néger férfiú, a folytonosan „rákászó” B.B. lett a barátja. Mivel a hadseregben mindent vezényszóra kell cselekedni, a könnyen alkalmazkodó természetével jól beilleszkedik, megtalálja helyét, s kivívja feljebbvalói elismerését. A kiképzés után Vietnámba vezénylik. A háború lényegét nem érti, a felderítéseket túrának fogja fel, de még az ellenség kiben, vagy miben létével sincs tisztában. Mégis itt, Vietnámban egy tűzharc kellős közepén mutat példát humanitásból, segítőkészségből amikor saját életét kockáztatva, ösztönösen, egymás után sorban hozza ki sebesült bajtársait a tűzfészekből, ezáltal megmentve életüket. Hősiességből, bátorságból jelesre vizsgázott. Sajnos legjobb barátja B.B. segítsége ellenére is örök álomba merült. Gump is a fenekén mérsékelt sérülést szenvedett, kórházba, majd rehabilitációs intézetbe kerül hadnagyával együtt, kinek mindkét lábát amputálták. Gyógyulása után a csupa szív Forrest hazakerül és a Hősök Érdemérmével tüntetik ki, majd mint háborús veterán egy gyűlésen is felszólal, ahol az illogikus Jennyvel való találkozása - ki a közönség soraiból a vízen keresztül gázolva ér el hozzá !? - népünnepéllyé terebélyesedik. A „Fekete Párducok”- akik elvből ellenzik a háborút - összejövetelén védelmezi barátnőjét fiúja brutalitásával szemben, majd a kiszámíthatatlan Jenny megint eltűnik egy jó időre.
Élete megint új fordulatot vesz, elkezd pingpongozni, s annyira kiválóan megy neki, hogy hamarosan az össz-asztalitenisz válogatottba kerül, nemzeti híresség lesz belőle, még Kínát is megjárja. Nixon elnök kitünteti a Fehérházban, új szállodai elhelyezést és sok pénzt kap jutalmul. Elbocsátják a hadseregből és rákászhajó-kapitány lesz meghalt barátja B.B emlékére, s volt hadnagyával karöltve és vállvetve – a kezdeti kudarcok után – sikeres és gyümölcsöző vállalkozóvá lesznek. Egyre több pénzt keresnek, s ő ígéretéhez, fogadalmához híven jövedelmét megosztja szegénysorba tengődő B.B. családjával. Önzetlenül többféle intézményt is patronál anyagilag.
Hőn szeretett édesanyja csontrákban örök nyugovóra tér. Elhalálozása mélyen érinti Forrestet, de túl láp rajta, s újrakezd. Szép nagy, impozáns házat vásárol, egyedül lakik benne, míg a következetlen Jenny egyszer csak váratlanul újra megjelent életében. Külön utakat jártak be, de most egymásra találnak. Együtt élnek és ez a legboldogabb időszakuk. Az inkonzekvens Jenny megajándékozza élete első szerelmes éjszakájával Gumpot, de másnap hajnalban már el is hagyja.
Forrest reményt vesztetten elkeseredett futásba kezd Amerika szerte, a „vakvilágba”, céltalanul. A rendező „Az egy bolond százat csinál” szólásmondás szatíráját festi meg, ahogy bemutatja, miként csatlakoznak társak, partnerek ehhez a haszontalan vesszőfutáshoz, melyről a híradások egyre népszerűbbek az egész USA-ban. Sok társa a kérdéseikre feltett egyszerű szinte „együgyű” válaszának felhasználásával lesz gazdag, vagyonos ember. Több mint három évnyi futás után hazatér, majd Jenny hívására felkeresi őt. Bemutatja neki közös, szép, aranyos és értelmes gyermeküket. Közli, hogy gyógyíthatatlan beteg és igent mond a jóindulatú Forrest házassági ajánlatára. Tiszavirág életű házasságuk rövid, de boldog. Jenny halála és a gyász után ismét gyorsan talpra áll, mint mindig, s újra kezdi életét.
Forrest Gump, ugyanúgy, mint a Nobel-díjas Solohov egyik kisregényében, Az emberi sorsban, ahol az egész családját elvesztett, a magára maradt Szokolov megtalálja élete értelmét egy árva kisfiú örökbefogadásában, e filmben Forrest élete nyer motivációt a félárva, még nála is védtelenebb, okos kisfia felnevelésében. Teljes emberként neki szenteli magát. És ezt is kiválóan, remekül csinálja, pontosan a megtanultak alapján, mindent ugyanúgy, ahogyan az ő édesanyja is tette vele annakidején!
Végezetül a filmben többször elhangzott egy illuzórikus kérdés: az embert fújja a szél, ide-oda libben, szállingózik, de az is lehet, hogy rendeltetése van?

IGEN! MINDEN BIZONNYAL!


Wentzelné Kovács Krisztina
/Welentze/


Ideje: Szeptember 03, csütörtök, 04:57:55 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"FORREST GUMP - filmajánlóm" | Belépés/Regisztráció | 23 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Szeptember 03, csütörtök, 07:37:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hiszem, hogy vannak az életben utak, amelyekre rá kell lépnünk, hogy járni tudjunk, vannak szavak, melyeket meg kell kapnunk, hogy mi is adni tudjunk. Van temérdek dolog, aminek birtoklása szükséges egy erkölcsös emberi léthez. Ez a film (pld.) azon dolgok közé tartozik. Számtalanszor láttam, gyűjteményem része. Minden tizenévesnek kötelezővé tenném!

Nagy szeretettel köszönöm az ajánlást!

Tisztelettel üdvözöllek!
fényesi Tóth János



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- Welentze (welentze@freemail.hu) Ideje: Szeptember 03, csütörtök, 17:21:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves János!
Köszönöm szépen az itt jártadat, és azt, hogy annak ellenére elolvastad a cikkemet, hogy számtalanszor láttad filmet. Sokszor vetítették már a TV-ben is, de azért tettem fel írásomat a Full Magazinba, mert olyan mint a régi vicc, van akinek még új lehet ez a film.
Ha rajtam múlna. én is kötelezővé tenném a megnézését a tizenéveseknek.
Én pedig nagy szeretettel köszönöm a hsz-edet: Welentze / Krisztina




Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- Anne20 (anne20@citromail.hu) Ideje: Szeptember 03, csütörtök, 19:17:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia, Krisztina! Én csak futólag hallottam évekkel ezelőtt a filmről, de sosem volt alkalmam megnézni. Aztán, amikor ment a tévében, úgy néztem, mint akit odabetonoztak... Gyönyörű film, és a mondanivalóját is nagyon szeretem.
Sok dolog elgondolkodtatott a filmnézés után, például: vannak emberek, akik nagyon fontosak nekünk, és még ha "hálátlanul" el is hagynak, később még szükségük lehet rám. Tehát mi csak adjunk nekik szeretetet, amennyit csak lehet, és később majd emlékezni fog rá...
És azok, akiket fogyatékosoknak hívunk, valójában sok dologban tehetségesebbek, mint az egészségesek. Mert nekik sajnos "bizonyítaniuk" kell, hogy valóban életrevalóak, és ne csak sajnálkozzunk, ha találkozunk velük, hanem igenis ismerjük el, hogy tehetséges és szeretnivaló.
Gratulálok a Te gyermekedhez is, Krisztina! Szeresd őt úgy, ahogy Forrest-et szerette az anyukája!
Bocsánat a hosszú hozzászólásért!
Puszillak: Anne



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- Jega Ideje: Szeptember 03, csütörtök, 21:27:44
(Adatok | Üzenet küldése)
Igazán jó, hogy írtál a filmről. Szerintem nem lehet elégszer megnézni. Kiváló film, a filmszeretőknek meg kötelező alapmű.



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- zsoloo Ideje: Szeptember 05, szombat, 09:56:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Krisztina!
Valóban nem mai ez a film, de mondanivalójában örök. Az életbeli előbbre jutást nem feltétlen azok kijelölt korlátok és lépcsőfokok határozzák meg, amely az egészséges emberek számára evidenciák. Jó reményed legyen kisfiaddal kapcsolatosan is, ő élhet és minden bizonnyal fog is élni teljes életet, ha szerető környezetben nő fel. A boldogság, a megelégedettség ugyanis a belső stabilitáson múlik és nem az IQ-n. A túlképzett, a túl "értelmes" emberek gyakran kevésbé érzik magukat jól a világban, sokszor személyiségzavarral kűzdővé válnak, a pszichikai problémákat megoldani nem tudván, csak felhalmozzák azokat. Forrest magánéletbeli gondoskodó-, szülői-, házastársi szerepvállalása példaértékű a szétszakadó családok, a gyermekükkel kevésbé törődők számára is.
üdvözlettel: zs,



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: Szeptember 05, szombat, 19:24:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyszerű film amit ajánlottál. Sokszor láttam moziban és TV-ben is, de továbbra sem mulasztom el, ha tehetem. Örök értékeket képvisel mondanivalójával, színészi alakításaival és a képevel.
Üdv.: Péter



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- Lyza1 Ideje: Szeptember 06, vasárnap, 06:42:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Krisztina!
Már én is sokszor láttam ezt a filmet, s eljöttem olvasni, Te hogyan látod!...Mondhatom nem csalódtam...Remek az ajánlatod...Mert tényleg lenyűgöző alkotás!...Gratulálok a kitartáshoz is, amivel kisfiad neveled...Ölellek szeretettel: Lyza



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- Eprecske Ideje: Szeptember 06, vasárnap, 08:11:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedvenc filmem. Sokszor láttam már és mindig van számomra mondani valója. A˝sérűlt emberek"-ben rengeteg a szeretet a kitartás hisz bizonyítaniuk kell. Csak ajánlani lehet mindenkinek ezt a filmet. Üdv. Mártus



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- vp_rozika Ideje: Szeptember 06, vasárnap, 09:13:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Krisztina! Örülök, hogy írásodra rátaláltam! Igazán értékes, sokat mondó filmajánlód, ami felér egy rangos filmesszével, nagyon tetszett! Újat hozzátenni az előttem szólók után nehéz lenne. Csak megerősíteni tudom, hogy a "fogyatékos ember"-ek - nagyon nem szeretem ezt a kifejezést akkor sem, ha leghívebben fejezi ki az emberi lét tartalmát -, valahol kárpótolva vannak az által, hogy általában van az átlagnál magasabb értékű tulajdonságuk, adottságuk, amivel képesek észrevetetni magukat. Írásodhoz fogadd őszinte gratulációmat! Rozika



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- kepe Ideje: Szeptember 09, szerda, 22:54:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedvenc filmem !:)



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Szeptember 14, hétfő, 23:18:56
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Krisztina!

Egy példaértékű film élménysorozatát éltem át újra cikked segítségével, amit itt és most megköszönök! Első felnőtt filmjeim legkedvesebbike a Forrest Gump, így a történetről szóló beszámolót most sem tudtam elérzékenyülés nélkül olvasni. Amikor először láttam ezt a filmet, még nem is sejthettem, hogy egyszer majd én is egy különleges szemüvegen át láthatom ezt a világot. Ugyanis a második gyermekem fogyatékosként született... Így ezt a beszámolód olvasva különösen átéreztem a másság mindentől elvonatkoztatható, ám számomra semmivel nem pótolható, csodálatos kincseit.
Örülök ennek a cikkednek és szeretettel olvastalak: Kati



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- zyuwataneo Ideje: Szeptember 24, csütörtök, 07:39:46
(Adatok | Üzenet küldése)
Ne beszélj Forrest! Fuss! ......
FUSS Forrest, FUSS!!!



Re: FORREST GUMP - filmajánlóm (Pontok: 1)
- Freewolf Ideje: Október 02, péntek, 08:34:35
(Adatok | Üzenet küldése)
Szia Kriszti!
Tetszett az ajánlód mindazok ellenére, hogy ez már egy régi filmnek számít. Már többször megnéztem, de nekem mindig a legelső gondolatom a szomorúság volt. Egy ilyen nagyszerű ember ilyen IQ-val él, ez olyan igazságtalan a sorstól. Egyet lehet tanulni belőle, ragaszkodni kell az elveinkhez foggal, körömmel!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds