[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 216
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 216


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Gran Canárián, huszonöt évesen 2.
Eroica

Annyira változatos a táj, hogy joggal nevezik mini kontinensnek, hiszen a sivatagtól a magas hegyeken át ...


Honfoglalás

A szálloda – sötétben

Sötét még a hajnal, mikor megállunk egy fehér, tíz emeletes épületnél, s a bejáratot keressük. A spanyol sofőr türelmesen vár , amíg az álmosságtól vakon, végre megtaláljuk.











Alig kivilágított recepciónál álmos portás fogad, elveszi az iratainkat, kezünkbe nyom egy szobakulcsot, a négyszáztizenegyesét. Szinte félálomban bukkanunk rá a félemeleti liftre, vihetjük a szobába a csomagokat. Negyedik emelet.
– Magasabban szerettem volna lenni! – panaszolom Lacinak. – A harmadik emeletig ugyanis olcsóbb a szálloda. Ráadásul mellettünk a lift, biztos hallani fogunk minden egyes fel- és lejövetelt.
Komor bútorokkal berendezett helyiségben találjuk magunkat. Ez a nappali, benne egy beépített konyha, hűtőszekrénnyel, szemben kanapé, mellette két karosszék, tévé és olvasólámpa. Egy sötétbarna ajtó nyílik valahová,. Kinyitjuk. Ez a gardrób.
Benézünk a fürdőszobába, itt minden rendben, csak azt furcsállom, hogy nincs rendesen leragasztva a vécétető. Kinézünk az erkélyre. Fekete az óceán, csak néhány lámpa világít a parton. Egymásra nézünk.
– De hol a hálószoba? Nincs hálószoba, pedig mi hálószobásat fizettünk. –
Idegesen járkálunk fel-alá. Nézzük a behemót szekrényt, kiderül, hogy lenyitható, sodronyos ágyakat rejt. Ágynemű helyett viszont csupán egy-egy pokróc takarja.
Szerencsére meglátunk egy újabb ajtót. Felkapcsoljuk a villanyt. Ez a másik szoba, a háló. Folyosóra nyílik két pici ablak, az óriási ágy fölött ventillátor forog, ruhászsekrény, toalettasztal, nagy tükör, jó a berendezés, mégis, minden olyan siralmasnak látszik.
Közben Laci észreveszi, hogy a hűtőn ott van egy szalvétába csomagolt kenyér. Azonnal felrémlenek előttem az interneten látott riasztó fotók – a csótány, a koszos óceán...
– Úristen segíts, mi egy kitakarítatlan, használt szobát kaptunk!!! Valaki itt felejtette még a szendvicsét is ! –
Legszívesebben elsírnám magam, de még ehhez sincs elég erőm. Hiszen én mondtam, hogy nem kell nekünk luxusszálloda...
Megtisztálkodudunk és óvatosan belefekszünk a kétes tisztaságú ágyba.
Megbeszéljük, hogy holnap nemcsak szobát, valószínű, hogy szállodát is cserélünk.
Csak reggel lenne már! Több, mint tizenhat órát utaztunk, mégsem jön szemünkre
álom. Ide-oda forgolódunk az idegen ágyban.

A szálloda –világosban

















Először Laci kászálódik ki a szobából, hallom jellegzetes lépteit. Nemsokára bekiált:
– Gyere csak ki ! – Dehogy megyek! – gondolom, és még jobban összeszorítom a szemhéjam, hogy semmit sem lássak. Ám a hangjából kiérzek valamit, ami arra késztet, hogy kimerészkedjek az ágyból.
Nem akarok hinni a szememnek. A nappali fényben úszik. Megszépült a szoba. Az erkélyről felragyog a tenger, vagyis az óceán.
Alattunk a kerti uszoda vize villan, kék csíkos köpenybe öltözött nők épp síkálják a napágyak alját. Az előttünk nyúló öbölhöz mozaiklépcsők vezetnek. A pálmafák leveleit kellemes szél ringatja. Csupa kék, csupa zöld minden.
– Akkor – cserélünk szállodát? – kérdezi Laci.
– Hogy cserélünk-e? – mosolygok boldogan. – Siessünk az ebédlőbe, mindjárt vége a reggeli időnek! –
Előbb azonban benézünk a recepcióra, hogy visszakapjuk az iratainkat. Még időben, az utolsó pillanatban érkezünk a svédasztalos reggelihez.
A bőséges kaja után felfedezzük az egyéni ízléssel berendezett, kellemes szállodát. Rácsodálkozunk az óriáskaktuszokkal teli kertre, a színes virágokra. Örömmel nyugtázom, hogy van számítógéphasználati lehetőség, a lift olyan halkan jár, mint egy svájci óra és az ágynemű napvilágnál tökéletesen tiszta, éppúgy, mint a törölközők.

Gyorsan kicsomagolunk, s közben kinyitjuk a hűtőszekrény ajtaját. Fóliával takart hideg ételt –nyilván a vacsorát és két üveg ásványvizet, gyömölcsöt találunk benne.
Ezzel megfejtődik a kinn felejtett kenyerek titka is.

A mini kontinens

Huszonöt évvel ezelőtt legmerészeb álmainkban sem gondoltuk, hogy valaha tengerparton fogunk üdülni, azt meg különösen nem, hogy a Kanári- szigeteken ünnepeljük majd házasságunk huszonötödik évfordulóját.

A spanyol hódítók több eredménytelen kísérlet után 1478-ban foglalták el, azóta Spanyolországhoz tartozik.
Gran Canaria, eredeti nevén “Tamarán”, vagyis a bátrak földje. Többen azt gondolják, hogy ez a legnagyobb a Kanári-szigetek között, pedig ez nem így van . A hét sziget közül Gran Canaria méretre a harmadik, kb. 1.500 km2.
Gran Canaria-nak a rómaiak nevezték el és ez a név azóta is rajta maradt, annak ellenére, hogy római valószínűleg sosem tette rá a lábát. Neve valószínűleg a kutya latin nevéből, a Canisból származik, ugyanis Plinius úgy gondolta, hogy a szigeteken sok nagy testű kutya él. A legenda szerint ezek őrizték a szigetet.
Gran Canária alakja majdnem kör alakú, felülnézetben – habcsókra hasonlít.
A habcsók csúcsa egy vulkanikus kúp. Belsejében óriási hegyek és védett völgyek váltakoznak, partszakasza kavicsos és homokos, s néhol olyan meredek, olyan megközelíthetetlen, hogy még a halak sem tudnak lepetézni.
Annyira változatos a táj, hogy joggal nevezik mini kontinensnek, hiszen a sivatagtól a magas hegyeken át a zöldellő banánligetekig, festői kikötőktől, a történelmi és kulturális emlékekben gazdag kistelepülésektől a modern szórakozóhelyekig – minden megtalálható ezen a szigeten.
Őslakói a szőke kékszemű, magas termetű guanchok – állítólag már Krisztus előtt 2000 évvel itt éltek. Platon érdekes, utópisztikus feltételezése szerint a vulkáni kitörés által eltemetett földrész, Atlantisz túlélői voltak, s a sziget Atlatntisz maradványa.


















Ideje: Október 05, hétfő, 06:55:44 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Gran Canárián, huszonöt évesen 2." | Belépés/Regisztráció | 21 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Gran Canárián, huszonöt évesen 2. (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Október 05, hétfő, 09:29:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
nagyon jó képek és beszámoló...Eróca



Re: Gran Canárián, huszonöt évesen 2. (Pontok: 1)
- zoria Ideje: Október 05, hétfő, 12:13:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Látod mit tesz a napfelkelte, hogy megszépül tőle minden. Bár itt a gép mellett mire felkel a nap csak a kávéfőzés jut eszembe. De jó volt nektek. Puszi vali



Re: Gran Canárián, huszonöt évesen 2. (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Október 05, hétfő, 12:38:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Csodálatos ez a táj, és tetszett ahogy írtál róla.Azivesen olvastam. szeretettel



Re: Gran Canárián, huszonöt évesen 2. (Pontok: 1)
- Welentze (welentze@freemail.hu) Ideje: Október 05, hétfő, 15:21:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Erika!
Fantasztikusan jók a képeid, csodálatosan kiegészítik az utibeszámolódat. Különösen tetszett a történelmi-földrajzi ismertetőd.
Ölel: Krisztina



Re: Gran Canárián, huszonöt évesen 2. (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Október 05, hétfő, 22:17:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mint egy mesebeli álom! Örülök, hogy minden jóra fordult - a képek is azt bizonyítják, hogy jó választás volt! Remélem, fantasztikusan éreztétek magatokat! Erikám, szeretettel gratulálok az együtt eltöltött évekhez!



Re: Gran Canárián, huszonöt évesen 2. (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Október 06, kedd, 11:38:46
(Adatok | Üzenet küldése)
Erikám! Remek képeket készítettél erről a csodás helyről. Nagyszerű a beszámolód. Isteni ilyen helyen pihenni:)))



Re: Gran Canárián, huszonöt évesen 2. (Pontok: 1)
- Anne20 (anne20@citromail.hu) Ideje: Október 06, kedd, 21:16:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szuper felvételek! Jólesik az őszi hűvösben a meleg napos idős képeket nézegetni! :))))) Puszi: Anne



Re: Gran Canárián, huszonöt évesen 2. (Pontok: 1)
- zanzaa (angyal.zanzaa@gmail.com) Ideje: Október 06, kedd, 21:51:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Erika, élvezettel olvastam mindkét részt. És várom a folytatást :)



Re: Gran Canárián, huszonöt évesen 2. (Pontok: 1)
- anyatka Ideje: Október 12, hétfő, 14:53:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tündéranyu, mindig élvezet olvasni a beszámolóidat, nézegetni a képeidet!!! Kicsit irigykedem, mint mindenki, ( mert szerintem más is ezt teszi) közben meg örülök, megérdemelted/tétek ezt az ünneplést! Ölellek szeretettel:))))))))



Re: Gran Canárián, huszonöt évesen 2. (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Október 25, vasárnap, 09:07:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hangulatos beszámoló jó képek. Várom a folytatást! puszi Józsi



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds